Komunikaty PR

Maciej Janowski w kampanii #razemdlaczystegopowietrza

2021-08-19  |  14:00
Biuro prasowe
Kontakt
Rzecznik prasowy
Offteam

Czajkowskiego 99
51-147 Wrocław
pr|offteam.pl| |pr|offteam.pl
691 274 042
www.offteam.pl

Najnowszy raport Międzyrządowego Zespołu ds. Zmian Klimatu (IPCC) „Zmiany klimatu 2021: podstawy fizyczne” pokazuje wyraźnie, że zbliżamy się do nieuchronnej katastrofy. Jak mówią eksperci, jeszcze bardziej niż poprzednie podkreśla on wpływ działalności człowieka na ocieplenie klimatu. Znane osoby coraz częściej angażują się w kampanie społeczne, zachęcające do przejścia na ekologiczne źródła ciepła. Jeśli to ostatni dzwonek na zmiany, to co można zrobić we własnym zakresie? 

Eksperci biją na alarm

9 sierpnia światło dzienne ujrzał najnowszy raport IPCC, opracowany przez naukowców z 66 krajów. To cyklicznie wydawany dokument, który bliżej przygląda się wyzwaniom związanym ze zmianami klimatycznymi. Bazuje na opiniach ekspertów z całego świata. W przeszłości dał on podstawy do paryskiego porozumienia klimatycznego z 2015 roku. Kolejne raporty zostaną opublikowane na początku 2022 roku.

Według najnowszych ustaleńnależy pilnie zająć się nie tylko radykalnym ograniczeniem emisji CO2, lecz także innych gazów cieplarnianych – w szczególności metanu. Osiągnięcie zeroemisyjności powinno być priorytetem dla wszystkich krajów. Naukowcy ostrzegają, że to już czerwony alarm dla ludzkości. Coraz bardziej niepokojące są susze, powodzie, pożary czy huragany. Ich skala przybiera na sile. Takie natężenie zjawisk wymaga współdziałania wszystkich podmiotów: władz, biznesu, a także osób prywatnych. To właśnie suma działańma szansę przeciwdziałać zmianom klimatycznym. Nie można mieć wątpliwości co do roli czynnika antropogenicznego. Nie ma już miejsca na przekładanie działania, krótkowzroczne plany czy wypowiedzi denialistów klimatycznych w publicznym dyskursie. Tempo ocieplania klimatu jest bowiem zatrważające.

Rośnie świadomość Polaków

Krzepiący jest jednak fakt, że coraz więcej mówi się o konieczności podjęcia działań i odpowiedzialności każdego z nas za klimat. Nie tylko biznes i ustawodawcy mają moc zmian – choć ich rola rzeczywiście jest w tym procesie kluczowa.

Ograniczanie śladu węglowego stało się dla wielu istotnym wyzwaniem. Świadome podejście do latania samolotem, wybieranie komunikacji miejskiej zamiast samochodu czy eliminowanie mięsa z diety to tylko niektóre z rekomendowanych działań. 

Dziewięciu na dziesięciu ludzi oddycha codziennie zanieczyszczonym powietrzem

Regularne sprawdzanie jakości powietrza stało się dla wielu osób tak samo oczywistą czynnością, jak sprawdzanie pogody. Codziennie wdychamy rakotwórczy benzopiren, a co roku smog jest przyczyną śmierci aż 45 tysięcy Polaków. Dane wskazują jednoznacznie: to najwyższa pora, by podjąć radykalne działania.

Polskie gwiazdy jednoczą się w kampanii #razemdlaczystegopowietrza

Istotna jest zatem rola edukacji społeczeństwa w zakresie powagi sytuacji i możliwości działań, jakie może podjąć każdy z nas. Immergas, wiodący producent pomp ciepła i kotłów gazowych w Polsce, postanowił rozpocząć kampanię #razemdlaczystegopowietrza, w którą angażuje znanych ludzi z różnych środowisk. Bohaterem pierwszej części kampanii jest Maciej Janowski, kapitan ekstraligowej drużyny żużlowej. Akcję wspiera również himalaista Adam Bielecki.

Zdajemy sobie sprawę z tego, jak ważne jest zachęcanie do wspólnego działania. To skala podejmowanych działań jest w stanie uczynić faktyczną różnicę. W ramach kampanii utworzyliśmy stronę razemdlaczystegopowietrza.pl, na której znane osoby opowiadają o problemie smogu. Portal skupia też różnorodne statystyki dotyczące jakości powietrza w naszym kraju. Pokazujemy skalę problemu, ale proponujemy również rozwiązanie, wskazując na dofinansowania ekologicznych instalacji grzewczych – tłumaczy Magdalena Oskiera, Dyrektor marketingu Immergas Polska. 

Czas na ekologiczne źródła ciepła

Bazowanie na rzetelnych statystykach, badaniach i raportach jest dziś kluczowe, aby faktycznie uświadomić sobie problem kryzysu klimatycznego. Pozwoli to podejmować racjonalne decyzje zakupowe, świadomie wybierać środki transportu czy zdecydować się na wymianę pieca węglowego na ekologiczną pompę ciepła. Nowoczesne technologie są bowiem nie tylko bardziej przyjazne dla środowiska, lecz również dla portfela. Co więcej, wciąż można korzystać z ulg i dofinansowań na ten cel.

Co więcej, stworzyliśmy również drugą stronę, wiemjakbyceko.pl. Wiemy, że o ekologicznych rozwiązaniach dla domu mówi się ostatnio dużo, a natłok informacji może być dla niektórych utrudnieniem. Chcemy zatem stworzyć swoisty przewodnik dla tych, którzy poszukują propozycji skrojonej na miarę ich potrzeb. Poprzez naszą kampanię pragniemy zachęcać ludzi do pozytywnych zmian, aby zjednoczyć się do walki o lepsze powietrze – podsumowuje Magdalena Oskiera.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Energetyka BRAK ZDJĘCIA
2024-04-29 | 01:00

Standardy odpowiedzialnego biznesu - Grupa Tubądzin

Publikowany corocznie przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu raport „Odpowiedzialny Biznes w Polsce. Dobre praktyki” to nie tylko przegląd inicjatyw CSR i zrównoważonego rozwoju, lecz również swoisty barometr
Energetyka Endress+Hauser ekspertem na H2POLAND & NetZero
2024-04-19 | 09:00

Endress+Hauser ekspertem na H2POLAND & NetZero

Endress+Hauser, światowy lider w dziedzinie rozwiązań pomiarowych dla przemysłu, weźmie udział w prestiżowym wydarzeniu H2POLAND & NetZero Forum w Poznaniu. W trakcie imprezy
Energetyka Mateusz Marczewski członkiem zarządu Axpo Polska
2024-04-19 | 01:00

Mateusz Marczewski członkiem zarządu Axpo Polska

Zmiany w polskiej spółce z Grupy Axpo. Od kwietnia do zarządu Axpo Polska dołączył Mateusz Marczewski, dyrektor ds. klientów instytucjonalnych w Europie Zachodniej i Wschodniej.

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.