Grupa Eesti Energia z nowym zarządem
Rozpoczęła się kadencja nowego zarządu estońskiej państwowej grupy energetycznej Eesti Energia – jednego z największych producentów energii w krajach bałtyckich. Częścią grupy jest spółka Enefit, która od 2016 r. działa na polskim rynku jako profesjonalny partner dla klientów biznesowych w zakresie zakupu energii oraz rozwiązań energetycznych.
- Nowym prezesem Zarządu Eesti Energia został Andrus Durejko, który od lat był związany z firmą Ericsson, dostawcą rozwiązań i sprzętu do komunikacji mobilnej. Zajmował m.in. stanowisko dyrektora regionalnego Ericsson Ukraine Mobile Core Networks, a także członka zarządu, a od 2018 roku prezesa Ericsson Eesti AS.
- Za rozwój sprzedaży i świadczenia usług w Eesti Energia odpowiedzialna będzie Kelli Toss-Kaasik, związana z grupą od 2007 roku. Od 2021 roku Toss-Kaasik pełniła w firmie funkcję customer experience managera, będąc odpowiedzialną za rozwój customer journey, e-kanałów i procesów usługowych.
- Nową dyrektor finansową grupy została Marlen Tamm pracująca w strukturach Eesti Energia od 2012 roku, a od 2021 roku kierująca tam działem księgowości.
- Energy solutions grupy nadzorować będzie Kristjan Kuhi, który wcześniej pracował w globalnych strukturach Ericsson, w tym jako ekspert w dziedzinie energetyki i internetu rzeczy.
- Za strategiczne projekty rozwojowe i badania odpowiadać będzie Raine Pajo – członek Zarządu Eesti Energia od 2006 r.
- Na stanowisko członka Zarządu powołany został również Andres Vainola, który z Eesti Energia związany jest od 2014 roku, a obecnie kieruje również pracami spółki zależnej grupy - Enefit Power.
– Celem Eesti Energia jest osiągnięcie neutralności węglowej do 2045 roku, co oznacza konieczność budowy nowych, przyjaznych środowisku mocy produkcyjnych, zaoferowania klientom kompleksowych rozwiązań energetycznych, a także zwiększenia udziału cyfryzacji i wdrażaniu nowych technologii. Nowy zarząd oznacza świeże spojrzenie na zarządzanie spółką, a doświadczenie i kompetencje jego członków pozwolą na dalszą realizację ambitnej strategii – skomentował Andrus Durejko, prezes Zarządu Eesti Energia.
W Polsce Eesti Energia działa za pośrednictwem spółki Enefit, która dynamicznie rozwija się na rynku. Tylko w ubiegłym roku firma zakontraktowała 2,9 TWh energii elektrycznej, co oznacza wzrost o 135 proc., oraz 0,5 TWh gazu. Spółka otworzyła niedawno biuro sprzedaży w Katowicach dla klientów z południa kraju, a także planuje wdrożenie nowych usług, w tym publicznej sieci ładowarek do samochodów elektrycznych.
– Poprzedni zarząd Eestii Energia kierował firmą ponad 8 lat. Potwierdza to stabilność całej grupy oraz konsekwencję w podejmowanych decyzjach i podążaniu w obranym kierunku. Fakt, że Enefit jest częścią państwowej spółki energetycznej daje nam silne, stabilne zaplecze finansowe i eksperckie oraz doświadczenie, które pozwala na partnerską współpracę z naszymi klientami. – dodał Maciej Kowalski, prezes Zarządu Enefit w Polsce.
Enefit jest obecny w Polsce 2016 roku. Działa też na Łotwie, Litwie i w Finlandii. Spółka to profesjonalny partner dla klientów biznesowych w zakresie zakupu energii oraz rozwiązań energetycznych. W Polsce Enefit oferuje również usługi zwiększające efektywność energetyczną, które pozwalają na redukcję kosztów stałych w firmach. Są to m.in. rozwiązania inteligentnych instalacji oświetleniowych dla budynków, audyt efektywności energetycznej oraz sprzedaż fotowoltaiki.
***
Więcej o grupie Eesti Energia
Ambicją grupy Eesti Energia jest wspieranie klientów w planowaniu i wdrażaniu zielonej rewolucji poprzez oferowanie wygodnej i zrównoważonej gamy rozwiązań energetycznych. Firma jest wiodącym producentem energii wiatrowej w krajach bałtyckich i jednym z niewielu producentów paliw płynnych w Europie. Eesti Energia zatrudnia ok. 5 400 osób. Przychody ze sprzedaży Grupy w 2022 roku wyniosły 2,2 mld EUR.
Więcej informacji o Enefit na: www.enefit.pl, LinkedIn, Facebook
Kontakt dla mediów:
Zuzanna Pydzikova
Grayling Poland
Tel. +48 603 300 185
zuzanna.pydzikova@grayling.com

Polityka klimatyczno-energetyczna z ludzką twarzą jest możliwa - konferencja

Farma fotowoltaiczna w Miłkowicach – pierwszy projekt OZE z udziałem Amazon w Polsce – produkuje już energię słoneczną!

BCC: Energetyka, podsumowanie roku
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Prawo
Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.