Komunikaty PR

OZEOS: Firmy szukają zielonej energii. Coraz większe pokrycie zapotrzebowania

2023-01-20  |  11:30
Biuro prasowe
Kontakt
Alina Geniusz-Siuchnińska
Inntu

ul. Traugutta 115C
80-226 Gdańsk
alina.geniusz|inntu.pl| |alina.geniusz|inntu.pl
531 150 022
www.inntu.pl

Ponad 100 GWh zielonej energii zostało poddanych profilowaniu w platformie analitycznej OZEOS, obsługujących wytwórców i klientów poszukujących do swoich firm zielonej energii. Firmy zainteresowane zakupem możliwie największej ilości zielonej energii pochodzą z branż produkcyjnej i spożywczej, nie brakuje też zarządców dużych nieruchomości. Cechuje je rozproszenie punktów poboru energii elektrycznej oraz różne profile zużycia - nawet w obrębie jednej firmy. Platforma OZEOS pozwala na dopasowanie źródeł energii także dla takich przedsiębiorstw.

Na wolumen przekraczający ilość 100GWh składają się przede wszystkim farmy fotowoltaiczne, które obecnie są najbardziej popularnym źródłem wytwarzania zielonej energii, ale także dwa duże parki wiatrowe, które łącznie generowały prawie 18 GWh ekologicznej energii elektrycznej rocznie. W analizach uwzględnione zostało także źródło biomasowe i produkcja z niewielkiej elektrowni wodnej. Takie źródła stanowią bardzo dobre uzupełnienie profilu klienta.

- Zielonej energii w kontraktach PPA poszukują dziś w zasadzie wszystkie branże. Nasi obecni klienci, to producenci z branży FMCG, przetwórstwa mięsnego, zarządzania nieruchomościami czy też duże sieci handlowe - mówi Zbigniew Kinal, prezes OZEOS, firmy technologicznej specjalizującej się w kontraktowaniu energii z OZE w ramach umów PPA. - Najczęściej zwracają się do nas firmy, które mają wiele rozproszonych punktów poboru z dużym rocznym wolumenem zapotrzebowania, o zmiennej charakterystyce każdego z punktów.

Dzięki algorytmom analitycznym oraz umiejętności samouczenia się Platforma OZEOS potrafi dobrać takie źródła wytwarzania, które pokrywają największy możliwy wolumen zapotrzebowania oraz dobierają je tak, aby uzyskać jak największą oszczędność w stosunku do typowego kontraktu sprzedażowego.

- Nie sposób sprzedać energii pochodzącej z farmy fotowoltaicznej na przykład do piekarni z typowo nocnym profilem produkcji. Nawet jeżeli zakontraktujemy dla takiego klienta 100% jego rocznego zapotrzebowania z farmy PV, to realne wykorzystanie takiej zielonej energii przez piekarnię, która zużywa energię w nocy, będzie bardzo niskie, większość energii i tak trzeba będzie odsprzedać. - mówi Kinal. - Dlatego tak ważne jest dopasowanie profilowe źródeł energii do klienta.

Zakup zielonego prądu, to także szansa na wykazanie, że firma poważnie traktuje dekarbonizację produkcji czy usług, co jest wymogiem stawianym przez coraz większą liczbę kontrahentów w łańcuchu dostaw.

- Klienci poszukują energii elektrycznej nie tylko na ten rok, ale także na przyszłe lata. Kontraktowanie bezpośrednio u źródła, czyli umowa PPA, pozwala firmie na zabezpieczenie dostaw zielonej energii z dużym wyprzedzeniem - mówi Zbigniew Kinal. - To ważne, gdy na przykład rozbudowujemy fabrykę czy magazyn, dokupujemy nieruchomości i chcemy kupić dla nich zielony prąd w stałej cenie, to możemy to już zrobić z wyprzedzeniem nawet kilkuletnim. Oczywiście mało jest firm z zupełnie płaskim profilem, gdzie zapotrzebowanie na moc jest takie samo w każdej godzinie doby i firma wykorzysta w 100% zieloną energię ze źródła OZE. Przedział ten kształtuje się to od 20 do 75%, resztę energii trzeba dokupić spoza źródeł OZE.

 

W platformie OZEOS znajdują się już źródła, które będą wprowadzane na rynek w przyszłym roku, zwłaszcza z energii wiatrowej.

Miks źródeł pozwala pokryć nawet 75 proc. zapotrzebowania firmy na zielony prąd

Z analizowanych przez OZEOS przypadków wynika, że najlepsze dopasowanie można uzyskać dzięki miksowi kilku źródeł, zróżnicowanych pod kątem rodzaju wytwarzania. Źródła fotowoltaiczne w przypadku klientów z zapotrzebowaniem całorocznym, pokrywają najczęściej około 30% zapotrzebowania. Same źródła wiatrowe, są w stanie pokryć do 40% zapotrzebowania, jednak odpowiednio dobrane źródło wiatrowe w odpowiednim miksie z farmą fotowoltaiczną pozwala pokryć nawet do 75% zapotrzebowania klienta. Platforma OZEOS oblicza to i znajduje odpowiednie źródła OZE dla poszczególnych odbiorców.

 Dodatkowym atutem jest to, że dzięki OZEOS, klienci nie martwią się o formalności. Są wspierani w całym procesie związanym z PPA, począwszy od analiz, poprzez opiekę prawną, a kończąc na ofercie na bilansowanie handlowe.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Energetyka Endress+Hauser ekspertem na H2POLAND & NetZero Biuro prasowe
2024-04-19 | 09:00

Endress+Hauser ekspertem na H2POLAND & NetZero

Endress+Hauser, światowy lider w dziedzinie rozwiązań pomiarowych dla przemysłu, weźmie udział w prestiżowym wydarzeniu H2POLAND & NetZero Forum w Poznaniu. W trakcie imprezy
Energetyka Mateusz Marczewski członkiem zarządu Axpo Polska
2024-04-19 | 01:00

Mateusz Marczewski członkiem zarządu Axpo Polska

Zmiany w polskiej spółce z Grupy Axpo. Od kwietnia do zarządu Axpo Polska dołączył Mateusz Marczewski, dyrektor ds. klientów instytucjonalnych w Europie Zachodniej i Wschodniej.
Energetyka BRAK ZDJĘCIA
2024-04-18 | 23:00

Z energią do pracy – Stoen Operator zaprasza na WAT

Dlaczego warto rozwijać karierę w energetyce? Mogli się o tym przekonać uczestnicy Targów Pracy na Wojskowej Akademii Technicznej (WAT). Podczas pierwszego dnia wydarzenia odbywającego się 17 i 18 kwietnia br. Stoen Operator

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.