Ostatni dzwonek na zielone dopłaty
Attention Marketing
ul. Ogrodowa 58
00-876 Warszawa
m.sokolowski|attentionmarketing.pl| |m.sokolowski|attentionmarketing.pl
795520960
attentionmarketing.pl/
Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej poinformował, że ponad 85 tys. konsumentów złożyło wniosek o dofinansowanie instalacji fotowoltaicznych z programu Mój Prąd 3.0. Oznacza to wykorzystanie środków na poziomie 255 mln zł – blisko 50% – z przeznaczonej puli, wynoszącej 534 mln zł. Osoby chcące otrzymać dofinansowanie muszą się więc spieszyć.
Zainteresowanie konsumentów najnowszą edycją rządowego programu wpisuje się w wielki boom na instalacje fotowoltaiczne, jaki od kilku lat obserwujemy w Polsce. Już niewiele ponad dwa tygodnie od ogłoszenia nowych zasad dofinansowania, złożono 53,5 tys. wniosków na kwotę ponad 160 mln zł, a więc 30% całego budżetu zakładanego na 534 mln zł. Bardzo realny jest zatem scenariusz, że tegoroczna edycja programu zakończy się znacznie wcześniej niż ostatni przewidziany termin, czyli 22.12.2021.
Ostatni dzwonek
Zgodnie z oczekiwaniami ekspertów w kolejnych tygodniach dynamika składania aplikacji może znacznie wzrosnąć. Także dlatego, że o pieniądze mogą aplikować konsumenci, którzy nie skorzystali z nich we wcześniejszej edycji. Najnowszy program obejmuje koszty poniesione po 1 lutego 2020. A więc jesteśmy świadkami rywalizacji starych projektów z nowymi.
- Aktualnie najwięcej wniosków dotyczy właśnie instalacji wykonanych w 2020. To dla nich ostatni dzwonek na otrzymanie dofinansowania. Myślę, że już za kilka tygodni przewidziany budżet zostanie wyczerpany. Na szczęście to nie ostatnia edycja programu. Wszyscy ci, którzy w tym roku podjęli lub dopiero podejmą decyzję o zainstalowaniu fotowoltaiki i nie otrzymają wsparcia z obecnej edycji, będą mieli kolejną szansę na pieniądze w przyszłym roku – mówi Jakub Jadziewicz, ekspert rynku OZE, członek zarządu Alians OZE.
Kłopot z wnioskami
Jak wynika z ostatnich tygodni, poprawne wypełnienie i złożenie wniosku o dofinansowanie z programu Mój Prąd 3.0 nie jest łatwe. Wszystko przez zmianę przepisów, która często umyka konsumentom. Aby mieć większą pewność pozyskania dofinasowania warto skorzystać z doradztwa firm zajmujących się instalacją paneli fotowoltaicznych. Standardowo jest ono wliczone w ogólny koszt instalacji.
– Zasady wypełniania wniosków do edycji Mój Prąd 3.0, wraz z nowym wzorem pełnomocnictwa zostały opublikowane dopiero dzień przed wejściem w życie programu. To spowodowało ogromne zamieszanie. Klienci w krótkim czasie muszą przekazać nowe pełnomocnictwa, a środek sezonu urlopowego nie jest sprzyjającym okresem. Inną zmianą jest sposób składania wniosków, wcześniej klienci składali je poprzez profil zaufany, teraz wymagany jest podpis kwalifikowany. Ponadto aby klient mógł sprawdzić aktualny statusu wniosku, musi założyć konto w NFOŚiGW. Dlatego ważne jest, aby wszystkie elementy wniosku dokładnie sprawdzać - dodaje Jakub Jadziewicz.
Więcej informacji nt. fotowoltaiki i rynku OZE: www.alians-oze.pl
BCC: Energetyka, podsumowanie roku
Eco Run celuje w 10 mln zł za 4 kw. 2024 r.
Zeneris Projekty z umowami na blisko 1,3 mln zł
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.