FoodWell podpisał umowę z Luneos i zredukuje emisję CO2
M+G Sp. z o.o. Sp. k.
ul. Piękna 15 lok. 35
00-549 Warszawa
monika.pietraszek|mplusg.com.pl| |monika.pietraszek|mplusg.com.pl
+48 501 183 386
www.mplusg.com.pl
Wzrost znaczenia odnawialnych źródeł energii w działalności FoodWell to przykład działań na rzecz środowiska zapisanych w ogłoszonej w 2022 roku strategii firmy.
Zielona energia wpisuje się w strategię FoodWell. Przywiązujemy olbrzymią wagę do kwestii związanych z ekologią. Widać to wyraźnie w naszym portfolio, które opiera się o zdrowe, naturalne produkty. Sukcesywnie wdrażamy naszą politykę zrównoważonego rozwoju, m.in. zwiększając udział wykorzystania opakowań pochodzących z recyklingu. Zwracamy też uwagę na procesy wytwórcze w naszych trzech fabrykach, szukając potencjału dla odnawialnych źródeł energii. Mamy ambitne plany, np. do 2025 roku aż 70% energii naszego zakładu w Janowie Podlaskim będzie pochodzić z OZE. Współpraca z Luneos to więc naturalny krok na drodze do realizacji naszych celów – mówi Marian Owerko, prezes Zarządu FoodWell.
Na bazie podpisanej umowy Luneos wykonana instalację PV o mocy 1000 kWp, a projekt spowoduje roczną redukcję CO2 na poziomie 534 t, a łącznie 12 323 t w ciągu 25 lat. Skalę inwestycji dobrze obrazują liczby: panele PV zainstalowane w fabryce FoodWell (dawniej Bakalland) przyniosą środowisku korzyści równe posadzeniu 300 000 drzew. Poziom rocznej redukcji można z kolei porównać z ilością CO2, jaką wydzielają samochody z silnikiem diesla na dystansie 4,4 mln km.
Budowa w Janowie Podlaskim rozpocznie się na początku 2023 roku i zostanie zakończona w 2. połowie przyszłego roku.
Transformacja energetyczna w Polsce przyśpiesza. Coraz więcej przedsiębiorstw stawia na zieloną energię, a nasza umowa z FoodWell tylko potwierdza ten trend. Cieszymy się, że tak duże i powszechnie cenione przedsiębiorstwo wybrało nas do realizacji ambitnego projektu z obszaru OZE – mówi Zbigniew Prokopowicz, prezes i współzałożyciel Luneos.
Rośnie zapotrzebowanie na OZE
Polski sektor OZE ma doskonałe perspektywy rozwoju. Szacuje się, że do 2030 roku zainstalowane moce z ekologicznych źródeł wzrosną blisko dwukrotnie.
Przedsiębiorstwa działające na terenie naszego kraju zwiększają swoje zapotrzebowanie na energię pochodzącą z odnawialnych źródeł energii z dwóch głównych powodów. Przede wszystkim starają się ograniczyć wysokie koszty energii elektrycznej. Są one spowodowane m.in. wojną w Ukrainie i chęcią uniezależnienia się od rosyjskich surowców, szybko rosnącymi kosztami emisji CO2 oraz wprowadzoną w 2021 r. opłatą mocową. Drugi czynnik to coraz większa świadomość ekologiczna i szeroko rozumiana społeczna odpowiedzialność biznesu, co składa się na wspomniany już silny globalny trend stawiania na ESG – dodaje Zbigniew Prokopowicz z Luneos.
Local content w energetyce jądrowej
SPIE kupuje spółkę Elektromontaż-Poznań
Nowe perspektywy na rynku. Czy OZE zasili portfele inwestycyjne?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Finanse
Polacy boją się obniżenia poziomu życia na emeryturze. 40 proc. na ten cel oszczędza
Myśląc o emeryturze, dwa razy więcej Polaków odczuwa lęk niż nadzieję – wynika z badania ING Banku Śląskiego. Blisko połowa badanych spodziewa się obniżenia swojego poziomu życia po zakończeniu pracy. Mimo to wciąż mniejszość Polaków, bo 39 proc., oszczędza z myślą o tym okresie życia. Ten odsetek jednak stopniowo rośnie. Ponad 2/3 słabo orientuje się w instrumentach finansowych, które pozwalają gromadzić środki na emeryturę.
Polityka
Wyniki wyborów w USA kluczowe dla przyszłości NATO i Ukrainy. Ewentualna wygrana Donalda Trumpa będzie bardziej nieprzewidywalna
Wynik wyborów prezydenckich w USA może mieć kluczowe znaczenie dla wojny w Ukrainie. Kamala Harris jest zwolenniczką kontynuacji wsparcia militarnego dla Ukrainy i rozpoczęcia negocjacji z Moskwą tylko przy pełnym zaangażowaniu Kijowa. Donald Trump zapowiada zdecydowane działania na rzecz zakończenia wojny, ale nie wiadomo, w jaki sposób miałoby się to odbyć i czy kosztów nie poniesie Ukraina, a w konsekwencji także Europa. Wiele pytań budzą także jego plany co do NATO.
Handel
Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek
Niemal połowa Polaków kupujących artykuły sportowe ćwiczy kilka razy w tygodniu, a 13 proc. robi to codziennie. Większa aktywność powoduje, że rośnie krajowy rynek artykułów sportowych. W latach 2023–2028 ma to być średnio 6 proc. rocznie – wynika z danych PMR. Polscy konsumenci w coraz większym stopniu zwracają uwagę na technologiczne aspekty i rozwiązania w produktach outdoorowych. Producenci tacy jak Columbia Sportswear inwestują więc coraz więcej w patenty i innowacje. W centrum handlowym Westfield Mokotów w Warszawie został właśnie otwarty drugi w Polsce monobrandowy sklep tej marki.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.