Niemal siedmiokrotny wzrost przychodów Happy Energy w pierwszym kwartale 2021 r
Happy Energy S.A., wiodący dostawca kompleksowych rozwiązań instalacji fotowoltaicznych oraz instalacji grzewczych w południowo-wschodniej Polsce, w pierwszym kwartale bieżącego roku wypracował prawie 3,1 mln zł przychodów ze sprzedaży, stanowi to 577% wzrost w porównaniu do analogicznego okresu 2020 r. Głównym katalizatorem wzrostów było wzmocnienie działu sprzedaży, który efektywniej wykorzystał utrzymujący się wysoki popyt na instalacje fotowoltaiczne. Zysk Spółki w pierwszym kwartale br. wyniósł prawie 200 tys. zł. Happy Energy, który w przyszłym roku ma zadebiutować na rynku NewConnect oczekuje, że drugi kwartał będzie jeszcze lepszy, na co wskazują świetne wyniki w kwietnia br.
- Wyniki są bardzo obiecujące. Pomimo niesprzyjających warunków pogodowych znacząco zwiększyliśmy sprzedaż. Nasz dział sprzedaży został powiększony. Nowi przedstawiciele handlowi sprawili, że skala naszego biznesu wzrasta jeszcze szybciej. Na bieżąco kupujemy towar, który charakteryzuje się najwyższą jakością - mówi Albert Durda, Prezes Zarządu Happy Energy SA.
Happy Energy dywersyfikuje prowadzoną działalność poprzez sprzedaż i montaż pomp ciepła, kotłów gazowych oraz kotłów elektrycznych. Docelowym biznes Spółki ma oierać się na pięciu filarach. Oprócz wcześniej wskazanych, będzie to również platforma fotowoltaiczna b2b.
Bardzo dobra koniunktura na rynku sprawiła, że Happy Energy oczekuje dalszego dynamicznego wzrostu sprzedaży w drugim kwartale oraz całym 2021 r.
- Mimo siedmiu deszczowych dni - które uniemożliwiły pracę - oczekuję, że kwiecień będzie podobny do marca, czyli bardzo dobry. W trzecim tygodniu kwietnia odnotowaliśmy największą sprzedaż w perspektywie tygodniowej. W okresie tym sprzedaliśmy dwa razy więcej instalacji niż w całym kwietniu ubiegłego roku. Pokazuje to progres Happy Energy. Jednak nie osiadamy na laurach. Uruchomiliśmy Call center, którego pierwsze efekty będą widoczne już w maju. To co zarabiamy reinwestujemy w rozwój organiczny i towar - podsumowuje Albert Durda, Prezes Zarządu Happy Energy.
Happy Energy to polska firma zajmująca się systemami fotowoltaicznymi oraz instalacjami grzewczymi. Spółka jest wyspecjalizowana w instalacjach fotowoltaicznych o mocy do 50 kW, a także w pompach ciepła, kotłach gazowych oraz elektrycznych. Happy Energy realizuje kompleksowe rozwiązania dla osób indywidualnych, rolników, przedsiębiorstw i instytucji publicznych. Klient końcowy otrzymuje kompleksowe rozwiązania w zakresie projektowania, finansowania i wykonywania systemów fotowoltaicznych i instalacji grzewczych "pod klucz", dzięki czemu Happy Energy cieszy się wielkim zaufaniem i zadowoleniem odbiorcy końcowego. Obecnie Spółka działa głównie na obszarze centralnej, południowo-wschodniej oraz południowo-zachodniej Polski, jednak cały czas rozwija swoją markę w pozostałych regionach.
Pod koniec marca br. Happy Energy zapowiedziało, że rozważa dalszy rozwój swojego biznesu przez giełdę. W optymistycznym wariancie Spółka będzie gotowa do debiutu na rynku NewConnect już w pierwszej połowie przyszłego roku.
Zainteresowanie instalacjami fotowoltaicznymi i ekologicznymi źródłami ogrzewania rozwija się w skokowym tempie. Pomimo trudnych warunków pogodowych (śnieżna i mroźna zima) oraz braku systemu wsparcia dla źródeł prosumenckich fotowoltaika w Polsce nadal zwiększa swój potencjał. Polskie Sieci Elektroenergetyczne (PSE) poinformowały, że według stanu na 1 marca 2021 r. moc zainstalowana źródeł fotowoltaicznych w Krajowym Systemie Elektroenergetycznym (KSE) wyniosła 4216,3 MW.
Z uwagi na sprzyjające warunki pogodowe w kolejnych miesiącach przyrost mocy fotowoltaicznych będzie przyśpieszał. Czynnikiem sprzyjającym dalszym wzrostom będzie przede wszystkim start kolejnej edycji programu Mój prąd, w ramach którego można otrzymać dofinansowanie do domowej instalacji fotowoltaicznej. Przyjmowanie wniosków ma ruszyć z początkiem lipca br.
Według Instytutu Energetyki Odnawialnej, w 2030 roku moce fotowoltaiczne w Polsce wyniosą 12,9 GW, z czego 7,5 GW może generować fotowoltaika wielkoskalowa.
Organizacje pozarządowe apelują do premiera. Chodzi o Krajowy Plan Energii i Klimatu oraz transformację energetyczno-klimatyczną
Krajowa Izba Klastrów Energii inicjatorem parlamentarnego zespołu ds. energetyki rozproszonej i innowacji
Trina Storage dostarczy rozwiązania BESS do niemieckich projektów Aquila
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Polityka
Konkurencyjność UE priorytetem nowej Komisji Europejskiej. Wśród barier do eliminacji nadmierna biurokracja
Komisja Europejska w nowym składzie, pod wodzą Ursuli von der Leyen, właśnie rozpoczyna swoją kadencję. Zgodnie z zapowiedziami ma się skupić na ożywieniu stojącej w miejscu gospodarki UE, zwiększeniu konkurencyjności, odblokowaniu inwestycji i zniwelowaniu luki innowacyjnej dzielącej ją od Stanów Zjednoczonych i Chin. Dużym wyzwaniem będzie także zmniejszenie uciążliwej biurokracji, również w dostępie do europejskich funduszy.
Infrastruktura
Stan budynków w Polsce poprawia się zbyt wolno. Ma to negatywny wpływ na klimat i zdrowie mieszkańców
W ciągu ostatnich ośmiu lat kluczowe statystyki dotyczące stanu budownictwa i zdrowia publicznego na poziomie UE się nie poprawiły. Budynki nadal zużywają zbyt dużo energii, emitują coraz więcej gazów cieplarnianych, a liczba inwestycji w poprawę efektywności energetycznej wręcz maleje, co skutkuje coraz niższym rocznym wskaźnikiem renowacji. Tym samym budynki w Europie nadal nie zapewniają ich użytkownikom zdrowych i komfortowych warunków, co przekłada się na gorsze samopoczucie i problemy zdrowotne – pokazuje najnowsza, ósma edycja raportu „Barometr zdrowych budynków”.
Problemy społeczne
40 proc. Polaków nie czuje się zabezpieczonych na wypadek poważnej choroby. Obawiają się problemów z dostępem do leczenia i jego finansowaniem
Większość Polaków obawia się chorób cywilizacyjnych, takich jak nowotwory i choroby sercowo-naczyniowe. Niemal 40 proc. nie czuje się w pełni zabezpieczonych na wypadek poważnej choroby – wynika z badania zleconego przez Nationale-Nederlanden. Badani obawiają się nie tylko braku zabezpieczenia finansowego, lecz także problemów z uzyskaniem pomocy lekarskiej i dostępem do badań. W odpowiedzi na te potrzeby Nationale-Nederlanden i Grupa LUX MED stworzyły we współpracy ofertę ubezpieczeniową łączącą pomoc finansową i usługi medyczne.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.