Komunikaty PR

Spółka opracowująca technologie wodorowe pojawi się na NewConnect

2022-05-17  |  12:00
Biuro prasowe
Kontakt
Krzysztof Kleczkowski
Inner Value

Koszykowa 54
00-675 Warszawa
k.kleczkowski|innervalue.pl| |k.kleczkowski|innervalue.pl
+48 533 070 550
innervalue.pl/

mPower Green Tech – spółka, która zamierza wprowadzić na rynek przełomową technologię produkcji zielonego wodoru z biomasy trafi na giełdę. Stanie się to dzięki transakcji z notowaną na rynku NewConnect Teliani Valley Polska, która obecnie zmienia nazwę na Global Hydrogen. Nowa spółka chce wprowadzić na rynek pierwsze kontenerowe reaktory produkujące zielony wodór.

Akcjonariusze Teliani Valley Polska SA zadecydują 13 czerwca o zmianie firmy na Global Hydrogen i zmianie profilu działalności na energetyczno – technologiczny. Plan zakłada wygaszenie obecnej działalności handlowej do końca tego roku. Global Hydrogen przejmie mPower Green Tech, przy łącznej wartości transakcji wynoszącej 19 mln zł – wynika z postanowień umowy zawartej pomiędzy spółkami.  Dalszy rozwój spółki będzie skupiony przede wszystkim na technologii wdrażającej nowatorskie rozwiązania w zakresie produkcji mobilnych, kontenerowych reaktorów wytwarzających zielony wodór z szerokiej gamy biomasy.

Za projektem stoi kapitał austriacko-polski, który jest skupiony wokół naukowców i twórców. Technologia została wypracowana przez polski zespół naukowo-technologiczny i bazuje na posiadanych licencjach, zastrzeżeniach patentowych oraz know-how stanowiącym tajemnicę przedsiębiorstwa. W skład zespołu mPower Green Tech wchodzi zespół naukowy prof. Albin Czernichowski, dr Janusz Przeorek, prof. Roman Domański oraz prof. Andrzej Jasiński.

- Stale rosnące zainteresowanie niskoemisyjnym i zielonym wodorem oraz wykorzystywanie go na szeroką skalę, to trend, który wpłynie na wzrost popytu, a także wymusi rozwój nowych technologii i stosowanie obecnie niszowych rozwiązań. Dla prawdziwie zero-emisyjnej gospodarki wodór musi pochodzić ze źródeł w pełni odnawialnych. Dlatego skupiliśmy się na rozwiązaniu, które będzie adresowało obecne wyzwania rynku energetycznego - mówi Manfred Schatovich, przewodniczący rady nadzorczej Teliani Valley Polska, w trakcie zmiany firmy na Global Hydrogen.

mPower Green Tech opracowała innowacyjny proces konwersji brudnego gazu syntezowego z termicznego przetwarzania biomasy w czysty zielony gaz syntezowy. Katalityczno-plazmowy reaktor SynGen eliminuje ciąg technologiczny oczyszczania brudnego syngazu z substancji organicznych, konwertując smoły, smółki i inne organiczne zanieczyszczenia w czysty gaz syntezowy, zdatny do ekstrakcji i produkcji  zielonego wodoru.  Technologia stworzona przez mPower Green Tech polega na zmniejszeniu rozmiarów instalacji przetwarzania biomasy w czysty gaz syntezowy, co z kolei umożliwia produkcję zielonego wodoru.

- Prace nad rozwojem technologii trwały 8 lat. Teraz mamy już pierwszy prototyp takiego urządzenia i kolejnym krokiem będzie zawieranie umów na testy pilotażowe. Z kolei przyszły rok to start komercjalizacji naszego rozwiązania, a w kolejnych latach planujemy zwiększyć skalę produkcji i wyjść na rynki zagraniczne - dodaje Manfred Schatovich.

***

O spółce:

mPower Green Tech to spółka, która stworzyła przełomową i unikalną technologię pozwalającą na rozproszoną produkcję zielonego wodoru z szerokiego spektrum biomasy, również odpadowej w mobilnych, kontenerowych reaktorach. Zespół mPower Green Tech korzysta z wieloletniego dorobku naukowego prof. Albina Czernichowskiego, pioniera badań nad „niskotemperaturową plazmą, a także dr Janusza Przeorka, prof. Romana Domańskiego oraz prof. Andrzeja Jasińskiego. Spółka planuje rozpocząć przemysłową produkcję swoich urządzeń oraz skomercjalizować posiadaną technologię w drugiej połowie 2023 roku, a od 2024 roku uruchomić globalną sprzedaż.

Więcej na: https://mpowergreentech.com/

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Inner Value
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Energetyka SPIE kupuje spółkę Elektromontaż-Poznań Biuro prasowe
2024-10-29 | 15:00

SPIE kupuje spółkę Elektromontaż-Poznań

SPIE, niezależny europejski lider usług multitechnicznych w dziedzinie energetyki i przesyłu danych, informuje o podpisaniu umowy zakupu 100% udziałów
Energetyka Nowe perspektywy na rynku. Czy OZE zasili portfele inwestycyjne?
2024-10-28 | 15:55

Nowe perspektywy na rynku. Czy OZE zasili portfele inwestycyjne?

W obliczu globalnych wyzwań, takich jak kryzys klimatyczny i rosnące ceny energii, inwestorzy coraz chętniej zwracają uwagę na odnawialne źródła energii. W szczególności
Energetyka Zielona lekcja na farmie wiatrowej
2024-10-28 | 13:09

Zielona lekcja na farmie wiatrowej

Uczniowie ze Szkoły Podstawowej w Nakomiadach wzięli udział w plenerowej lekcji o zielonej energii na Farmie Wiatrowej Sępopol należącej do Energix Polska. Zielona lekcja

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Finanse

Polityka

Wyniki wyborów w USA kluczowe dla przyszłości NATO i Ukrainy. Ewentualna wygrana Donalda Trumpa będzie bardziej nieprzewidywalna

Wynik wyborów prezydenckich w USA może mieć kluczowe znaczenie dla wojny w Ukrainie. Kamala Harris jest zwolenniczką kontynuacji wsparcia militarnego dla Ukrainy i rozpoczęcia negocjacji z Moskwą tylko przy pełnym zaangażowaniu Kijowa. Donald Trump zapowiada zdecydowane działania na rzecz zakończenia wojny, ale nie wiadomo, w jaki sposób miałoby się to odbyć i czy kosztów nie poniesie Ukraina, a w konsekwencji także Europa. Wiele pytań budzą także jego plany co do NATO.

Handel

Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek

Niemal połowa Polaków kupujących artykuły sportowe ćwiczy kilka razy w tygodniu, a 13 proc. robi to codziennie. Większa aktywność powoduje, że rośnie krajowy rynek artykułów sportowych. W latach 2023–2028 ma to być średnio 6 proc. rocznie – wynika z danych PMR. Polscy konsumenci w coraz większym stopniu zwracają uwagę na technologiczne aspekty i rozwiązania w produktach outdoorowych. Producenci tacy jak Columbia Sportswear inwestują więc coraz więcej w patenty i innowacje. W centrum handlowym Westfield Mokotów w Warszawie został właśnie otwarty drugi w Polsce monobrandowy sklep tej marki.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.