Sescom rozszerzył współpracę z międzynarodową marką paliwową o rynek czeski
Sescom, świadczący usługi z zakresu efektywności energetycznej, podpisał umowę z jedną z największych marek paliwowych. Dotyczy ona zainstalowania układów telemetrycznych w 145 stacjach benzynowych na terenie Czech i świadczenia usługi Energy Management przez kolejne 3 lata. To już trzeci rynek po Polsce i Słowacji, gdzie Sescom świadczy usługi zarządzania efektywnością energetyczną dla tego klienta.
– Nasza współpraca z klientem trwa od 2019 r. W ramach projektu objęliśmy usługą Energy Management prawie 400 stacji w całej Polsce. W tym czasie udało nam się wypracować oszczędności na poziomie 6% w 2020 roku, a w 2021 na poziomie 11%. W 2022 r. rozpoczęliśmy kolejny projekt z zakresu efektywności energetycznej dla tego klienta. Naszym zadaniem była optymalizacja zużycia energii w prawie 80 stacjach paliw na terenie Słowacji. W tym celu podobnie, jak w projekcie polskim, wykorzystaliśmy nasz autorski system telemetryczny SES Control, wykonaliśmy szereg działań i pomiarów, które pozwoliły nam wypracować najlepszą strategię dla tego klienta i określić obszary, w których istniał potencjał do redukcji kosztów i wolumenu zużycia energii – mówi Sławomir Halbryt, Prezes Zarządu, Sescom S.A.
Sescom przedłużył też umowę z marką paliwową w Polsce. Obecna krótkoterminowa umowa otwiera obustronne okno czasowe do tego, aby wypracować nową ofertę dla klienta, która z jednej strony będzie kontynuacją dla usługi dotychczasowej, a z drugiej będzie ujmowała nowe usługi z obszaru zarządzania zużyciem mediów w obiektach.
BCC: Energetyka, podsumowanie roku
Eco Run celuje w 10 mln zł za 4 kw. 2024 r.
Zeneris Projekty z umowami na blisko 1,3 mln zł
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
MŚP coraz więcej wnoszą do polskiego eksportu. Postęp technologiczny ułatwia im ekspansję
Polscy mikro-, mali i średni przedsiębiorcy coraz aktywniej uczestniczą w eksporcie. Dla nawet 100 tys. z nich sprzedaż zagraniczna jest dodatkowym obszarem działalności. Ekspansję międzynarodową ułatwia im rozwój e-commerce, dzięki któremu docierają do większej bazy klientów, dywersyfikują działalność i zwiększają jej opłacalność. Tylko na Amazon wartość eksportu polskich MŚP wyniosła w 2023 roku 4,7 mld zł. Taką działalność prowadziło 90 proc. obecnych w serwisie sprzedających.
Prawo
Waldemar Buda: Brakuje jasnej deklaracji w sprawie zajęcia się sprawą Mercosuru w tym półroczu. Nie są planowane też zmiany w Planie Migracyjnym
Europosłowie z opozycji krytykują wystąpienie Donalda Tuska przed Parlamentem Europejskim na temat planów polskiej prezydencji w Radzie Unii Europejskiej. W ocenie polityków Prawa i Sprawiedliwości wśród priorytetów przedstawionych przez polski rząd brakuje akcentów istotnych dla naszego kraju. Szczególnie ważna według nich jest kwestia dotycząca planowanego porozumienia Unia Europejska – MERCOSUR i modyfikacja Paktu Migracyjnego.
Firma
Rynek danych dla sztucznej inteligencji rośnie w coraz szybszym tempie. Wyzwaniem jest ich przetwarzanie
Do 2032 roku obroty na rynku danych szkoleniowych dla sztucznej inteligencji zwiększą się ponad pięciokrotnie – wynika z prognoz Fortune Business Insights. Analitycy wskazują, że segmentami, w których dostęp do danych decyduje o przewadze konkurencyjnej, są IT i telekomunikacja, ale także handel detaliczny oraz medycyna. Źródeł i możliwości gromadzenia danych jest dziś bardzo dużo, w grę wchodzi nie tylko ich zakup, ale problemem jest wiedza, jakie konkretnie dane biznesowe są potrzebne i jak je skutecznie przetworzyć i zinterpretować.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.