Komunikaty PR

Estoński Enefit zwiększył w 2022 r. sprzedaż energii elektrycznej w Polsce o 135

2023-02-01  |  12:00
Biuro prasowe

Enefit, spółka należąca do estońskiej, państwowej grupy Eesti Energia, jednego z największych producentów energii w krajach bałtyckich, zakończył 2022 rok z rekordowymi wynikami sprzedaży energii elektrycznej w Polsce. W ubiegłym roku firma zakontraktowała 2,9 TWh energii elektrycznej, co oznacza wzrost o 135 proc., oraz 0,5 TWh gazu. Enefit dynamicznie rozwija się na polskim rynku, otwierając m.in. biuro sprzedaży w Katowicach dla klientów z południa kraju, a także planuje wdrożenie nowych usług, w tym publicznej sieci ładowarek do samochodów elektrycznych.

Rok 2022 był rekordowy dla Enefit pod względem kontraktacji w Polsce. Najwyższe wyniki Spółka odnotowała w zakresie sprzedaży energii elektrycznej - wysoki wzrost dotyczył wszystkich kanałów, tj. dużych przedsiębiorstw (+140 proc.), agencyjnym (+90 proc.) i MŚP (+132 proc.). Enefit kieruje swoją ofertę zarówno do dużych klientów, którzy rocznie zużywają ponad 20 GWh energii, jak i mniejszych, z zużyciem poniżej tego progu. Obecnie, firma współpracuje z ponad 3000 klientami biznesowymi, oferując im inteligentne rozwiązania energetyczne i wpierając ich w dążeniu do neutralności emisyjnej.

- Mimo kolejnego trudnego roku dla sektora energetycznego, udało nam się osiągnąć bardzo dobre wyniki sprzedaży. Współpracujemy z klientami z sektorów FMCG, retail, przemysłu ciężkiego i lekkiego, logistyki, służby zdrowia i segmentu hotelarsko-gastronomicznego, których szczególnie dotknął kryzys na rynku energii. Mimo to udało nam się pozyskać nowych partnerów, co potwierdza, że oferujemy skuteczne rozwiązania, które odpowiadają na potrzeby naszych klientów – komentuje Maciej Kowalski, prezes Zarządu Enefit w Polsce.

Enefit konsekwentnie działa na rzecz rozwoju OZE w Polsce. W 2022 roku jako jedna z pierwszych firm zawarła kontrakt Corporate Power Purchase Agreement (CPPA), którego przedmiotem był niewielki wolumen energii. Tym samym współpraca z URSA otworzyła tę formę umowy na organizacje o niższym zapotrzebowaniu na zieloną energię. Spółka współpracuje już z wieloma prosumentami biznesowymi oraz małymi wytwórcami energii.

Rozwój inwestycji w OZE

W ramach działalności w sektorze OZE Enefit Green w ubiegłym roku wyprodukował w Polsce prawie 20 GWh energii z 19 farm fotowoltaicznych o łącznej mocy 18 MW. W najbliższych miesiącach Spółka planuje dodać do swojego portfela dodatkowe 15 MW mocy z dwóch projektów – w Zambrowie i Dębniku.

Jednocześnie Enefit Green intensywnie planuje nowe inwestycje i w najbliższym roku będzie skupiać się na dalszym rozwoju istniejących farm fotowoltaicznych oraz zwiększeniu portfela projektów. Spółka aktywnie monitoruje rynek, szukając możliwości akwizycji, pozyskiwania nowych gruntów czy współpracy z doświadczonymi deweloperami. 

- W 2023 planujemy dalej umacniać naszą pozycję rynkową. Miniony rok postawił przed przedsiębiorcami wiele wyzwań, a rosnące koszty energii to tylko jedno z nich. Dostrzegając potrzeby naszych klientów, będziemy dalej promować na polskim rynku umowę Corporate Power Purchase Agreement (CPPA), która zapewnia firmom zieloną energię z gwarancją stałej ceny. W najbliższych miesiącach wdrożymy także nową usługę ładowarek do pojazdów elektrycznych. Intensywnie pracujemy z naszymi partnerami nad tym projektem, którego efektem będzie publiczna sieć ładowarek, tak niezbędna do dalszego rozwoju elektromobilności w Polsce – mówi Maciej Kowalski i dodaje: – Jesteśmy częścią estońskiej, państwowej Grupy energetycznej Eesti Energia. To daje nam silne, stabilne zaplecze finansowe i eksperckie oraz doświadczenie, które pozwala na partnerską współpracę z naszymi klientami

W 2022 roku Enefit otworzył również drugie biuro w Polsce, w Katowicach. Zespół ten obsługuje klientów z regionu śląskiego, dolnośląskiego, opolskiego i małopolskiego.

Enefit należy do estońskiej państwowej grupy energetycznej Eesti Energia – jednego z największych producentów energii w krajach bałtyckich. Nad Wisłą jest obecny od 2016 roku. Działa też na Łotwie, Litwie i w Finlandii. Spółka Enefit to profesjonalny partner dla klientów biznesowych w zakresie zakupu energii oraz rozwiązań energetycznych. W Polsce Enefit oferuje również usługi zwiększające efektywność energetyczną, które pozwalają na redukcję kosztów stałych w firmach. Są to m.in. rozwiązania inteligentnych instalacji oświetleniowych dla budynków, audyt efektywności energetycznej oraz sprzedaż fotowoltaiki.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Energetyka Local content w energetyce jądrowej Biuro prasowe
2024-11-05 | 01:00

Local content w energetyce jądrowej

Pojęcie local content odnosi się do poziomu zaangażowania lokalnych zasobów — takich jak siła robocza, usługi i materiały — w realizację projektów nuklearnych.
Energetyka SPIE kupuje spółkę Elektromontaż-Poznań
2024-10-29 | 15:00

SPIE kupuje spółkę Elektromontaż-Poznań

SPIE, niezależny europejski lider usług multitechnicznych w dziedzinie energetyki i przesyłu danych, informuje o podpisaniu umowy zakupu 100% udziałów
Energetyka Nowe perspektywy na rynku. Czy OZE zasili portfele inwestycyjne?
2024-10-28 | 15:55

Nowe perspektywy na rynku. Czy OZE zasili portfele inwestycyjne?

W obliczu globalnych wyzwań, takich jak kryzys klimatyczny i rosnące ceny energii, inwestorzy coraz chętniej zwracają uwagę na odnawialne źródła energii. W szczególności

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Finanse

Polityka

Wyniki wyborów w USA kluczowe dla przyszłości NATO i Ukrainy. Ewentualna wygrana Donalda Trumpa będzie bardziej nieprzewidywalna

Wynik wyborów prezydenckich w USA może mieć kluczowe znaczenie dla wojny w Ukrainie. Kamala Harris jest zwolenniczką kontynuacji wsparcia militarnego dla Ukrainy i rozpoczęcia negocjacji z Moskwą tylko przy pełnym zaangażowaniu Kijowa. Donald Trump zapowiada zdecydowane działania na rzecz zakończenia wojny, ale nie wiadomo, w jaki sposób miałoby się to odbyć i czy kosztów nie poniesie Ukraina, a w konsekwencji także Europa. Wiele pytań budzą także jego plany co do NATO.

Handel

Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek

Niemal połowa Polaków kupujących artykuły sportowe ćwiczy kilka razy w tygodniu, a 13 proc. robi to codziennie. Większa aktywność powoduje, że rośnie krajowy rynek artykułów sportowych. W latach 2023–2028 ma to być średnio 6 proc. rocznie – wynika z danych PMR. Polscy konsumenci w coraz większym stopniu zwracają uwagę na technologiczne aspekty i rozwiązania w produktach outdoorowych. Producenci tacy jak Columbia Sportswear inwestują więc coraz więcej w patenty i innowacje. W centrum handlowym Westfield Mokotów w Warszawie został właśnie otwarty drugi w Polsce monobrandowy sklep tej marki.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.