Firma o rozproszonej strukturze może korzystać w 100 proc. z zielonej energii

Inntu
ul. Traugutta 115C
80-226 Gdańsk
alina.geniusz|inntu.pl| |alina.geniusz|inntu.pl
531 150 022
www.inntu.pl
Coraz więcej przedsiębiorców zdaje sobie sprawę z konieczności zmniejszenia swojego śladu węglowego i dekarbonizacji swojej działalności. Jednak dla firm posiadających rozproszone sieci sprzedaży, z licznikami umieszczonymi w różnych lokalizacjach, to niezwykle skomplikowane zadanie. Wielość punktów poboru energii o zróżnicowanej charakterystyce i sposobach rozliczania sprawia, że znalezienie odpowiednich rozwiązań staje się wyzwaniem. OZEOS, firma zajmująca się kontraktowaniem zielonej energii w formule PPA ma na to odpowiedź.
Firma sprzedająca usługi z branży medycznej w kilkudziesięciu miejscowościach w Polsce zdecydowała, że chce w jak najszerszym zakresie korzystać z zielonej energii. Naciskali na to jej klienci - polskie i zagraniczne korporacje, kupujące usługi dla swoich pracowników. Łącznie firma ma ok. 100 placówek w na terenie całego kraju.
Zadanie nie było łatwe, ponieważ część liczników firmy znajdowała się np. w galeriach handlowych (czyli klient miał jedynie podlicznik), część w niezależnych budynkach, a jeszcze inne – na terenie tak zwanych niezależnych OSDn. Te ostatnie nie są zbyt skore do współpracy z zewnętrznymi sprzedawcami energii niechętnie zawierają umowy (tzw. GUD, ii GUD-k), które ułatwiają klientom kupowanie energii elektrycznej, od kogo chcą. OZEOS opracowała dla swojego klienta strategię zakupową, która zapewnia jej 100% energii elektrycznej pochodzącej bezpośrednio od producentów zielonej energii.
- Zaproponowaliśmy różne “koszyki energetyczne dla PPE” dla różnych punktów sprzedaży klienta – mówi Zbigniew Kinal, prezes OZEOS. - Część obiektów, gdzie klient już miał bezpośrednie umowy z dostawcami energii, została objęta fizycznymi umowami PPA. Oznacza to, że energia elektryczna jest przekazywana za pośrednictwem tej samej sieci energetycznej, w której znajdują się zarówno odbiorca, jak i producent. Dla obiektów, które korzystały z usług niezależnych operatorów systemu dystrybucyjnego, tzw OSDn, zastosowaliśmy tzw. wirtualne umowy PPA (vPPA). W ramach tych umów energia elektryczna nie jest fizycznie dostarczana do klienta, niemniej zakup energii w takiej formule pozwala zabezpieczyć kupującemu jej cenę. Jedno i drugie rozwiązanie zabezpiecza ceny energii i daje gwarancje pochodzenia energii z OZE i pozwala wykazać się efektywnością w ramach raportowania ESG.
Opracowanie rozwiązania było możliwe dzięki temu, że OZEOS skorzysta z platformy technologicznej, pozwalającej na dokładną analizę poboru energii z wielu punktów oraz zestawienie tych danych z charakterystyką produkcji z OZE. Takie analizy pozwalają najlepiej dopasować moc i technologię produkcji do potrzeb klienta, po to, aby koszty bilansowania były jak najniższe, a samo wykorzystanie energii w firmie jak największe.
Niezbędne były także analizy prawne, pozwalające na bezpieczne zawarcie umów między stronami. Energię dostarczą łącznie 3 podmioty. Końcowe bilansowanie wykonane będzie przez Podmiot Odpowiedzialny za Bilansowanie (POB).
O OZEOS
OZEOS zajmuje się kontraktowaniem zielonej energii w ramach umów PPA, pomagając obniżyć koszty działania fabryk, firm usługowych, innych przedsiębiorstw zużywających rocznie więcej niż 1000 MWh.
OZEOS uruchomił pierwszą na rynku platformę technologiczną, która w oparciu o indywidualnie dobrany profil energetyczny pozwala na najlepsze dopasowanie producentów OZE i odbiorców zielonej energii. Wśród usług świadczonych przez OZEOS jest także budowanie strategii zaopatrzenia firm w zieloną energię, audyty dopasowania taryf czy wsparcie firm w przeprowadzeniu aukcji zakupu energii.
Zarząd OZEOS
Firma OZEOS powstała w 2021 roku. Zarządzają nią: Zbigniew Kinal i Krzysztof Komosa – doświadczeni menadżerowie z branż energetyki oraz finansów.
Inwestor
Finansowania na budowę i rozwój platformy online OZEOS udzielił inwestor branżowy na rynku energetyki - spółka DC24 Alternatywna Spółka Inwestycyjna.
https://www.ozeos.pl/

Polityka klimatyczno-energetyczna z ludzką twarzą jest możliwa - konferencja

Farma fotowoltaiczna w Miłkowicach – pierwszy projekt OZE z udziałem Amazon w Polsce – produkuje już energię słoneczną!

BCC: Energetyka, podsumowanie roku
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Prawo
Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.