Komunikaty PR

Szok cenowy a decyzje przedsiębiorców, czyli raport o poszukiwaniu oszczędności

2021-11-08  |  14:33
Biuro prasowe

Pandemia, rosnąca inflacja i globalne problem z łańcuchem dostaw - to tylko niektóre z przeciwności z jakimi codziennie muszą mierzyć się polscy przedsiębiorcy. Firma Alians OZE razem z instytutem badawczym ARC zapytała właścicieli firm z jakich powodów decydują się na OZE, w tym fotowoltaikę. Okazało się, że najważniejszy czynnikiem jest uniezależnienie się od podwyżek cen prądu.

- Przedsiębiorcy mają dużą potrzebę przewidywalności w prowadzeniu biznesu. Dlatego aż 54% respondentów podkreśliło niezależność od podwyżek cen prądu jako główny powód inwestycji w odnawialne źródła energii. Ważnym sygnałem jest również informacja, że 51 proc. badanych podkreśla troskę o ekologię, a 1/3 docenia fakt, iż energia ze słońca jest „bezpłatna”– komentuje Jakub Jadziewicz, Członek Zarządu Alians OZE, ekspert z wieloletnim doświadczeniem w energetyce.

31 proc. badanych przedsiębiorstw, które postawiły na instalacje PV działa w sektorze produkcji i przemyśle (głównie chemicznym i motoryzacyjnym). Aż 24 proc. z nich pochodzi z województwa mazowieckiego. Na drugim miejscu uplasowały się firmy z województwa wielkopolskiego (9 proc.). Aż 67% firm zatrudnia nie więcej niż 50 osób, dlatego tak ważne jest dla nich efektywne zarządzanie kosztami.

- To naturalny ruch właścicieli biznesów, którzy bardzo dobrze potrafią kalkulować i docenili oszczędności jakie generuje instalacja fotowoltaiczna. Wymierną wartością jest również wygoda i oszczędność czasu, zarówno w zamówieniu instalacji, jak i korzystaniu z niej. Nowoczesne firmy oferujące fotowoltaikę dojeżdżają do klienta wyposażone w dron i tablet z aplikacją, które podczas wizyty u klienta dokonują specjalistycznych pomiarów i tworzą profesjonalne wizualizacje, dzięki czemu klient otrzymuje kompleksową ofertę w trakcie jednego spotkania – dodaje Jakub Jadziewicz. – Z własnego doświadczenia wiem, że koszt instalacji, renomowany sprzęt oraz dobra opinia o firmie mają znaczący wpływ na wybór dostawcy paneli.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Energetyka SPIE kupuje spółkę Elektromontaż-Poznań Biuro prasowe
2024-10-29 | 15:00

SPIE kupuje spółkę Elektromontaż-Poznań

SPIE, niezależny europejski lider usług multitechnicznych w dziedzinie energetyki i przesyłu danych, informuje o podpisaniu umowy zakupu 100% udziałów
Energetyka Nowe perspektywy na rynku. Czy OZE zasili portfele inwestycyjne?
2024-10-28 | 15:55

Nowe perspektywy na rynku. Czy OZE zasili portfele inwestycyjne?

W obliczu globalnych wyzwań, takich jak kryzys klimatyczny i rosnące ceny energii, inwestorzy coraz chętniej zwracają uwagę na odnawialne źródła energii. W szczególności
Energetyka Zielona lekcja na farmie wiatrowej
2024-10-28 | 13:09

Zielona lekcja na farmie wiatrowej

Uczniowie ze Szkoły Podstawowej w Nakomiadach wzięli udział w plenerowej lekcji o zielonej energii na Farmie Wiatrowej Sępopol należącej do Energix Polska. Zielona lekcja

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Polityka

Wynik wyborów prezydenckich w USA zależeć będzie od kilku stanów. Jest ryzyko nieuznania przegranej jednej ze stron, zwłaszcza przez Donalda Trumpa

Kończy się kampania prezydencka w Stanach Zjednoczonych, obfitująca w historyczne wydarzenia. Symbolicznie wybory rozstrzygną się we wtorek 5 listopada, ale ostateczną decyzję podejmie Kolegium Elektorów dopiero w grudniu. O wyniku zadecydują głosy w tzw. stanach wahających się, czyli niepopierających tradycyjnie demokratów ani republikanów. Najnowszy sondaż wskazuje na minimalną przewagę Kamali Harris w większości tych okręgów. Istnieje ryzyko, że Donald Trump nie uzna niekorzystnego dla siebie wyniku wyborów, jak było to cztery lata temu.

Konsument

Sztuczna inteligencja wzbudza w Polakach głównie ciekawość i obawy. Ponad połowa widzi w niej zagrożenie

Prawie połowa Polaków twierdzi, że myśląc o sztucznej inteligencji, odczuwa zaciekawienie, ale aż 39 proc. przyznaje, że są to głównie obawy. Dotyczą one niewłaściwego wykorzystania SI, utraty kontroli nad nią i marginalizacji roli człowieka na rynku pracy. Na razie jednak tylko 11 proc. badanych używa narzędzi opartych na sztucznej inteligencji w swojej pracy. Chociaż rozwiązania te zyskują zwolenników, to wciąż duża grupa pracowników nie wie, w jaki sposób mogłyby one wspomóc ich w obowiązkach zawodowych – wskazuje badanie „Polacy o AI. Codzienność, nadzieje, obawy”.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.