Lena Lighting o produkcji oświetlenia podczas Warsztatów Architektonicznych
Warsztaty Architektoniczne, które odbyły się w zabytkowej cukrowni w Żninie, były dla Lena Lighting – wiodącego producenta inteligentnych systemów oświetleniowych - okazją do zaprezentowania dotychczasowych osiągnięć i planów produkcyjnych, a także nawiązania nowych relacji. Reprezentanci marki odnieśli się również do głośnego w ostatnich miesiącach tematu kryzysu energetycznego i oszczędności generowanych przez nowoczesne oświetlenie LED.
Warsztaty Architektoniczne w Żninie, które odbyły się w dniach 16-18.09.2022r., zostały zorganizowane przez bydgoski oddział Stowarzyszenia Architektów Polskich. Celem spotkania była wymiana doświadczeń i nakreślenie planów wiodących polskich firm z branży budowlanej, oświetleniowej, wykończeniowej czy stolarskiej na kolejne miesiące.
Jedno z głównych pytań o przyszłość oświetlenia dotyczyło projektowania lamp na miarę potrzeb i pomysłów architektów. Podczas wydarzenia poznali oni możliwości opraw opartych na modułach LED, a także korzyści płynące z ich użytkowania. Przedstawiciele Lena Lighting chętnie opowiedzieli o innowacyjnych systemach sterowania światłem, które wpisują się w trend szeroko pojętej ekologii i energooszczędności. Podzielili się również wrażeniami z Red Dot Design Week 2022.
- Spotkanie w Żninie pozwoliło nam poszerzyć horyzonty – zarówno te związane z naszymi planami wprowadzania nowych rozwiązań sterowania oświetleniem oraz inteligentnych lamp, jak i kontaktami, które zawsze są szansą na współpracę. – wyjaśnia Łukasz Drewka, Dyrektor ds. Inwestycji w Lena Lighting. - Niezwykle inspirujące rozmowy, prezentacje i dyskusje pozwoliły nam spojrzeć na nasze możliwości produkcyjne znacznie szerzej, czego pokłosiem są nowe pomysły na oprawy i systemy sterowania podyktowane potrzebami architektów z całego kraju. To niezwykle ważne dla naszego zespołu! Jako producent oświetlenia mogliśmy również przedstawić nasze badania związane z wykorzystaniem oświetlenia LED generującego ogromne oszczędności zarówno w gospodarstwach domowych, jak i w zakładach pracy, co dla przedsiębiorców jest dziś kluczowe. – dodaje.
Według ekspertów Lena Lighting zmniejszenie zużycia poboru energii elektrycznej dzięki wymianie oświetlenia wynosi nawet do 86%. W kontekście zarówno problemów środowiskowych, jak i poważnego kryzysu energetycznego, z którym już teraz nie radzą sobie mniejsze przedsiębiorstwa, proces ten staje się dla biznesu koniecznością.
Local content w energetyce jądrowej
SPIE kupuje spółkę Elektromontaż-Poznań
Nowe perspektywy na rynku. Czy OZE zasili portfele inwestycyjne?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Finanse
Polacy boją się obniżenia poziomu życia na emeryturze. 40 proc. na ten cel oszczędza
Myśląc o emeryturze, dwa razy więcej Polaków odczuwa lęk niż nadzieję – wynika z badania ING Banku Śląskiego. Blisko połowa badanych spodziewa się obniżenia swojego poziomu życia po zakończeniu pracy. Mimo to wciąż mniejszość Polaków, bo 39 proc., oszczędza z myślą o tym okresie życia. Ten odsetek jednak stopniowo rośnie. Ponad 2/3 słabo orientuje się w instrumentach finansowych, które pozwalają gromadzić środki na emeryturę.
Polityka
Wyniki wyborów w USA kluczowe dla przyszłości NATO i Ukrainy. Ewentualna wygrana Donalda Trumpa będzie bardziej nieprzewidywalna
Wynik wyborów prezydenckich w USA może mieć kluczowe znaczenie dla wojny w Ukrainie. Kamala Harris jest zwolenniczką kontynuacji wsparcia militarnego dla Ukrainy i rozpoczęcia negocjacji z Moskwą tylko przy pełnym zaangażowaniu Kijowa. Donald Trump zapowiada zdecydowane działania na rzecz zakończenia wojny, ale nie wiadomo, w jaki sposób miałoby się to odbyć i czy kosztów nie poniesie Ukraina, a w konsekwencji także Europa. Wiele pytań budzą także jego plany co do NATO.
Handel
Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek
Niemal połowa Polaków kupujących artykuły sportowe ćwiczy kilka razy w tygodniu, a 13 proc. robi to codziennie. Większa aktywność powoduje, że rośnie krajowy rynek artykułów sportowych. W latach 2023–2028 ma to być średnio 6 proc. rocznie – wynika z danych PMR. Polscy konsumenci w coraz większym stopniu zwracają uwagę na technologiczne aspekty i rozwiązania w produktach outdoorowych. Producenci tacy jak Columbia Sportswear inwestują więc coraz więcej w patenty i innowacje. W centrum handlowym Westfield Mokotów w Warszawie został właśnie otwarty drugi w Polsce monobrandowy sklep tej marki.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.