Komunikaty PR

Maciej Janowski w kampanii #razemdlaczystegopowietrza

2021-08-19  |  14:00
Biuro prasowe
Kontakt
Rzecznik prasowy
Offteam

Czajkowskiego 99
51-147 Wrocław
pr|offteam.pl| |pr|offteam.pl
691 274 042
www.offteam.pl

Najnowszy raport Międzyrządowego Zespołu ds. Zmian Klimatu (IPCC) „Zmiany klimatu 2021: podstawy fizyczne” pokazuje wyraźnie, że zbliżamy się do nieuchronnej katastrofy. Jak mówią eksperci, jeszcze bardziej niż poprzednie podkreśla on wpływ działalności człowieka na ocieplenie klimatu. Znane osoby coraz częściej angażują się w kampanie społeczne, zachęcające do przejścia na ekologiczne źródła ciepła. Jeśli to ostatni dzwonek na zmiany, to co można zrobić we własnym zakresie? 

Eksperci biją na alarm

9 sierpnia światło dzienne ujrzał najnowszy raport IPCC, opracowany przez naukowców z 66 krajów. To cyklicznie wydawany dokument, który bliżej przygląda się wyzwaniom związanym ze zmianami klimatycznymi. Bazuje na opiniach ekspertów z całego świata. W przeszłości dał on podstawy do paryskiego porozumienia klimatycznego z 2015 roku. Kolejne raporty zostaną opublikowane na początku 2022 roku.

Według najnowszych ustaleńnależy pilnie zająć się nie tylko radykalnym ograniczeniem emisji CO2, lecz także innych gazów cieplarnianych – w szczególności metanu. Osiągnięcie zeroemisyjności powinno być priorytetem dla wszystkich krajów. Naukowcy ostrzegają, że to już czerwony alarm dla ludzkości. Coraz bardziej niepokojące są susze, powodzie, pożary czy huragany. Ich skala przybiera na sile. Takie natężenie zjawisk wymaga współdziałania wszystkich podmiotów: władz, biznesu, a także osób prywatnych. To właśnie suma działańma szansę przeciwdziałać zmianom klimatycznym. Nie można mieć wątpliwości co do roli czynnika antropogenicznego. Nie ma już miejsca na przekładanie działania, krótkowzroczne plany czy wypowiedzi denialistów klimatycznych w publicznym dyskursie. Tempo ocieplania klimatu jest bowiem zatrważające.

Rośnie świadomość Polaków

Krzepiący jest jednak fakt, że coraz więcej mówi się o konieczności podjęcia działań i odpowiedzialności każdego z nas za klimat. Nie tylko biznes i ustawodawcy mają moc zmian – choć ich rola rzeczywiście jest w tym procesie kluczowa.

Ograniczanie śladu węglowego stało się dla wielu istotnym wyzwaniem. Świadome podejście do latania samolotem, wybieranie komunikacji miejskiej zamiast samochodu czy eliminowanie mięsa z diety to tylko niektóre z rekomendowanych działań. 

Dziewięciu na dziesięciu ludzi oddycha codziennie zanieczyszczonym powietrzem

Regularne sprawdzanie jakości powietrza stało się dla wielu osób tak samo oczywistą czynnością, jak sprawdzanie pogody. Codziennie wdychamy rakotwórczy benzopiren, a co roku smog jest przyczyną śmierci aż 45 tysięcy Polaków. Dane wskazują jednoznacznie: to najwyższa pora, by podjąć radykalne działania.

Polskie gwiazdy jednoczą się w kampanii #razemdlaczystegopowietrza

Istotna jest zatem rola edukacji społeczeństwa w zakresie powagi sytuacji i możliwości działań, jakie może podjąć każdy z nas. Immergas, wiodący producent pomp ciepła i kotłów gazowych w Polsce, postanowił rozpocząć kampanię #razemdlaczystegopowietrza, w którą angażuje znanych ludzi z różnych środowisk. Bohaterem pierwszej części kampanii jest Maciej Janowski, kapitan ekstraligowej drużyny żużlowej. Akcję wspiera również himalaista Adam Bielecki.

Zdajemy sobie sprawę z tego, jak ważne jest zachęcanie do wspólnego działania. To skala podejmowanych działań jest w stanie uczynić faktyczną różnicę. W ramach kampanii utworzyliśmy stronę razemdlaczystegopowietrza.pl, na której znane osoby opowiadają o problemie smogu. Portal skupia też różnorodne statystyki dotyczące jakości powietrza w naszym kraju. Pokazujemy skalę problemu, ale proponujemy również rozwiązanie, wskazując na dofinansowania ekologicznych instalacji grzewczych – tłumaczy Magdalena Oskiera, Dyrektor marketingu Immergas Polska. 

Czas na ekologiczne źródła ciepła

Bazowanie na rzetelnych statystykach, badaniach i raportach jest dziś kluczowe, aby faktycznie uświadomić sobie problem kryzysu klimatycznego. Pozwoli to podejmować racjonalne decyzje zakupowe, świadomie wybierać środki transportu czy zdecydować się na wymianę pieca węglowego na ekologiczną pompę ciepła. Nowoczesne technologie są bowiem nie tylko bardziej przyjazne dla środowiska, lecz również dla portfela. Co więcej, wciąż można korzystać z ulg i dofinansowań na ten cel.

Co więcej, stworzyliśmy również drugą stronę, wiemjakbyceko.pl. Wiemy, że o ekologicznych rozwiązaniach dla domu mówi się ostatnio dużo, a natłok informacji może być dla niektórych utrudnieniem. Chcemy zatem stworzyć swoisty przewodnik dla tych, którzy poszukują propozycji skrojonej na miarę ich potrzeb. Poprzez naszą kampanię pragniemy zachęcać ludzi do pozytywnych zmian, aby zjednoczyć się do walki o lepsze powietrze – podsumowuje Magdalena Oskiera.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Offteam
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Energetyka Polityka klimatyczno-energetyczna z ludzką twarzą jest możliwa - konferencja Biuro prasowe
2025-03-12 | 16:20

Polityka klimatyczno-energetyczna z ludzką twarzą jest możliwa - konferencja

Czy polityka klimatyczno-energetyczna może być przyjazna ludziom? Jak maksymalnie wykorzystać jej społeczne i ekonomiczne korzyści? O tym debatować będą eksperci podczas konferencji
Energetyka Farma fotowoltaiczna w Miłkowicach – pierwszy projekt OZE z udziałem Amazon w Polsce – produkuje już energię słoneczną!
2025-02-07 | 06:00

Farma fotowoltaiczna w Miłkowicach – pierwszy projekt OZE z udziałem Amazon w Polsce – produkuje już energię słoneczną!

Zakup energii odnawialnej z farmy fotowoltaicznej w Miłkowicach jest jednym z czterech projektów Amazon w Polsce, opartym na OZE, które pomagają
Energetyka BCC: Energetyka, podsumowanie roku
2024-12-28 | 12:30

BCC: Energetyka, podsumowanie roku

Transformacja polskiej energetyki przyśpieszyła w 2024 roku  – udział węgla w miksie energetycznym maleje, a odnawialne źródła energii zyskują na znaczeniu. Jednak szybkie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Konsument

Dzięki e-commerce rośnie eksport polskich małych i średnich przedsiębiorców. Wartość ich sprzedaży na Amazon przekracza rocznie 5 mld zł

Mali i średni przedsiębiorcy coraz lepiej radzą sobie na arenie międzynarodowej, choć na razie tylko niecałe 5 proc. z nich sprzedaje swoje produkty za granicę. Duże możliwości ekspansji zagranicznej dają im e-commerce i współpraca z marketplace’ami. Za pośrednictwem Amazon w 2024 roku polskie MŚP sprzedały produkty za ponad 5,1 mld zł. Model sprzedaży sklepu umożliwia przedsiębiorcom z Polski działanie na skalę, która jeszcze kilka lat temu wydawała się zarezerwowana głównie dla największych marek

Polityka

Większość Polaków sprzeciwia się wprowadzeniu euro. Problemem może być brak dobrej komunikacji

– ​Polska należy do siedmiu krajów UE, które do tej pory nie wprowadziły jeszcze euro.  Choć zobowiązaliśmy się do przyjęcia wspólnej waluty w traktacie akcesyjnym, nigdy nie podjęliśmy konsekwentnych działań w tym kierunku – ocenia europosłanka Nowej Lewicy Joanna Scheuring-Wielgus. W dodatku tylko co czwarty Polak jest zwolennikiem zmiany waluty. Również obecna sytuacja gospodarcza – wysoka inflacja i rosnący deficyt – nie sprzyjają dyskusji o przyjęciu euro.

Handel

Źle wprowadzony system ROP może oznaczać duży wzrost cen dla konsumentów. Podrożeć mogą produkty spożywcze

Ministerstwo Klimatu i Środowiska proponuje powierzenie NFOŚiGW zadań organizacji odpowiedzialności producenta, która w imieniu producentów będzie realizowała obowiązki wynikające z ROP w ramach zamkniętego obiegu finansowego. Przedstawiciele Polskiej Federacji Producentów Żywności i sektora odzysku odpadów ostrzegają, że może utrudnić to Polsce wypełnienie unijnych wymogów w zakresie selektywnej zbiórki odpadów, a co za tym idzie, może się wiązać z karami, a w konsekwencji – ze wzrostem cen.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.