Rynek pracy w branży fotowoltaicznej
VOSTI
Nałęczowska 14
20-701 Lublin
k.miciula-szlachta|vosti.pl| |k.miciula-szlachta|vosti.pl
506 858 403
https://vosti.pl/
Rosnąca popularność fotowoltaiki w ostatnich latach spowodowała także wzrost zatrudnienia w sektorze. Jak szacuje Międzynarodowa Agencja Energii Odnawialnej (IRENA), na świecie sektor OZE zatrudnia już prawie 12 mln osób, w tym blisko 100 tys. osób w Polsce. Rośnie zapotrzebowanie zarówno na pracowników ekip instalatorskich, jak i sprzedawców. Specjaliści prognozują, że ta tendencja utrzyma się w przyszłości. Jak wygląda obecnie rynek pracy oraz zarządzanie personelem w tej branży?
Pandemia koronawirusa spowodowała duże zmiany na rynku pracy. Wiele osób straciło zatrudnienie lub musiało zmienić branżę. Wszystko wskazuje na to, że kryzys nie dotknął branży fotowoltaicznej – wiele z nich, jak np. Vosti zwiększyło wtedy zatrudnienie. Firma dynamicznie się rozwija. Wystartowała 3 lata temu, zatrudniając 14 osób, a obecnie jest ich ponad 350. Duży wpływ na to ma stabilność zatrudnienia, wybór formy umowy, benefity pozapłacowe oraz perspektywy rozwoju.
– W Vosti szczególną uwagę zwracamy na potencjał naszych pracowników. Wierzymy, że każdy ma swoją “supermoc”, już na etapie rekrutacji staramy się znaleźć ją u kandydata. W organizacji dajemy możliwość rozwoju i awansu na wyższe stanowiska. Wiemy, że rozwój pracowników i szkolenia są tak samo ważne dla organizacji, jak i członków naszego zespołu. Oferujemy wszystkim pracownikom szkolenia, od stanowisk zarządczych do specjalistów. Są to zarówno sesje indywidualne, jak i warsztaty grupowe – mówi Kamila Troć, Kierownik Działu Administracji i HR w firmie fotowoltaicznej Vosti.
Benefity pozapłacowe
Zmiana rynku pracodawcy na rynek pracownika spowodowała wzrost wymagań dotyczących benefitów pozapłacowych. W branży fotowoltaicznej bardzo często dla pracowników działających w terenie firmy zapewniają samochód służbowy do użytku prywatnego, telefon komórkowy, opiekę medyczną, kartę multisport, ubezpieczenie emerytalne czy ubezpieczenia grupowe na życie. Oprócz powyższych, w Vosti dostępne są także zniżki na firmowe produkty i usługi, spotkania integracyjne, dofinansowanie do wypoczynku oraz wsparcie finansowe wakacji dla dzieci czy karty przedpłacone. Dużą rolę w motywowaniu pracowników i wzmacnianiu ich lojalności mają działania wspomagające rozwój, takie jak szkolenia wewnętrzne.
– Nasz flagowy projekt to Tytani Vosti; elitarna grupa Doradców Techniczno-Handlowych, która regularnie wykazuje najlepsze wyniki sprzedażowe. W uznaniu swoich zasług, mają możliwość korzystania z dodatkowych przywilejów, związanych zarówno z prowizją, jak i możliwością realnego wpływu na rozwój firmy – mówi Kamila Troć.
Perspektywy zatrudnienia
Firma kładzie nacisk na rozwój narzędzi, na których pracują na co dzień pracownicy, od handlowca po wsparcie sprzedaży, kończąc na administracji. W związku z rozwojem i planami biznesowymi, otwarto rekrutacje na doradców techniczno-handlowych i ankieterów terenowych oraz specjalistów ds. wsparcia sprzedaży
– Najwięcej rekrutacji prowadzimy na Doradców Techniczno-Handlowych i Ankieterów terenowych – obecnie otwartych jest około 25 rekrutacji w całej Polsce. Rozwijamy również dział IT, gdzie szukamy programistów hurtowni danych, osób do obsługi service desk, support oraz digital marketingu. Warto podkreślić, że dajemy szansę osobom z mniejszych miejscowości. Pracownicy dostają auto służbowe i elastycznie mogą dojeżdżać do oddziału oraz klientów – mówi Kamila Troć.
W tym roku Vosti po raz drugi zostało laureatem nagrody Solidny Pracodawca, przyznawanej firmom o wysokiej kulturze organizacyjnej, stosującym nowoczesne metody zarządzania personelem i wyróżniającym się troską o pracownika. – Zwracamy szczególną uwagę na drugiego człowieka. Bez względu na stanowisko czy wiek, wszyscy odnosimy się do siebie z szacunkiem. Stawiamy na bezpośredniość i unikanie zbędnego dystansu, na wszystkich szczeblach. To dzięki naszym pracownikom możemy chwalić się takim tytułem, bez zespołu, ich zaangażowania, chęci wsparcia nie osiągnęlibyśmy tej nagrody. Każdego dnia udowadniają swoimi postawami, że warto dążyć do postawionego celu i nie ma dla nas wyzwań, z którymi byśmy sobie nie poradzili – dodaje Kamila Troć.

Polityka klimatyczno-energetyczna z ludzką twarzą jest możliwa - konferencja

Farma fotowoltaiczna w Miłkowicach – pierwszy projekt OZE z udziałem Amazon w Polsce – produkuje już energię słoneczną!

BCC: Energetyka, podsumowanie roku
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Prawo
Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.