Polacy chcą mieszkać w ekologicznych domach
Offteam
Czajkowskiego 99
51-147 Wrocław
pr|offteam.pl| |pr|offteam.pl
691 274 042
www.offteam.pl
Coraz więcej rodaków skłania się ku nowoczesnym rozwiązaniom przy budowie domu. Liczą na docelowe korzyści: niższe rachunki, większą łatwość korzystania i kompleksową obsługę, która obejmuje nie tylko montaż sprzętu, lecz także serwis pogwarancyjny. Rosnącą popularnością cieszą się pompy ciepła. Co przemawia za tym wyborem?
Sprzedaż pomp ciepła będzie rosła
Jak wynika z raportu „Scenariusze elektryfikacji ogrzewania w budynkach jednorodzinnych w Polsce do 2030 roku” Polskiej Organizacji Rozwoju Technologii Pomp Ciepła (PORT PC), w 2019 roku sprzedaż pomp ciepła typu woda-powietrze wyniosła około 20,3 tys. sztuk.
To dopiero początek zainteresowania takimi rozwiązaniami. PORT PC opracował dwa scenariusze przyszłości – bazowy i optymistyczny. Według pierwszego z nich do 2030 roku sprzedaż takich pomp ciepła dla domów jednorodzinnych będzie wynosić 71 800 sztuk, z kolei według wariantu optymistycznego – 224 700 sztuk. Zakładając, że faktycznie dojdą do skutku, w 9 lat przynajmniej co dziesiąty dom będzie wyposażony w pompę ciepła.
Zmiana to już konieczność
Przejście na ekologiczne źródła ciepła jest już nieuniknione, aby spowolnić tempo zmian klimatu. Publikacja „Elektryfikacja ciepłownictwa w Polsce” opracowana przez Forum Energii wskazuje, że aby faktycznie osiągnąć zamierzony cel redukcji emisji CO2 na poziomie 50%, należy przejść na zeroemisyjne źródła ciepła. Od 10 do 35% kotłów i pieców grzewczych na olej, węgiel lub gaz powinno być zastąpionych nowymi urządzeniami. Jako technologię, która sprawdzi się w tym przypadku, wymienia się pompy ciepła i ciepłownictwo systemowe zasilane niskoemisyjną lub bezemisyjną energią.
Sytuacja jest już naprawdę poważna. Aż 75% miast w Polsce ma przekroczone dopuszczalne stężenia szkodliwych gazów i pyłów w powietrzu. Choć mogłoby się wydawać, że to przemysł dokłada największą „cegiełkę” do aktualnego stanu rzeczy, to aż połowa zanieczyszczeń powietrza pochodzi z pieców potocznie zwanych kopciuchami, które wciąż działają w budynkach mieszkalnych. To realne zagrożenie dla ludzi. W 2019 roku smog przyczynił się aż do 43 tys. przedwczesnych zgonów.
Realna oszczędność
W dobie rosnących rachunków za prąd i podwyżek cen żywności, ludzie poszukują różnorodnych sposobów na optymalizowanie domowego budżetu. Coraz więcej osób rozumie długofalową perspektywę i jest w stanie zainwestować w rozwiązanie, które w dłuższej perspektywie czasu przyniesie wymierne korzyści.
– Z doświadczenia wiemy, że tym, co ma duże znaczenie dla klientów, to energooszczędność sprzętu czy możliwość skorzystania z dofinansowań, co sprawia, że łatwiej jest wliczyć taką inwestycję w wydatki – tłumaczy Magda Oskiera, dyrektor marketingu w Immergas. – Pompy ciepła, które oferujemy, to urządzenia o najwyższej energooszczędności i klasie efektywności energetycznej nawet A+++. Co więcej, są objęte dofinansowaniem w programie Czyste Powietrze. Nasi klienci często jeszcze na etapie rozeznania pytają właśnie o te kwestie. Chcą też być pewni, że proponowane przez nas rozwiązania są bezpieczne dla środowiska.
Wiedza wciąż potrzebna
Jak podkreśla Magdalena Oskiera, mimo tendencji wzrostowej w kategorii ekologicznych źródeł ciepła, wciąż jeszcze istnieje duża potrzeba edukowania rynku. W związku z tym Immergas przygotował kampanię #razemdlaczystegopowietrza, w której wskazuje na najważniejsze problemy związane z nieprzyjaznym środowisku ogrzewaniem. Marka stworzyła także platformę wiemjakbyceko.pl, która pomaga w wyborze odpowiedniej pompy ciepła.
– Zdajemy sobie sprawę, że ludzie mogą czuć się nieco zagubieni, poszukując rozwiązania, które będzie najefektywniejsze. Nie ułatwiają tego dane techniczne i parametry, które – choć niewątpliwie są ważne – nie dla każdego są zrozumiałe. Na naszej platformie postanowiliśmy podać wszystkie informacje w przystępnej formie – mówi Oskiera.
Statystyki mówią jasno – pomp ciepła w domach jednorodzinnych będzie przybywać. Rośnie świadomość negatywnych konsekwencji nieekologicznego ogrzewania, a wraz z tym poczucie sprawczości, że każdy może zrobić coś dobrego dla klimatu. Dziś to dopiero początek zmian, ale zarazem solidny fundament pod skuteczną walkę o czyste powietrze.
BCC: Energetyka, podsumowanie roku
Eco Run celuje w 10 mln zł za 4 kw. 2024 r.
Zeneris Projekty z umowami na blisko 1,3 mln zł
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
MŚP coraz więcej wnoszą do polskiego eksportu. Postęp technologiczny ułatwia im ekspansję
Polscy mikro-, mali i średni przedsiębiorcy coraz aktywniej uczestniczą w eksporcie. Dla nawet 100 tys. z nich sprzedaż zagraniczna jest dodatkowym obszarem działalności. Ekspansję międzynarodową ułatwia im rozwój e-commerce, dzięki któremu docierają do większej bazy klientów, dywersyfikują działalność i zwiększają jej opłacalność. Tylko na Amazon wartość eksportu polskich MŚP wyniosła w 2023 roku 4,7 mld zł. Taką działalność prowadziło 90 proc. obecnych w serwisie sprzedających.
Prawo
Waldemar Buda: Brakuje jasnej deklaracji w sprawie zajęcia się sprawą Mercosuru w tym półroczu. Nie są planowane też zmiany w Planie Migracyjnym
Europosłowie z opozycji krytykują wystąpienie Donalda Tuska przed Parlamentem Europejskim na temat planów polskiej prezydencji w Radzie Unii Europejskiej. W ocenie polityków Prawa i Sprawiedliwości wśród priorytetów przedstawionych przez polski rząd brakuje akcentów istotnych dla naszego kraju. Szczególnie ważna według nich jest kwestia dotycząca planowanego porozumienia Unia Europejska – MERCOSUR i modyfikacja Paktu Migracyjnego.
Firma
Rynek danych dla sztucznej inteligencji rośnie w coraz szybszym tempie. Wyzwaniem jest ich przetwarzanie
Do 2032 roku obroty na rynku danych szkoleniowych dla sztucznej inteligencji zwiększą się ponad pięciokrotnie – wynika z prognoz Fortune Business Insights. Analitycy wskazują, że segmentami, w których dostęp do danych decyduje o przewadze konkurencyjnej, są IT i telekomunikacja, ale także handel detaliczny oraz medycyna. Źródeł i możliwości gromadzenia danych jest dziś bardzo dużo, w grę wchodzi nie tylko ich zakup, ale problemem jest wiedza, jakie konkretnie dane biznesowe są potrzebne i jak je skutecznie przetworzyć i zinterpretować.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.