Komunikaty PR

Polacy chcą mieszkać w ekologicznych domach

2021-10-27  |  11:00
Biuro prasowe
Kontakt
Rzecznik prasowy
Offteam

Czajkowskiego 99
51-147 Wrocław
pr|offteam.pl| |pr|offteam.pl
691 274 042
www.offteam.pl

Coraz więcej rodaków skłania się ku nowoczesnym rozwiązaniom przy budowie domu. Liczą na docelowe korzyści: niższe rachunki, większą łatwość korzystania i kompleksową obsługę, która obejmuje nie tylko montaż sprzętu, lecz także serwis pogwarancyjny. Rosnącą popularnością cieszą się pompy ciepła. Co przemawia za tym wyborem?

Sprzedaż pomp ciepła będzie rosła

Jak wynika z raportu „Scenariusze elektryfikacji ogrzewania w budynkach jednorodzinnych w Polsce do 2030 roku” Polskiej Organizacji Rozwoju Technologii Pomp Ciepła (PORT PC), w 2019 roku sprzedaż pomp ciepła typu woda-powietrze wyniosła około 20,3 tys. sztuk.

To dopiero początek zainteresowania takimi rozwiązaniami. PORT PC opracował dwa scenariusze przyszłości – bazowy i optymistyczny. Według pierwszego z nich do 2030 roku sprzedaż takich pomp ciepła dla domów jednorodzinnych będzie wynosić 71 800 sztuk, z kolei według wariantu optymistycznego – 224 700 sztuk. Zakładając, że faktycznie dojdą do skutku, w 9 lat przynajmniej co dziesiąty dom będzie wyposażony w pompę ciepła.

Zmiana to już konieczność

Przejście na ekologiczne źródła ciepła jest już nieuniknione, aby spowolnić tempo zmian klimatu. Publikacja „Elektryfikacja ciepłownictwa w Polsce” opracowana przez Forum Energii wskazuje, że aby faktycznie osiągnąć zamierzony cel redukcji emisji CO2 na poziomie 50%, należy przejść na zeroemisyjne źródła ciepła. Od 10 do 35% kotłów i pieców grzewczych na olej, węgiel lub gaz powinno być zastąpionych nowymi urządzeniami. Jako technologię, która sprawdzi się w tym przypadku, wymienia się pompy ciepła i ciepłownictwo systemowe zasilane niskoemisyjną lub bezemisyjną energią.

Sytuacja jest już naprawdę poważna. Aż 75% miast w Polsce ma przekroczone dopuszczalne stężenia szkodliwych gazów i pyłów w powietrzu. Choć mogłoby się wydawać, że to przemysł dokłada największą „cegiełkę” do aktualnego stanu rzeczy, to aż połowa zanieczyszczeń powietrza pochodzi z pieców potocznie zwanych kopciuchami, które wciąż działają w budynkach mieszkalnych. To realne zagrożenie dla ludzi. W 2019 roku smog przyczynił się aż do 43 tys. przedwczesnych zgonów.

Realna oszczędność

W dobie rosnących rachunków za prąd i podwyżek cen żywności, ludzie poszukują różnorodnych sposobów na optymalizowanie domowego budżetu. Coraz więcej osób rozumie długofalową perspektywę i jest w stanie zainwestować w rozwiązanie, które w dłuższej perspektywie czasu przyniesie wymierne korzyści. 

Z doświadczenia wiemy, że tym, co ma duże znaczenie dla klientów, to energooszczędność sprzętu czy możliwość skorzystania z dofinansowań, co sprawia, że łatwiej jest wliczyć taką inwestycję w wydatki – tłumaczy Magda Oskiera, dyrektor marketingu w Immergas. – Pompy ciepła, które oferujemy, to urządzenia o najwyższej energooszczędności i klasie efektywności energetycznej nawet A+++. Co więcej, są objęte dofinansowaniem w programie Czyste Powietrze. Nasi klienci często jeszcze na etapie rozeznania pytają właśnie o te kwestie. Chcą też być pewni, że proponowane przez nas rozwiązania są bezpieczne dla środowiska.

Wiedza wciąż potrzebna

Jak podkreśla Magdalena Oskiera, mimo tendencji wzrostowej w kategorii ekologicznych źródeł ciepła, wciąż jeszcze istnieje duża potrzeba edukowania rynku. W związku z tym Immergas przygotował kampanię #razemdlaczystegopowietrza, w której wskazuje na najważniejsze problemy związane z nieprzyjaznym środowisku ogrzewaniem. Marka stworzyła także platformę wiemjakbyceko.pl, która pomaga w wyborze odpowiedniej pompy ciepła.

Zdajemy sobie sprawę, że ludzie mogą czuć się nieco zagubieni, poszukując rozwiązania, które będzie najefektywniejsze. Nie ułatwiają tego dane techniczne i parametry, które – choć niewątpliwie są ważne – nie dla każdego są zrozumiałe. Na naszej platformie postanowiliśmy podać wszystkie informacje w przystępnej formie – mówi Oskiera.

Statystyki mówią jasno – pomp ciepła w domach jednorodzinnych będzie przybywać. Rośnie świadomość negatywnych konsekwencji nieekologicznego ogrzewania, a wraz z tym poczucie sprawczości, że każdy może zrobić coś dobrego dla klimatu. Dziś to dopiero początek zmian, ale zarazem solidny fundament pod skuteczną walkę o czyste powietrze.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Offteam
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Energetyka Organizacje pozarządowe apelują do premiera. Chodzi o Krajowy Plan Energii i Klimatu oraz transformację energetyczno-klimatyczną Biuro prasowe
2024-11-26 | 06:00

Organizacje pozarządowe apelują do premiera. Chodzi o Krajowy Plan Energii i Klimatu oraz transformację energetyczno-klimatyczną

Ponad 40 organizacji pozarządowych apeluje do premiera o poprawę koordynacji 12 ministerstw w przygotowaniu Krajowego Planu Energii i Klimatu oraz realizacji transformacji
Energetyka Krajowa Izba Klastrów Energii inicjatorem parlamentarnego zespołu ds. energetyki rozproszonej i innowacji
2024-11-21 | 15:30

Krajowa Izba Klastrów Energii inicjatorem parlamentarnego zespołu ds. energetyki rozproszonej i innowacji

20 listopada w Sejmie RP odbyło się pierwsze spotkanie parlamentarnego zespołu ds. energetyki rozproszonej, elektromobilności i innowacji. Zgromadziło ono ponad 100
Energetyka Trina Storage dostarczy rozwiązania BESS do niemieckich projektów Aquila
2024-11-21 | 01:00

Trina Storage dostarczy rozwiązania BESS do niemieckich projektów Aquila

Trina Storage, wiodący dostawca zintegrowanych rozwiązań w zakresie magazynowania energii, ogłosił dostawę 212 MWh w pełni zintegrowanych systemów magazynowania energii dla

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Ulga na badania i rozwój może być lekiem na rosnące koszty zatrudnienia. Korzysta z niej tylko 1/4 uprawnionych firm

Wysokie koszty zatrudnienia to w tej chwili jedno z poważniejszych wyzwań utrudniających działalność i hamujących rozwój polskich przedsiębiorstw. – Skuteczną odpowiedzią może być ulga badawczo-rozwojowa – wskazuje Piotr Frankowski, dyrektor zarządzający Ayming Polska. Ten instrument umożliwia odliczenie nawet 200 proc. kosztów osobowych, czyli m.in. wynagrodzeń, od podstawy opodatkowania. Ulgę B-+R zna 90 proc. rodzimych przedsiębiorstw, ale korzysta z niej mniej niż 1/4 uprawnionych. Firma, wspólnie z Konfederacją Lewiatan, przedstawiła rządowi szereg rekomendacji działań, które mogłyby te statystyki poprawić.

Farmacja

Diagnostyka obrazowa w Polsce nie odbiega jakością od Europy Zachodniej. Rośnie dostępność badań i świadomość pacjentów

Na podstawie wyników diagnostyki obrazowej, czyli m.in. tomografii komputerowej, USG, RTG czy rezonansu magnetycznego, podejmowanych jest nawet 80 proc. decyzji klinicznych. – Diagnostyka obrazowa będzie miała coraz większe znaczenie w medycynie – mówi prof. nadzw. dr hab. n. med. Jakub Swadźba, założyciel i prezes zarządu Diagnostyka SA. Jak ocenia, ten segment w Polsce jest już na światowym poziomie, a ostatnie lata przyniosły znaczący postęp związany z upowszechnieniem nowych technologii i nowoczesnych rozwiązań.

Ochrona środowiska

Europa przegrywa globalny wyścig gospodarczy. Nowa KE będzie musiała podjąć szybkie i zdecydowane działania

Udział Europy w światowej gospodarce się kurczy. Podczas gdy jeszcze w 2010 roku gospodarki UE i USA były mniej więcej tej samej wielkości, tak dekadę później, w 2020 roku Wspólnota znalazła się już znacznie poniżej poziomu amerykańskiego. – Niedługo jedynym, co Europa będzie mogła zaoferować światu, będą konsumenci – mówi europosłanka Ewa Zajączkowska-Hernik. Jak wskazuje, przywrócenie gospodarczej atrakcyjności UE powinno być priorytetem nowej Komisji Europejskiej, ale nie da się tego pogodzić z zaostrzeniem polityki klimatycznej.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.