Grupa Eesti Energia z nowym zarządem
Rozpoczęła się kadencja nowego zarządu estońskiej państwowej grupy energetycznej Eesti Energia – jednego z największych producentów energii w krajach bałtyckich. Częścią grupy jest spółka Enefit, która od 2016 r. działa na polskim rynku jako profesjonalny partner dla klientów biznesowych w zakresie zakupu energii oraz rozwiązań energetycznych.
- Nowym prezesem Zarządu Eesti Energia został Andrus Durejko, który od lat był związany z firmą Ericsson, dostawcą rozwiązań i sprzętu do komunikacji mobilnej. Zajmował m.in. stanowisko dyrektora regionalnego Ericsson Ukraine Mobile Core Networks, a także członka zarządu, a od 2018 roku prezesa Ericsson Eesti AS.
- Za rozwój sprzedaży i świadczenia usług w Eesti Energia odpowiedzialna będzie Kelli Toss-Kaasik, związana z grupą od 2007 roku. Od 2021 roku Toss-Kaasik pełniła w firmie funkcję customer experience managera, będąc odpowiedzialną za rozwój customer journey, e-kanałów i procesów usługowych.
- Nową dyrektor finansową grupy została Marlen Tamm pracująca w strukturach Eesti Energia od 2012 roku, a od 2021 roku kierująca tam działem księgowości.
- Energy solutions grupy nadzorować będzie Kristjan Kuhi, który wcześniej pracował w globalnych strukturach Ericsson, w tym jako ekspert w dziedzinie energetyki i internetu rzeczy.
- Za strategiczne projekty rozwojowe i badania odpowiadać będzie Raine Pajo – członek Zarządu Eesti Energia od 2006 r.
- Na stanowisko członka Zarządu powołany został również Andres Vainola, który z Eesti Energia związany jest od 2014 roku, a obecnie kieruje również pracami spółki zależnej grupy - Enefit Power.
– Celem Eesti Energia jest osiągnięcie neutralności węglowej do 2045 roku, co oznacza konieczność budowy nowych, przyjaznych środowisku mocy produkcyjnych, zaoferowania klientom kompleksowych rozwiązań energetycznych, a także zwiększenia udziału cyfryzacji i wdrażaniu nowych technologii. Nowy zarząd oznacza świeże spojrzenie na zarządzanie spółką, a doświadczenie i kompetencje jego członków pozwolą na dalszą realizację ambitnej strategii – skomentował Andrus Durejko, prezes Zarządu Eesti Energia.
W Polsce Eesti Energia działa za pośrednictwem spółki Enefit, która dynamicznie rozwija się na rynku. Tylko w ubiegłym roku firma zakontraktowała 2,9 TWh energii elektrycznej, co oznacza wzrost o 135 proc., oraz 0,5 TWh gazu. Spółka otworzyła niedawno biuro sprzedaży w Katowicach dla klientów z południa kraju, a także planuje wdrożenie nowych usług, w tym publicznej sieci ładowarek do samochodów elektrycznych.
– Poprzedni zarząd Eestii Energia kierował firmą ponad 8 lat. Potwierdza to stabilność całej grupy oraz konsekwencję w podejmowanych decyzjach i podążaniu w obranym kierunku. Fakt, że Enefit jest częścią państwowej spółki energetycznej daje nam silne, stabilne zaplecze finansowe i eksperckie oraz doświadczenie, które pozwala na partnerską współpracę z naszymi klientami. – dodał Maciej Kowalski, prezes Zarządu Enefit w Polsce.
Enefit jest obecny w Polsce 2016 roku. Działa też na Łotwie, Litwie i w Finlandii. Spółka to profesjonalny partner dla klientów biznesowych w zakresie zakupu energii oraz rozwiązań energetycznych. W Polsce Enefit oferuje również usługi zwiększające efektywność energetyczną, które pozwalają na redukcję kosztów stałych w firmach. Są to m.in. rozwiązania inteligentnych instalacji oświetleniowych dla budynków, audyt efektywności energetycznej oraz sprzedaż fotowoltaiki.
***
Więcej o grupie Eesti Energia
Ambicją grupy Eesti Energia jest wspieranie klientów w planowaniu i wdrażaniu zielonej rewolucji poprzez oferowanie wygodnej i zrównoważonej gamy rozwiązań energetycznych. Firma jest wiodącym producentem energii wiatrowej w krajach bałtyckich i jednym z niewielu producentów paliw płynnych w Europie. Eesti Energia zatrudnia ok. 5 400 osób. Przychody ze sprzedaży Grupy w 2022 roku wyniosły 2,2 mld EUR.
Więcej informacji o Enefit na: www.enefit.pl, LinkedIn, Facebook
Kontakt dla mediów:
Zuzanna Pydzikova
Grayling Poland
Tel. +48 603 300 185
zuzanna.pydzikova@grayling.com
BCC: Energetyka, podsumowanie roku
Eco Run celuje w 10 mln zł za 4 kw. 2024 r.
Zeneris Projekty z umowami na blisko 1,3 mln zł
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.