Sescom zmniejszył o 8 proc. zużycie energii elektrycznej w sieci hipermarketów
Sescom z powodzeniem prowadzi projekt z zakresu optymalizacji zużycia energii dla jednej z sieci posiadającej obiekty handlowe na terenie całej Polski. Współpraca obejmująca pilotażowo 15 obiektów pozwoliła na uzyskanie w 2021 roku oszczędności na poziomie 1422 MWh. Poprawa efektywności energetycznej – poza opłacalnością finansową – wpływa również na środowisko poprzez redukcję emisji CO2 i śladu węglowego.
– Z klientem współpracujemy w zakresie optymalizacji zużycia energii w codziennych praktykach zespołu, monitorujemy pracę obiektów, analizujemy wiele zmiennych i na tej podstawie udzielamy konkretnych wskazówek, jak osiągnąć najlepszy efekt przy minimum nakładów inwestycyjnych. Co ciekawe, w obiektach nie wykorzystujemy naszego autorskiego systemu telemetrycznego SES Control. Działamy na danych pozyskiwanych z systemu już istniejącego u klienta – mówi Paweł Trojanowski, Ekspert ds. Energy i Business Development Manager w Sescom S.A.
W 2021 roku eksperci Sescom, dzięki wprowadzanym rozwiązaniom z zakresu efektywności energetycznej zaoszczędzili w sumie ponad 6.5 GWh energii, co przełożyło się na kwotę kilku mln zł wypracowanych oszczędności. Firma obsługuje około tysiąc obiektów w Polsce – od sklepów odzieżowych, poprzez superi hipermarkety, aż po stacje paliw.
– Nasze wieloletnie doświadczenie, szeroka sieć serwisowa oraz system SES Control pozwalają na wykonanie szeregu działań i pomiarów, które skutecznie zwiększają efektywność energetyczną i generowanie przez firmy oszczędności. Klientom proponujemy m.in. wprowadzanie rozwiązań zmieniających przyzwyczajenia personelu, przekazujemy rekomendacje w kwestii poprawy stanu urządzeń i ich właściwej regulacji, a także stanu budynków i stolarki okienno-drzwiowej. Tworzymy również profile energetyczne obiektów, dobieramy taryfy i zamawiane moce. Oferta Sescom dedykowana jest przede wszystkim klientom sieciowym, którzy posiadają znaczną liczbę zbliżonych do siebie pod względem funkcjonalnym obiektów – dodaje Bartłomiej Gawin, Dyrektor R&D wspierający realizację usług Energy w Sescom S.A.
Pomiary i monitorowanie zużycia energii elektrycznej to również dobry sposób zapobiegania awariom oraz weryfikacji efektywności urządzeń i ich harmonogramów prac.
SPIE kupuje spółkę Elektromontaż-Poznań
Nowe perspektywy na rynku. Czy OZE zasili portfele inwestycyjne?
Zielona lekcja na farmie wiatrowej
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Finanse
Polacy boją się obniżenia poziomu życia na emeryturze. 40 proc. na ten cel oszczędza
Myśląc o emeryturze, dwa razy więcej Polaków odczuwa lęk niż nadzieję – wynika z badania ING Banku Śląskiego. Blisko połowa badanych spodziewa się obniżenia swojego poziomu życia po zakończeniu pracy. Mimo to wciąż mniejszość Polaków, bo 39 proc., oszczędza z myślą o tym okresie życia. Ten odsetek jednak stopniowo rośnie. Ponad 2/3 słabo orientuje się w instrumentach finansowych, które pozwalają gromadzić środki na emeryturę.
Polityka
Wyniki wyborów w USA kluczowe dla przyszłości NATO i Ukrainy. Ewentualna wygrana Donalda Trumpa będzie bardziej nieprzewidywalna
Wynik wyborów prezydenckich w USA może mieć kluczowe znaczenie dla wojny w Ukrainie. Kamala Harris jest zwolenniczką kontynuacji wsparcia militarnego dla Ukrainy i rozpoczęcia negocjacji z Moskwą tylko przy pełnym zaangażowaniu Kijowa. Donald Trump zapowiada zdecydowane działania na rzecz zakończenia wojny, ale nie wiadomo, w jaki sposób miałoby się to odbyć i czy kosztów nie poniesie Ukraina, a w konsekwencji także Europa. Wiele pytań budzą także jego plany co do NATO.
Handel
Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek
Niemal połowa Polaków kupujących artykuły sportowe ćwiczy kilka razy w tygodniu, a 13 proc. robi to codziennie. Większa aktywność powoduje, że rośnie krajowy rynek artykułów sportowych. W latach 2023–2028 ma to być średnio 6 proc. rocznie – wynika z danych PMR. Polscy konsumenci w coraz większym stopniu zwracają uwagę na technologiczne aspekty i rozwiązania w produktach outdoorowych. Producenci tacy jak Columbia Sportswear inwestują więc coraz więcej w patenty i innowacje. W centrum handlowym Westfield Mokotów w Warszawie został właśnie otwarty drugi w Polsce monobrandowy sklep tej marki.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.