Komunikaty PR

Estoński Enefit zwiększył w 2022 r. sprzedaż energii elektrycznej w Polsce o 135

2023-02-01  |  12:00
Biuro prasowe

Enefit, spółka należąca do estońskiej, państwowej grupy Eesti Energia, jednego z największych producentów energii w krajach bałtyckich, zakończył 2022 rok z rekordowymi wynikami sprzedaży energii elektrycznej w Polsce. W ubiegłym roku firma zakontraktowała 2,9 TWh energii elektrycznej, co oznacza wzrost o 135 proc., oraz 0,5 TWh gazu. Enefit dynamicznie rozwija się na polskim rynku, otwierając m.in. biuro sprzedaży w Katowicach dla klientów z południa kraju, a także planuje wdrożenie nowych usług, w tym publicznej sieci ładowarek do samochodów elektrycznych.

Rok 2022 był rekordowy dla Enefit pod względem kontraktacji w Polsce. Najwyższe wyniki Spółka odnotowała w zakresie sprzedaży energii elektrycznej - wysoki wzrost dotyczył wszystkich kanałów, tj. dużych przedsiębiorstw (+140 proc.), agencyjnym (+90 proc.) i MŚP (+132 proc.). Enefit kieruje swoją ofertę zarówno do dużych klientów, którzy rocznie zużywają ponad 20 GWh energii, jak i mniejszych, z zużyciem poniżej tego progu. Obecnie, firma współpracuje z ponad 3000 klientami biznesowymi, oferując im inteligentne rozwiązania energetyczne i wpierając ich w dążeniu do neutralności emisyjnej.

- Mimo kolejnego trudnego roku dla sektora energetycznego, udało nam się osiągnąć bardzo dobre wyniki sprzedaży. Współpracujemy z klientami z sektorów FMCG, retail, przemysłu ciężkiego i lekkiego, logistyki, służby zdrowia i segmentu hotelarsko-gastronomicznego, których szczególnie dotknął kryzys na rynku energii. Mimo to udało nam się pozyskać nowych partnerów, co potwierdza, że oferujemy skuteczne rozwiązania, które odpowiadają na potrzeby naszych klientów – komentuje Maciej Kowalski, prezes Zarządu Enefit w Polsce.

Enefit konsekwentnie działa na rzecz rozwoju OZE w Polsce. W 2022 roku jako jedna z pierwszych firm zawarła kontrakt Corporate Power Purchase Agreement (CPPA), którego przedmiotem był niewielki wolumen energii. Tym samym współpraca z URSA otworzyła tę formę umowy na organizacje o niższym zapotrzebowaniu na zieloną energię. Spółka współpracuje już z wieloma prosumentami biznesowymi oraz małymi wytwórcami energii.

Rozwój inwestycji w OZE

W ramach działalności w sektorze OZE Enefit Green w ubiegłym roku wyprodukował w Polsce prawie 20 GWh energii z 19 farm fotowoltaicznych o łącznej mocy 18 MW. W najbliższych miesiącach Spółka planuje dodać do swojego portfela dodatkowe 15 MW mocy z dwóch projektów – w Zambrowie i Dębniku.

Jednocześnie Enefit Green intensywnie planuje nowe inwestycje i w najbliższym roku będzie skupiać się na dalszym rozwoju istniejących farm fotowoltaicznych oraz zwiększeniu portfela projektów. Spółka aktywnie monitoruje rynek, szukając możliwości akwizycji, pozyskiwania nowych gruntów czy współpracy z doświadczonymi deweloperami. 

- W 2023 planujemy dalej umacniać naszą pozycję rynkową. Miniony rok postawił przed przedsiębiorcami wiele wyzwań, a rosnące koszty energii to tylko jedno z nich. Dostrzegając potrzeby naszych klientów, będziemy dalej promować na polskim rynku umowę Corporate Power Purchase Agreement (CPPA), która zapewnia firmom zieloną energię z gwarancją stałej ceny. W najbliższych miesiącach wdrożymy także nową usługę ładowarek do pojazdów elektrycznych. Intensywnie pracujemy z naszymi partnerami nad tym projektem, którego efektem będzie publiczna sieć ładowarek, tak niezbędna do dalszego rozwoju elektromobilności w Polsce – mówi Maciej Kowalski i dodaje: – Jesteśmy częścią estońskiej, państwowej Grupy energetycznej Eesti Energia. To daje nam silne, stabilne zaplecze finansowe i eksperckie oraz doświadczenie, które pozwala na partnerską współpracę z naszymi klientami

W 2022 roku Enefit otworzył również drugie biuro w Polsce, w Katowicach. Zespół ten obsługuje klientów z regionu śląskiego, dolnośląskiego, opolskiego i małopolskiego.

Enefit należy do estońskiej państwowej grupy energetycznej Eesti Energia – jednego z największych producentów energii w krajach bałtyckich. Nad Wisłą jest obecny od 2016 roku. Działa też na Łotwie, Litwie i w Finlandii. Spółka Enefit to profesjonalny partner dla klientów biznesowych w zakresie zakupu energii oraz rozwiązań energetycznych. W Polsce Enefit oferuje również usługi zwiększające efektywność energetyczną, które pozwalają na redukcję kosztów stałych w firmach. Są to m.in. rozwiązania inteligentnych instalacji oświetleniowych dla budynków, audyt efektywności energetycznej oraz sprzedaż fotowoltaiki.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Energetyka PGE i Ørsted udostępnią terminal instalacyjny T5 w Gdańsku dla projektu Ocean Winds Biuro prasowe
2025-06-25 | 10:00

PGE i Ørsted udostępnią terminal instalacyjny T5 w Gdańsku dla projektu Ocean Winds

Spółka Ocean Winds oraz należąca do PGE i Ørsted spółka Elektrownia Wiatrowa Baltica-2 podpisały umowę rezerwacyjną, która umożliwi wykorzystanie
Energetyka Polityka klimatyczno-energetyczna z ludzką twarzą jest możliwa - konferencja
2025-03-12 | 16:20

Polityka klimatyczno-energetyczna z ludzką twarzą jest możliwa - konferencja

Czy polityka klimatyczno-energetyczna może być przyjazna ludziom? Jak maksymalnie wykorzystać jej społeczne i ekonomiczne korzyści? O tym debatować będą eksperci podczas konferencji
Energetyka Farma fotowoltaiczna w Miłkowicach – pierwszy projekt OZE z udziałem Amazon w Polsce – produkuje już energię słoneczną!
2025-02-07 | 06:00

Farma fotowoltaiczna w Miłkowicach – pierwszy projekt OZE z udziałem Amazon w Polsce – produkuje już energię słoneczną!

Zakup energii odnawialnej z farmy fotowoltaicznej w Miłkowicach jest jednym z czterech projektów Amazon w Polsce, opartym na OZE, które pomagają

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Konsument

Tylko 35 proc. Celów Zrównoważonego Rozwoju ONZ możliwe do osiągnięcia przed 2030 r. Potrzebna ściślejsza współpraca międzynarodowa

Jak wynika z raportu ONZ, choć w ciągu ostatniej dekady dzięki dążeniu do realizacji przyjętych celów udało się poprawić życie milionów ludzi na całym świecie, to jednak tempo zmian pozostaje zbyt wolne, by dało się je osiągnąć do 2030 roku. Postęp hamują przede wszystkim eskalacja konfliktów, zmiana klimatu, rosnące nierówności i niewystarczające finansowanie. Jak wynika ze sprawozdania Parlamentu Europejskiego, problemem jest także brak ścisłej współpracy międzynarodowej i sceptyczne podejście niektórych państw ONZ.

Przemysł spożywczy

UNICEF: Wszystkie dzieci poniżej piątego roku życia w Gazie cierpią z powodu niedożywienia. Sytuacja jest katastrofalna

Ataki Izraela na Strefę Gazy i jej izolacja doprowadziły do całkowitego załamania podstawowych usług i ograniczenia możliwości dostaw i dystrybucji pomocy humanitarnej – wskazuje UNICEF. W efekcie setki tysięcy Palestyńczyków są w sytuacji ciągłego zagrożenia życia i cierpią z powodu niedożywienia i głodu. Ta klęska dotyczy praktycznie wszystkich dzieci poniżej piątego roku życia. Konflikty są jednym z głównych przyczyn braku bezpieczeństwa żywnościowego, głodu i niedożywienia na świecie. Szczególnie dotyczy to Afryki i Azji Zachodniej.

Prawo

Branża ciepłownictwa czeka na unijną i krajową strategię transformacji. Liczy na większe fundusze i korzystne regulacje

Komisja Europejska zapowiedziała rozpoczęcie w I kwartale 2026 roku prac nad strategią dla ciepłownictwa i chłodnictwa. Nad tym strategicznym dokumentem w zakresie ciepłownictwa pracuje także polski rząd. Branża podkreśla, że obie te strategie będą miały kluczowe znaczenie dla trwającej transformacji w ciepłownictwie, czyli przyszłości ogromnych inwestycji, które czekają sektor do 2050 roku. Jednocześnie apeluje o większe wsparcie tego procesu ze środków publicznych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.