Firma GoldenPeaks Capital podpisała 12-letnią umowę z Mondelez International
GoldenPeaks Capital, firma specjalizująca się w budowie i obsłudze systemów solarnych oraz inwestycjach w odnawialne źródła energii w całej Europie, zawarła 12-letnią umowę (Virtual Power Purchase Agreement, VPPA) z Mondelēz International w celu zrównoważenia śladu węglowego zakładów firmy w Polsce.
W ramach umowy Virtual Power Purchase Agreement, GoldenPeaks będzie dostarczać rocznie około 126 GWh bezemisyjnej, odnawialnej energii elektrycznej, produkowanej przez różne obiekty w Polsce o przewidywanej mocy szczytowej 109 megawatów.
Mondelēz International, światowy lider w dziedzinie przekąsek, dąży do osiągnięcia celu zerowej emisji gazów cieplarnianych netto na przestrzeni całego swojego łańcucha wartości do roku 2050. Umowa z GoldenPeaks Capital przyczyni się do realizacji tego długoterminowego celu i ma na celu zaoszczędzenie równowartości ponad 1 miliona ton CO2 w okresie jej obowiązywania. W przybliżeniu zrównoważy ona ślad węglowy związany z energią elektryczną w zakładach Mondelēz International w Polsce. Rozpoczęcie produkcji energii planowane jest na styczeń 2023.
Dla GoldenPeaks Capital to już czwarta umowa VPPA w Polsce. Z blisko 500 GWh umów PPA (Power Purchease Agreement) na energię słoneczną zawartych w 2022 roku i ponad dwukrotnie większym wolumenem planowanym w 2023 roku, GoldenPeaks Capital jest jednym z liderów rynku i rzetelnym partnerem dla korporacji w ich misji dekarbonizacji.
Adriano Agosti, założyciel i prezes GoldenPeaks Capital mówi "Jesteśmy dumni z zawarcia umowy z Mondelez International, jedną z największych na świecie firm produkujących przekąski, pomagając im zwiększyć udział energii odnawialnej w ramach prowadzonych działań produkcyjnych i przyczyniając się do ich długoterminowych ambicji zerowej emisji gazów cieplarnianych netto."
GoldenPeaks to globalna grupa inwestycyjna skupiająca się na tworzeniu wartości i zapewnianiu rozwoju za pośrednictwem międzynarodowych podmiotów stowarzyszonych, w tym tych zajmujących się wytwarzaniem i obrotem energią odnawialną. GoldenPeaks Capital to firma specjalizująca się w budowie i eksploatacji systemów fotowoltaicznych oraz jeden z największych właścicieli systemów fotowoltaicznych w Polsce i na Węgrzech. Grupa będzie nadal zwiększać tempo kształtowania przemysłu energii odnawialnej poprzez stosowanie płynnej integracji wszystkich sektorów GPC, zapewniając nieocenione dostosowanie metodologii, etyki i obranych celów.
Local content w energetyce jądrowej
SPIE kupuje spółkę Elektromontaż-Poznań
Nowe perspektywy na rynku. Czy OZE zasili portfele inwestycyjne?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Finanse
Polacy boją się obniżenia poziomu życia na emeryturze. 40 proc. na ten cel oszczędza
Myśląc o emeryturze, dwa razy więcej Polaków odczuwa lęk niż nadzieję – wynika z badania ING Banku Śląskiego. Blisko połowa badanych spodziewa się obniżenia swojego poziomu życia po zakończeniu pracy. Mimo to wciąż mniejszość Polaków, bo 39 proc., oszczędza z myślą o tym okresie życia. Ten odsetek jednak stopniowo rośnie. Ponad 2/3 słabo orientuje się w instrumentach finansowych, które pozwalają gromadzić środki na emeryturę.
Polityka
Wyniki wyborów w USA kluczowe dla przyszłości NATO i Ukrainy. Ewentualna wygrana Donalda Trumpa będzie bardziej nieprzewidywalna
Wynik wyborów prezydenckich w USA może mieć kluczowe znaczenie dla wojny w Ukrainie. Kamala Harris jest zwolenniczką kontynuacji wsparcia militarnego dla Ukrainy i rozpoczęcia negocjacji z Moskwą tylko przy pełnym zaangażowaniu Kijowa. Donald Trump zapowiada zdecydowane działania na rzecz zakończenia wojny, ale nie wiadomo, w jaki sposób miałoby się to odbyć i czy kosztów nie poniesie Ukraina, a w konsekwencji także Europa. Wiele pytań budzą także jego plany co do NATO.
Handel
Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek
Niemal połowa Polaków kupujących artykuły sportowe ćwiczy kilka razy w tygodniu, a 13 proc. robi to codziennie. Większa aktywność powoduje, że rośnie krajowy rynek artykułów sportowych. W latach 2023–2028 ma to być średnio 6 proc. rocznie – wynika z danych PMR. Polscy konsumenci w coraz większym stopniu zwracają uwagę na technologiczne aspekty i rozwiązania w produktach outdoorowych. Producenci tacy jak Columbia Sportswear inwestują więc coraz więcej w patenty i innowacje. W centrum handlowym Westfield Mokotów w Warszawie został właśnie otwarty drugi w Polsce monobrandowy sklep tej marki.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.