Jak zoptymalizować koszty zużycia energii elektrycznej?
Sposobów na obniżenie kosztów zużycia energii elektrycznej jest kilka. Zastosowanie ich w firmie często nie wymaga dużych inwestycji i jest dobrym początkiem do wprowadzenia optymalizacji zużycia energii i poprawy rentowności. Sytuacja panująca na rynku energetycznym przekłada się na funkcjonowanie firm, które starają się optymalizować koszty użytkowania obiektów.
Ustalenie obszarów, w których można dokonać redukcji kosztów, daje możliwość wdrożenie polityki oszczędnościowej w firmie. Poprawa jakości pracy urządzeń, zmiana harmonogramu pracy, stanu infrastruktury budynku itp. w większości pozwalają zredukować koszty nawet do 20%, a czasami powyżej tej wartości – do 30%.
– Istnieje kilka metod na redukcję wysokości rachunków. Klientom oferujemy usługi Energy Management. Jest to oferta, którą kierujemy przede wszystkim do współpracujących z nami firm, które posiadają znaczną liczbę zbliżonych do siebie pod względem funkcjonowania obiektów. Analizujemy umowy na dostawy energii i dopasowujemy ich parametry do faktycznego zapotrzebowania, dokonujemy weryfikacji stanu, realizacji okresowych serwisów i usuwamy awarie. Wdrażamy również dedykowane polityki prooszczędnościowe i przekazujemy dobre praktyki w działaniach personelu oraz robimy opomiarowanie zużycia, umożliwiające wielowariantową analizę danych w celu znalezienia obszarów do optymalizacji zużycia energii, wypracowania realnych oszczędności oraz zredukowania emisji śladu węglowego – mówi Bartłomiej Gawin, Dyrektor Biura Energy i Digital w Sescom S.A.
Prognozy analityków wskazują, że w ciągu najbliższych lat ceny prądu mogą nadal rosnąć. Dla przedsiębiorców oznacza to, że koszty energii będą stawały się coraz większym obciążeniem, dlatego coraz częściej szukają sposobów na obniżenie opłat za prąd.
– Jednym z proponowanych przez nas rozwiązań, jest system telemetrii do monitorowania zużycia mediów w rozproszonych obiektach, który w połączeniu z autorskimi narzędziami analitycznymi bazującymi na algorytmach sztucznej inteligencji oraz wsparciem dedykowanego Energy Managera pozwala na skuteczną optymalizację kosztów zużycia energii elektrycznej w obiektach. Na przestrzeni lat potwierdziliśmy wysoką skuteczność tego procesu, wypracowując realne korzyści w obiektach, takich jak sklepy odzieżowe, hipermarkety, magazyny i stacje paliw. Sescom Energy obsługuje obiekty na terenie całej Polski i za granicą. W ostatnim roku, wdrożenie usługi Energy Managementu pozwoliło wypracować oszczędności w wysokości kilku milionów złotych – dodaje Sławomir Halbryt, prezes Sescom S.A.
Programy oszczędnościowe, mające na celu poprawę efektywności energetycznej przynoszą również korzyści ekologiczne, ponieważ wpływają na redukcję emisji CO2 i śladu węglowego.
Local content w energetyce jądrowej
SPIE kupuje spółkę Elektromontaż-Poznań
Nowe perspektywy na rynku. Czy OZE zasili portfele inwestycyjne?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Finanse
Polacy boją się obniżenia poziomu życia na emeryturze. 40 proc. na ten cel oszczędza
Myśląc o emeryturze, dwa razy więcej Polaków odczuwa lęk niż nadzieję – wynika z badania ING Banku Śląskiego. Blisko połowa badanych spodziewa się obniżenia swojego poziomu życia po zakończeniu pracy. Mimo to wciąż mniejszość Polaków, bo 39 proc., oszczędza z myślą o tym okresie życia. Ten odsetek jednak stopniowo rośnie. Ponad 2/3 słabo orientuje się w instrumentach finansowych, które pozwalają gromadzić środki na emeryturę.
Polityka
Wyniki wyborów w USA kluczowe dla przyszłości NATO i Ukrainy. Ewentualna wygrana Donalda Trumpa będzie bardziej nieprzewidywalna
Wynik wyborów prezydenckich w USA może mieć kluczowe znaczenie dla wojny w Ukrainie. Kamala Harris jest zwolenniczką kontynuacji wsparcia militarnego dla Ukrainy i rozpoczęcia negocjacji z Moskwą tylko przy pełnym zaangażowaniu Kijowa. Donald Trump zapowiada zdecydowane działania na rzecz zakończenia wojny, ale nie wiadomo, w jaki sposób miałoby się to odbyć i czy kosztów nie poniesie Ukraina, a w konsekwencji także Europa. Wiele pytań budzą także jego plany co do NATO.
Handel
Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek
Niemal połowa Polaków kupujących artykuły sportowe ćwiczy kilka razy w tygodniu, a 13 proc. robi to codziennie. Większa aktywność powoduje, że rośnie krajowy rynek artykułów sportowych. W latach 2023–2028 ma to być średnio 6 proc. rocznie – wynika z danych PMR. Polscy konsumenci w coraz większym stopniu zwracają uwagę na technologiczne aspekty i rozwiązania w produktach outdoorowych. Producenci tacy jak Columbia Sportswear inwestują więc coraz więcej w patenty i innowacje. W centrum handlowym Westfield Mokotów w Warszawie został właśnie otwarty drugi w Polsce monobrandowy sklep tej marki.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.