GoldenPeaks Capital z sukcesem zrealizował projekty fotowoltaiczne Foxtrot i Gam
Warszawa, 21 lutego 2023 - GoldenPeaks Capital, firma specjalizująca się w budowie i eksploatacji systemów fotowoltaicznych z silnym ukierunkowaniem na Europę Wschodnią, z sukcesem zrealizowała swoje projekty fotowoltaiczne Foxtrot i Gamma w 15 różnych regionach Polski o łącznej mocy 176MW.
Budowa dwóch projektów „Foxtrot” i „Gamma”, która rozpoczęła się na początku 2022 r., została w dużej mierze zakończona, a ostateczne uruchomienie nastąpi w ciągu najbliższych 4 miesięcy. Dwa projekty zlokalizowane w 15 regionach Polski zapewniły duże umowy zakupu energii denominowane w euro od międzynarodowych korporacji o ratingu inwestycyjnym.
Fergie May, CIO GoldenPeaks Capital mówi:
„Zespół GoldenPeaks Capital i jego spółek zależnych, takich jak Spectris Energy, wykonał świetną robotę, wprowadzając te projekty na rynek w ramach budżetu i na czas, pomimo burzliwych warunków rynkowych. GoldenPeaks Capital udowodnił, że jest najbardziej niezawodnym partnerem, osiągającym lepsze wyniki nawet w trudnych czasach i dalej rozwija swoją obecność jako wiodący dostawca rozwiązań w zakresie zielonej energii „pod klucz” w Europie”.
GoldenPeaks Capital jeszcze bardziej przyspieszy tempo kształtowania branży energii odnawialnej w Europie Wschodniej poprzez bezproblemową integrację wszystkich sektorów GPC, takich jak produkcja, opracowywanie projektów i inżynieria, finansowanie i strukturyzacja, zarządzanie łańcuchem dostaw, budowa i uruchomienie, aktywa operacji oraz sprzedaży komercyjnej i energetycznej, zapewniając nieocenioną zgodność metodologii, etyki i celów.
BCC: Energetyka, podsumowanie roku
Eco Run celuje w 10 mln zł za 4 kw. 2024 r.
Zeneris Projekty z umowami na blisko 1,3 mln zł
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.