Komunikaty PR

Pompy ciepła–coraz popularniejsze rozwiązanie grzewcze, które można ubezpieczyć

2022-10-20  |  11:00
Biuro prasowe
Do pobrania Inf.pras. ( 0.25 MB )

Pompy ciepła od kilku lat cieszą się rosnącym zainteresowaniem. Użytkownicy cenią je za wysoką energooszczędność, szczególnie istotną w obliczu rosnących cen paliw kopalnych, a także za ekologiczność, niskie koszty eksploatacji i wygodę użytkowania. Aby zapewnić sobie spokój w obliczu niespodziewanych zdarzeń, pompy ciepła warto ubezpieczyć. W Wiener można skorzystać z ubezpieczenia tego sprzętu od wszystkich ryzyk i tym samym cieszyć się z ekologicznych rozwiązań w domu.

Jak wynika z danych Polskiej Organizacji Rozwoju Technologii Pomp Ciepła (PORT PC) w Polsce w 2021 r. sprzedano 93 tys. pomp ciepła. To aż 80% więcej niż jeszcze w 2020 r. Polska jest najbardziej dynamicznie rozwijającym się rynkiem pomp ciepła w Europie - ich sprzedaż w przeliczeniu na mieszkańca była w zeszłym roku większa niż w Niemczech czy Wielkiej Brytanii, a więc na dwóch kluczowych, europejskich rynkach. Od 2011 roku liczba sprzedanych pomp ciepła typu powietrze/woda w Polsce wzrosła do 2021 r. ponad 50-krotnie, a od 2017 roku – 10-krotnie[1].

Przyczyny rosnącego zainteresowania

Do wzrostu popularności takiej formy ogrzewania przyczyniły się m.in. rosnące rachunki za gaz. Pompy ciepła pozwalają zauważalnie obniżyć koszty ogrzewania budynków. Na wyższy popyt wpłynęło też finansowe wsparcie w ramach programu „Czyste Powietrze” oraz ulga termomodernizacyjna. Nie można zapomnieć również o rosnącej świadomości ekologicznej. Pompa ciepła zamontowana w budynku nie powoduje żadnych emisji zanieczyszczeń powietrza. Ważną przyczyną wzrostu jest też możliwość wykorzystania systemów fotowoltaicznych montowanych na dachach budynków do zasilania takich pomp. Taki zestaw znacząco ogranicza zapotrzebowanie na prąd i ciepło, co pozwala uniezależnić się od rosnących cen.

- Montaż pompy ciepła w średniej wielkości domu jednorodzinnym to koszt od 40 do nawet 80 tys. zł, zależnie od marki urządzenia. W przypadku większych budynków cena takiej instalacji może przekroczyć 100 tys. Wydatek tego rzędu jest poważną inwestycją, którą powinniśmy traktować w podobny sposób jak samochód czy maszynę w firmie - czyli po prostu objąć ubezpieczeniem. Ewentualna szkoda na tym urządzeniu może okazać się dużym obciążeniem dla budżetu, przed którym można się zabezpieczyć – wskazuje Agnieszka Młynarska, ekspertka Wiener.

Pompa daje ciepło, a ubezpieczenie – spokój

Pompy ciepła, podobnie jak panele fotowoltaiczne, można ubezpieczyć od różnych, niespodziewanych zdarzeń losowych, jak choćby pożaru, zwarcia czy działania wody. To realne wsparcie i pomoc finansowa potrzebna w kryzysowych momentach. Polisa, którą można wykupić w Wiener, pokryje również koszty za zniszczenie lub utratę wymiennych elementów elektronicznych pompy oraz w razie utraty lub zaginięcia w wyniku kradzieży. To także ochrona w przypadku działania różnych czynników atmosferycznych, np. gradu, mrozu, burzy i powodzi.

Co więcej, polisa pokryje koszty usunięcia szkód z powodu skażenia lub zanieczyszczenia, a także koszty rozbiórki i demontażu niezdatnych do użytku elementów. Obejmują one wywóz, składowanie oraz ewentualną utylizację. Wiener w ramach ubezpieczenia rekompensuje też zakup dodatkowej energii elektrycznej z zewnętrznej sieci energetycznej w wyniku uszkodzenia pompy ciepła.

Realna oszczędność

Zgodnie z prognozami PORT PC, w przyszłym roku liczba pomp ciepła w Polsce zbliży się do 200 tys. sztuk, a w 2027 r. osiągnie 300 tys. Za osiem lat prognozy zainstalowanych urządzeń sięgają już 370 tys.[2] Tak optymistycznym prognozom trudno się dziwić – według szacunków, w przypadku istniejących budynków jednorodzinnych oszczędność kosztów ogrzewania wynikająca z zastosowania pomp ciepła sięga nawet 30%[3].


[1] https://portpc.pl/port-pc-wzrost-o-80-sprzedazy-pomp-ciepla-do-ogrzewania-budynkow-w-2021-r/

[2] https://wysokienapiecie.pl/73876-europejski-wyscig-o-pompy-ciepla-czy-polska-wykorzysta-swoja-szanse/

[3] https://portpc.pl/port-pc-wzrost-o-80-sprzedazy-pomp-ciepla-do-ogrzewania-budynkow-w-2021-r/

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Energetyka Local content w energetyce jądrowej Biuro prasowe
2024-11-05 | 01:00

Local content w energetyce jądrowej

Pojęcie local content odnosi się do poziomu zaangażowania lokalnych zasobów — takich jak siła robocza, usługi i materiały — w realizację projektów nuklearnych.
Energetyka SPIE kupuje spółkę Elektromontaż-Poznań
2024-10-29 | 15:00

SPIE kupuje spółkę Elektromontaż-Poznań

SPIE, niezależny europejski lider usług multitechnicznych w dziedzinie energetyki i przesyłu danych, informuje o podpisaniu umowy zakupu 100% udziałów
Energetyka Nowe perspektywy na rynku. Czy OZE zasili portfele inwestycyjne?
2024-10-28 | 15:55

Nowe perspektywy na rynku. Czy OZE zasili portfele inwestycyjne?

W obliczu globalnych wyzwań, takich jak kryzys klimatyczny i rosnące ceny energii, inwestorzy coraz chętniej zwracają uwagę na odnawialne źródła energii. W szczególności

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Finanse

Polityka

Wyniki wyborów w USA kluczowe dla przyszłości NATO i Ukrainy. Ewentualna wygrana Donalda Trumpa będzie bardziej nieprzewidywalna

Wynik wyborów prezydenckich w USA może mieć kluczowe znaczenie dla wojny w Ukrainie. Kamala Harris jest zwolenniczką kontynuacji wsparcia militarnego dla Ukrainy i rozpoczęcia negocjacji z Moskwą tylko przy pełnym zaangażowaniu Kijowa. Donald Trump zapowiada zdecydowane działania na rzecz zakończenia wojny, ale nie wiadomo, w jaki sposób miałoby się to odbyć i czy kosztów nie poniesie Ukraina, a w konsekwencji także Europa. Wiele pytań budzą także jego plany co do NATO.

Handel

Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek

Niemal połowa Polaków kupujących artykuły sportowe ćwiczy kilka razy w tygodniu, a 13 proc. robi to codziennie. Większa aktywność powoduje, że rośnie krajowy rynek artykułów sportowych. W latach 2023–2028 ma to być średnio 6 proc. rocznie – wynika z danych PMR. Polscy konsumenci w coraz większym stopniu zwracają uwagę na technologiczne aspekty i rozwiązania w produktach outdoorowych. Producenci tacy jak Columbia Sportswear inwestują więc coraz więcej w patenty i innowacje. W centrum handlowym Westfield Mokotów w Warszawie został właśnie otwarty drugi w Polsce monobrandowy sklep tej marki.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.