Przedsiębiorcy posiadający fotowoltaikę planują jej rozbudowę
Stałe i wysokie podwyżki cen energii powodują, że przedsiębiorcy niestrudzenie poszukują nowych rozwiązań i oszczędności. Alians OZE zapytało ich jak oceniają dotychczasowe inwestycje w panele fotowoltaiczne? W ramach zrealizowanego badania „OZE Index” okazało się, że spośród zbadanych firm, które posiadają już instalacje, 82 proc. ocenia ją dobrze lub bardzo dobrze, a ¼ z nich planuje jej rozbudowę.
Nacisk na niższe rachunki za energię wyraźnie widać w odpowiedzi na pytanie o czynniki, którymi przedsiębiorcy kierowali się realizując inwestycje w panele pv. Z badania wynika, że aż 89 proc. polskich firm wskazało ten element jako najważniejszy przy podejmowaniu decyzji o zakupie paneli. 62 proc. wymieniło również troskę o środowisko. Respondenci równolegle podkreślają potrzebę uniezależnienia się od dostawcy prądu i podejście do OZE jako inwestycji na przyszłość.
- Przy tak dynamicznych i wysokich, bo dwucyfrowych, podwyżkach cen energii przedsiębiorcy postrzegają rozwiązania OZE nie tylko, jako atrakcyjny wizerunkowo dodatek, ale jako „must have” w optymalizacji kosztów funkcjonowania ich biznesów – mówi Jakub Jadziewicz, członek zarządu Alians OZE. – Obserwujemy bardzo duży wzrost zapytań ze strony właścicieli biznesów o dobór odpowiednich rozwiązań OZE, ponieważ przy takich cenach energii, zielona inwestycja zwraca się jeszcze szybciej, niż dotychczas – dodaje.
Pogłębiając analizę, potrzeba generowania przez przedsiębiorców jeszcze większych oszczędności wyłania się bardzo wyraźnie spośród pozostałych wskazanych w badaniu „OZE Index” czynników (48 proc). Jako drugi powód respondenci wskazują zapotrzebowanie na jeszcze więcej energii własnej. Co ciekawe rośnie również liczba zapytań o pompy ciepła, jako uzupełnienie całego systemu energetycznego firmy.
- To bardzo rozsądne posunięcie ze strony przedsiębiorców, aby do zapotrzebowania energetycznego firmy podchodzić kompleksowo Wieloletnia praktyka pokazuje, że takie podejście oraz profesjonalne doradztwo pozwalają na wypracowanie bardzo efektywnych rozwiązań, które procentują latami – podsumowuje Jakub Jadziewicz.
BCC: Energetyka, podsumowanie roku
Eco Run celuje w 10 mln zł za 4 kw. 2024 r.
Zeneris Projekty z umowami na blisko 1,3 mln zł
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.