Różowy transformator Hitachi Energy wspiera Miesiąc Świado-mości Raka Piersi
Z okazji Różowego Października łódzka fabryka Hitachi Energy wyprodukowała dla Stoen Operator nietypowy transformator, który nie tylko zapewni niezawodność dostaw energii dla tysięcy gospodarstw domowych, ale także wesprze lokalne działania na rzecz walki z rakiem piersi.
Czy wiesz, że każdego roku na całym świecie raka piersi rozpoznaje się u 1,7 mln? W Polsce stanowi on około 23% wszystkich zachorowań na nowotwory[1]. Od wielu lat, aby promować profilaktykę, październik uznawany jest za Miesiąc Świadomości Raka Piersi, popularnie określany jako „Różowy Październik”. W tym roku Hitachi Energy, w partnerstwie ze Stoen Operator, operatorem sieci dystrybucyjnej energii elektrycznej na terenie Warszawy, który obsługuje ponad milion klientów w stolicy Polski, dołączyła do wspierania inicjatywy produkując transformator w kolorze różowym, kolorze wstążeczki symbolizującej Miesiąc Świadomości Raka Piersi.
Łódzki kampus Hitachi Energy to zaawansowane technologicznie centrum badawcze i produkcyjne, które ma na koncie dostawy niezliczonych zamówień na transformatory mocy oraz rozdzielcze dla klientów z całego świata - m.in. do zakładów energetycznych, centrów danych czy farm wiatrowych. Transformatory są kluczowym elementem systemów elektroenergetycznych.
Ponieważ symbolami Miesiąca Świadomości Raka Piersi jest różowa wstążka i kolor różowy, w łódzkich zakładach Hitachi Energy wyprodukowany został wyjątkowy transformator dystrybucyjny o mocy 630 kVA w kolorze różowym, aby wesprzeć akcję. Firma od lat angażuje się we wspieranie lokalnych społeczności, a tym razem przekaże część dochodów ze sprzedaży transformatora na rzecz „Łódzkiego Klubu Amazonka”. Stowarzyszenie to stanowi samopomocową grupę wsparcia kobiet dotkniętych rakiem piersi i edukuje w zakresie profilaktyki.
‒ Jesteśmy zaszczyceni mogąc wspierać Miesiąc Świadomości Raka Piersi pomagać lokalnej społeczności i promować zdrowy styl życia wśród naszych pracowników. Cieszymy się, że firma Stoen Operator włączyła się w realizację tej szlachetnej inicjatywny i zamówiła transformator w tak wyróżniającym się kolorze. Ta inicjatywa pokazuje też moc leżącą w biznesowych partnerstwach – w tym wypadku w szczególnej, słusznej sprawie. – mówi Mateusz Kowalczykiewicz, dyrektor ds. operacyjnych w Hubie Europejskim Transformatorów Suchych, Dystrybucyjnych i Trakcyjnych w Hitachi Energy.
Ten wyjątkowy, różowy transformator będzie zamontowany przy jednym z oddziałów Stoen Operator w Warszawie.
– Nasza inicjatywa z Hitachi Energy ma znaczenie nie tylko biznesowe. Podczas gdy sektor energetyczny jest tradycyjnie uważany za zdominowany przez mężczyzn, nasza organizacja, Stoen Operator, z dumą zatrudnia również wiele kobiet. Poprzez symboliczny kolor transformatora wyrażamy nasze zaangażowanie we wspieranie naszych koleżanek nie tylko w ich pracy zawodowej, ale także w życiu osobistym. Serdecznie dziękujemy wszystkim, którzy przyczynili się do sukcesu tego projektu. – Tomasz Żuraw, dyrektor Usług Sieciowych w Stoen Operator.

PGE i Ørsted udostępnią terminal instalacyjny T5 w Gdańsku dla projektu Ocean Winds

Polityka klimatyczno-energetyczna z ludzką twarzą jest możliwa - konferencja

Farma fotowoltaiczna w Miłkowicach – pierwszy projekt OZE z udziałem Amazon w Polsce – produkuje już energię słoneczną!
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

1 października ruszy w Polsce system kaucyjny. Część sieci handlowych może nie zdążyć z przygotowaniami przed tym terminem
Producenci, sklepy i operatorzy systemu kaucyjnego mają niespełna dwa miesiące na finalizację przygotowań do jego startu. Wówczas na rynku pojawią się napoje w specjalnie oznakowanych opakowaniach, a jednostki handlu powinny być gotowe na ich odbieranie. Część z nich jest już do tego przygotowana, część ostrzega przed ewentualnymi opóźnieniami. Jednym z ważniejszych aspektów przygotowań na te dwa miesiące jest uregulowanie współpracy między operatorami, których będzie siedmiu, co oznacza de facto siedem różnych systemów kaucyjnych.
Ochrona środowiska
KE proponuje nowy cel klimatyczny. Według europosłów wydaje się niemożliwy do realizacji

Komisja Europejska zaproponowała zmianę unijnego prawa o klimacie, wskazując nowy cel klimatyczny na 2040 roku, czyli redukcję emisji gazów cieplarnianych o 90 proc. w porównaniu do 1990 rok. Jesienią odniosą się do tego kraje członkowskie i Parlament Europejski, ale już dziś słychać wiele negatywnych głosów. Zdaniem polskich europarlamentarzystów już dotychczas ustanowione cele nie zostaną osiągnięte, a europejska gospodarka i jej konkurencyjność ucierpi na dążeniu do ich realizacji względem m.in. Stanów Zjednoczonych czy Chin.
Handel
Amerykańskie indeksy mają za sobą kolejny wzrostowy miesiąc. Druga połowa roku na rynkach akcji może być nerwowa

Lipiec zazwyczaj jest pozytywnym miesiącem na rynkach akcji i tegoroczny nie był wyjątkiem. Amerykańskie indeksy zakończyły go na plusie, podobnie jak większość europejskich. Rynki Starego Kontynentu nie przyciągają jednak już kapitału z taką intensywnością jak w pierwszej części roku. Z drugiej strony wyceny za oceanem po kolejnych rekordach są już bardzo wysokie, a wpływ nowego porządku celnego narzuconego przez Donalda Trumpa – na razie trudny do przewidzenia. W najbliższym czasie na rynkach można się spodziewać jeszcze większej zmienności i nerwowości, ale dopóki spółki pokazują dobre wyniki, przesłanek do zmiany trendu na spadkowy nie ma.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.