Mieszkania w Gminie Śrem będą ogrzewane wodorem
W Urzędzie Miejskim w Śremie zaprezentowano pierwsze założenia projektu nowych budynków mieszkaniowych na terenie gminy, które będą ogrzewane wodorem. W ramach nawiązanej współpracy spółka SES Hydrogen należąca do Grupy Sescom ma dostarczyć technologię zeroemisyjnego kotła wodorowego na cele inwestycji.
Współpraca obejmie budowę instalacji oraz montaż kotła wodorowego w projektowanych budynkach, dzięki czemu gmina Śrem rozpocznie realizację zapotrzebowania na ciepło w myśl strategii klimatycznej i zrównoważonego rozwoju.
Zastosowanie kotła wodorowego do ogrzewania nowych mieszkań umożliwi pozyskiwanie ciepła w sposób neutralny dla środowiska, dzięki wykorzystaniu obiegu zamkniętego oraz substratów spalania w postaci czystego wodoru i czystego tlenu. To innowacyjne rozwiązanie zapewni eliminację zanieczyszczeń, związków oraz spalin. Docelowe zastosowanie
w urządzeniu wodoru produkowanego w procesie elektrolizy wody napędzanej energią pochodzącą z instalacji fotowoltaicznych zagwarantuje zeroemisyjność w całym łańcuchu produkcji i dystrybucji ciepła.
Unijna strategia energetyczna już dziś zakłada dywersyfikację źródeł energii, włączenie odnawialnego wodoru w plany klimatyczne państw członkowskich oraz zwiększenie jego wykorzystania w sektorach transportu, przemysłu i ogrzewnictwa, co ma wspierać ich skuteczną dekarbonizację. Opublikowany w 2021 r. przez Komisję Europejską pakiet propozycji legislacyjnych „Fit for 55” zawiera rozszerzone regulacje dotyczące m.in. zwiększenia efektywności energetycznej i zmniejszenia emisyjności budynków użyteczności publicznej oraz budynków mieszkalnych.
– Niezmiernie cieszy nas współpraca ze Śremskim TBS oraz gminą Śrem. Wierzymy, że wykorzystanie wodoru w ogrzewnictwie mieszkaniowym jest przyszłością i umożliwi skuteczną realizację strategii rozwojowych i środowiskowych w odniesieniu lokalnym. Inwestycja korzystnie wpłynie na jakość powietrza, a przez to zdrowie i codzienny komfort życia mieszkańców – podkreśla Mateusz Sołtysiak, Partner Zarządzający w SES Hydrogen.
Selena ESG zmienia się w Selena Energy
Polscy studenci odwiedzili siedzibę KHNP w ramach programu mentorskiego
Colliers wszedł w transakcje na rynku OZE
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
IT i technologie
Polskie samorządy chcą wdrażać rozwiązania z użyciem sztucznej inteligencji. Wyzwaniem jest brak świadomości, jak zacząć i gdzie można ją zastosować
Robotyzacja i sztuczna inteligencja w biznesie zapoczątkowały już nowy etap rewolucji technologicznej, która nie ominie też sektora publicznego i samorządowego. Jej wdrożenie w urzędach może przynieść duże korzyści m.in. w postaci skrócenia czasu obsługi mieszkańców i odciążenia pracowników administracji, którzy będą w stanie poświęcić więcej czasu na bardziej wymagające zadania. Samorządy są mocno zainteresowane takimi rozwiązaniami, ale barierą wciąż pozostaje m.in. brak świadomości i wiedzy, jak rozpocząć proces ich wdrażania. – Drugą barierą jest strach przed tym, czy roboty zastąpią pracowników, którzy zostaną zwolnieni – podkreśla Tomasz Tybor, dyrektor ds. inteligentnej automatyzacji w Betacom.
Konsument
Organizacje społeczne przestrzegają przed wycofywaniem się z Zielonego Ładu. Koszty poniesie i rolnictwo, i całe społeczeństwo
W ubiegłym tygodniu 140 organizacji społecznych z całej Europy, również z Polski, wystosowało apel do unijnych instytucji przestrzegający przed skutkami odchodzenia od Zielonego Ładu. W ostatnich miesiącach Komisja Europejska zaczęła łagodzić niektóre wymogi, do czego przyczyniły się protesty rolników w krajach członkowskich. – Zielony Ład to nie tylko jest kwestia rolnictwa, ale sprawa nas wszystkich – przekonują ekolodzy. W ich opinii, jeśli nie zostaną podjęte konkretne działania, koszty zaniechań i zmiany klimatu zapłacą wszyscy – zarówno rolnicy, jak i społeczeństwo.
Transport
Polska walczy o utrzymanie pozycji hubu logistycznego w Europie. Będzie to możliwe dzięki inwestycjom w infrastrukturę transportową
Polska stała się już hubem logistyczno-transportowym w środkowej części Europy. Mamy też dominującą pozycję w tranzycie Wschód – Zachód. Aby utrzymać tę pozycję, konieczne są jednak kolejne inwestycje. Będzie miało to kluczowe znaczenie już po zakończeniu wojny w Ukrainie. Zamknięcie tego etapu wojny i odbudowy Ukrainy, przy dofinansowaniu infrastruktury w Polsce, to duża szansa, aby nasz transport mógł faktycznie się stać pewnym ogniwem łączącym Zachód z Ukrainą – ocenia Przemysław Sekieta, dyrektor Działu Handlowego w Grupie SKAT.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.