Sescom zmniejszył o 8 proc. zużycie energii elektrycznej w sieci hipermarketów
Sescom z powodzeniem prowadzi projekt z zakresu optymalizacji zużycia energii dla jednej z sieci posiadającej obiekty handlowe na terenie całej Polski. Współpraca obejmująca pilotażowo 15 obiektów pozwoliła na uzyskanie w 2021 roku oszczędności na poziomie 1422 MWh. Poprawa efektywności energetycznej – poza opłacalnością finansową – wpływa również na środowisko poprzez redukcję emisji CO2 i śladu węglowego.
– Z klientem współpracujemy w zakresie optymalizacji zużycia energii w codziennych praktykach zespołu, monitorujemy pracę obiektów, analizujemy wiele zmiennych i na tej podstawie udzielamy konkretnych wskazówek, jak osiągnąć najlepszy efekt przy minimum nakładów inwestycyjnych. Co ciekawe, w obiektach nie wykorzystujemy naszego autorskiego systemu telemetrycznego SES Control. Działamy na danych pozyskiwanych z systemu już istniejącego u klienta – mówi Paweł Trojanowski, Ekspert ds. Energy i Business Development Manager w Sescom S.A.
W 2021 roku eksperci Sescom, dzięki wprowadzanym rozwiązaniom z zakresu efektywności energetycznej zaoszczędzili w sumie ponad 6.5 GWh energii, co przełożyło się na kwotę kilku mln zł wypracowanych oszczędności. Firma obsługuje około tysiąc obiektów w Polsce – od sklepów odzieżowych, poprzez superi hipermarkety, aż po stacje paliw.
– Nasze wieloletnie doświadczenie, szeroka sieć serwisowa oraz system SES Control pozwalają na wykonanie szeregu działań i pomiarów, które skutecznie zwiększają efektywność energetyczną i generowanie przez firmy oszczędności. Klientom proponujemy m.in. wprowadzanie rozwiązań zmieniających przyzwyczajenia personelu, przekazujemy rekomendacje w kwestii poprawy stanu urządzeń i ich właściwej regulacji, a także stanu budynków i stolarki okienno-drzwiowej. Tworzymy również profile energetyczne obiektów, dobieramy taryfy i zamawiane moce. Oferta Sescom dedykowana jest przede wszystkim klientom sieciowym, którzy posiadają znaczną liczbę zbliżonych do siebie pod względem funkcjonalnym obiektów – dodaje Bartłomiej Gawin, Dyrektor R&D wspierający realizację usług Energy w Sescom S.A.
Pomiary i monitorowanie zużycia energii elektrycznej to również dobry sposób zapobiegania awariom oraz weryfikacji efektywności urządzeń i ich harmonogramów prac.
Endress+Hauser ekspertem na H2POLAND & NetZero
Mateusz Marczewski członkiem zarządu Axpo Polska
Z energią do pracy – Stoen Operator zaprasza na WAT
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.
Problemy społeczne
W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym
– Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.
Konsument
Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend
Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.