Szok cenowy a decyzje przedsiębiorców, czyli raport o poszukiwaniu oszczędności
Pandemia, rosnąca inflacja i globalne problem z łańcuchem dostaw - to tylko niektóre z przeciwności z jakimi codziennie muszą mierzyć się polscy przedsiębiorcy. Firma Alians OZE razem z instytutem badawczym ARC zapytała właścicieli firm z jakich powodów decydują się na OZE, w tym fotowoltaikę. Okazało się, że najważniejszy czynnikiem jest uniezależnienie się od podwyżek cen prądu.
- Przedsiębiorcy mają dużą potrzebę przewidywalności w prowadzeniu biznesu. Dlatego aż 54% respondentów podkreśliło niezależność od podwyżek cen prądu jako główny powód inwestycji w odnawialne źródła energii. Ważnym sygnałem jest również informacja, że 51 proc. badanych podkreśla troskę o ekologię, a 1/3 docenia fakt, iż energia ze słońca jest „bezpłatna”– komentuje Jakub Jadziewicz, Członek Zarządu Alians OZE, ekspert z wieloletnim doświadczeniem w energetyce.
31 proc. badanych przedsiębiorstw, które postawiły na instalacje PV działa w sektorze produkcji i przemyśle (głównie chemicznym i motoryzacyjnym). Aż 24 proc. z nich pochodzi z województwa mazowieckiego. Na drugim miejscu uplasowały się firmy z województwa wielkopolskiego (9 proc.). Aż 67% firm zatrudnia nie więcej niż 50 osób, dlatego tak ważne jest dla nich efektywne zarządzanie kosztami.
- To naturalny ruch właścicieli biznesów, którzy bardzo dobrze potrafią kalkulować i docenili oszczędności jakie generuje instalacja fotowoltaiczna. Wymierną wartością jest również wygoda i oszczędność czasu, zarówno w zamówieniu instalacji, jak i korzystaniu z niej. Nowoczesne firmy oferujące fotowoltaikę dojeżdżają do klienta wyposażone w dron i tablet z aplikacją, które podczas wizyty u klienta dokonują specjalistycznych pomiarów i tworzą profesjonalne wizualizacje, dzięki czemu klient otrzymuje kompleksową ofertę w trakcie jednego spotkania – dodaje Jakub Jadziewicz. – Z własnego doświadczenia wiem, że koszt instalacji, renomowany sprzęt oraz dobra opinia o firmie mają znaczący wpływ na wybór dostawcy paneli.
BCC: Energetyka, podsumowanie roku
Eco Run celuje w 10 mln zł za 4 kw. 2024 r.
Zeneris Projekty z umowami na blisko 1,3 mln zł
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.