Niemal siedmiokrotny wzrost przychodów Happy Energy w pierwszym kwartale 2021 r
Happy Energy S.A., wiodący dostawca kompleksowych rozwiązań instalacji fotowoltaicznych oraz instalacji grzewczych w południowo-wschodniej Polsce, w pierwszym kwartale bieżącego roku wypracował prawie 3,1 mln zł przychodów ze sprzedaży, stanowi to 577% wzrost w porównaniu do analogicznego okresu 2020 r. Głównym katalizatorem wzrostów było wzmocnienie działu sprzedaży, który efektywniej wykorzystał utrzymujący się wysoki popyt na instalacje fotowoltaiczne. Zysk Spółki w pierwszym kwartale br. wyniósł prawie 200 tys. zł. Happy Energy, który w przyszłym roku ma zadebiutować na rynku NewConnect oczekuje, że drugi kwartał będzie jeszcze lepszy, na co wskazują świetne wyniki w kwietnia br.
- Wyniki są bardzo obiecujące. Pomimo niesprzyjających warunków pogodowych znacząco zwiększyliśmy sprzedaż. Nasz dział sprzedaży został powiększony. Nowi przedstawiciele handlowi sprawili, że skala naszego biznesu wzrasta jeszcze szybciej. Na bieżąco kupujemy towar, który charakteryzuje się najwyższą jakością - mówi Albert Durda, Prezes Zarządu Happy Energy SA.
Happy Energy dywersyfikuje prowadzoną działalność poprzez sprzedaż i montaż pomp ciepła, kotłów gazowych oraz kotłów elektrycznych. Docelowym biznes Spółki ma oierać się na pięciu filarach. Oprócz wcześniej wskazanych, będzie to również platforma fotowoltaiczna b2b.
Bardzo dobra koniunktura na rynku sprawiła, że Happy Energy oczekuje dalszego dynamicznego wzrostu sprzedaży w drugim kwartale oraz całym 2021 r.
- Mimo siedmiu deszczowych dni - które uniemożliwiły pracę - oczekuję, że kwiecień będzie podobny do marca, czyli bardzo dobry. W trzecim tygodniu kwietnia odnotowaliśmy największą sprzedaż w perspektywie tygodniowej. W okresie tym sprzedaliśmy dwa razy więcej instalacji niż w całym kwietniu ubiegłego roku. Pokazuje to progres Happy Energy. Jednak nie osiadamy na laurach. Uruchomiliśmy Call center, którego pierwsze efekty będą widoczne już w maju. To co zarabiamy reinwestujemy w rozwój organiczny i towar - podsumowuje Albert Durda, Prezes Zarządu Happy Energy.
Happy Energy to polska firma zajmująca się systemami fotowoltaicznymi oraz instalacjami grzewczymi. Spółka jest wyspecjalizowana w instalacjach fotowoltaicznych o mocy do 50 kW, a także w pompach ciepła, kotłach gazowych oraz elektrycznych. Happy Energy realizuje kompleksowe rozwiązania dla osób indywidualnych, rolników, przedsiębiorstw i instytucji publicznych. Klient końcowy otrzymuje kompleksowe rozwiązania w zakresie projektowania, finansowania i wykonywania systemów fotowoltaicznych i instalacji grzewczych "pod klucz", dzięki czemu Happy Energy cieszy się wielkim zaufaniem i zadowoleniem odbiorcy końcowego. Obecnie Spółka działa głównie na obszarze centralnej, południowo-wschodniej oraz południowo-zachodniej Polski, jednak cały czas rozwija swoją markę w pozostałych regionach.
Pod koniec marca br. Happy Energy zapowiedziało, że rozważa dalszy rozwój swojego biznesu przez giełdę. W optymistycznym wariancie Spółka będzie gotowa do debiutu na rynku NewConnect już w pierwszej połowie przyszłego roku.
Zainteresowanie instalacjami fotowoltaicznymi i ekologicznymi źródłami ogrzewania rozwija się w skokowym tempie. Pomimo trudnych warunków pogodowych (śnieżna i mroźna zima) oraz braku systemu wsparcia dla źródeł prosumenckich fotowoltaika w Polsce nadal zwiększa swój potencjał. Polskie Sieci Elektroenergetyczne (PSE) poinformowały, że według stanu na 1 marca 2021 r. moc zainstalowana źródeł fotowoltaicznych w Krajowym Systemie Elektroenergetycznym (KSE) wyniosła 4216,3 MW.
Z uwagi na sprzyjające warunki pogodowe w kolejnych miesiącach przyrost mocy fotowoltaicznych będzie przyśpieszał. Czynnikiem sprzyjającym dalszym wzrostom będzie przede wszystkim start kolejnej edycji programu Mój prąd, w ramach którego można otrzymać dofinansowanie do domowej instalacji fotowoltaicznej. Przyjmowanie wniosków ma ruszyć z początkiem lipca br.
Według Instytutu Energetyki Odnawialnej, w 2030 roku moce fotowoltaiczne w Polsce wyniosą 12,9 GW, z czego 7,5 GW może generować fotowoltaika wielkoskalowa.

Polityka klimatyczno-energetyczna z ludzką twarzą jest możliwa - konferencja

Farma fotowoltaiczna w Miłkowicach – pierwszy projekt OZE z udziałem Amazon w Polsce – produkuje już energię słoneczną!

BCC: Energetyka, podsumowanie roku
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Prawo
Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.