Rynek pracy w branży fotowoltaicznej
VOSTI
Nałęczowska 14
20-701 Lublin
k.miciula-szlachta|vosti.pl| |k.miciula-szlachta|vosti.pl
506 858 403
https://vosti.pl/
Rosnąca popularność fotowoltaiki w ostatnich latach spowodowała także wzrost zatrudnienia w sektorze. Jak szacuje Międzynarodowa Agencja Energii Odnawialnej (IRENA), na świecie sektor OZE zatrudnia już prawie 12 mln osób, w tym blisko 100 tys. osób w Polsce. Rośnie zapotrzebowanie zarówno na pracowników ekip instalatorskich, jak i sprzedawców. Specjaliści prognozują, że ta tendencja utrzyma się w przyszłości. Jak wygląda obecnie rynek pracy oraz zarządzanie personelem w tej branży?
Pandemia koronawirusa spowodowała duże zmiany na rynku pracy. Wiele osób straciło zatrudnienie lub musiało zmienić branżę. Wszystko wskazuje na to, że kryzys nie dotknął branży fotowoltaicznej – wiele z nich, jak np. Vosti zwiększyło wtedy zatrudnienie. Firma dynamicznie się rozwija. Wystartowała 3 lata temu, zatrudniając 14 osób, a obecnie jest ich ponad 350. Duży wpływ na to ma stabilność zatrudnienia, wybór formy umowy, benefity pozapłacowe oraz perspektywy rozwoju.
– W Vosti szczególną uwagę zwracamy na potencjał naszych pracowników. Wierzymy, że każdy ma swoją “supermoc”, już na etapie rekrutacji staramy się znaleźć ją u kandydata. W organizacji dajemy możliwość rozwoju i awansu na wyższe stanowiska. Wiemy, że rozwój pracowników i szkolenia są tak samo ważne dla organizacji, jak i członków naszego zespołu. Oferujemy wszystkim pracownikom szkolenia, od stanowisk zarządczych do specjalistów. Są to zarówno sesje indywidualne, jak i warsztaty grupowe – mówi Kamila Troć, Kierownik Działu Administracji i HR w firmie fotowoltaicznej Vosti.
Benefity pozapłacowe
Zmiana rynku pracodawcy na rynek pracownika spowodowała wzrost wymagań dotyczących benefitów pozapłacowych. W branży fotowoltaicznej bardzo często dla pracowników działających w terenie firmy zapewniają samochód służbowy do użytku prywatnego, telefon komórkowy, opiekę medyczną, kartę multisport, ubezpieczenie emerytalne czy ubezpieczenia grupowe na życie. Oprócz powyższych, w Vosti dostępne są także zniżki na firmowe produkty i usługi, spotkania integracyjne, dofinansowanie do wypoczynku oraz wsparcie finansowe wakacji dla dzieci czy karty przedpłacone. Dużą rolę w motywowaniu pracowników i wzmacnianiu ich lojalności mają działania wspomagające rozwój, takie jak szkolenia wewnętrzne.
– Nasz flagowy projekt to Tytani Vosti; elitarna grupa Doradców Techniczno-Handlowych, która regularnie wykazuje najlepsze wyniki sprzedażowe. W uznaniu swoich zasług, mają możliwość korzystania z dodatkowych przywilejów, związanych zarówno z prowizją, jak i możliwością realnego wpływu na rozwój firmy – mówi Kamila Troć.
Perspektywy zatrudnienia
Firma kładzie nacisk na rozwój narzędzi, na których pracują na co dzień pracownicy, od handlowca po wsparcie sprzedaży, kończąc na administracji. W związku z rozwojem i planami biznesowymi, otwarto rekrutacje na doradców techniczno-handlowych i ankieterów terenowych oraz specjalistów ds. wsparcia sprzedaży
– Najwięcej rekrutacji prowadzimy na Doradców Techniczno-Handlowych i Ankieterów terenowych – obecnie otwartych jest około 25 rekrutacji w całej Polsce. Rozwijamy również dział IT, gdzie szukamy programistów hurtowni danych, osób do obsługi service desk, support oraz digital marketingu. Warto podkreślić, że dajemy szansę osobom z mniejszych miejscowości. Pracownicy dostają auto służbowe i elastycznie mogą dojeżdżać do oddziału oraz klientów – mówi Kamila Troć.
W tym roku Vosti po raz drugi zostało laureatem nagrody Solidny Pracodawca, przyznawanej firmom o wysokiej kulturze organizacyjnej, stosującym nowoczesne metody zarządzania personelem i wyróżniającym się troską o pracownika. – Zwracamy szczególną uwagę na drugiego człowieka. Bez względu na stanowisko czy wiek, wszyscy odnosimy się do siebie z szacunkiem. Stawiamy na bezpośredniość i unikanie zbędnego dystansu, na wszystkich szczeblach. To dzięki naszym pracownikom możemy chwalić się takim tytułem, bez zespołu, ich zaangażowania, chęci wsparcia nie osiągnęlibyśmy tej nagrody. Każdego dnia udowadniają swoimi postawami, że warto dążyć do postawionego celu i nie ma dla nas wyzwań, z którymi byśmy sobie nie poradzili – dodaje Kamila Troć.
BCC: Energetyka, podsumowanie roku
Eco Run celuje w 10 mln zł za 4 kw. 2024 r.
Zeneris Projekty z umowami na blisko 1,3 mln zł
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.