Inicjatywa Science Based Targets zatwierdza cel klimatyczny Danfoss
Firma Danfoss ogłosiła, że cel klimatyczny firmy oparty na danych naukowych został zatwierdzony przez inicjatywę Science Based Targets (SBTi).
Inicjatywa Science Based Targets (SBTi) potwierdziła, że cel związany ze zmniejszeniem emisji gazów cieplarnianych przedstawiony przez Danfoss A/S jest zgodny z kryteriami i rekomendacjami SBTi (wersja 4.2).
Cel oparty na danych naukowych pomaga firmom jasno określić drogę do zmniejszenia emisji gazów cieplarnianych zgodnie z założeniami Porozumienia paryskiego, jak również zapobiega wystąpieniu najbardziej negatywnych skutków zmian klimatycznych.
Zespół zatwierdzający cele SBTi potwierdził, że cel Danfoss z 1. i 2. zakresu jest zgodny ze ścieżką prowadzącą do ograniczenia ocieplenia klimatu do poziomu 1,5°C. W ramach celu opartego na danych naukowych Danfoss obniży poziom całkowitych emisji gazów cieplarnianych z zakresów 1. i 2. o przynajmniej 46,2% do roku 2030 w porównaniu do roku bazowego 2019. Ponadto, Danfoss zobowiązał się do osiągnięcia neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla w zakresach 1. i 2. również do roku 2030. W tym samym okresie Danfoss obniży także całkowite emisje gazów cieplarnianych w zakresie 3. o 15%.
„Stworzyliśmy silne podwaliny pod osiągnięcie obranego przez nas celu opartego na danych naukowych, co stanowi ważny filar dla ambicji Danfoss dotyczącej osiągnięcia celów ESG [środowisko, społeczna odpowiedzialność, ład korporacyjny] do roku 2030”, powiedział CEO i prezes Danfoss – Kim Fausing. „Nasz cel oparty na danych naukowych rozszerza cele dotyczące redukcji emisji gazów cieplarnianych poza naszą własną działalność biznesową i obejmuje również całość łańcucha dostaw. Potwierdza to nasze oddanie sprawie zapobiegania zmianom klimatycznym oraz chęć stania się partnerem pierwszego wyboru w obszarze dekarbonizacji zarówno dla naszych dostawców, jak i klientów”.
W marcu 2022 Danfoss ogłosił, że właśnie osiągnął swój cel na rok 2030 dotyczący podwojenia produktywności energetycznej w fabrykach należących do firmy na całym świecie – 9 lat przed założonym terminem. W 2021 roku produktywność energetyczna wzrosła o 104% w porównaniu do roku bazowego 2007, a intensywność energetyczna zmniejszyła się w tym okresie o połowę. Zużywając tę samą ilość energii, firma Danfoss osiągnęła dwukrotnie wyższy poziom produkcji w roku 2021 w porównaniu do roku 2007. Następnie firma zdecydowała, że zrównoważony rozwój stanie się głównym celem jej strategii Core & Clear na rok 2025, jak również ogłosiła, że jej ambicją jest osiągnięcie wiodących pozycji w takich obszarach jak Dekarbonizacja, Gospodarka cyrkulacyjna oraz Różnorodność i włączenie.
Martin Rossen, starszy wiceprezes oraz szef Group Communication & Sustainability, był osobą odpowiedzialną za opracowanie strategii ESG firmy Danfoss oraz obranie celu związanego z redukcją emisji w każdym obszarze działalności firmy:
„Zatwierdzenie naszego celu opartego na danych naukowych potwierdza, że ambicje klimatyczne Danfoss są zgodne z założeniami Porozumienia paryskiego. Ale to coś więcej niż porządki w naszym własnym domu. Klienci, pracownicy oraz społeczeństwo coraz częściej wymagają przejrzystości oraz nagradzają tych, którzy podejmują działania w obszarze ESG. I mają do tego bardzo dobre powody. Firmy nie mogą jedynie mówić, że coś robią w tej kwestii, lecz muszą to udokumentować. Cel oparty na danych naukowych tworzy przestrzeń, w której każdy ma równe szanse. Sprawia, że kraje, które rzeczywiście podejmują działania, zyskują przewagę konkurencyjną. Sekretarz Generalny ONZ Kofi Annan powiedział kiedyś, że wygrywają ci, którym zależy. My jesteśmy zdania, że wygrywają również firmy, którym zależy”.
Danfoss jest na dobrej drodze do tego, aby główna siedziba firmy o powierzchni 250 tys. m2 położona w Nordborg, w pobliżu miasta Sønderborg, osiągnęła neutralność pod względem emisji dwutlenku węgla w zakresach 1. i 2. już w roku 2022 dzięki zastosowaniu aktualnie dostępnych rozwiązań w obszarze efektywności energetycznej, jak również pozyskiwaniu elektryczności oraz ciepła ze źródeł odnawialnych.
Zwiedzanie siedziby Danfoss stanowiło jedną z wycieczek terenowych, w jakich mogli uczestniczyć ministrowie biorący udział w 7. corocznej międzynarodowej konferencji dot. efektywności energetycznej zorganizowanej przez Międzynarodową Agencję Energetyczną w duńskim Sønderborg, która odbywała się w dniach 7-9 czerwca. Sønderborg, nazwane „światową stolicą efektywności energetycznej” przez Dr. Fatiha Birola – dyrektora wykonawczego MAE, zostało zaprezentowane jako przykład miasta, które dąży do osiągnięcia neutralności węglowej do 2030 roku.
SPIE kupuje spółkę Elektromontaż-Poznań
Nowe perspektywy na rynku. Czy OZE zasili portfele inwestycyjne?
Zielona lekcja na farmie wiatrowej
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Finanse
Polacy boją się obniżenia poziomu życia na emeryturze. 40 proc. na ten cel oszczędza
Myśląc o emeryturze, dwa razy więcej Polaków odczuwa lęk niż nadzieję – wynika z badania ING Banku Śląskiego. Blisko połowa badanych spodziewa się obniżenia swojego poziomu życia po zakończeniu pracy. Mimo to wciąż mniejszość Polaków, bo 39 proc., oszczędza z myślą o tym okresie życia. Ten odsetek jednak stopniowo rośnie. Ponad 2/3 słabo orientuje się w instrumentach finansowych, które pozwalają gromadzić środki na emeryturę.
Polityka
Wyniki wyborów w USA kluczowe dla przyszłości NATO i Ukrainy. Ewentualna wygrana Donalda Trumpa będzie bardziej nieprzewidywalna
Wynik wyborów prezydenckich w USA może mieć kluczowe znaczenie dla wojny w Ukrainie. Kamala Harris jest zwolenniczką kontynuacji wsparcia militarnego dla Ukrainy i rozpoczęcia negocjacji z Moskwą tylko przy pełnym zaangażowaniu Kijowa. Donald Trump zapowiada zdecydowane działania na rzecz zakończenia wojny, ale nie wiadomo, w jaki sposób miałoby się to odbyć i czy kosztów nie poniesie Ukraina, a w konsekwencji także Europa. Wiele pytań budzą także jego plany co do NATO.
Handel
Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek
Niemal połowa Polaków kupujących artykuły sportowe ćwiczy kilka razy w tygodniu, a 13 proc. robi to codziennie. Większa aktywność powoduje, że rośnie krajowy rynek artykułów sportowych. W latach 2023–2028 ma to być średnio 6 proc. rocznie – wynika z danych PMR. Polscy konsumenci w coraz większym stopniu zwracają uwagę na technologiczne aspekty i rozwiązania w produktach outdoorowych. Producenci tacy jak Columbia Sportswear inwestują więc coraz więcej w patenty i innowacje. W centrum handlowym Westfield Mokotów w Warszawie został właśnie otwarty drugi w Polsce monobrandowy sklep tej marki.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.