Komunikaty PR

Rynek pracy w branży fotowoltaicznej

2021-08-09  |  16:00
Biuro prasowe
Kontakt
Kamila Miciuła-Szlachta
VOSTI

Nałęczowska 14
20-701 Lublin
k.miciula-szlachta|vosti.pl| |k.miciula-szlachta|vosti.pl
506 858 403
https://vosti.pl/

Rosnąca popularność fotowoltaiki w ostatnich latach spowodowała także wzrost zatrudnienia w sektorze. Jak szacuje Międzynarodowa Agencja Energii Odnawialnej (IRENA), na świecie sektor OZE zatrudnia już prawie 12 mln osób, w tym blisko 100 tys. osób w Polsce. Rośnie zapotrzebowanie zarówno na pracowników ekip instalatorskich, jak i sprzedawców. Specjaliści prognozują, że ta tendencja utrzyma się w przyszłości. Jak wygląda obecnie rynek pracy oraz zarządzanie personelem w tej branży?

Pandemia koronawirusa spowodowała duże zmiany na rynku pracy. Wiele osób straciło zatrudnienie lub musiało zmienić branżę. Wszystko wskazuje na to, że kryzys nie dotknął branży fotowoltaicznej – wiele z nich, jak np. Vosti zwiększyło wtedy zatrudnienie. Firma dynamicznie się rozwija. Wystartowała 3 lata temu, zatrudniając 14 osób, a obecnie jest ich ponad 350. Duży wpływ na to ma stabilność zatrudnienia, wybór formy umowy, benefity pozapłacowe oraz perspektywy rozwoju.

– W Vosti szczególną uwagę zwracamy na potencjał naszych pracowników. Wierzymy, że każdy ma swoją “supermoc”, już na etapie rekrutacji staramy się znaleźć ją u kandydata. W organizacji dajemy możliwość rozwoju i awansu na wyższe stanowiska. Wiemy, że rozwój pracowników i szkolenia są tak samo ważne dla organizacji, jak i członków naszego zespołu. Oferujemy wszystkim pracownikom szkolenia, od stanowisk zarządczych do specjalistów. Są to zarówno sesje indywidualne, jak i warsztaty grupowe – mówi Kamila Troć, Kierownik Działu Administracji i HR w firmie fotowoltaicznej Vosti.

Benefity pozapłacowe

Zmiana rynku pracodawcy na rynek pracownika spowodowała wzrost wymagań dotyczących benefitów pozapłacowych. W branży fotowoltaicznej bardzo często dla pracowników działających w terenie firmy zapewniają samochód służbowy do użytku prywatnego, telefon komórkowy, opiekę medyczną, kartę multisport, ubezpieczenie emerytalne czy ubezpieczenia grupowe na życie. Oprócz powyższych, w Vosti dostępne są także zniżki na firmowe produkty i usługi, spotkania integracyjne, dofinansowanie do wypoczynku oraz wsparcie finansowe wakacji dla dzieci czy karty przedpłacone. Dużą rolę w motywowaniu pracowników i wzmacnianiu ich lojalności mają działania wspomagające rozwój, takie jak szkolenia wewnętrzne.

– Nasz flagowy projekt to Tytani Vosti; elitarna grupa Doradców Techniczno-Handlowych, która regularnie wykazuje najlepsze wyniki sprzedażowe. W uznaniu swoich zasług, mają możliwość korzystania z dodatkowych przywilejów, związanych zarówno z prowizją, jak i możliwością realnego wpływu na rozwój firmy – mówi Kamila Troć.

Perspektywy zatrudnienia

Firma kładzie nacisk na rozwój narzędzi, na których pracują na co dzień pracownicy, od handlowca po wsparcie sprzedaży, kończąc na administracji. W związku z rozwojem i planami biznesowymi, otwarto rekrutacje na doradców techniczno-handlowych i ankieterów terenowych oraz specjalistów ds. wsparcia sprzedaży

– Najwięcej rekrutacji prowadzimy na Doradców Techniczno-Handlowych i Ankieterów terenowych – obecnie otwartych jest około 25 rekrutacji w całej Polsce. Rozwijamy również dział IT, gdzie szukamy programistów hurtowni danych, osób do obsługi service desk, support oraz digital marketingu. Warto podkreślić, że dajemy szansę osobom z mniejszych miejscowości. Pracownicy dostają auto służbowe i elastycznie mogą dojeżdżać do oddziału oraz klientów – mówi Kamila Troć.

W tym roku Vosti po raz drugi zostało laureatem nagrody Solidny Pracodawca, przyznawanej firmom o wysokiej kulturze organizacyjnej, stosującym nowoczesne metody zarządzania personelem i wyróżniającym się troską o pracownika. – Zwracamy szczególną uwagę na drugiego człowieka. Bez względu na stanowisko czy wiek, wszyscy odnosimy się do siebie z szacunkiem. Stawiamy na bezpośredniość i unikanie zbędnego dystansu, na wszystkich szczeblach. To dzięki naszym pracownikom możemy chwalić się takim tytułem, bez zespołu, ich zaangażowania, chęci wsparcia nie osiągnęlibyśmy tej nagrody. Każdego dnia udowadniają swoimi postawami, że warto dążyć do postawionego celu i nie ma dla nas wyzwań, z którymi byśmy sobie nie poradzili – dodaje Kamila Troć.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: VOSTI
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Energetyka BCC: Energetyka, podsumowanie roku Biuro prasowe
2024-12-28 | 12:30

BCC: Energetyka, podsumowanie roku

Transformacja polskiej energetyki przyśpieszyła w 2024 roku  – udział węgla w miksie energetycznym maleje, a odnawialne źródła energii zyskują na znaczeniu. Jednak szybkie
Energetyka Eco Run celuje w 10 mln zł za 4 kw. 2024 r.
2024-12-19 | 04:00

Eco Run celuje w 10 mln zł za 4 kw. 2024 r.

Holding specjalizujący się w innowacyjnych rozwiązaniach na rynku OZE - Eco Run (dawn. Supreme Global) uzyskał blisko 3,3 mln zł brutto przychodów ze sprzedaży komponentów OZE
Energetyka BRAK ZDJĘCIA
2024-12-19 | 01:00

Zeneris Projekty z umowami na blisko 1,3 mln zł

18 grudnia br. Zeneris Projekty, spółka notowana na rynku NewConnect i dostawca kompleksowych rozwiązań w obszarze fotowoltaiki oraz hydrotechniki, podpisała dwie istotne umowy z Państwowym Gospodarstwem Wodnym Wody Polskie. Kontrakty opiewające łącznie na blisko 1,3 mln zł obejmują opracowanie dokumentacji projektowej. Ich realizacja to kolejny krok do zwiększenia przez spółkę skali pozyskiwania projektów hydrotechnicznych i wykorzystania potencjału tkwiącego w ogłoszonym przez NFOŚiGW programie dofinansowania małej i średniej retencji wody z budżetem 7 mld zł. Pierwsza z zawartych umów obejmuje opracowanie dokumentacji projektowej dla przebudowy wałów przeciwpowodziowych rzeki Szkarpawy. Z jej tytułu spółka otrzyma wynagrodzenie ryczałtowe sięgające do ponad 0,85 mln zł brutto. Druga natomiast dotyczy opracowania dokumentacji projektowej dla zbiornika wodnego na Potoku Dębica w Elblągu i obejmuje wynagrodzenie ryczałtowe wynoszące łącznie niemal 0,42 mln zł brutto. - Zawarcie kolejnych umów z Państwowym Gospodarstwem Wodnym Wody Polskie to dla nas dowód zaufania dla wiedzy i wieloletniego doświadczenia specjalistów z zespołu Zeneris Projekty. Cieszymy się, z możliwości  dalszego rozszerzania długoterminowej współpracy z tak ważnym partnerem w perspektywicznym obszarze hydrotechniki, w którym dostrzegamy rosnący potencjał biznesowy. Jestem przekonany, że realizacja tych projektów pozwoli nam w jeszcze większym stopniu wzmocnić naszą pozycję na rynku i długoterminowo budować większą wartość dla naszych Akcjonariuszy – mówi Mariusz Kostrzewa, Prezes Zeneris Projekty. Spółka przystąpiła już do realizacji nowych projektów. Jednocześnie kontynuuje realizację wcześniejszych istotnych kontraktów zawartych z Państwowym Gospodarstwem Wodnym Wody Polskie. Tylko w okresie od lipca do listopada 2022 r. Zeneris Projekty S.A. zawarła z tym kontrahentem umowy, których łączna wartość przekroczyła 10 mln zł. Dotyczyły one m.in. zwiększenia zdolności retencyjnej zlewni rzek na terenie Zarządu Zlewni w Sokołowie Podlaskim, wykonania dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem decyzji administracyjnych na terenie Zarządu Zlewni w Kaliszu oraz wykonania dokumentacji dla jednego z największych w Polsce projektów wałowych, czyli odbudowy prawego i lewego wału przeciwpowodziowego Wisły. Ze względu na specyfikę procedur towarzyszących realizacji projektów hydrotechnicznych dla PGW Wody Polskie, ich ukończnenie jest złożonym i długofalowym procesem, który nierzadko zajmuje co najmniej 2-3 lata. Planowane ukończenie kompletu dokumentacji projektowych na terenie Zarządu Zlewni w Kaliszu będzie miało miejsce w styczniu 2025 r., natomiast finalizacja dwóch pozostałych zestawów dokumentów nastąpi w późniejszym terminie.  

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom

Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.

Fundusze unijne

Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier

Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.

Ochrona środowiska

Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić

Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.