Komunikaty PR

e-point SA wygrywa przetarg dla Urzędu Komunikacji Elektronicznej

2020-09-14  |  01:00

Punkt Informacyjny ds. Telekomunikacji

Punkt Informacyjny ds. Telekomunikacji (PIT) został stworzony na potrzeby  operatorów sieci aby zapewnić im dostęp do informacji o:

·   procedurach i formalnościach wymaganych przed rozpoczęciem robót budowlanych dotyczących infrastruktury telekomunikacyjnej;

·       istniejącej i planowanej infrastrukturze technicznej;

·       obowiązujących stawkach opłat za zajęcie pasa drogowego.

W ramach dostępu do PIT operatorzy sieci mogą sprawdzić przebieg istniejących sieci infrastruktury technicznej i kanałów technologicznych, co ułatwia im podejmowanie decyzji biznesowych np. dotyczących dzierżawy elementów istniejących sieci lub kanałów technologicznych.

Dodatkowo PIT umożliwia przekazywanie przez operatorów sieci, w tym jednostki samorządu terytorialnego, informacji o posiadanych przez nich sieciach lub kanałach technologicznych. Informacje te udostępniane są innym operatorom sieci, zainteresowanym inwestycjami na danym terenie.

Istotą wprowadzanych modyfikacji jest rozbudowa Systemu o nowe funkcjonalności, w tym umożliwiające gromadzenie i prezentowanie nie tylko dotychczas zebranych danych, ale także danych przekazywanych w ramach inwentaryzacji prowadzonej corocznie przez Prezesa UKE (obecnie za pośrednictwem Systemu Informacyjnego o Infrastrukturze Szerokopasmowej).

Podstawą do rozpoczęcia prac nad nowym projektem jest procedowana nowelizacja art. 29 ustawy z 7 maja 2010 r. o wspieraniu rozwoju usług i sieci. Zmieniony zostanie w niej zakres inwentaryzacji, wprowadzone zostanie też raportowanie fizycznych przebiegów sieci telekomunikacyjnych oraz przekazywanie danych dwa razy w roku, dlatego też system PIT zostanie rozbudowany o nowe funkcje.

Wśród korzyści dla użytkowników można wyróżnić:

 •           bezpośredni dostęp do danych wprowadzanych przez przedsiębiorców telekomunikacyjnych w zakresie infrastruktury telekomunikacyjnej,

•            szybki i łatwy dostęp przedsiębiorców telekomunikacyjnych do danych niezbędnych do budowy lub rozbudowy sieci telekomunikacyjnych,

•            jeden system służący realizacji większości obowiązków sprawozdawczych wobec Prezesa UKE, podniesienie jakości e-usług oferowanych przez administrację publiczną poprzez budowę nowych funkcji umożliwiających przedsiębiorcom telekomunikacyjnym przekazywanie danych o infrastrukturze telekomunikacyjnej w terminach i zakresie zgodnym z nowelizacją ustawy o wspieraniu rozwoju usług i sieci telekomunikacyjnych.

Zakres umowy

Umowa między podmiotami została podpisana na początku sierpnia. Jej zakończenie zaplanowane jest na wrzesień 2024 roku i obejmuje pełny proces tworzenia oprogramowania. Od analizy i projektowania, poprzez wytworzenie i przetestowanie systemu, szkolenia dla użytkowników i administratorów aż po wdrożenie i konfigurację systemu oraz przygotowanie dokumentacji użytkowej. Ostatni etap przewiduje świadczenie usług gwarancji i rozwoju. Efektem prac ma być działający, rozbudowany o nowe funkcjonalności, system Punkt Informacyjny ds. Telekomunikacji. System PIT zostanie rozbudowany m.in. w zakresie:

·       e-usługi umożliwiającej zgłaszanie popytu na usługi;

·       e-usługi umożliwiającej identyfikację usług dostępnych pod wybranym adresem;

·       dedykowanej wtyczki QGIS;

·   modułu integracji z publicznymi rejestrami państwowymi prowadzonymi przez GUS, GUNB i GUGiK oraz innymi wskazanymi w ofercie;

·       modułu do analizowania procesu raportowego Użytkowników zewnętrznych;

·       modułu raportowego;

·       modułu kontroli - Baza podmiotów zobligowanych do przekazania danych;

·   ogólnodostępnego portalu informacyjnego, zgodnego z RWD o informację dotyczącą inwentaryzacji, planów inwestycyjnych, jakości usług, oferty hurtowej i informacji dotyczącej obsługiwanego obszaru geograficznego i punktów adresowych w zasięgu Sieci POPC; zawierającego instrukcję użytkowania Rozbudowanego Systemu w części pomocy.

Grupa e-point SA wchodzi w sektor publiczny

W czerwcu ubiegłego roku, grupa e-point SA rozpoczęła działalność w sektorze publicznym powołując spółkę e-point Polska, którą tworzą eksperci związani z administracją publiczną od wielu lat. Jej celem jest dostarczanie rozwiązań z obszaru informacji geoprzestrzennej dla administracji publicznej.

Wykorzystanie nowoczesnych rozwiązań w jednostkach administracji publicznej ma ogromny wpływ na sposób, w jaki wykonują one swoje zadania oraz komunikują się z odbiorcami.  Możliwość tworzenia narzędzi, które służą społeczeństwu napędza nas do działania - dodaje Marek Szulc, CEO e-point Polska.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Gospodarka Spoglądając w przyszłość Unii Europejskiej, czyli o wzmocnieniu bezpieczeństwa i konkurencyjności do 2040 roku Biuro prasowe
2025-06-30 | 10:00

Spoglądając w przyszłość Unii Europejskiej, czyli o wzmocnieniu bezpieczeństwa i konkurencyjności do 2040 roku

Kończy się prezydencja Polski w Radzie Unii Europejskiej. Warszawa weszła w tę rolę z ambitnymi deklaracjami dotyczącymi przede wszystkim bezpieczeństwa, rozwoju
Gospodarka Sukces z przeszkodami: Blisko 1/3 polskich przedsiębiorczyń zmaga się z koniecznością udowadniania swojej wartości w biznesie
2025-03-27 | 10:00

Sukces z przeszkodami: Blisko 1/3 polskich przedsiębiorczyń zmaga się z koniecznością udowadniania swojej wartości w biznesie

Godzenie rozwoju zawodowego z życiem rodzinnym, argumentowanie swojej wartości oraz dowodzenie słuszności swoich pomysłów – to zaledwie kilka wyzwań, na jakie
Gospodarka Czarna Lista Barier: postulaty deregulacyjne Konfederacji Lewiatan
2025-03-24 | 15:50

Czarna Lista Barier: postulaty deregulacyjne Konfederacji Lewiatan

Prawie 300 postulatów deregulacyjnych związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej, a dotyczących m.in podatków, zatrudnienia, cyfryzacji czy energetyki

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Handel

Polskie MŚP otrzymają większe wsparcie w ekspansji międzynarodowej. To cel nowej inicjatywy sześciu instytucji

Firmy z sektora małych i średnich przedsiębiorstw otrzymają kompleksowe wsparcie na potrzeby zwiększania konkurencyjności na arenie międzynarodowej. Taki jest cel wspólnej inicjatywy instytucji zrzeszonych w Grupie PFR pod szyldem Team Poland. Obejmuje ona zarówno wsparcie kapitałowe, w postaci gwarancji, pożyczek czy ubezpieczenia, jak i doradztwo oraz wsparcie promocyjne i informacyjne, dzięki czemu mikro-, małym i średnim firmom łatwiej będzie podjąć decyzję o ekspansji zagranicznej. Pierwszy projekt dotyczy wsparcia dla firm zainteresowanych uczestnictwem w odbudowie Ukrainy.

Bankowość

RPP zgodna co do potrzeby obniżania stóp procentowych. Trwają dyskusje dotyczące tempa tych decyzji

W lipcu Rada Polityki Pieniężnej po raz drugi w tym roku obniżyła stopy procentowe, określając swój ruch mianem dostosowania. W kolejnych miesiącach można oczekiwać kolejnych obniżek, ale ich tempo i termin będą zależeć od efektów dotychczasowych decyzji i wzrostu płac. Docelowo główna stopa procentowa ma wynosić 3,5 proc. Te okoliczności sprzyjają kredytobiorcom.

Handel

Umowa z krajami Mercosur coraz bliżej. W. Buda: Polska nie wykorzystała swojej prezydencji do jej zablokowania

– Polska podczas prezydencji w Radzie UE nie wykorzystała szansy na obronę swoich interesów w sprawie umowy z krajami Mercosur – ocenia europoseł PiS Waldemar Buda. W jego ocenie polski rząd, mimo sprzeciwu wobec zapisów umowy, nie zbudował w UE sojuszy niezbędnych do jej odrzucenia. Porozumienie o wolnym handlu spotyka się przede wszystkim z protestami europejskich rolników, którzy obawiają się zalania wspólnego rynku tańszą żywnością z krajów Ameryki Południowej. Według europosła wszystko może się rozegrać w najbliższych tygodniach.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.