Komunikaty PR

Fotowoltaika na biurowcu – to się opłaca!

2022-06-30  |  01:00
Biuro prasowe

Panele fotowoltaiczne na budynkach biurowych stają się codzienną praktyką przedsiębiorstw, które w dobie wzrostu cen energii szukają szybkiego sposobu na redukcję kosztów utrzymania nieruchomości. Instalacja na biurowcu Pro Concept we Wrocławiu, którą oddano do użytku na początku 2022 roku, po pół roku przynosi inwestorom realne korzyści.

 

Pro Concept to budynek biurowo-usługowy klasy B+ o łącznej powierzchni użytkowej 4015,7 m², rozmieszczonej na czterech kondygnacjach. Został wybudowany w 2008 r. przy ulicy Wyścigowej, w południowej części Wrocławia. W 2021 roku właściciel obiektu zdecydował się na zamontowanie na kondygnacji dachu paneli fotowoltaicznych. – Nasza motywacja była prosta. Obserwując stale rosnące koszty utrzymania obiektu ze względu na podwyżki cen energii elektrycznej, postanowiliśmy postawić na produkcję własną – mówi Jacek Cząstkiewicz, pełnomocnik zarządu Pro Concept Sp. z o.o. – Nie była to decyzja prosta ze względu na to, że biurowiec Pro Concept posiada bardzo delikatną powłokę izolacyjną dachu. To cienka membrana, którą przy użyciu ostrych narzędzi łatwo uszkodzić. Naruszenie powłoki izolacyjnej z kolei mogłoby doprowadzić do zalania górnej kondygnacji budynku. Wybór wykonawcy, sposób montażu oraz profesjonalny i bezbłędny montaż miały dla nas w tych okolicznościach kluczowe znaczenie – dodaje. 

 

Etap montażowy

 

Ze względu na  specyfikę hydroizolacji dachu niemożliwe było zastosowanie technologii balastowej. Dlatego wykonawca inwestycji – spółka Selena ESG – po przeprowadzonym audycie stanu technicznego i konstrukcji dachu oraz budynku zaproponował rozwiązanie nieinwazyjne dla warstwy izolacyjnej. – Instalacja fotowoltaiczna o mocy 49,98 kWp została zamontowana technologią bezbalastową. Dzięki zastosowaniu metody termozgrzewalnej CWL możliwe było zamontowanie instalacji bez dodatkowego obciążania budynku i naruszenia istniejącego poszycia – wyjaśnia Jarosław Szalpuk, dyrektor sprzedaży i ofertowania z Seleny ESG. – Na dachu o powierzchni około 1000 m² zamontowano 147 paneli fotowoltaicznych, które zajęły łącznie około 700 m².

 

Wybór wykonawcy nastąpił w połowie roku 2021, a graniczną datą wyznaczoną przez inwestora na realizację przedsięwzięcia był 31.12.2021 r. Pomimo presji czasu oraz przy dużym uzależnieniu od warunków pogodowych inwestycję zakończono terminowo. Instalacja została wykonana w listopadzie 2021 r., a oddana do użytkowania 30.12.2021 r. Całość inwestycji była finansowana ze środków własnych.

 

 

Etap użytkowy

 

Od 1.01.2022 roku panele fotowoltaiczne na biurowcu Pro Concept produkują energię własną dla inwestora oraz najemców. Instalacja o mocy 49,98 kWp zaspokaja około 30% całego zapotrzebowania na energię elektryczną, jaką średniomiesięcznie generuje w pełni funkcjonujący biurowiec. – Pierwsze miesiące od uruchomiania instalacji pokazały, że działa ona bardzo dobrze i aktualnie jesteśmy w trendzie wzrostowym wynikającym z sezonowości efektywności działania paneli fotowoltaicznych. Ostatni odczyt majowy z produkcji wyniósł 7,7 MWh – relacjonuje Jacek Cząstkiewicz, pełnomocnik zarządu Pro Concept Sp. z o.o.– Dla nas to  rekordowy odczyt w kontekście jednego miesiąca – ocenia.

Pierwsze 5 miesięcy pracy paneli fotowoltaicznych na biurowcu Pro Concept zamknięto wynikiem produkcyjnym na poziomie 19 MWh.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Energetyka SPIE kupuje spółkę Elektromontaż-Poznań Biuro prasowe
2024-10-29 | 15:00

SPIE kupuje spółkę Elektromontaż-Poznań

SPIE, niezależny europejski lider usług multitechnicznych w dziedzinie energetyki i przesyłu danych, informuje o podpisaniu umowy zakupu 100% udziałów
Energetyka Nowe perspektywy na rynku. Czy OZE zasili portfele inwestycyjne?
2024-10-28 | 15:55

Nowe perspektywy na rynku. Czy OZE zasili portfele inwestycyjne?

W obliczu globalnych wyzwań, takich jak kryzys klimatyczny i rosnące ceny energii, inwestorzy coraz chętniej zwracają uwagę na odnawialne źródła energii. W szczególności
Energetyka Zielona lekcja na farmie wiatrowej
2024-10-28 | 13:09

Zielona lekcja na farmie wiatrowej

Uczniowie ze Szkoły Podstawowej w Nakomiadach wzięli udział w plenerowej lekcji o zielonej energii na Farmie Wiatrowej Sępopol należącej do Energix Polska. Zielona lekcja

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Finanse

Polityka

Wyniki wyborów w USA kluczowe dla przyszłości NATO i Ukrainy. Ewentualna wygrana Donalda Trumpa będzie bardziej nieprzewidywalna

Wynik wyborów prezydenckich w USA może mieć kluczowe znaczenie dla wojny w Ukrainie. Kamala Harris jest zwolenniczką kontynuacji wsparcia militarnego dla Ukrainy i rozpoczęcia negocjacji z Moskwą tylko przy pełnym zaangażowaniu Kijowa. Donald Trump zapowiada zdecydowane działania na rzecz zakończenia wojny, ale nie wiadomo, w jaki sposób miałoby się to odbyć i czy kosztów nie poniesie Ukraina, a w konsekwencji także Europa. Wiele pytań budzą także jego plany co do NATO.

Handel

Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek

Niemal połowa Polaków kupujących artykuły sportowe ćwiczy kilka razy w tygodniu, a 13 proc. robi to codziennie. Większa aktywność powoduje, że rośnie krajowy rynek artykułów sportowych. W latach 2023–2028 ma to być średnio 6 proc. rocznie – wynika z danych PMR. Polscy konsumenci w coraz większym stopniu zwracają uwagę na technologiczne aspekty i rozwiązania w produktach outdoorowych. Producenci tacy jak Columbia Sportswear inwestują więc coraz więcej w patenty i innowacje. W centrum handlowym Westfield Mokotów w Warszawie został właśnie otwarty drugi w Polsce monobrandowy sklep tej marki.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.