Komunikaty PR

Jak skutecznie dbać o instalacje fotowoltaiczne?

2021-07-09  |  12:38
Biuro prasowe

Fotowoltaika przeżywa w Polsce swój „złoty wiek”, nowe instalacje powstają niczym grzyby po deszczu. Warto przy tym pamiętać, że tak jak inne urządzenia zasilane i generujące energię elektryczną, wymagają one regularnej konserwacji.

Brak profesjonalnego serwisu może obniżyć wydajność instalacji fotowoltaicznej nawet o kilkanaście procent, a zatem zwiększyć rachunki za prąd. Dodatkowo nieserwisowana instalacja może ulegać awariom i usterkom, co negatywnie wpłynie na nasze bezpieczeństwo związane z eksploatacją.

- Jako praktycy proponujemy dokonywać przeglądu i konserwacji instalacji fotowoltaicznej nie rzadziej niż co 2 lata. Warto pamiętać, że taka instalacja znacząco różni się od standardowej instalacji elektrycznej w domu, dla której ustawodawca przewidział 5-letni okres między obowiązkowymi przeglądami – mówi Jakub Jadziewicz, ekspert rynku energii, Członek Zarządu Alians OZE.

Zakres konserwacji instalacji fotowoltaicznej jest oczywiście uzależniony od liczby komponentów, falowników, ewentualnie dodatkowych urządzeń jak magazyny energii, stacje ładowania pojazdów, a także liczników pozwalających monitorować i zarządzać produkowaną energią. W terenie, gdzie występują zanieczyszczenia powietrza warto wykonać mycie modułów.

Standardowy przegląd powinien zawierać m.in. kontrolę stanu paneli PV, inwertera, konstrukcji, mocowań, okablowania oraz weryfikację zabezpieczeń instalacji. Warto także sprawdzić kamerą termowizyjną, czy na całej powierzchni paneli PV temperatura jest do siebie zbliżona. Poleca się też skontrolować, czy falownik otrzymał aktualizację fabrycznego oprogramowania, zwłaszcza w przypadku, gdy jest problem z siecią internetową. Odrębnym zagadnieniem jest wykonanie pomiarów elektrycznych i ich prawidłowa interpretacja.

- Warto sprawdzić informacje, które możemy uzyskać o stanie pracy lub ewentualnych błędach wyświetlanych przez falownik. Jeśli mamy taką możliwość należy porównać te dane z informacjami zawartymi w naszej aplikacji monitorującej produkcję i stan instalacji fotowoltaicznej – przekonuje Jakub Jadziewicz.
                     
W przypadku pomieszczeń z instalacją PV kontroli wymaga stan wentylacji oraz dostęp do jej wszystkich elementów, który z biegiem czasu może zostać znacząco utrudniony przez gromadzone wyposażenie garażu, domu czy warsztatu.

Na rynku jest wiele wyspecjalizowanych firm zajmujących się serwisem instalacji fotowoltaicznych. W zależności od wielkości instalacji, cena serwisu waha się średnio od 300 do 1000 zł. Do tego należy doliczyć koszt dojazdu ekipy.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Energetyka Polityka klimatyczno-energetyczna z ludzką twarzą jest możliwa - konferencja Biuro prasowe
2025-03-12 | 16:20

Polityka klimatyczno-energetyczna z ludzką twarzą jest możliwa - konferencja

Czy polityka klimatyczno-energetyczna może być przyjazna ludziom? Jak maksymalnie wykorzystać jej społeczne i ekonomiczne korzyści? O tym debatować będą eksperci podczas konferencji
Energetyka Farma fotowoltaiczna w Miłkowicach – pierwszy projekt OZE z udziałem Amazon w Polsce – produkuje już energię słoneczną!
2025-02-07 | 06:00

Farma fotowoltaiczna w Miłkowicach – pierwszy projekt OZE z udziałem Amazon w Polsce – produkuje już energię słoneczną!

Zakup energii odnawialnej z farmy fotowoltaicznej w Miłkowicach jest jednym z czterech projektów Amazon w Polsce, opartym na OZE, które pomagają
Energetyka BCC: Energetyka, podsumowanie roku
2024-12-28 | 12:30

BCC: Energetyka, podsumowanie roku

Transformacja polskiej energetyki przyśpieszyła w 2024 roku  – udział węgla w miksie energetycznym maleje, a odnawialne źródła energii zyskują na znaczeniu. Jednak szybkie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Konsument

Dzięki e-commerce rośnie eksport polskich małych i średnich przedsiębiorców. Wartość ich sprzedaży na Amazon przekracza rocznie 5 mld zł

Mali i średni przedsiębiorcy coraz lepiej radzą sobie na arenie międzynarodowej, choć na razie tylko niecałe 5 proc. z nich sprzedaje swoje produkty za granicę. Duże możliwości ekspansji zagranicznej dają im e-commerce i współpraca z marketplace’ami. Za pośrednictwem Amazon w 2024 roku polskie MŚP sprzedały produkty za ponad 5,1 mld zł. Model sprzedaży sklepu umożliwia przedsiębiorcom z Polski działanie na skalę, która jeszcze kilka lat temu wydawała się zarezerwowana głównie dla największych marek

Polityka

Większość Polaków sprzeciwia się wprowadzeniu euro. Problemem może być brak dobrej komunikacji

– ​Polska należy do siedmiu krajów UE, które do tej pory nie wprowadziły jeszcze euro.  Choć zobowiązaliśmy się do przyjęcia wspólnej waluty w traktacie akcesyjnym, nigdy nie podjęliśmy konsekwentnych działań w tym kierunku – ocenia europosłanka Nowej Lewicy Joanna Scheuring-Wielgus. W dodatku tylko co czwarty Polak jest zwolennikiem zmiany waluty. Również obecna sytuacja gospodarcza – wysoka inflacja i rosnący deficyt – nie sprzyjają dyskusji o przyjęciu euro.

Handel

Źle wprowadzony system ROP może oznaczać duży wzrost cen dla konsumentów. Podrożeć mogą produkty spożywcze

Ministerstwo Klimatu i Środowiska proponuje powierzenie NFOŚiGW zadań organizacji odpowiedzialności producenta, która w imieniu producentów będzie realizowała obowiązki wynikające z ROP w ramach zamkniętego obiegu finansowego. Przedstawiciele Polskiej Federacji Producentów Żywności i sektora odzysku odpadów ostrzegają, że może utrudnić to Polsce wypełnienie unijnych wymogów w zakresie selektywnej zbiórki odpadów, a co za tym idzie, może się wiązać z karami, a w konsekwencji – ze wzrostem cen.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.