Komunikaty PR

Estoński Enefit zwiększył w 2022 r. sprzedaż energii elektrycznej w Polsce o 135

2023-02-01  |  12:00
Biuro prasowe

Enefit, spółka należąca do estońskiej, państwowej grupy Eesti Energia, jednego z największych producentów energii w krajach bałtyckich, zakończył 2022 rok z rekordowymi wynikami sprzedaży energii elektrycznej w Polsce. W ubiegłym roku firma zakontraktowała 2,9 TWh energii elektrycznej, co oznacza wzrost o 135 proc., oraz 0,5 TWh gazu. Enefit dynamicznie rozwija się na polskim rynku, otwierając m.in. biuro sprzedaży w Katowicach dla klientów z południa kraju, a także planuje wdrożenie nowych usług, w tym publicznej sieci ładowarek do samochodów elektrycznych.

Rok 2022 był rekordowy dla Enefit pod względem kontraktacji w Polsce. Najwyższe wyniki Spółka odnotowała w zakresie sprzedaży energii elektrycznej - wysoki wzrost dotyczył wszystkich kanałów, tj. dużych przedsiębiorstw (+140 proc.), agencyjnym (+90 proc.) i MŚP (+132 proc.). Enefit kieruje swoją ofertę zarówno do dużych klientów, którzy rocznie zużywają ponad 20 GWh energii, jak i mniejszych, z zużyciem poniżej tego progu. Obecnie, firma współpracuje z ponad 3000 klientami biznesowymi, oferując im inteligentne rozwiązania energetyczne i wpierając ich w dążeniu do neutralności emisyjnej.

- Mimo kolejnego trudnego roku dla sektora energetycznego, udało nam się osiągnąć bardzo dobre wyniki sprzedaży. Współpracujemy z klientami z sektorów FMCG, retail, przemysłu ciężkiego i lekkiego, logistyki, służby zdrowia i segmentu hotelarsko-gastronomicznego, których szczególnie dotknął kryzys na rynku energii. Mimo to udało nam się pozyskać nowych partnerów, co potwierdza, że oferujemy skuteczne rozwiązania, które odpowiadają na potrzeby naszych klientów – komentuje Maciej Kowalski, prezes Zarządu Enefit w Polsce.

Enefit konsekwentnie działa na rzecz rozwoju OZE w Polsce. W 2022 roku jako jedna z pierwszych firm zawarła kontrakt Corporate Power Purchase Agreement (CPPA), którego przedmiotem był niewielki wolumen energii. Tym samym współpraca z URSA otworzyła tę formę umowy na organizacje o niższym zapotrzebowaniu na zieloną energię. Spółka współpracuje już z wieloma prosumentami biznesowymi oraz małymi wytwórcami energii.

Rozwój inwestycji w OZE

W ramach działalności w sektorze OZE Enefit Green w ubiegłym roku wyprodukował w Polsce prawie 20 GWh energii z 19 farm fotowoltaicznych o łącznej mocy 18 MW. W najbliższych miesiącach Spółka planuje dodać do swojego portfela dodatkowe 15 MW mocy z dwóch projektów – w Zambrowie i Dębniku.

Jednocześnie Enefit Green intensywnie planuje nowe inwestycje i w najbliższym roku będzie skupiać się na dalszym rozwoju istniejących farm fotowoltaicznych oraz zwiększeniu portfela projektów. Spółka aktywnie monitoruje rynek, szukając możliwości akwizycji, pozyskiwania nowych gruntów czy współpracy z doświadczonymi deweloperami. 

- W 2023 planujemy dalej umacniać naszą pozycję rynkową. Miniony rok postawił przed przedsiębiorcami wiele wyzwań, a rosnące koszty energii to tylko jedno z nich. Dostrzegając potrzeby naszych klientów, będziemy dalej promować na polskim rynku umowę Corporate Power Purchase Agreement (CPPA), która zapewnia firmom zieloną energię z gwarancją stałej ceny. W najbliższych miesiącach wdrożymy także nową usługę ładowarek do pojazdów elektrycznych. Intensywnie pracujemy z naszymi partnerami nad tym projektem, którego efektem będzie publiczna sieć ładowarek, tak niezbędna do dalszego rozwoju elektromobilności w Polsce – mówi Maciej Kowalski i dodaje: – Jesteśmy częścią estońskiej, państwowej Grupy energetycznej Eesti Energia. To daje nam silne, stabilne zaplecze finansowe i eksperckie oraz doświadczenie, które pozwala na partnerską współpracę z naszymi klientami

W 2022 roku Enefit otworzył również drugie biuro w Polsce, w Katowicach. Zespół ten obsługuje klientów z regionu śląskiego, dolnośląskiego, opolskiego i małopolskiego.

Enefit należy do estońskiej państwowej grupy energetycznej Eesti Energia – jednego z największych producentów energii w krajach bałtyckich. Nad Wisłą jest obecny od 2016 roku. Działa też na Łotwie, Litwie i w Finlandii. Spółka Enefit to profesjonalny partner dla klientów biznesowych w zakresie zakupu energii oraz rozwiązań energetycznych. W Polsce Enefit oferuje również usługi zwiększające efektywność energetyczną, które pozwalają na redukcję kosztów stałych w firmach. Są to m.in. rozwiązania inteligentnych instalacji oświetleniowych dla budynków, audyt efektywności energetycznej oraz sprzedaż fotowoltaiki.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Energetyka PGE i Ørsted udostępnią terminal instalacyjny T5 w Gdańsku dla projektu Ocean Winds Biuro prasowe
2025-06-25 | 10:00

PGE i Ørsted udostępnią terminal instalacyjny T5 w Gdańsku dla projektu Ocean Winds

Spółka Ocean Winds oraz należąca do PGE i Ørsted spółka Elektrownia Wiatrowa Baltica-2 podpisały umowę rezerwacyjną, która umożliwi wykorzystanie
Energetyka Polityka klimatyczno-energetyczna z ludzką twarzą jest możliwa - konferencja
2025-03-12 | 16:20

Polityka klimatyczno-energetyczna z ludzką twarzą jest możliwa - konferencja

Czy polityka klimatyczno-energetyczna może być przyjazna ludziom? Jak maksymalnie wykorzystać jej społeczne i ekonomiczne korzyści? O tym debatować będą eksperci podczas konferencji
Energetyka Farma fotowoltaiczna w Miłkowicach – pierwszy projekt OZE z udziałem Amazon w Polsce – produkuje już energię słoneczną!
2025-02-07 | 06:00

Farma fotowoltaiczna w Miłkowicach – pierwszy projekt OZE z udziałem Amazon w Polsce – produkuje już energię słoneczną!

Zakup energii odnawialnej z farmy fotowoltaicznej w Miłkowicach jest jednym z czterech projektów Amazon w Polsce, opartym na OZE, które pomagają

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Handel

Polskie MŚP otrzymają większe wsparcie w ekspansji międzynarodowej. To cel nowej inicjatywy sześciu instytucji

Firmy z sektora małych i średnich przedsiębiorstw otrzymają kompleksowe wsparcie na potrzeby zwiększania konkurencyjności na arenie międzynarodowej. Taki jest cel wspólnej inicjatywy instytucji zrzeszonych w Grupie PFR pod szyldem Team Poland. Obejmuje ona zarówno wsparcie kapitałowe, w postaci gwarancji, pożyczek czy ubezpieczenia, jak i doradztwo oraz wsparcie promocyjne i informacyjne, dzięki czemu mikro-, małym i średnim firmom łatwiej będzie podjąć decyzję o ekspansji zagranicznej. Pierwszy projekt dotyczy wsparcia dla firm zainteresowanych uczestnictwem w odbudowie Ukrainy.

Bankowość

RPP zgodna co do potrzeby obniżania stóp procentowych. Trwają dyskusje dotyczące tempa tych decyzji

W lipcu Rada Polityki Pieniężnej po raz drugi w tym roku obniżyła stopy procentowe, określając swój ruch mianem dostosowania. W kolejnych miesiącach można oczekiwać kolejnych obniżek, ale ich tempo i termin będą zależeć od efektów dotychczasowych decyzji i wzrostu płac. Docelowo główna stopa procentowa ma wynosić 3,5 proc. Te okoliczności sprzyjają kredytobiorcom.

Handel

Umowa z krajami Mercosur coraz bliżej. W. Buda: Polska nie wykorzystała swojej prezydencji do jej zablokowania

– Polska podczas prezydencji w Radzie UE nie wykorzystała szansy na obronę swoich interesów w sprawie umowy z krajami Mercosur – ocenia europoseł PiS Waldemar Buda. W jego ocenie polski rząd, mimo sprzeciwu wobec zapisów umowy, nie zbudował w UE sojuszy niezbędnych do jej odrzucenia. Porozumienie o wolnym handlu spotyka się przede wszystkim z protestami europejskich rolników, którzy obawiają się zalania wspólnego rynku tańszą żywnością z krajów Ameryki Południowej. Według europosła wszystko może się rozegrać w najbliższych tygodniach.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.