Komunikaty PR

Grupa Eesti Energia z nowym zarządem

2023-04-18  |  10:30
Biuro prasowe

Rozpoczęła się kadencja nowego zarządu estońskiej państwowej grupy energetycznej Eesti Energia – jednego z największych producentów energii w krajach bałtyckich. Częścią grupy jest spółka Enefit, która od 2016 r. działa na polskim rynku jako profesjonalny partner dla klientów biznesowych w zakresie zakupu energii oraz rozwiązań energetycznych.

 

  • Nowym prezesem Zarządu Eesti Energia został Andrus Durejko, który od lat był związany z firmą Ericsson, dostawcą rozwiązań i sprzętu do komunikacji mobilnej. Zajmował m.in. stanowisko dyrektora regionalnego Ericsson Ukraine Mobile Core Networks, a także członka zarządu, a od 2018 roku prezesa Ericsson Eesti AS.
  • Za rozwój sprzedaży i świadczenia usług w Eesti Energia odpowiedzialna będzie Kelli Toss-Kaasik, związana z grupą od 2007 roku.  Od 2021 roku Toss-Kaasik pełniła w firmie funkcję customer experience managera, będąc odpowiedzialną za rozwój customer journey, e-kanałów i procesów usługowych.
  • Nową dyrektor finansową grupy została Marlen Tamm pracująca w strukturach Eesti Energia od 2012 roku, a od 2021 roku kierująca tam działem księgowości.
  • Energy solutions grupy nadzorować będzie Kristjan Kuhi, który wcześniej pracował w globalnych strukturach Ericsson, w tym jako ekspert w dziedzinie energetyki i internetu rzeczy.
  • Za strategiczne projekty rozwojowe i badania odpowiadać będzie Raine Pajo – członek Zarządu Eesti Energia od 2006 r.
  • Na stanowisko członka Zarządu powołany został również Andres Vainola, który z Eesti Energia związany jest od 2014 roku, a obecnie kieruje również pracami spółki zależnej grupy - Enefit Power.

 

Celem Eesti Energia jest osiągnięcie neutralności węglowej do 2045 roku, co oznacza konieczność budowy nowych, przyjaznych środowisku mocy produkcyjnych, zaoferowania klientom kompleksowych rozwiązań energetycznych, a także zwiększenia udziału cyfryzacji i wdrażaniu nowych technologii. Nowy zarząd oznacza świeże spojrzenie na zarządzanie spółką, a doświadczenie i kompetencje jego członków pozwolą na dalszą realizację ambitnej strategii – skomentował Andrus Durejko, prezes Zarządu Eesti Energia.

 

W Polsce Eesti Energia działa za pośrednictwem spółki Enefit, która dynamicznie rozwija się na rynku. Tylko w ubiegłym roku firma zakontraktowała 2,9 TWh energii elektrycznej, co oznacza wzrost o 135 proc., oraz 0,5 TWh gazu. Spółka otworzyła niedawno biuro sprzedaży w Katowicach dla klientów z południa kraju, a także planuje wdrożenie nowych usług, w tym publicznej sieci ładowarek do samochodów elektrycznych.

 

Poprzedni zarząd Eestii Energia kierował firmą ponad 8 lat. Potwierdza to stabilność całej grupy oraz konsekwencję w podejmowanych decyzjach i podążaniu w obranym kierunku. Fakt, że Enefit jest częścią państwowej spółki energetycznej daje nam silne, stabilne zaplecze finansowe i eksperckie oraz doświadczenie, które pozwala na partnerską współpracę z naszymi klientami. – dodał Maciej Kowalski, prezes Zarządu Enefit w Polsce.

 

Enefit jest obecny w Polsce 2016 roku. Działa też na Łotwie, Litwie i w Finlandii. Spółka to profesjonalny partner dla klientów biznesowych w zakresie zakupu energii oraz rozwiązań energetycznych. W Polsce Enefit oferuje również usługi zwiększające efektywność energetyczną, które pozwalają na redukcję kosztów stałych w firmach. Są to m.in. rozwiązania inteligentnych instalacji oświetleniowych dla budynków, audyt efektywności energetycznej oraz sprzedaż fotowoltaiki.

 

***

 

Więcej o grupie Eesti Energia

Ambicją grupy Eesti Energia jest wspieranie klientów w planowaniu i wdrażaniu zielonej rewolucji poprzez oferowanie wygodnej i zrównoważonej gamy rozwiązań energetycznych. Firma jest wiodącym producentem energii wiatrowej w krajach bałtyckich i jednym z niewielu producentów paliw płynnych w Europie. Eesti Energia zatrudnia ok. 5 400 osób. Przychody ze sprzedaży Grupy w 2022 roku wyniosły 2,2 mld EUR.

 

Więcej informacji o Enefit na: www.enefit.pl, LinkedIn, Facebook

 

Kontakt dla mediów:

Zuzanna Pydzikova

Grayling Poland

Tel. +48 603 300 185

zuzanna.pydzikova@grayling.com 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Energetyka Local content w energetyce jądrowej Biuro prasowe
2024-11-05 | 01:00

Local content w energetyce jądrowej

Pojęcie local content odnosi się do poziomu zaangażowania lokalnych zasobów — takich jak siła robocza, usługi i materiały — w realizację projektów nuklearnych.
Energetyka SPIE kupuje spółkę Elektromontaż-Poznań
2024-10-29 | 15:00

SPIE kupuje spółkę Elektromontaż-Poznań

SPIE, niezależny europejski lider usług multitechnicznych w dziedzinie energetyki i przesyłu danych, informuje o podpisaniu umowy zakupu 100% udziałów
Energetyka Nowe perspektywy na rynku. Czy OZE zasili portfele inwestycyjne?
2024-10-28 | 15:55

Nowe perspektywy na rynku. Czy OZE zasili portfele inwestycyjne?

W obliczu globalnych wyzwań, takich jak kryzys klimatyczny i rosnące ceny energii, inwestorzy coraz chętniej zwracają uwagę na odnawialne źródła energii. W szczególności

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Finanse

Polityka

Wyniki wyborów w USA kluczowe dla przyszłości NATO i Ukrainy. Ewentualna wygrana Donalda Trumpa będzie bardziej nieprzewidywalna

Wynik wyborów prezydenckich w USA może mieć kluczowe znaczenie dla wojny w Ukrainie. Kamala Harris jest zwolenniczką kontynuacji wsparcia militarnego dla Ukrainy i rozpoczęcia negocjacji z Moskwą tylko przy pełnym zaangażowaniu Kijowa. Donald Trump zapowiada zdecydowane działania na rzecz zakończenia wojny, ale nie wiadomo, w jaki sposób miałoby się to odbyć i czy kosztów nie poniesie Ukraina, a w konsekwencji także Europa. Wiele pytań budzą także jego plany co do NATO.

Handel

Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek

Niemal połowa Polaków kupujących artykuły sportowe ćwiczy kilka razy w tygodniu, a 13 proc. robi to codziennie. Większa aktywność powoduje, że rośnie krajowy rynek artykułów sportowych. W latach 2023–2028 ma to być średnio 6 proc. rocznie – wynika z danych PMR. Polscy konsumenci w coraz większym stopniu zwracają uwagę na technologiczne aspekty i rozwiązania w produktach outdoorowych. Producenci tacy jak Columbia Sportswear inwestują więc coraz więcej w patenty i innowacje. W centrum handlowym Westfield Mokotów w Warszawie został właśnie otwarty drugi w Polsce monobrandowy sklep tej marki.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.