Sezonowość w realizacji usług HVAC
Ze zbieranych i analizowanych przez Sescom danych wynika, że realizacja usług HVAC uzależniona jest od pory roku. W sezonie letnim i zimowym obserwujemy wzrost zleceń dotyczących awarii klimatyzacji. Wynika to ze zwiększonej pracy klimatyzatorów, które zapewniają utrzymanie odpowiedniej temperatury
w pomieszczeniach w celu stworzenia komfortowych warunków pracy. Z kolei wiosną i jesienią jest większe zainteresowanie usługą przeprowadzania przeglądów systemów HVAC w biurowcach magazynach i sklepach, aby dostosować odpowiednie harmonogramy prac urządzeń oraz optymalne zużycie energii.
– Przeglądy i optymalne zarządzanie klimatyzacją, wentylacją i ogrzewaniem w obiektach wielkopowierzchniowych zapewniają m.in. poprawę efektywności energetycznej, wpływają również pozytywnie na środowisko, ponieważ redukują emisję CO2 i śladu węglowego, co jest kluczowym elementem w realizowaniu strategii ESG. Od marca do maja, ponad połowa naszych zleceń to przeglądy. Podobne prace realizujemy jesienią. Nasi klienci przygotowują się w tym czasie do sezonu i chcą zapewnić sprawne działanie urządzeń, aby uniknąć awarii. Lato i zima to natomiast czas, w którym reagujemy na awarie, realizujemy naprawy klimatyzatorów i urządzeń grzewczych, które powstają w wyniku wzmożonej eksploatacji urządzeń – mówi Marcin Bizewski, Dyrektor Operacyjny, Sescom S.A.
Autorska technologia
Do dokładnego opomiarowania pracy urządzeń HVAC, integracji z innymi systemami znajdującymi się w obiektach, wizualizację i analizę danych służy technologia SES Control. Pozwala ona skutecznie diagnozować problemy, zapobiegać usterkom, optymalizować pracę urządzeń, zwiększać efektywność energetyczną i oszczędności.
– Autorska technologia SES Control zbiera i wizualizuje dane dotyczące harmonogramu prac i konsumpcji energii przez urządzenia HVAC znajdujące się na terenie obiektu. Dzięki pozyskanym danym nasi analitycy i Energy Managerowie ustalają czas dokonania przeglądu urządzeń, który może różnić od standardowego terminu, wyznaczonego w ramach regularnego przeglądu serwisowego. Cały proces zapobiega awariom i minimalizuje ich konsekwencje oraz umożliwia optymalizację pracy, a więc i kosztów utrzymania instalacji. W Sescom prowadzimy działalność w zakresie projektowaniai dostarczania rozwiązań Predictive Maintenance dedykowanych infrastrukturze HVAC. Celem opracowywanych rozwiązań jest zapewnienie maksymalnego komfortu i ciągłości użytkowania przy jednoczesnym eliminowaniu zbędnych kosztów – mówi Sławomir Halbryt, prezes Sescom S.A.
Dzięki jednej z funkcji platformy SES Control można również on-line sterować urządzeniami klimatyzacyjnymi.
Standardy odpowiedzialnego biznesu - Grupa Tubądzin
Endress+Hauser ekspertem na H2POLAND & NetZero
Mateusz Marczewski członkiem zarządu Axpo Polska
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.
Problemy społeczne
W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym
– Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.
Konsument
Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend
Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.