FoodWell podpisał umowę z Luneos i zredukuje emisję CO2
M+G Sp. z o.o. Sp. k.
ul. Piękna 15 lok. 35
00-549 Warszawa
monika.pietraszek|mplusg.com.pl| |monika.pietraszek|mplusg.com.pl
+48 501 183 386
www.mplusg.com.pl
Wzrost znaczenia odnawialnych źródeł energii w działalności FoodWell to przykład działań na rzecz środowiska zapisanych w ogłoszonej w 2022 roku strategii firmy.
Zielona energia wpisuje się w strategię FoodWell. Przywiązujemy olbrzymią wagę do kwestii związanych z ekologią. Widać to wyraźnie w naszym portfolio, które opiera się o zdrowe, naturalne produkty. Sukcesywnie wdrażamy naszą politykę zrównoważonego rozwoju, m.in. zwiększając udział wykorzystania opakowań pochodzących z recyklingu. Zwracamy też uwagę na procesy wytwórcze w naszych trzech fabrykach, szukając potencjału dla odnawialnych źródeł energii. Mamy ambitne plany, np. do 2025 roku aż 70% energii naszego zakładu w Janowie Podlaskim będzie pochodzić z OZE. Współpraca z Luneos to więc naturalny krok na drodze do realizacji naszych celów – mówi Marian Owerko, prezes Zarządu FoodWell.
Na bazie podpisanej umowy Luneos wykonana instalację PV o mocy 1000 kWp, a projekt spowoduje roczną redukcję CO2 na poziomie 534 t, a łącznie 12 323 t w ciągu 25 lat. Skalę inwestycji dobrze obrazują liczby: panele PV zainstalowane w fabryce FoodWell (dawniej Bakalland) przyniosą środowisku korzyści równe posadzeniu 300 000 drzew. Poziom rocznej redukcji można z kolei porównać z ilością CO2, jaką wydzielają samochody z silnikiem diesla na dystansie 4,4 mln km.
Budowa w Janowie Podlaskim rozpocznie się na początku 2023 roku i zostanie zakończona w 2. połowie przyszłego roku.
Transformacja energetyczna w Polsce przyśpiesza. Coraz więcej przedsiębiorstw stawia na zieloną energię, a nasza umowa z FoodWell tylko potwierdza ten trend. Cieszymy się, że tak duże i powszechnie cenione przedsiębiorstwo wybrało nas do realizacji ambitnego projektu z obszaru OZE – mówi Zbigniew Prokopowicz, prezes i współzałożyciel Luneos.
Rośnie zapotrzebowanie na OZE
Polski sektor OZE ma doskonałe perspektywy rozwoju. Szacuje się, że do 2030 roku zainstalowane moce z ekologicznych źródeł wzrosną blisko dwukrotnie.
Przedsiębiorstwa działające na terenie naszego kraju zwiększają swoje zapotrzebowanie na energię pochodzącą z odnawialnych źródeł energii z dwóch głównych powodów. Przede wszystkim starają się ograniczyć wysokie koszty energii elektrycznej. Są one spowodowane m.in. wojną w Ukrainie i chęcią uniezależnienia się od rosyjskich surowców, szybko rosnącymi kosztami emisji CO2 oraz wprowadzoną w 2021 r. opłatą mocową. Drugi czynnik to coraz większa świadomość ekologiczna i szeroko rozumiana społeczna odpowiedzialność biznesu, co składa się na wspomniany już silny globalny trend stawiania na ESG – dodaje Zbigniew Prokopowicz z Luneos.
BCC: Energetyka, podsumowanie roku
Eco Run celuje w 10 mln zł za 4 kw. 2024 r.
Zeneris Projekty z umowami na blisko 1,3 mln zł
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.