Komunikaty PR

KONFERENCJA ENERGIA DLA NIEZALEŻNOŚCI 2050

2022-06-06  |  11:00
Biuro prasowe

Celem obrad konferencji będzie wypracowanie modelu przemian systemu energetyczno-klimatycznego Polski w obliczu wymagań polityki klimatycznej oraz nowych uwarunkowań geopolitycznych, które uległy diametralnej zmianie po inwazji Rosji na Ukrainę.

W związku z powyższym ważne jest przyjrzenie się obecnej sytuacji w polityce energetycznej naszego kraju i zastanowić się jak ją ulepszyć i jaki powinna obrać kierunek.
Przez to konferencja wpisze się w dyskusję nad przyszłą Polityką Energetyczną Państwa do roku 2050 i aktualizację Krajowego Planu Energii i Klimatu do roku 2030, która planowana jest na przyszły rok. Wypracowane w trakcie konferencji wnioski przekazane zostaną ministerstwom odpowiedzialnym za przygotowanie tych dokumentów strategicznych, a także instytucjom i organizacjom zainteresowanymi tematyką konferencji.

Wydarzenie ma posłużyć znalezieniu dobrze udokumentowanych argumentów na rzecz aktywnej polityki klimatycznej w Polsce, zwłaszcza w zakresie ograniczenia emisji gazów cieplarnianych w sektorze energetyki, transportu czy rolnictwa jak i także w przemyśle i miastach. Jak wiadomo walka o zmniejszenie emisji gazów cieplarnianych z gospodarki i wyeliminowanie spalania paliw kopalnych jest niezwykle ważnym elementem polityki na rzecz ochrony klimatu. Kluczowymi są Europejski System Handlu Emisjami (ETS) oraz Rozporządzenie w sprawie wspólnego wysiłku redukcyjnego (ESR), które dzięki współpracy wspomagają osiągniecie neutralności klimatycznej.

Niezwykle istotnym i ważnym staje przedstawianie korzyści bieżących jak i długofalowych ambitnej polityki klimatycznej, a także możliwych stymulatorów jej szybszego wdrażania jak i barier oraz trudności, które stoją obecnie i jakich można spodziewać się w przyszłości.

Najważniejszymi punktami odniesienia do konferencji będą:

  • Konsekwencje Porozumienia Paryskiego;
  • Zapisy Europejskiego Zielonego Ładu;
  • Dyskusje prowadzone nad wdrażaniem pakietu Fit for 55;
  • Raport IPCC pt. “Summary for Policymakers of Climate Change 2022: Impacts, Adaptation and Vulnerability”

Zapraszamy do rejestracji na wydarzenie.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Energetyka SPIE kupuje spółkę Elektromontaż-Poznań Biuro prasowe
2024-10-29 | 15:00

SPIE kupuje spółkę Elektromontaż-Poznań

SPIE, niezależny europejski lider usług multitechnicznych w dziedzinie energetyki i przesyłu danych, informuje o podpisaniu umowy zakupu 100% udziałów
Energetyka Nowe perspektywy na rynku. Czy OZE zasili portfele inwestycyjne?
2024-10-28 | 15:55

Nowe perspektywy na rynku. Czy OZE zasili portfele inwestycyjne?

W obliczu globalnych wyzwań, takich jak kryzys klimatyczny i rosnące ceny energii, inwestorzy coraz chętniej zwracają uwagę na odnawialne źródła energii. W szczególności
Energetyka Zielona lekcja na farmie wiatrowej
2024-10-28 | 13:09

Zielona lekcja na farmie wiatrowej

Uczniowie ze Szkoły Podstawowej w Nakomiadach wzięli udział w plenerowej lekcji o zielonej energii na Farmie Wiatrowej Sępopol należącej do Energix Polska. Zielona lekcja

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Finanse

Polityka

Wyniki wyborów w USA kluczowe dla przyszłości NATO i Ukrainy. Ewentualna wygrana Donalda Trumpa będzie bardziej nieprzewidywalna

Wynik wyborów prezydenckich w USA może mieć kluczowe znaczenie dla wojny w Ukrainie. Kamala Harris jest zwolenniczką kontynuacji wsparcia militarnego dla Ukrainy i rozpoczęcia negocjacji z Moskwą tylko przy pełnym zaangażowaniu Kijowa. Donald Trump zapowiada zdecydowane działania na rzecz zakończenia wojny, ale nie wiadomo, w jaki sposób miałoby się to odbyć i czy kosztów nie poniesie Ukraina, a w konsekwencji także Europa. Wiele pytań budzą także jego plany co do NATO.

Handel

Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek

Niemal połowa Polaków kupujących artykuły sportowe ćwiczy kilka razy w tygodniu, a 13 proc. robi to codziennie. Większa aktywność powoduje, że rośnie krajowy rynek artykułów sportowych. W latach 2023–2028 ma to być średnio 6 proc. rocznie – wynika z danych PMR. Polscy konsumenci w coraz większym stopniu zwracają uwagę na technologiczne aspekty i rozwiązania w produktach outdoorowych. Producenci tacy jak Columbia Sportswear inwestują więc coraz więcej w patenty i innowacje. W centrum handlowym Westfield Mokotów w Warszawie został właśnie otwarty drugi w Polsce monobrandowy sklep tej marki.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.