Inbank finansuje rozwój energetyki rozproszonej
Publicis
Wołoska
02-583 Warszawa
malgorzata.urbas|publicis-consultants.com| |malgorzata.urbas|publicis-consultants.com
882140108
https://www.publicisgroupe.com/en/splash-en
Niemal połowa kredytów udzielonych przez Inbank w Polsce w 2021 roku została przeznaczona
na realizację projektów proekologicznych - w szczególności rozwiązań wspierających rozwój energetyki prosumenckiej i rozproszonej. Oznacza to, że od początku roku bank zapewnił finansowanie w wysokości ponad 600 mln złotych, które zostało przeznaczone na inicjatywy związane z OZE oraz projektami zeroemisyjnymi. Oddział Inbanku w Polsce dostarcza rozwiązania typu „embedded finance” dla przeszło 180 firm działających w sektorze „zielonej energii”, w tym liderów branży, takich jak Columbus Energy czy Edison Energia.
Rozwiązania stanowiące wsparcie w finansowaniu zielonych inwestycji stają się coraz popularniejsze, także w segmencie produktów bankowych skierowanych do klientów indywidualnych. Jednym
z kluczowych elementów strategii Inbanku - działającego w Polsce od 2017 roku - jest rozwój oferty wspomagającej realizację inicjatyw proekologicznych oraz zeroemisyjnych. Inbank posiada szeroką gamę produktów przygotowanych specjalnie z myślą o finansowaniu projektów konsumenckich wspierających zrównoważony rozwój, przede wszystkim w obszarze energetyki. Oferta kredytowa banku skierowana do klientów tego segmentu uwzględnia „zieloną” specyfikę produktu, w którym rata - biorąc pod uwagę cały okres kredytowania - zastępuje rachunek za prąd. W porównaniu
do standardowego kredytu, produkt ten charakteryzuje się dłuższym maksymalnym okresem kredytowania (do 150 miesięcy) oraz zwiększoną maksymalną kwotą kredytu (do 150 tys. złotych netto). Sam proces oferowania finansowania osadzony jest w procesie sprzedaży np. instalacji fotowoltaicznej, stanowiąc jego naturalny element składowy, zgodnie z podejściem „embedded finance”.
„Od początku działalności Inbanku w Polsce nie tylko wspieramy rozwój sektora odnawialnych źródeł energii i projektów zeroemisyjnych, lecz także sami, w codziennej działalności, staramy się realizować cele zrównoważonego rozwoju. Dzięki przyjętemu modelowi biznesowemu oraz zastosowanym rozwiązaniom technologicznym, już 9 na 10 umów kredytowych Inbanku w Polsce zawieranych jest
w formie elektronicznej, zgodnie z podejściem ‘paperless’. W październiku tego roku Inbank był również jednym z partnerów międzynarodowego szczytu klimatycznego Carbon Footprint Summit, podczas którego międzynarodowi eksperci starali się odpowiedzieć na najważniejsze pytania związane z wyzwaniami, jakie niosą ze sobą obserwowane obecnie zmiany klimatyczne” - podkreśla Tomasz Rzeski, Country Sales Manager Oddziału Inbank w Polsce.
Inbank zapewnia finansowanie różnorodnych projektów wspierających zeroemisyjność. Oprócz inicjatyw związanych z rozwojem sektora odnawialnych źródeł energii, obejmują one m.in. projekty dotyczące elektromobilności oraz programy termomodernizacyjne. Średnia wartość kredytu udzielanego przez Inbank na realizację zielonych inwestycji konsumenckich to niemal 25 tys. złotych, a największa inwestycja tego typu sfinansowana przez bank w 2021 r. wyniosła 144 tys. zł. W samym 2021 roku na projekty proekologiczne bank pożyczył łącznie już ponad 600 mln złotych.

Polityka klimatyczno-energetyczna z ludzką twarzą jest możliwa - konferencja

Farma fotowoltaiczna w Miłkowicach – pierwszy projekt OZE z udziałem Amazon w Polsce – produkuje już energię słoneczną!

BCC: Energetyka, podsumowanie roku
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Dzięki e-commerce rośnie eksport polskich małych i średnich przedsiębiorców. Wartość ich sprzedaży na Amazon przekracza rocznie 5 mld zł
Mali i średni przedsiębiorcy coraz lepiej radzą sobie na arenie międzynarodowej, choć na razie tylko niecałe 5 proc. z nich sprzedaje swoje produkty za granicę. Duże możliwości ekspansji zagranicznej dają im e-commerce i współpraca z marketplace’ami. Za pośrednictwem Amazon w 2024 roku polskie MŚP sprzedały produkty za ponad 5,1 mld zł. Model sprzedaży sklepu umożliwia przedsiębiorcom z Polski działanie na skalę, która jeszcze kilka lat temu wydawała się zarezerwowana głównie dla największych marek
Polityka
Większość Polaków sprzeciwia się wprowadzeniu euro. Problemem może być brak dobrej komunikacji

– Polska należy do siedmiu krajów UE, które do tej pory nie wprowadziły jeszcze euro. Choć zobowiązaliśmy się do przyjęcia wspólnej waluty w traktacie akcesyjnym, nigdy nie podjęliśmy konsekwentnych działań w tym kierunku – ocenia europosłanka Nowej Lewicy Joanna Scheuring-Wielgus. W dodatku tylko co czwarty Polak jest zwolennikiem zmiany waluty. Również obecna sytuacja gospodarcza – wysoka inflacja i rosnący deficyt – nie sprzyjają dyskusji o przyjęciu euro.
Handel
Źle wprowadzony system ROP może oznaczać duży wzrost cen dla konsumentów. Podrożeć mogą produkty spożywcze

Ministerstwo Klimatu i Środowiska proponuje powierzenie NFOŚiGW zadań organizacji odpowiedzialności producenta, która w imieniu producentów będzie realizowała obowiązki wynikające z ROP w ramach zamkniętego obiegu finansowego. Przedstawiciele Polskiej Federacji Producentów Żywności i sektora odzysku odpadów ostrzegają, że może utrudnić to Polsce wypełnienie unijnych wymogów w zakresie selektywnej zbiórki odpadów, a co za tym idzie, może się wiązać z karami, a w konsekwencji – ze wzrostem cen.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.