Komunikaty PR

Polacy chcą mieszkać w ekologicznych domach

2021-10-27  |  11:00
Biuro prasowe
Kontakt
Rzecznik prasowy
Offteam

Czajkowskiego 99
51-147 Wrocław
pr|offteam.pl| |pr|offteam.pl
691 274 042
www.offteam.pl

Coraz więcej rodaków skłania się ku nowoczesnym rozwiązaniom przy budowie domu. Liczą na docelowe korzyści: niższe rachunki, większą łatwość korzystania i kompleksową obsługę, która obejmuje nie tylko montaż sprzętu, lecz także serwis pogwarancyjny. Rosnącą popularnością cieszą się pompy ciepła. Co przemawia za tym wyborem?

Sprzedaż pomp ciepła będzie rosła

Jak wynika z raportu „Scenariusze elektryfikacji ogrzewania w budynkach jednorodzinnych w Polsce do 2030 roku” Polskiej Organizacji Rozwoju Technologii Pomp Ciepła (PORT PC), w 2019 roku sprzedaż pomp ciepła typu woda-powietrze wyniosła około 20,3 tys. sztuk.

To dopiero początek zainteresowania takimi rozwiązaniami. PORT PC opracował dwa scenariusze przyszłości – bazowy i optymistyczny. Według pierwszego z nich do 2030 roku sprzedaż takich pomp ciepła dla domów jednorodzinnych będzie wynosić 71 800 sztuk, z kolei według wariantu optymistycznego – 224 700 sztuk. Zakładając, że faktycznie dojdą do skutku, w 9 lat przynajmniej co dziesiąty dom będzie wyposażony w pompę ciepła.

Zmiana to już konieczność

Przejście na ekologiczne źródła ciepła jest już nieuniknione, aby spowolnić tempo zmian klimatu. Publikacja „Elektryfikacja ciepłownictwa w Polsce” opracowana przez Forum Energii wskazuje, że aby faktycznie osiągnąć zamierzony cel redukcji emisji CO2 na poziomie 50%, należy przejść na zeroemisyjne źródła ciepła. Od 10 do 35% kotłów i pieców grzewczych na olej, węgiel lub gaz powinno być zastąpionych nowymi urządzeniami. Jako technologię, która sprawdzi się w tym przypadku, wymienia się pompy ciepła i ciepłownictwo systemowe zasilane niskoemisyjną lub bezemisyjną energią.

Sytuacja jest już naprawdę poważna. Aż 75% miast w Polsce ma przekroczone dopuszczalne stężenia szkodliwych gazów i pyłów w powietrzu. Choć mogłoby się wydawać, że to przemysł dokłada największą „cegiełkę” do aktualnego stanu rzeczy, to aż połowa zanieczyszczeń powietrza pochodzi z pieców potocznie zwanych kopciuchami, które wciąż działają w budynkach mieszkalnych. To realne zagrożenie dla ludzi. W 2019 roku smog przyczynił się aż do 43 tys. przedwczesnych zgonów.

Realna oszczędność

W dobie rosnących rachunków za prąd i podwyżek cen żywności, ludzie poszukują różnorodnych sposobów na optymalizowanie domowego budżetu. Coraz więcej osób rozumie długofalową perspektywę i jest w stanie zainwestować w rozwiązanie, które w dłuższej perspektywie czasu przyniesie wymierne korzyści. 

Z doświadczenia wiemy, że tym, co ma duże znaczenie dla klientów, to energooszczędność sprzętu czy możliwość skorzystania z dofinansowań, co sprawia, że łatwiej jest wliczyć taką inwestycję w wydatki – tłumaczy Magda Oskiera, dyrektor marketingu w Immergas. – Pompy ciepła, które oferujemy, to urządzenia o najwyższej energooszczędności i klasie efektywności energetycznej nawet A+++. Co więcej, są objęte dofinansowaniem w programie Czyste Powietrze. Nasi klienci często jeszcze na etapie rozeznania pytają właśnie o te kwestie. Chcą też być pewni, że proponowane przez nas rozwiązania są bezpieczne dla środowiska.

Wiedza wciąż potrzebna

Jak podkreśla Magdalena Oskiera, mimo tendencji wzrostowej w kategorii ekologicznych źródeł ciepła, wciąż jeszcze istnieje duża potrzeba edukowania rynku. W związku z tym Immergas przygotował kampanię #razemdlaczystegopowietrza, w której wskazuje na najważniejsze problemy związane z nieprzyjaznym środowisku ogrzewaniem. Marka stworzyła także platformę wiemjakbyceko.pl, która pomaga w wyborze odpowiedniej pompy ciepła.

Zdajemy sobie sprawę, że ludzie mogą czuć się nieco zagubieni, poszukując rozwiązania, które będzie najefektywniejsze. Nie ułatwiają tego dane techniczne i parametry, które – choć niewątpliwie są ważne – nie dla każdego są zrozumiałe. Na naszej platformie postanowiliśmy podać wszystkie informacje w przystępnej formie – mówi Oskiera.

Statystyki mówią jasno – pomp ciepła w domach jednorodzinnych będzie przybywać. Rośnie świadomość negatywnych konsekwencji nieekologicznego ogrzewania, a wraz z tym poczucie sprawczości, że każdy może zrobić coś dobrego dla klimatu. Dziś to dopiero początek zmian, ale zarazem solidny fundament pod skuteczną walkę o czyste powietrze.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Offteam
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Energetyka BCC: Energetyka, podsumowanie roku Biuro prasowe
2024-12-28 | 12:30

BCC: Energetyka, podsumowanie roku

Transformacja polskiej energetyki przyśpieszyła w 2024 roku  – udział węgla w miksie energetycznym maleje, a odnawialne źródła energii zyskują na znaczeniu. Jednak szybkie
Energetyka Eco Run celuje w 10 mln zł za 4 kw. 2024 r.
2024-12-19 | 04:00

Eco Run celuje w 10 mln zł za 4 kw. 2024 r.

Holding specjalizujący się w innowacyjnych rozwiązaniach na rynku OZE - Eco Run (dawn. Supreme Global) uzyskał blisko 3,3 mln zł brutto przychodów ze sprzedaży komponentów OZE
Energetyka BRAK ZDJĘCIA
2024-12-19 | 01:00

Zeneris Projekty z umowami na blisko 1,3 mln zł

18 grudnia br. Zeneris Projekty, spółka notowana na rynku NewConnect i dostawca kompleksowych rozwiązań w obszarze fotowoltaiki oraz hydrotechniki, podpisała dwie istotne umowy z Państwowym Gospodarstwem Wodnym Wody Polskie. Kontrakty opiewające łącznie na blisko 1,3 mln zł obejmują opracowanie dokumentacji projektowej. Ich realizacja to kolejny krok do zwiększenia przez spółkę skali pozyskiwania projektów hydrotechnicznych i wykorzystania potencjału tkwiącego w ogłoszonym przez NFOŚiGW programie dofinansowania małej i średniej retencji wody z budżetem 7 mld zł. Pierwsza z zawartych umów obejmuje opracowanie dokumentacji projektowej dla przebudowy wałów przeciwpowodziowych rzeki Szkarpawy. Z jej tytułu spółka otrzyma wynagrodzenie ryczałtowe sięgające do ponad 0,85 mln zł brutto. Druga natomiast dotyczy opracowania dokumentacji projektowej dla zbiornika wodnego na Potoku Dębica w Elblągu i obejmuje wynagrodzenie ryczałtowe wynoszące łącznie niemal 0,42 mln zł brutto. - Zawarcie kolejnych umów z Państwowym Gospodarstwem Wodnym Wody Polskie to dla nas dowód zaufania dla wiedzy i wieloletniego doświadczenia specjalistów z zespołu Zeneris Projekty. Cieszymy się, z możliwości  dalszego rozszerzania długoterminowej współpracy z tak ważnym partnerem w perspektywicznym obszarze hydrotechniki, w którym dostrzegamy rosnący potencjał biznesowy. Jestem przekonany, że realizacja tych projektów pozwoli nam w jeszcze większym stopniu wzmocnić naszą pozycję na rynku i długoterminowo budować większą wartość dla naszych Akcjonariuszy – mówi Mariusz Kostrzewa, Prezes Zeneris Projekty. Spółka przystąpiła już do realizacji nowych projektów. Jednocześnie kontynuuje realizację wcześniejszych istotnych kontraktów zawartych z Państwowym Gospodarstwem Wodnym Wody Polskie. Tylko w okresie od lipca do listopada 2022 r. Zeneris Projekty S.A. zawarła z tym kontrahentem umowy, których łączna wartość przekroczyła 10 mln zł. Dotyczyły one m.in. zwiększenia zdolności retencyjnej zlewni rzek na terenie Zarządu Zlewni w Sokołowie Podlaskim, wykonania dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem decyzji administracyjnych na terenie Zarządu Zlewni w Kaliszu oraz wykonania dokumentacji dla jednego z największych w Polsce projektów wałowych, czyli odbudowy prawego i lewego wału przeciwpowodziowego Wisły. Ze względu na specyfikę procedur towarzyszących realizacji projektów hydrotechnicznych dla PGW Wody Polskie, ich ukończnenie jest złożonym i długofalowym procesem, który nierzadko zajmuje co najmniej 2-3 lata. Planowane ukończenie kompletu dokumentacji projektowych na terenie Zarządu Zlewni w Kaliszu będzie miało miejsce w styczniu 2025 r., natomiast finalizacja dwóch pozostałych zestawów dokumentów nastąpi w późniejszym terminie.  

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

MŚP coraz więcej wnoszą do polskiego eksportu. Postęp technologiczny ułatwia im ekspansję

Polscy mikro-, mali i średni przedsiębiorcy coraz aktywniej uczestniczą w eksporcie. Dla nawet 100 tys. z nich sprzedaż zagraniczna jest dodatkowym obszarem działalności. Ekspansję międzynarodową ułatwia im rozwój e-commerce, dzięki któremu docierają do większej bazy klientów, dywersyfikują działalność i zwiększają jej opłacalność. Tylko na Amazon wartość eksportu polskich MŚP wyniosła w 2023 roku 4,7 mld zł. Taką działalność prowadziło 90 proc. obecnych w serwisie sprzedających.

Prawo

Waldemar Buda: Brakuje jasnej deklaracji w sprawie zajęcia się sprawą Mercosuru w tym półroczu. Nie są planowane też zmiany w Planie Migracyjnym

Europosłowie z opozycji krytykują wystąpienie Donalda Tuska przed Parlamentem Europejskim na temat planów polskiej prezydencji w Radzie Unii Europejskiej. W ocenie polityków Prawa i Sprawiedliwości wśród priorytetów przedstawionych przez polski rząd brakuje akcentów istotnych dla naszego kraju. Szczególnie ważna według nich jest kwestia dotycząca planowanego porozumienia Unia Europejska – MERCOSUR i modyfikacja Paktu Migracyjnego.

Firma

Rynek danych dla sztucznej inteligencji rośnie w coraz szybszym tempie. Wyzwaniem jest ich przetwarzanie

Do 2032 roku obroty na rynku danych szkoleniowych dla sztucznej inteligencji zwiększą się ponad pięciokrotnie – wynika z prognoz Fortune Business Insights. Analitycy wskazują, że segmentami, w których dostęp do danych decyduje o przewadze konkurencyjnej, są IT i telekomunikacja, ale także handel detaliczny oraz medycyna. Źródeł i możliwości gromadzenia danych jest dziś bardzo dużo, w grę wchodzi nie tylko ich zakup, ale problemem jest wiedza, jakie konkretnie dane biznesowe są potrzebne i jak je skutecznie przetworzyć i zinterpretować.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.