Komunikaty PR

Schneider Electric wzywa do szybszych działań na rzecz zrównoważonego rozwoju

2022-10-17  |  09:45

Schneider Electric, lider w dziedzinie cyfrowej transformacji zarządzania energią i automatyki, rozpoczyna Innovation Summit World Tour 2022, wzywając do zajęcia się potrójnym kryzysem – energetycznym, ekonomicznym i klimatycznym – z którym borykają się rządy, przedsiębiorstwa i konsumenci na całym świecie.


 – W czasach globalnego kryzysu musimy mieć pełną jasność co do celu naszej podróży. Obecny kryzys energetyczny to tylko wierzchołek góry lodowej – mówi Jean-Pascal Tricoire, prezes i dyrektor generalny Schneider Electric. – Przy globalnym zapotrzebowaniu na energię, które według przewidywań ma wzrosnąć trzykrotnie w ciągu najbliższych 30 lat, niezwykle ważne jest, abyśmy wykorzystali wszystkie technologie, które są dostępne już teraz, aby przyspieszyć elektryfikację, cyfryzację i zrównoważony rozwój.


Jean-Pascal Tricoire tymi słowami zainaugurował tegoroczny Innovation Summit World Tour – serię corocznych spotkań z klientami Schneider Electric, podczas których firma prezentuje liczne nowości produktowe oraz nowe oprogramowanie i usługi, które stanowią odpowiedź na palące problemy środowiskowe i społeczne wynikające z kryzysu energetycznego i zmian klimatycznych.

Schneider Electric ma pomysł na energooszczędne budynki
Zespół Instytutu Badawczego Schneider Electric opublikował badanie ilościowe, ukazujące potencjał dostępnych technologii, które w przypadku wdrożenia na szeroką skalę mogą obniżyć emisję dwutlenku węgla o dwie trzecie do 2030 roku, generując jednocześnie ogromne oszczędności w wydatkach na energię dla mieszkańców budynków (do 70%).

Badanie przeprowadzone zostało dzięki zastosowaniu modelu „Budynków przyszłości” („Buildings of the future”) opracowanego przez Schneider Electric. Zakłada on m.in. wdrożenie aktywnej efektywności energetycznej zgodnej ze standardami unijnymi, uwzględnienie maksymalnego potencjału energii słonecznej czy wdrożenie pomp ciepła. Eksperci opracowali modele sześciu archetypów obiektów reprezentatywnych: szpitali, hoteli, centrów handlowych, przestrzeni biurowych, placówek edukacyjnych oraz indywidualnych gospodarstw domowych. Każdy archetyp budynku cechuje się innym profilem zapotrzebowania na energię, a zatem wykazuje inny potencjał w obszarze dekarbonizacji.

Budynki odpowiedzialne są dziś za 40% globalnej emisji dwutlenku węgla, dlatego niezwykle ważne jest, aby zarządcy obiektów mieli możliwość monitorowania zużycia energii i emisji w czasie rzeczywistym. Jednak zdecydowana większość aktywów elektrycznych w budynkach nie jest podłączona do sieci cyfrowej, co ogranicza widoczność zużycia energii i zgodność z przepisami. To, w połączeniu z brakiem wykwalifikowanego personelu, oznacza, że organizacje mają trudności ze stworzeniem planów i podjęciem odpowiednich działań w celu osiągnięcia celów zerowej emisji netto.


Schneider Electric od dawna opowiada się za pilnym, wspólnym działaniem na rzecz ograniczenia marnotrawstwa energii, inwestowania w odnawialne źródła energii, elektryfikacji i cyfryzacji ekosystemów energetycznych oraz zapewnienia, że wszystko to odbywa się z uwzględnieniem dobrobytu ekonomicznego i ludzkiego. Firma jest powszechnie uznawana za lidera w dziedzinie ochrony środowiska, spraw społecznych i ładu korporacyjnego (ESG), a jej produkty i usługi pomagają klientom, dostawcom, partnerom biznesowym i społecznościom w osiąganiu postępów w tych obszarach.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Energetyka Local content w energetyce jądrowej Biuro prasowe
2024-11-05 | 01:00

Local content w energetyce jądrowej

Pojęcie local content odnosi się do poziomu zaangażowania lokalnych zasobów — takich jak siła robocza, usługi i materiały — w realizację projektów nuklearnych.
Energetyka SPIE kupuje spółkę Elektromontaż-Poznań
2024-10-29 | 15:00

SPIE kupuje spółkę Elektromontaż-Poznań

SPIE, niezależny europejski lider usług multitechnicznych w dziedzinie energetyki i przesyłu danych, informuje o podpisaniu umowy zakupu 100% udziałów
Energetyka Nowe perspektywy na rynku. Czy OZE zasili portfele inwestycyjne?
2024-10-28 | 15:55

Nowe perspektywy na rynku. Czy OZE zasili portfele inwestycyjne?

W obliczu globalnych wyzwań, takich jak kryzys klimatyczny i rosnące ceny energii, inwestorzy coraz chętniej zwracają uwagę na odnawialne źródła energii. W szczególności

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Finanse

Polityka

Wyniki wyborów w USA kluczowe dla przyszłości NATO i Ukrainy. Ewentualna wygrana Donalda Trumpa będzie bardziej nieprzewidywalna

Wynik wyborów prezydenckich w USA może mieć kluczowe znaczenie dla wojny w Ukrainie. Kamala Harris jest zwolenniczką kontynuacji wsparcia militarnego dla Ukrainy i rozpoczęcia negocjacji z Moskwą tylko przy pełnym zaangażowaniu Kijowa. Donald Trump zapowiada zdecydowane działania na rzecz zakończenia wojny, ale nie wiadomo, w jaki sposób miałoby się to odbyć i czy kosztów nie poniesie Ukraina, a w konsekwencji także Europa. Wiele pytań budzą także jego plany co do NATO.

Handel

Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek

Niemal połowa Polaków kupujących artykuły sportowe ćwiczy kilka razy w tygodniu, a 13 proc. robi to codziennie. Większa aktywność powoduje, że rośnie krajowy rynek artykułów sportowych. W latach 2023–2028 ma to być średnio 6 proc. rocznie – wynika z danych PMR. Polscy konsumenci w coraz większym stopniu zwracają uwagę na technologiczne aspekty i rozwiązania w produktach outdoorowych. Producenci tacy jak Columbia Sportswear inwestują więc coraz więcej w patenty i innowacje. W centrum handlowym Westfield Mokotów w Warszawie został właśnie otwarty drugi w Polsce monobrandowy sklep tej marki.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.