FoodWell podpisał umowę z Luneos i zredukuje emisję CO2
M+G Sp. z o.o. Sp. k.
ul. Piękna 15 lok. 35
00-549 Warszawa
monika.pietraszek|mplusg.com.pl| |monika.pietraszek|mplusg.com.pl
+48 501 183 386
www.mplusg.com.pl
Wzrost znaczenia odnawialnych źródeł energii w działalności FoodWell to przykład działań na rzecz środowiska zapisanych w ogłoszonej w 2022 roku strategii firmy.
Zielona energia wpisuje się w strategię FoodWell. Przywiązujemy olbrzymią wagę do kwestii związanych z ekologią. Widać to wyraźnie w naszym portfolio, które opiera się o zdrowe, naturalne produkty. Sukcesywnie wdrażamy naszą politykę zrównoważonego rozwoju, m.in. zwiększając udział wykorzystania opakowań pochodzących z recyklingu. Zwracamy też uwagę na procesy wytwórcze w naszych trzech fabrykach, szukając potencjału dla odnawialnych źródeł energii. Mamy ambitne plany, np. do 2025 roku aż 70% energii naszego zakładu w Janowie Podlaskim będzie pochodzić z OZE. Współpraca z Luneos to więc naturalny krok na drodze do realizacji naszych celów – mówi Marian Owerko, prezes Zarządu FoodWell.
Na bazie podpisanej umowy Luneos wykonana instalację PV o mocy 1000 kWp, a projekt spowoduje roczną redukcję CO2 na poziomie 534 t, a łącznie 12 323 t w ciągu 25 lat. Skalę inwestycji dobrze obrazują liczby: panele PV zainstalowane w fabryce FoodWell (dawniej Bakalland) przyniosą środowisku korzyści równe posadzeniu 300 000 drzew. Poziom rocznej redukcji można z kolei porównać z ilością CO2, jaką wydzielają samochody z silnikiem diesla na dystansie 4,4 mln km.
Budowa w Janowie Podlaskim rozpocznie się na początku 2023 roku i zostanie zakończona w 2. połowie przyszłego roku.
Transformacja energetyczna w Polsce przyśpiesza. Coraz więcej przedsiębiorstw stawia na zieloną energię, a nasza umowa z FoodWell tylko potwierdza ten trend. Cieszymy się, że tak duże i powszechnie cenione przedsiębiorstwo wybrało nas do realizacji ambitnego projektu z obszaru OZE – mówi Zbigniew Prokopowicz, prezes i współzałożyciel Luneos.
Rośnie zapotrzebowanie na OZE
Polski sektor OZE ma doskonałe perspektywy rozwoju. Szacuje się, że do 2030 roku zainstalowane moce z ekologicznych źródeł wzrosną blisko dwukrotnie.
Przedsiębiorstwa działające na terenie naszego kraju zwiększają swoje zapotrzebowanie na energię pochodzącą z odnawialnych źródeł energii z dwóch głównych powodów. Przede wszystkim starają się ograniczyć wysokie koszty energii elektrycznej. Są one spowodowane m.in. wojną w Ukrainie i chęcią uniezależnienia się od rosyjskich surowców, szybko rosnącymi kosztami emisji CO2 oraz wprowadzoną w 2021 r. opłatą mocową. Drugi czynnik to coraz większa świadomość ekologiczna i szeroko rozumiana społeczna odpowiedzialność biznesu, co składa się na wspomniany już silny globalny trend stawiania na ESG – dodaje Zbigniew Prokopowicz z Luneos.

Polityka klimatyczno-energetyczna z ludzką twarzą jest możliwa - konferencja

Farma fotowoltaiczna w Miłkowicach – pierwszy projekt OZE z udziałem Amazon w Polsce – produkuje już energię słoneczną!

BCC: Energetyka, podsumowanie roku
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Prawo
Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.