Sescom rozszerzył współpracę z międzynarodową marką paliwową o rynek czeski
Sescom, świadczący usługi z zakresu efektywności energetycznej, podpisał umowę z jedną z największych marek paliwowych. Dotyczy ona zainstalowania układów telemetrycznych w 145 stacjach benzynowych na terenie Czech i świadczenia usługi Energy Management przez kolejne 3 lata. To już trzeci rynek po Polsce i Słowacji, gdzie Sescom świadczy usługi zarządzania efektywnością energetyczną dla tego klienta.
– Nasza współpraca z klientem trwa od 2019 r. W ramach projektu objęliśmy usługą Energy Management prawie 400 stacji w całej Polsce. W tym czasie udało nam się wypracować oszczędności na poziomie 6% w 2020 roku, a w 2021 na poziomie 11%. W 2022 r. rozpoczęliśmy kolejny projekt z zakresu efektywności energetycznej dla tego klienta. Naszym zadaniem była optymalizacja zużycia energii w prawie 80 stacjach paliw na terenie Słowacji. W tym celu podobnie, jak w projekcie polskim, wykorzystaliśmy nasz autorski system telemetryczny SES Control, wykonaliśmy szereg działań i pomiarów, które pozwoliły nam wypracować najlepszą strategię dla tego klienta i określić obszary, w których istniał potencjał do redukcji kosztów i wolumenu zużycia energii – mówi Sławomir Halbryt, Prezes Zarządu, Sescom S.A.
Sescom przedłużył też umowę z marką paliwową w Polsce. Obecna krótkoterminowa umowa otwiera obustronne okno czasowe do tego, aby wypracować nową ofertę dla klienta, która z jednej strony będzie kontynuacją dla usługi dotychczasowej, a z drugiej będzie ujmowała nowe usługi z obszaru zarządzania zużyciem mediów w obiektach.
Local content w energetyce jądrowej
SPIE kupuje spółkę Elektromontaż-Poznań
Nowe perspektywy na rynku. Czy OZE zasili portfele inwestycyjne?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Finanse
Polacy boją się obniżenia poziomu życia na emeryturze. 40 proc. na ten cel oszczędza
Myśląc o emeryturze, dwa razy więcej Polaków odczuwa lęk niż nadzieję – wynika z badania ING Banku Śląskiego. Blisko połowa badanych spodziewa się obniżenia swojego poziomu życia po zakończeniu pracy. Mimo to wciąż mniejszość Polaków, bo 39 proc., oszczędza z myślą o tym okresie życia. Ten odsetek jednak stopniowo rośnie. Ponad 2/3 słabo orientuje się w instrumentach finansowych, które pozwalają gromadzić środki na emeryturę.
Polityka
Wyniki wyborów w USA kluczowe dla przyszłości NATO i Ukrainy. Ewentualna wygrana Donalda Trumpa będzie bardziej nieprzewidywalna
Wynik wyborów prezydenckich w USA może mieć kluczowe znaczenie dla wojny w Ukrainie. Kamala Harris jest zwolenniczką kontynuacji wsparcia militarnego dla Ukrainy i rozpoczęcia negocjacji z Moskwą tylko przy pełnym zaangażowaniu Kijowa. Donald Trump zapowiada zdecydowane działania na rzecz zakończenia wojny, ale nie wiadomo, w jaki sposób miałoby się to odbyć i czy kosztów nie poniesie Ukraina, a w konsekwencji także Europa. Wiele pytań budzą także jego plany co do NATO.
Handel
Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek
Niemal połowa Polaków kupujących artykuły sportowe ćwiczy kilka razy w tygodniu, a 13 proc. robi to codziennie. Większa aktywność powoduje, że rośnie krajowy rynek artykułów sportowych. W latach 2023–2028 ma to być średnio 6 proc. rocznie – wynika z danych PMR. Polscy konsumenci w coraz większym stopniu zwracają uwagę na technologiczne aspekty i rozwiązania w produktach outdoorowych. Producenci tacy jak Columbia Sportswear inwestują więc coraz więcej w patenty i innowacje. W centrum handlowym Westfield Mokotów w Warszawie został właśnie otwarty drugi w Polsce monobrandowy sklep tej marki.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.