Niemal siedmiokrotny wzrost przychodów Happy Energy w pierwszym kwartale 2021 r
Happy Energy S.A., wiodący dostawca kompleksowych rozwiązań instalacji fotowoltaicznych oraz instalacji grzewczych w południowo-wschodniej Polsce, w pierwszym kwartale bieżącego roku wypracował prawie 3,1 mln zł przychodów ze sprzedaży, stanowi to 577% wzrost w porównaniu do analogicznego okresu 2020 r. Głównym katalizatorem wzrostów było wzmocnienie działu sprzedaży, który efektywniej wykorzystał utrzymujący się wysoki popyt na instalacje fotowoltaiczne. Zysk Spółki w pierwszym kwartale br. wyniósł prawie 200 tys. zł. Happy Energy, który w przyszłym roku ma zadebiutować na rynku NewConnect oczekuje, że drugi kwartał będzie jeszcze lepszy, na co wskazują świetne wyniki w kwietnia br.
- Wyniki są bardzo obiecujące. Pomimo niesprzyjających warunków pogodowych znacząco zwiększyliśmy sprzedaż. Nasz dział sprzedaży został powiększony. Nowi przedstawiciele handlowi sprawili, że skala naszego biznesu wzrasta jeszcze szybciej. Na bieżąco kupujemy towar, który charakteryzuje się najwyższą jakością - mówi Albert Durda, Prezes Zarządu Happy Energy SA.
Happy Energy dywersyfikuje prowadzoną działalność poprzez sprzedaż i montaż pomp ciepła, kotłów gazowych oraz kotłów elektrycznych. Docelowym biznes Spółki ma oierać się na pięciu filarach. Oprócz wcześniej wskazanych, będzie to również platforma fotowoltaiczna b2b.
Bardzo dobra koniunktura na rynku sprawiła, że Happy Energy oczekuje dalszego dynamicznego wzrostu sprzedaży w drugim kwartale oraz całym 2021 r.
- Mimo siedmiu deszczowych dni - które uniemożliwiły pracę - oczekuję, że kwiecień będzie podobny do marca, czyli bardzo dobry. W trzecim tygodniu kwietnia odnotowaliśmy największą sprzedaż w perspektywie tygodniowej. W okresie tym sprzedaliśmy dwa razy więcej instalacji niż w całym kwietniu ubiegłego roku. Pokazuje to progres Happy Energy. Jednak nie osiadamy na laurach. Uruchomiliśmy Call center, którego pierwsze efekty będą widoczne już w maju. To co zarabiamy reinwestujemy w rozwój organiczny i towar - podsumowuje Albert Durda, Prezes Zarządu Happy Energy.
Happy Energy to polska firma zajmująca się systemami fotowoltaicznymi oraz instalacjami grzewczymi. Spółka jest wyspecjalizowana w instalacjach fotowoltaicznych o mocy do 50 kW, a także w pompach ciepła, kotłach gazowych oraz elektrycznych. Happy Energy realizuje kompleksowe rozwiązania dla osób indywidualnych, rolników, przedsiębiorstw i instytucji publicznych. Klient końcowy otrzymuje kompleksowe rozwiązania w zakresie projektowania, finansowania i wykonywania systemów fotowoltaicznych i instalacji grzewczych "pod klucz", dzięki czemu Happy Energy cieszy się wielkim zaufaniem i zadowoleniem odbiorcy końcowego. Obecnie Spółka działa głównie na obszarze centralnej, południowo-wschodniej oraz południowo-zachodniej Polski, jednak cały czas rozwija swoją markę w pozostałych regionach.
Pod koniec marca br. Happy Energy zapowiedziało, że rozważa dalszy rozwój swojego biznesu przez giełdę. W optymistycznym wariancie Spółka będzie gotowa do debiutu na rynku NewConnect już w pierwszej połowie przyszłego roku.
Zainteresowanie instalacjami fotowoltaicznymi i ekologicznymi źródłami ogrzewania rozwija się w skokowym tempie. Pomimo trudnych warunków pogodowych (śnieżna i mroźna zima) oraz braku systemu wsparcia dla źródeł prosumenckich fotowoltaika w Polsce nadal zwiększa swój potencjał. Polskie Sieci Elektroenergetyczne (PSE) poinformowały, że według stanu na 1 marca 2021 r. moc zainstalowana źródeł fotowoltaicznych w Krajowym Systemie Elektroenergetycznym (KSE) wyniosła 4216,3 MW.
Z uwagi na sprzyjające warunki pogodowe w kolejnych miesiącach przyrost mocy fotowoltaicznych będzie przyśpieszał. Czynnikiem sprzyjającym dalszym wzrostom będzie przede wszystkim start kolejnej edycji programu Mój prąd, w ramach którego można otrzymać dofinansowanie do domowej instalacji fotowoltaicznej. Przyjmowanie wniosków ma ruszyć z początkiem lipca br.
Według Instytutu Energetyki Odnawialnej, w 2030 roku moce fotowoltaiczne w Polsce wyniosą 12,9 GW, z czego 7,5 GW może generować fotowoltaika wielkoskalowa.
BCC: Energetyka, podsumowanie roku
Eco Run celuje w 10 mln zł za 4 kw. 2024 r.
Zeneris Projekty z umowami na blisko 1,3 mln zł
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Przemysł spożywczy
Rośnie konkurencja ze strony ukraińskich producentów żywności na unijnym rynku. To wyzwanie dla polskiego rolnictwa
Zawieszenie ceł przez UE na towary z Ukrainy od czerwca 2022 roku oznacza de facto proces integracji tego kraju z jednolitym rynkiem europejskim, z wyjątkami dotyczącymi kilku produktów rolnych. Oznacza to poważne wyzwania dla polskiego rolnictwa, zwłaszcza że 73 proc. eksportu naszej żywności trafia na rynek unijny. Zdaniem ekspertów w odpowiedzi na tę konkurencję polskie rolnictwo musi postawić bardziej na jakość i innowacje, a nie na niską cenę produktów.
Ochrona środowiska
Zdjęcia satelitarne dobrym źródłem wiedzy o zmianach klimatycznych. Ich zaletami są ujęcie dużego obszaru i regularność dokumentowania
Szczegółowe raportowanie zachodzących przez ostatnie pół wieku zmian klimatycznych i przewidywanie tego, jak warunki życia na Ziemi będą się zmieniały w najbliższych dekadach, stało się możliwe dzięki zdjęciom dostarczanym przez satelity. Z punktu obserwacyjnego, jakim jest orbita okołoziemska, od 1972 roku uzyskuje się dane dotyczące dużych powierzchni. Dzięki nim naukowcy wiedzą m.in. to, że za około pięć lat średnia temperatura regularnie zacznie przekraczać punkt ocieplenia 1,5 stopnia i potrafią wywnioskować, jak wpłynie to na poziom wód w morzach.
Regionalne – Mazowieckie
Większe bezpieczeństwo przechowywanych w magazynach dzieł sztuki. Muzeum Narodowe w Warszawie przeniesie je do nowego budynku
Kupiony ze wsparciem Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego budynek przy ulicy Puławskiej będzie służył Muzeum Narodowemu w Warszawie jako magazyn wielkogabarytowych dzieł sztuki. To tu jeszcze w tym roku mają trafić zbiory z magazynu w Tarczynie, który według opinii NIK nie spełnia niezbędnych norm technicznych. W ciągu dwóch–trzech lat w nowym budynku powstanie także przestrzeń wystawiennicza dla kolekcji mebli i wzornictwa należących do MNW.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.