Komunikaty PR

Tarczyński znacznie redukuje emisję dwutlenku węgla

2022-12-13  |  08:00
Biuro prasowe
Kontakt
Anna Piszczałka
Publicon Services Sp. z o.o

pl. Grunwaldzki 23
50-365 Wrocław
a.piszczalka|publicon.pl| |a.piszczalka|publicon.pl
721291712
https://publicon.pl

W czwartym kwartale 2022 roku firma Tarczyński uruchomiła w Ujeźdźcu Małym – swojej siedzibie i jednocześnie głównym zakładzie produkcyjnym – własną elektrociepłownię kogeneracyjną. Pozwoli ona docelowo na redukcję emisji dwutlenku węgla (CO2) o prawie 60% oraz przejście wyłącznie na energię pozyskiwaną z gazu. Budowa kogeneracji jest jedną z kluczowych inwestycji firmy realizowanych w ramach strategii społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR) Tarczyński Lepiej. 

  

Szereg korzyści płynących z własnej kogeneracji 

 

Tarczyński S.A. od początku swojej działalności – czyli już od ponad 30 lat – podejmuje wiele prospołecznych i proekologicznych działań, wiedząc, jak znaczący wpływ na nasze życie i otoczenie, w którym żyjemy, ma zrównoważony rozwój i odpowiedzialność za środowisko naturalne. Jedną z kluczowych inwestycji realizowanych w ramach strategii CSR firmy było rozpoczęcie w 2020 roku budowy kogeneracji, która stanowi aktualnie jeden z najbardziej efektywnych sposobów wytwarzania energii elektrycznej i ciepła z procesu spalania. 

 

Firma Tarczyński postawiła na technologię opartą o silniki gazowe, która umożliwia całkowitą rezygnację z energii wytwarzanej z węgla oraz przejście wyłącznie na tę pozyskiwaną z gazu. Kogeneracja wykorzystuje tzw. system skojarzony, który poprzez jednoczesny proces produkcji energii i ciepła umożliwia zwiększenie efektywności energetycznej nawet o 30%. 

 

Dzięki zastosowaniu ekonomizerów zmniejszających zużycie gazu w procesach ciepłowniczych nowopowstała kogeneracja pozwoli ograniczyć o prawie 60% emisję dwutlenku węgla (CO2) do atmosfery. Oprócz korzyści dla środowiska niesie ona ze sobą także redukcję kosztów ponoszonych przez przedsiębiorstwo oraz zwiększa bezpieczeństwo i niezależność energetyczną.

 

– Bardzo cieszy nas fakt, że po 2 latach intensywnych prac zakończyliśmy budowę własnej kogeneracji. Mówię to z poczuciem dumy, ponieważ mam świadomość, jak wiele dobrego wniesie ona nie tylko dla naszego lokalnego środowiska, ale i całej planety. To właśnie z tego powodu, a także ze względu na wysokie oraz stale rosnące ceny energii elektrycznej, podjęliśmy decyzję o budowie własnej elektrociepłowni kogeneracyjnej. Na tym jednak nie poprzestajemy. Naszym celem jest teraz wykorzystanie w 100% jej zdolności produkcyjnych. Jednocześnie planujemy kolejną tego typu inwestycję – tym razem w zakładzie produkcyjnym w Bielsku-Białej – komentuje Fabian Borowiecki, dyrektor. ds. Inwestycji w Tarczyński S.A.

 

Kogeneracja realizacją założeń strategii CSR 

 

Inicjatywy podejmowane na rzecz zrównoważonego rozwoju są elementem strategii CSR firmy Tarczyński, obejmującej cztery kluczowe obszary: RAZEM, ODPOWIEDZIALNIE, MĄDRZE i AKTYWNIE, które połączone zostały wspólną platformą komunikacyjną TARCZYNSKILEPIEJ.pl. 

 

Budowa kogeneracji realizowana jest w ramach obszaru ODPOWIEDZIALNIE, którego działalność skupia się wokół dbania o środowisko i jego naturalne zasoby.  

 

Oprócz elektrociepłowni kogeneracyjnej Tarczyński posiada także jeden z najbardziej nowoczesnych parków maszynowych w Europie, który wyposażony jest w przyjazne dla środowiska technologie. Do produkcji opakowań zbiorczych i elementów opakowań jednostkowych, firma stosuje tylko certyfikowany papier, a foliowe odpady przetwarza na drodze recyklingu mechanicznego. Wytwarzając nowe opakowania do parówek i kiełbas, korzysta z materiałów, które w 80% pochodzą z recyklingu, docelowo pracuje nad zwiększeniem tego udziału do 100%. W realizacji strategii zrównoważonego rozwoju Tarczyński duży nacisk kładzie również na obniżanie grubości foliowych materiałów opakowaniowych oraz redukowanie ilości składających się na nie frakcji materiałowych. 

 

Dla firmy kluczowe jest też uczestnictwo w programie recyklingu RafCycle® firmy UPM Raflatac. Nadrzędnym celem od początku tej współpracy (kwiecień 2021 r.) było dążenie do zamknięcia obiegu surowca wykorzystywanego do produkcji podkładów papierowych, które są nośnikiem etykiet produktowych. Ten cel firmie Tarczyński udało się osiągnąć w zaledwie kilka miesięcy. W rok odzyskano 105 ton odpadów podkładowych, które odpowiadały 1365 drzewom. Udało jej się uniknąć tym samym emisji blisko 25 ton CO2e z paliw kopalnych (RafCycle – obliczenia w oparciu o model końca cyklu życia). Współpraca ta będzie kontynuowana także w 2023 roku. Do proekologicznych działań zaliczyć należy także odzysk wody zużytej w procesach produkcyjnych, która oddawana jest do środowiska w takiej jakości jak ta pobrana.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Publicon Services Sp. z o.o
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Energetyka Local content w energetyce jądrowej Biuro prasowe
2024-11-05 | 01:00

Local content w energetyce jądrowej

Pojęcie local content odnosi się do poziomu zaangażowania lokalnych zasobów — takich jak siła robocza, usługi i materiały — w realizację projektów nuklearnych.
Energetyka SPIE kupuje spółkę Elektromontaż-Poznań
2024-10-29 | 15:00

SPIE kupuje spółkę Elektromontaż-Poznań

SPIE, niezależny europejski lider usług multitechnicznych w dziedzinie energetyki i przesyłu danych, informuje o podpisaniu umowy zakupu 100% udziałów
Energetyka Nowe perspektywy na rynku. Czy OZE zasili portfele inwestycyjne?
2024-10-28 | 15:55

Nowe perspektywy na rynku. Czy OZE zasili portfele inwestycyjne?

W obliczu globalnych wyzwań, takich jak kryzys klimatyczny i rosnące ceny energii, inwestorzy coraz chętniej zwracają uwagę na odnawialne źródła energii. W szczególności

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Finanse

Polityka

Wyniki wyborów w USA kluczowe dla przyszłości NATO i Ukrainy. Ewentualna wygrana Donalda Trumpa będzie bardziej nieprzewidywalna

Wynik wyborów prezydenckich w USA może mieć kluczowe znaczenie dla wojny w Ukrainie. Kamala Harris jest zwolenniczką kontynuacji wsparcia militarnego dla Ukrainy i rozpoczęcia negocjacji z Moskwą tylko przy pełnym zaangażowaniu Kijowa. Donald Trump zapowiada zdecydowane działania na rzecz zakończenia wojny, ale nie wiadomo, w jaki sposób miałoby się to odbyć i czy kosztów nie poniesie Ukraina, a w konsekwencji także Europa. Wiele pytań budzą także jego plany co do NATO.

Handel

Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek

Niemal połowa Polaków kupujących artykuły sportowe ćwiczy kilka razy w tygodniu, a 13 proc. robi to codziennie. Większa aktywność powoduje, że rośnie krajowy rynek artykułów sportowych. W latach 2023–2028 ma to być średnio 6 proc. rocznie – wynika z danych PMR. Polscy konsumenci w coraz większym stopniu zwracają uwagę na technologiczne aspekty i rozwiązania w produktach outdoorowych. Producenci tacy jak Columbia Sportswear inwestują więc coraz więcej w patenty i innowacje. W centrum handlowym Westfield Mokotów w Warszawie został właśnie otwarty drugi w Polsce monobrandowy sklep tej marki.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.