Różowy transformator Hitachi Energy wspiera Miesiąc Świado-mości Raka Piersi
Z okazji Różowego Października łódzka fabryka Hitachi Energy wyprodukowała dla Stoen Operator nietypowy transformator, który nie tylko zapewni niezawodność dostaw energii dla tysięcy gospodarstw domowych, ale także wesprze lokalne działania na rzecz walki z rakiem piersi.
Czy wiesz, że każdego roku na całym świecie raka piersi rozpoznaje się u 1,7 mln? W Polsce stanowi on około 23% wszystkich zachorowań na nowotwory[1]. Od wielu lat, aby promować profilaktykę, październik uznawany jest za Miesiąc Świadomości Raka Piersi, popularnie określany jako „Różowy Październik”. W tym roku Hitachi Energy, w partnerstwie ze Stoen Operator, operatorem sieci dystrybucyjnej energii elektrycznej na terenie Warszawy, który obsługuje ponad milion klientów w stolicy Polski, dołączyła do wspierania inicjatywy produkując transformator w kolorze różowym, kolorze wstążeczki symbolizującej Miesiąc Świadomości Raka Piersi.
Łódzki kampus Hitachi Energy to zaawansowane technologicznie centrum badawcze i produkcyjne, które ma na koncie dostawy niezliczonych zamówień na transformatory mocy oraz rozdzielcze dla klientów z całego świata - m.in. do zakładów energetycznych, centrów danych czy farm wiatrowych. Transformatory są kluczowym elementem systemów elektroenergetycznych.
Ponieważ symbolami Miesiąca Świadomości Raka Piersi jest różowa wstążka i kolor różowy, w łódzkich zakładach Hitachi Energy wyprodukowany został wyjątkowy transformator dystrybucyjny o mocy 630 kVA w kolorze różowym, aby wesprzeć akcję. Firma od lat angażuje się we wspieranie lokalnych społeczności, a tym razem przekaże część dochodów ze sprzedaży transformatora na rzecz „Łódzkiego Klubu Amazonka”. Stowarzyszenie to stanowi samopomocową grupę wsparcia kobiet dotkniętych rakiem piersi i edukuje w zakresie profilaktyki.
‒ Jesteśmy zaszczyceni mogąc wspierać Miesiąc Świadomości Raka Piersi pomagać lokalnej społeczności i promować zdrowy styl życia wśród naszych pracowników. Cieszymy się, że firma Stoen Operator włączyła się w realizację tej szlachetnej inicjatywny i zamówiła transformator w tak wyróżniającym się kolorze. Ta inicjatywa pokazuje też moc leżącą w biznesowych partnerstwach – w tym wypadku w szczególnej, słusznej sprawie. – mówi Mateusz Kowalczykiewicz, dyrektor ds. operacyjnych w Hubie Europejskim Transformatorów Suchych, Dystrybucyjnych i Trakcyjnych w Hitachi Energy.
Ten wyjątkowy, różowy transformator będzie zamontowany przy jednym z oddziałów Stoen Operator w Warszawie.
– Nasza inicjatywa z Hitachi Energy ma znaczenie nie tylko biznesowe. Podczas gdy sektor energetyczny jest tradycyjnie uważany za zdominowany przez mężczyzn, nasza organizacja, Stoen Operator, z dumą zatrudnia również wiele kobiet. Poprzez symboliczny kolor transformatora wyrażamy nasze zaangażowanie we wspieranie naszych koleżanek nie tylko w ich pracy zawodowej, ale także w życiu osobistym. Serdecznie dziękujemy wszystkim, którzy przyczynili się do sukcesu tego projektu. – Tomasz Żuraw, dyrektor Usług Sieciowych w Stoen Operator.

Polityka klimatyczno-energetyczna z ludzką twarzą jest możliwa - konferencja

Farma fotowoltaiczna w Miłkowicach – pierwszy projekt OZE z udziałem Amazon w Polsce – produkuje już energię słoneczną!

BCC: Energetyka, podsumowanie roku
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Prawo
Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.