Różowy transformator Hitachi Energy wspiera Miesiąc Świado-mości Raka Piersi
Z okazji Różowego Października łódzka fabryka Hitachi Energy wyprodukowała dla Stoen Operator nietypowy transformator, który nie tylko zapewni niezawodność dostaw energii dla tysięcy gospodarstw domowych, ale także wesprze lokalne działania na rzecz walki z rakiem piersi.
Czy wiesz, że każdego roku na całym świecie raka piersi rozpoznaje się u 1,7 mln? W Polsce stanowi on około 23% wszystkich zachorowań na nowotwory[1]. Od wielu lat, aby promować profilaktykę, październik uznawany jest za Miesiąc Świadomości Raka Piersi, popularnie określany jako „Różowy Październik”. W tym roku Hitachi Energy, w partnerstwie ze Stoen Operator, operatorem sieci dystrybucyjnej energii elektrycznej na terenie Warszawy, który obsługuje ponad milion klientów w stolicy Polski, dołączyła do wspierania inicjatywy produkując transformator w kolorze różowym, kolorze wstążeczki symbolizującej Miesiąc Świadomości Raka Piersi.
Łódzki kampus Hitachi Energy to zaawansowane technologicznie centrum badawcze i produkcyjne, które ma na koncie dostawy niezliczonych zamówień na transformatory mocy oraz rozdzielcze dla klientów z całego świata - m.in. do zakładów energetycznych, centrów danych czy farm wiatrowych. Transformatory są kluczowym elementem systemów elektroenergetycznych.
Ponieważ symbolami Miesiąca Świadomości Raka Piersi jest różowa wstążka i kolor różowy, w łódzkich zakładach Hitachi Energy wyprodukowany został wyjątkowy transformator dystrybucyjny o mocy 630 kVA w kolorze różowym, aby wesprzeć akcję. Firma od lat angażuje się we wspieranie lokalnych społeczności, a tym razem przekaże część dochodów ze sprzedaży transformatora na rzecz „Łódzkiego Klubu Amazonka”. Stowarzyszenie to stanowi samopomocową grupę wsparcia kobiet dotkniętych rakiem piersi i edukuje w zakresie profilaktyki.
‒ Jesteśmy zaszczyceni mogąc wspierać Miesiąc Świadomości Raka Piersi pomagać lokalnej społeczności i promować zdrowy styl życia wśród naszych pracowników. Cieszymy się, że firma Stoen Operator włączyła się w realizację tej szlachetnej inicjatywny i zamówiła transformator w tak wyróżniającym się kolorze. Ta inicjatywa pokazuje też moc leżącą w biznesowych partnerstwach – w tym wypadku w szczególnej, słusznej sprawie. – mówi Mateusz Kowalczykiewicz, dyrektor ds. operacyjnych w Hubie Europejskim Transformatorów Suchych, Dystrybucyjnych i Trakcyjnych w Hitachi Energy.
Ten wyjątkowy, różowy transformator będzie zamontowany przy jednym z oddziałów Stoen Operator w Warszawie.
– Nasza inicjatywa z Hitachi Energy ma znaczenie nie tylko biznesowe. Podczas gdy sektor energetyczny jest tradycyjnie uważany za zdominowany przez mężczyzn, nasza organizacja, Stoen Operator, z dumą zatrudnia również wiele kobiet. Poprzez symboliczny kolor transformatora wyrażamy nasze zaangażowanie we wspieranie naszych koleżanek nie tylko w ich pracy zawodowej, ale także w życiu osobistym. Serdecznie dziękujemy wszystkim, którzy przyczynili się do sukcesu tego projektu. – Tomasz Żuraw, dyrektor Usług Sieciowych w Stoen Operator.
Standardy odpowiedzialnego biznesu - Grupa Tubądzin
Endress+Hauser ekspertem na H2POLAND & NetZero
Mateusz Marczewski członkiem zarządu Axpo Polska
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.
Problemy społeczne
W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym
– Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.
Konsument
Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend
Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.