Mieszkania w Gminie Śrem będą ogrzewane wodorem
W Urzędzie Miejskim w Śremie zaprezentowano pierwsze założenia projektu nowych budynków mieszkaniowych na terenie gminy, które będą ogrzewane wodorem. W ramach nawiązanej współpracy spółka SES Hydrogen należąca do Grupy Sescom ma dostarczyć technologię zeroemisyjnego kotła wodorowego na cele inwestycji.
Współpraca obejmie budowę instalacji oraz montaż kotła wodorowego w projektowanych budynkach, dzięki czemu gmina Śrem rozpocznie realizację zapotrzebowania na ciepło w myśl strategii klimatycznej i zrównoważonego rozwoju.
Zastosowanie kotła wodorowego do ogrzewania nowych mieszkań umożliwi pozyskiwanie ciepła w sposób neutralny dla środowiska, dzięki wykorzystaniu obiegu zamkniętego oraz substratów spalania w postaci czystego wodoru i czystego tlenu. To innowacyjne rozwiązanie zapewni eliminację zanieczyszczeń, związków oraz spalin. Docelowe zastosowanie
w urządzeniu wodoru produkowanego w procesie elektrolizy wody napędzanej energią pochodzącą z instalacji fotowoltaicznych zagwarantuje zeroemisyjność w całym łańcuchu produkcji i dystrybucji ciepła.
Unijna strategia energetyczna już dziś zakłada dywersyfikację źródeł energii, włączenie odnawialnego wodoru w plany klimatyczne państw członkowskich oraz zwiększenie jego wykorzystania w sektorach transportu, przemysłu i ogrzewnictwa, co ma wspierać ich skuteczną dekarbonizację. Opublikowany w 2021 r. przez Komisję Europejską pakiet propozycji legislacyjnych „Fit for 55” zawiera rozszerzone regulacje dotyczące m.in. zwiększenia efektywności energetycznej i zmniejszenia emisyjności budynków użyteczności publicznej oraz budynków mieszkalnych.
– Niezmiernie cieszy nas współpraca ze Śremskim TBS oraz gminą Śrem. Wierzymy, że wykorzystanie wodoru w ogrzewnictwie mieszkaniowym jest przyszłością i umożliwi skuteczną realizację strategii rozwojowych i środowiskowych w odniesieniu lokalnym. Inwestycja korzystnie wpłynie na jakość powietrza, a przez to zdrowie i codzienny komfort życia mieszkańców – podkreśla Mateusz Sołtysiak, Partner Zarządzający w SES Hydrogen.
Local content w energetyce jądrowej
SPIE kupuje spółkę Elektromontaż-Poznań
Nowe perspektywy na rynku. Czy OZE zasili portfele inwestycyjne?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Finanse
Polacy boją się obniżenia poziomu życia na emeryturze. 40 proc. na ten cel oszczędza
Myśląc o emeryturze, dwa razy więcej Polaków odczuwa lęk niż nadzieję – wynika z badania ING Banku Śląskiego. Blisko połowa badanych spodziewa się obniżenia swojego poziomu życia po zakończeniu pracy. Mimo to wciąż mniejszość Polaków, bo 39 proc., oszczędza z myślą o tym okresie życia. Ten odsetek jednak stopniowo rośnie. Ponad 2/3 słabo orientuje się w instrumentach finansowych, które pozwalają gromadzić środki na emeryturę.
Polityka
Wyniki wyborów w USA kluczowe dla przyszłości NATO i Ukrainy. Ewentualna wygrana Donalda Trumpa będzie bardziej nieprzewidywalna
Wynik wyborów prezydenckich w USA może mieć kluczowe znaczenie dla wojny w Ukrainie. Kamala Harris jest zwolenniczką kontynuacji wsparcia militarnego dla Ukrainy i rozpoczęcia negocjacji z Moskwą tylko przy pełnym zaangażowaniu Kijowa. Donald Trump zapowiada zdecydowane działania na rzecz zakończenia wojny, ale nie wiadomo, w jaki sposób miałoby się to odbyć i czy kosztów nie poniesie Ukraina, a w konsekwencji także Europa. Wiele pytań budzą także jego plany co do NATO.
Handel
Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek
Niemal połowa Polaków kupujących artykuły sportowe ćwiczy kilka razy w tygodniu, a 13 proc. robi to codziennie. Większa aktywność powoduje, że rośnie krajowy rynek artykułów sportowych. W latach 2023–2028 ma to być średnio 6 proc. rocznie – wynika z danych PMR. Polscy konsumenci w coraz większym stopniu zwracają uwagę na technologiczne aspekty i rozwiązania w produktach outdoorowych. Producenci tacy jak Columbia Sportswear inwestują więc coraz więcej w patenty i innowacje. W centrum handlowym Westfield Mokotów w Warszawie został właśnie otwarty drugi w Polsce monobrandowy sklep tej marki.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.