Grupa Eesti Energia z nowym zarządem
Rozpoczęła się kadencja nowego zarządu estońskiej państwowej grupy energetycznej Eesti Energia – jednego z największych producentów energii w krajach bałtyckich. Częścią grupy jest spółka Enefit, która od 2016 r. działa na polskim rynku jako profesjonalny partner dla klientów biznesowych w zakresie zakupu energii oraz rozwiązań energetycznych.
- Nowym prezesem Zarządu Eesti Energia został Andrus Durejko, który od lat był związany z firmą Ericsson, dostawcą rozwiązań i sprzętu do komunikacji mobilnej. Zajmował m.in. stanowisko dyrektora regionalnego Ericsson Ukraine Mobile Core Networks, a także członka zarządu, a od 2018 roku prezesa Ericsson Eesti AS.
- Za rozwój sprzedaży i świadczenia usług w Eesti Energia odpowiedzialna będzie Kelli Toss-Kaasik, związana z grupą od 2007 roku. Od 2021 roku Toss-Kaasik pełniła w firmie funkcję customer experience managera, będąc odpowiedzialną za rozwój customer journey, e-kanałów i procesów usługowych.
- Nową dyrektor finansową grupy została Marlen Tamm pracująca w strukturach Eesti Energia od 2012 roku, a od 2021 roku kierująca tam działem księgowości.
- Energy solutions grupy nadzorować będzie Kristjan Kuhi, który wcześniej pracował w globalnych strukturach Ericsson, w tym jako ekspert w dziedzinie energetyki i internetu rzeczy.
- Za strategiczne projekty rozwojowe i badania odpowiadać będzie Raine Pajo – członek Zarządu Eesti Energia od 2006 r.
- Na stanowisko członka Zarządu powołany został również Andres Vainola, który z Eesti Energia związany jest od 2014 roku, a obecnie kieruje również pracami spółki zależnej grupy - Enefit Power.
– Celem Eesti Energia jest osiągnięcie neutralności węglowej do 2045 roku, co oznacza konieczność budowy nowych, przyjaznych środowisku mocy produkcyjnych, zaoferowania klientom kompleksowych rozwiązań energetycznych, a także zwiększenia udziału cyfryzacji i wdrażaniu nowych technologii. Nowy zarząd oznacza świeże spojrzenie na zarządzanie spółką, a doświadczenie i kompetencje jego członków pozwolą na dalszą realizację ambitnej strategii – skomentował Andrus Durejko, prezes Zarządu Eesti Energia.
W Polsce Eesti Energia działa za pośrednictwem spółki Enefit, która dynamicznie rozwija się na rynku. Tylko w ubiegłym roku firma zakontraktowała 2,9 TWh energii elektrycznej, co oznacza wzrost o 135 proc., oraz 0,5 TWh gazu. Spółka otworzyła niedawno biuro sprzedaży w Katowicach dla klientów z południa kraju, a także planuje wdrożenie nowych usług, w tym publicznej sieci ładowarek do samochodów elektrycznych.
– Poprzedni zarząd Eestii Energia kierował firmą ponad 8 lat. Potwierdza to stabilność całej grupy oraz konsekwencję w podejmowanych decyzjach i podążaniu w obranym kierunku. Fakt, że Enefit jest częścią państwowej spółki energetycznej daje nam silne, stabilne zaplecze finansowe i eksperckie oraz doświadczenie, które pozwala na partnerską współpracę z naszymi klientami. – dodał Maciej Kowalski, prezes Zarządu Enefit w Polsce.
Enefit jest obecny w Polsce 2016 roku. Działa też na Łotwie, Litwie i w Finlandii. Spółka to profesjonalny partner dla klientów biznesowych w zakresie zakupu energii oraz rozwiązań energetycznych. W Polsce Enefit oferuje również usługi zwiększające efektywność energetyczną, które pozwalają na redukcję kosztów stałych w firmach. Są to m.in. rozwiązania inteligentnych instalacji oświetleniowych dla budynków, audyt efektywności energetycznej oraz sprzedaż fotowoltaiki.
***
Więcej o grupie Eesti Energia
Ambicją grupy Eesti Energia jest wspieranie klientów w planowaniu i wdrażaniu zielonej rewolucji poprzez oferowanie wygodnej i zrównoważonej gamy rozwiązań energetycznych. Firma jest wiodącym producentem energii wiatrowej w krajach bałtyckich i jednym z niewielu producentów paliw płynnych w Europie. Eesti Energia zatrudnia ok. 5 400 osób. Przychody ze sprzedaży Grupy w 2022 roku wyniosły 2,2 mld EUR.
Więcej informacji o Enefit na: www.enefit.pl, LinkedIn, Facebook
Kontakt dla mediów:
Zuzanna Pydzikova
Grayling Poland
Tel. +48 603 300 185
zuzanna.pydzikova@grayling.com
Local content w energetyce jądrowej
SPIE kupuje spółkę Elektromontaż-Poznań
Nowe perspektywy na rynku. Czy OZE zasili portfele inwestycyjne?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Finanse
Polacy boją się obniżenia poziomu życia na emeryturze. 40 proc. na ten cel oszczędza
Myśląc o emeryturze, dwa razy więcej Polaków odczuwa lęk niż nadzieję – wynika z badania ING Banku Śląskiego. Blisko połowa badanych spodziewa się obniżenia swojego poziomu życia po zakończeniu pracy. Mimo to wciąż mniejszość Polaków, bo 39 proc., oszczędza z myślą o tym okresie życia. Ten odsetek jednak stopniowo rośnie. Ponad 2/3 słabo orientuje się w instrumentach finansowych, które pozwalają gromadzić środki na emeryturę.
Polityka
Wyniki wyborów w USA kluczowe dla przyszłości NATO i Ukrainy. Ewentualna wygrana Donalda Trumpa będzie bardziej nieprzewidywalna
Wynik wyborów prezydenckich w USA może mieć kluczowe znaczenie dla wojny w Ukrainie. Kamala Harris jest zwolenniczką kontynuacji wsparcia militarnego dla Ukrainy i rozpoczęcia negocjacji z Moskwą tylko przy pełnym zaangażowaniu Kijowa. Donald Trump zapowiada zdecydowane działania na rzecz zakończenia wojny, ale nie wiadomo, w jaki sposób miałoby się to odbyć i czy kosztów nie poniesie Ukraina, a w konsekwencji także Europa. Wiele pytań budzą także jego plany co do NATO.
Handel
Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek
Niemal połowa Polaków kupujących artykuły sportowe ćwiczy kilka razy w tygodniu, a 13 proc. robi to codziennie. Większa aktywność powoduje, że rośnie krajowy rynek artykułów sportowych. W latach 2023–2028 ma to być średnio 6 proc. rocznie – wynika z danych PMR. Polscy konsumenci w coraz większym stopniu zwracają uwagę na technologiczne aspekty i rozwiązania w produktach outdoorowych. Producenci tacy jak Columbia Sportswear inwestują więc coraz więcej w patenty i innowacje. W centrum handlowym Westfield Mokotów w Warszawie został właśnie otwarty drugi w Polsce monobrandowy sklep tej marki.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.