MICROSYSTEM – stworzony by być niewidocznym
Microsystem to prawdziwy kameleon – potrafi zupełnie zniknąć z pola widzenia, jednocześnie oferując perfekcyjną jakość oświetlenia. Choć niewielki w swojej kubaturze, kryje w sobie moc. Pracuje dla wnętrza i komfortu użytkowników, jednocześnie nie narzucając swojej formy i pozwalając się dowolnie przekształcać.
Ludwig Mies van den Rohe wierzył w koncepcję przestrzeni uniwersalnej, którą można, za sprawą modułowości, dowolnie modelować. Kierując się tą ideą LABRA, powołała do życia Microsystem - czyli system liniowego oświetlenia. Pozwala zgodnie z potrzebami użytkowników, dokładając bądź zmieniając miejscami oprawy, stworzyć pożądany efekt oświetlenia.
Microsystem ma przede wszystkim istnieć i pracować dla użytkowników przestrzeni, zgodnie z ideą human centric design. Dlatego dowolność jest jedną z jego nadrzędnych cech. Sprawia ona, że system zostawia dużo miejsca na własną interpretację i pobudza kreatywność. Tylko od użytkowników zależy, gdzie i jak zostaną umieszczone oprawy. I czy zgodnie z ich potrzebami, mają stać się zupełnie niewidoczne czy mogą zabłysnąć w przestrzeni.
Niewielkie rozmiary to nie przypadek, ale celowy zabieg. Nie tylko by diametralnie zmniejszyć ilości elementów we wnętrzu, zgodnie z obowiązującą minimalistyczną tendencją w projektowaniu, ale także by ograniczyć ilość zużytych materiałów podczas produkcji.
To najmniejsze rozwiązanie systemowe oparte na aluminiowym profilu. W wersji natynkowej wysokość jedynie 10,5 mm, w wersji wpuszczanej zaledwie grubość płyty gipsowo-kartonowej, dając tym samym możliwość montażu we wnętrzach w których standardowe obniżenie sufitu jest niemożliwe.
Microsystem to linia o szerokości zaledwie 1,1 cm, czyni to produkt 4 razy mniejszym od klasycznych rynkowych profili o szerokość rzędu 4-5 cm.
Pomimo maksymalnej miniaturyzacji — parametry świetlne są porównywalne z 75% razy większym Multisystemem i oferują niezmiennie wysoki wskaźnik oddawania barwy.
Jego funkcjonalny kształt zapewnia wszechstronne zastosowanie, a prosta minimalistyczna forma wykonana z aluminium, sprawdzi się w każdym pomieszczeniu.
Szyny, na których opiera się cały system, pracują na bezpiecznym dla użytkowników napięciu (48 V), a wraz z wysoką odpornością lakieru na uszkodzenia mechaniczne, czynią Microsystem idealnym rozwiązaniem.
Lekcja geometrii… Linia, koło, prostokąt, czyli STIK, FLATO i SHIFT. Przy pomocy tych najprostszych minimalistycznych kształtów opraw można wykreować dowolny efekt świetlny. STIK to specjalista od tworzenia odpowiednich warunków do wypoczynku i relaksu. Oprawy FLATO i SHIFT, dzięki zwiększonej ilości lumenów, pomagają doświetlić więcej. Każdą z opraw można dowolnie przepinać, zamieniać miejscami na profilu, by stworzyć warunki odpowiednie do relaksu, wypoczynku czy pracy. Kształty opraw doskonale ze sobą korelują, nie stanowiąc wzajemnie dla siebie konkurencji. Można je dowolnie zestawiać, bez obawy, że wpłynie to na estetyczny efekt całości a także po wybraniu odpowiedniego zasilacza sterować każdą oprawą osobno. Wystarczy postawić tylko na kreatywność i własną pomysłowość, resztą zajmie się Microsystem.
LABRA
To polska marka rodzinna, założona w 2010 roku. Ideą firmy jest Light Thinking – które oznacza nie tylko precyzję użycia odpowiednich materiałów, ale przede wszystkim świadomość jaki wpływ ma światło na nasze samopoczucie, dlatego największą uwagę skupiamy na nim. Jesteśmy otwarci na ludzi, ponieważ wierzymy, że dobre relacje stanowią fundament rozwoju tak samo jak nowe, innowacyjne rozwiązania i technologie. Wszystko tworzymy ze świadomością jak ważne jest projektowanie w duchu zero waste, żeby ograniczyć nasz wpływ na środowisko.
BCC: Energetyka, podsumowanie roku
Eco Run celuje w 10 mln zł za 4 kw. 2024 r.
Zeneris Projekty z umowami na blisko 1,3 mln zł
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.