Komunikaty PR

Przedsiębiorcy posiadający fotowoltaikę planują jej rozbudowę

2021-12-10  |  10:30
Biuro prasowe

Stałe i wysokie podwyżki cen energii powodują, że przedsiębiorcy niestrudzenie poszukują nowych rozwiązań i oszczędności. Alians OZE zapytało ich jak oceniają dotychczasowe inwestycje w panele fotowoltaiczne? W ramach zrealizowanego badania „OZE Index” okazało się, że spośród zbadanych firm, które posiadają już instalacje, 82 proc. ocenia ją dobrze lub bardzo dobrze, a ¼ z nich planuje jej rozbudowę.

Nacisk na niższe rachunki za energię wyraźnie widać w odpowiedzi na pytanie o czynniki, którymi przedsiębiorcy kierowali się realizując inwestycje w panele pv.  Z badania wynika, że aż 89 proc.  polskich firm wskazało ten element jako najważniejszy przy podejmowaniu decyzji o zakupie paneli. 62 proc. wymieniło również troskę o środowisko. Respondenci równolegle podkreślają potrzebę uniezależnienia się od dostawcy prądu i podejście do OZE jako inwestycji na przyszłość.

- Przy tak dynamicznych i wysokich, bo dwucyfrowych, podwyżkach cen energii przedsiębiorcy postrzegają rozwiązania OZE nie tylko, jako atrakcyjny wizerunkowo dodatek, ale jako „must have” w optymalizacji kosztów funkcjonowania ich biznesów – mówi Jakub Jadziewicz, członek zarządu Alians OZE.Obserwujemy bardzo duży wzrost zapytań ze strony właścicieli biznesów o dobór odpowiednich rozwiązań OZE, ponieważ przy takich cenach energii, zielona inwestycja zwraca się jeszcze szybciej, niż dotychczas – dodaje.

Pogłębiając analizę, potrzeba generowania przez przedsiębiorców jeszcze większych oszczędności wyłania się bardzo wyraźnie spośród pozostałych wskazanych w badaniu „OZE Index” czynników (48 proc). Jako drugi powód respondenci wskazują zapotrzebowanie na jeszcze więcej energii własnej. Co ciekawe rośnie również liczba zapytań o pompy ciepła, jako uzupełnienie całego systemu energetycznego firmy.

- To bardzo rozsądne posunięcie ze strony przedsiębiorców, aby do zapotrzebowania energetycznego firmy podchodzić kompleksowo Wieloletnia praktyka pokazuje, że takie podejście oraz profesjonalne doradztwo pozwalają na wypracowanie bardzo efektywnych rozwiązań, które procentują latami – podsumowuje Jakub Jadziewicz.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Energetyka SPIE kupuje spółkę Elektromontaż-Poznań Biuro prasowe
2024-10-29 | 15:00

SPIE kupuje spółkę Elektromontaż-Poznań

SPIE, niezależny europejski lider usług multitechnicznych w dziedzinie energetyki i przesyłu danych, informuje o podpisaniu umowy zakupu 100% udziałów
Energetyka Nowe perspektywy na rynku. Czy OZE zasili portfele inwestycyjne?
2024-10-28 | 15:55

Nowe perspektywy na rynku. Czy OZE zasili portfele inwestycyjne?

W obliczu globalnych wyzwań, takich jak kryzys klimatyczny i rosnące ceny energii, inwestorzy coraz chętniej zwracają uwagę na odnawialne źródła energii. W szczególności
Energetyka Zielona lekcja na farmie wiatrowej
2024-10-28 | 13:09

Zielona lekcja na farmie wiatrowej

Uczniowie ze Szkoły Podstawowej w Nakomiadach wzięli udział w plenerowej lekcji o zielonej energii na Farmie Wiatrowej Sępopol należącej do Energix Polska. Zielona lekcja

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Polityka

Wynik wyborów prezydenckich w USA zależeć będzie od kilku stanów. Jest ryzyko nieuznania przegranej jednej ze stron, zwłaszcza przez Donalda Trumpa

Kończy się kampania prezydencka w Stanach Zjednoczonych, obfitująca w historyczne wydarzenia. Symbolicznie wybory rozstrzygną się we wtorek 5 listopada, ale ostateczną decyzję podejmie Kolegium Elektorów dopiero w grudniu. O wyniku zadecydują głosy w tzw. stanach wahających się, czyli niepopierających tradycyjnie demokratów ani republikanów. Najnowszy sondaż wskazuje na minimalną przewagę Kamali Harris w większości tych okręgów. Istnieje ryzyko, że Donald Trump nie uzna niekorzystnego dla siebie wyniku wyborów, jak było to cztery lata temu.

Konsument

Sztuczna inteligencja wzbudza w Polakach głównie ciekawość i obawy. Ponad połowa widzi w niej zagrożenie

Prawie połowa Polaków twierdzi, że myśląc o sztucznej inteligencji, odczuwa zaciekawienie, ale aż 39 proc. przyznaje, że są to głównie obawy. Dotyczą one niewłaściwego wykorzystania SI, utraty kontroli nad nią i marginalizacji roli człowieka na rynku pracy. Na razie jednak tylko 11 proc. badanych używa narzędzi opartych na sztucznej inteligencji w swojej pracy. Chociaż rozwiązania te zyskują zwolenników, to wciąż duża grupa pracowników nie wie, w jaki sposób mogłyby one wspomóc ich w obowiązkach zawodowych – wskazuje badanie „Polacy o AI. Codzienność, nadzieje, obawy”.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.