Komunikaty PR

Tarczyński znacznie redukuje emisję dwutlenku węgla

2022-12-13  |  08:00
Biuro prasowe
Kontakt
Anna Piszczałka
Publicon Services Sp. z o.o

pl. Grunwaldzki 23
50-365 Wrocław
a.piszczalka|publicon.pl| |a.piszczalka|publicon.pl
721291712
https://publicon.pl

W czwartym kwartale 2022 roku firma Tarczyński uruchomiła w Ujeźdźcu Małym – swojej siedzibie i jednocześnie głównym zakładzie produkcyjnym – własną elektrociepłownię kogeneracyjną. Pozwoli ona docelowo na redukcję emisji dwutlenku węgla (CO2) o prawie 60% oraz przejście wyłącznie na energię pozyskiwaną z gazu. Budowa kogeneracji jest jedną z kluczowych inwestycji firmy realizowanych w ramach strategii społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR) Tarczyński Lepiej. 

  

Szereg korzyści płynących z własnej kogeneracji 

 

Tarczyński S.A. od początku swojej działalności – czyli już od ponad 30 lat – podejmuje wiele prospołecznych i proekologicznych działań, wiedząc, jak znaczący wpływ na nasze życie i otoczenie, w którym żyjemy, ma zrównoważony rozwój i odpowiedzialność za środowisko naturalne. Jedną z kluczowych inwestycji realizowanych w ramach strategii CSR firmy było rozpoczęcie w 2020 roku budowy kogeneracji, która stanowi aktualnie jeden z najbardziej efektywnych sposobów wytwarzania energii elektrycznej i ciepła z procesu spalania. 

 

Firma Tarczyński postawiła na technologię opartą o silniki gazowe, która umożliwia całkowitą rezygnację z energii wytwarzanej z węgla oraz przejście wyłącznie na tę pozyskiwaną z gazu. Kogeneracja wykorzystuje tzw. system skojarzony, który poprzez jednoczesny proces produkcji energii i ciepła umożliwia zwiększenie efektywności energetycznej nawet o 30%. 

 

Dzięki zastosowaniu ekonomizerów zmniejszających zużycie gazu w procesach ciepłowniczych nowopowstała kogeneracja pozwoli ograniczyć o prawie 60% emisję dwutlenku węgla (CO2) do atmosfery. Oprócz korzyści dla środowiska niesie ona ze sobą także redukcję kosztów ponoszonych przez przedsiębiorstwo oraz zwiększa bezpieczeństwo i niezależność energetyczną.

 

– Bardzo cieszy nas fakt, że po 2 latach intensywnych prac zakończyliśmy budowę własnej kogeneracji. Mówię to z poczuciem dumy, ponieważ mam świadomość, jak wiele dobrego wniesie ona nie tylko dla naszego lokalnego środowiska, ale i całej planety. To właśnie z tego powodu, a także ze względu na wysokie oraz stale rosnące ceny energii elektrycznej, podjęliśmy decyzję o budowie własnej elektrociepłowni kogeneracyjnej. Na tym jednak nie poprzestajemy. Naszym celem jest teraz wykorzystanie w 100% jej zdolności produkcyjnych. Jednocześnie planujemy kolejną tego typu inwestycję – tym razem w zakładzie produkcyjnym w Bielsku-Białej – komentuje Fabian Borowiecki, dyrektor. ds. Inwestycji w Tarczyński S.A.

 

Kogeneracja realizacją założeń strategii CSR 

 

Inicjatywy podejmowane na rzecz zrównoważonego rozwoju są elementem strategii CSR firmy Tarczyński, obejmującej cztery kluczowe obszary: RAZEM, ODPOWIEDZIALNIE, MĄDRZE i AKTYWNIE, które połączone zostały wspólną platformą komunikacyjną TARCZYNSKILEPIEJ.pl. 

 

Budowa kogeneracji realizowana jest w ramach obszaru ODPOWIEDZIALNIE, którego działalność skupia się wokół dbania o środowisko i jego naturalne zasoby.  

 

Oprócz elektrociepłowni kogeneracyjnej Tarczyński posiada także jeden z najbardziej nowoczesnych parków maszynowych w Europie, który wyposażony jest w przyjazne dla środowiska technologie. Do produkcji opakowań zbiorczych i elementów opakowań jednostkowych, firma stosuje tylko certyfikowany papier, a foliowe odpady przetwarza na drodze recyklingu mechanicznego. Wytwarzając nowe opakowania do parówek i kiełbas, korzysta z materiałów, które w 80% pochodzą z recyklingu, docelowo pracuje nad zwiększeniem tego udziału do 100%. W realizacji strategii zrównoważonego rozwoju Tarczyński duży nacisk kładzie również na obniżanie grubości foliowych materiałów opakowaniowych oraz redukowanie ilości składających się na nie frakcji materiałowych. 

 

Dla firmy kluczowe jest też uczestnictwo w programie recyklingu RafCycle® firmy UPM Raflatac. Nadrzędnym celem od początku tej współpracy (kwiecień 2021 r.) było dążenie do zamknięcia obiegu surowca wykorzystywanego do produkcji podkładów papierowych, które są nośnikiem etykiet produktowych. Ten cel firmie Tarczyński udało się osiągnąć w zaledwie kilka miesięcy. W rok odzyskano 105 ton odpadów podkładowych, które odpowiadały 1365 drzewom. Udało jej się uniknąć tym samym emisji blisko 25 ton CO2e z paliw kopalnych (RafCycle – obliczenia w oparciu o model końca cyklu życia). Współpraca ta będzie kontynuowana także w 2023 roku. Do proekologicznych działań zaliczyć należy także odzysk wody zużytej w procesach produkcyjnych, która oddawana jest do środowiska w takiej jakości jak ta pobrana.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Publicon Services Sp. z o.o
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Energetyka Polityka klimatyczno-energetyczna z ludzką twarzą jest możliwa - konferencja Biuro prasowe
2025-03-12 | 16:20

Polityka klimatyczno-energetyczna z ludzką twarzą jest możliwa - konferencja

Czy polityka klimatyczno-energetyczna może być przyjazna ludziom? Jak maksymalnie wykorzystać jej społeczne i ekonomiczne korzyści? O tym debatować będą eksperci podczas konferencji
Energetyka Farma fotowoltaiczna w Miłkowicach – pierwszy projekt OZE z udziałem Amazon w Polsce – produkuje już energię słoneczną!
2025-02-07 | 06:00

Farma fotowoltaiczna w Miłkowicach – pierwszy projekt OZE z udziałem Amazon w Polsce – produkuje już energię słoneczną!

Zakup energii odnawialnej z farmy fotowoltaicznej w Miłkowicach jest jednym z czterech projektów Amazon w Polsce, opartym na OZE, które pomagają
Energetyka BCC: Energetyka, podsumowanie roku
2024-12-28 | 12:30

BCC: Energetyka, podsumowanie roku

Transformacja polskiej energetyki przyśpieszyła w 2024 roku  – udział węgla w miksie energetycznym maleje, a odnawialne źródła energii zyskują na znaczeniu. Jednak szybkie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Szkolenie Online IMM

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień

Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.

Prawo

Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.

Handel

Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.