Europ Assistance Polska podsumowuje 2020 rok
Europ Assistance Polska
Wołoska 5
02-675 Warszawa
justyna.niebutkowska|europ-assistance.pl| |justyna.niebutkowska|europ-assistance.pl
+ 48 (22) 205 50 04
www.europ-assistance.pl/
Pomimo trudnej sytuacji epidemicznej na całym świecie, firma pomagała klientom każdego dnia, dbając o to, aby zapewnić im niezakłócony i bezpieczny dostęp do świadczonych usług na najwyższym poziomie. Europ Assistance Polska, odpowiadając na potrzeby klientów, rozwijała kolejne rozwiązania cyfrowe i wprowadziła produkty związane z ochroną w sytuacji zagrożenia epidemicznego.
Miniony rok był pełen nieoczekiwanych wyzwań związanych z pandemią COVID-19. Europ Assistance Polska szybko wdrożyła odpowiednie działania i procedury w celu zapewnienia niezakłóconej działalności biznesowej, przy jednoczesnym zapewnieniu komfortu, pomocy i bezpieczeństwa zarówno klientów, jak i pracowników.
Niesienie natychmiastowej pomocy i bezpieczeństwo jest naszym priorytetem oraz istotą naszej działalności. Dlatego tak ważne było dla nas, aby szczególnie w trudnych okolicznościach zapewnić płynność działania i niezakłócony dostęp do naszych usług i świadczeń – mówi Ryszard Grzelak, Prezes Zarządu Europ Assistance Polska
Europ Assistance Polska od kilku lat sukcesywnie wdraża kolejne rozwiązania cyfrowe, które pozwalają świadczyć pomoc klientom na najwyższym poziomu, przy jednoczesnym uproszczeniu korzystania z usług assistance. Rok 2020 pokazał, że digitalizacja procesów i usług to już nie tylko trend, lecz konieczność, a cyfrowa strategia obrana przez firmę kilka lat temu pozwoliła na szybką adaptację do nowych warunków pracy.
W zeszłym roku Europ Assistance konsekwentnie rozwijała i wdrażała kolejne rozwiązania cyfrowe dla swoich partnerów biznesowych, w tym aplikacje webowe do zgłaszania szkód w ramach wszystkich linii biznesowych. Z kolei Voice Care – wirtualny asystent w 2020 roku odebrał ponad 80 tysięcy połączeń od klientów.
W obszarze komercyjnym firma intensywnie pracowała nad dostosowaniem oferty produktowej do aktualnych potrzeb rynku i klientów. Europ Assistance Polska jako pierwsza wprowadziła na rynek produkty związane z ochroną na różnych etapach zagrożenia epidemicznego „Covid-19” i „Tarcza Epidemiczna Plus”.
Struktura spraw assistance w 2020 roku
W obszarze car assistance, miniony rok był podobny do lat poprzednich. Usługi assistance samochodowego niezmiennie cieszą się popularnością i najwięcej takich spraw (61%) trafiło do Centrum Pomocy Europ Assistance Polska. Widać, że w okresie pandemii i społecznej izolacji Polacy dużo podróżowali samochodem. Wśród najczęstszych świadczeń, z których korzystali klienci, było holowanie (50%), naprawa pojazdu (13%) na miejscu i wynajem samochodu zastępczego (24%).
Jeśli chodzi o assistance medyczny, to z dnia na dzień okazało się, że wideo, czy telekonsultacja lekarska to aktualnie najbardziej powszechna i często jedyna możliwość uzyskania pomocy medycznej przy zachorowaniach. Z danych Europ Assistance Polska wynika, że w okresie marzec-kwiecień współczynnik wykorzystania zdalnej metody kontaktu z lekarzem wzrósł czterokrotnie w stosunku do tego samego okresu w roku poprzednim. W całym 2020 roku realizacja pomocy medycznej w kraju, w formie tele/wideokonsulatcji wyniosła średnio 64%.
W 2020 roku w związku z kryzysem w branży turystycznej liczba wyjazdów Polaków za granicę drastycznie spadła.
- Globalny paraliż branży turystycznej spowodowany pandemią koronawirusa i licznymi obostrzeniami związanymi z przemieszczaniem, odbił się spadkiem liczby podróży. Miało to także duży wpływ na ubezpieczenia podróżne i branżę assistance oraz organizację pomocy dla podróżujących za granicę. W zeszłym roku zrealizowaliśmy jednak tylko 30% spraw mniej niż w roku poprzednim, co dzięki nowym rozwiązaniom i kontraktom jest bardzo dobrym wynikiem – wyjaśnia Ryszard Grzelak, Prezes Zarządu Europ Assistance Polska.
W 2020 roku firma pomagała także w sprawach z zakresu assistance domowego (17% wszystkich spraw). Co ciekawe więcej czasu spędzonego w domu przełożyło się na liczbę zgłaszanych szkód. Z tych świadczeń skorzystało 10% klientów więcej niż w roku poprzednim.
- Pandemia postawiła nas wszystkich w stan najwyższej gotowości. Pozwoliła także jeszcze bardziej usprawnić naszą działalność, wprowadzić produkty, które odpowiadają aktualnym potrzebom klientów, a także usprawnić procesy i wprowadzić kolejne rozwiązania cyfrowe. Pomimo więc wielu wyzwań, z jakimi mierzyliśmy się w 2020 roku, realizowaliśmy obsługę klientów bez żadnych zakłóceń, a w wielu obszarach wzmocniliśmy nasze kompetencje i przewagi konkurencyjne – podsumował Ryszard Grzelak.

88% rolników sięga po dodatkowe ubezpieczenia

Cyberpolisa nie uchroni przed hakerem, ale złagodzi skutki ataku

Cyberzagrożenia wobec portów morskich w Europie
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Dzięki e-commerce rośnie eksport polskich małych i średnich przedsiębiorców. Wartość ich sprzedaży na Amazon przekracza rocznie 5 mld zł
Mali i średni przedsiębiorcy coraz lepiej radzą sobie na arenie międzynarodowej, choć na razie tylko niecałe 5 proc. z nich sprzedaje swoje produkty za granicę. Duże możliwości ekspansji zagranicznej dają im e-commerce i współpraca z marketplace’ami. Za pośrednictwem Amazon w 2024 roku polskie MŚP sprzedały produkty za ponad 5,1 mld zł. Model sprzedaży sklepu umożliwia przedsiębiorcom z Polski działanie na skalę, która jeszcze kilka lat temu wydawała się zarezerwowana głównie dla największych marek
Polityka
Większość Polaków sprzeciwia się wprowadzeniu euro. Problemem może być brak dobrej komunikacji

– Polska należy do siedmiu krajów UE, które do tej pory nie wprowadziły jeszcze euro. Choć zobowiązaliśmy się do przyjęcia wspólnej waluty w traktacie akcesyjnym, nigdy nie podjęliśmy konsekwentnych działań w tym kierunku – ocenia europosłanka Nowej Lewicy Joanna Scheuring-Wielgus. W dodatku tylko co czwarty Polak jest zwolennikiem zmiany waluty. Również obecna sytuacja gospodarcza – wysoka inflacja i rosnący deficyt – nie sprzyjają dyskusji o przyjęciu euro.
Handel
Źle wprowadzony system ROP może oznaczać duży wzrost cen dla konsumentów. Podrożeć mogą produkty spożywcze

Ministerstwo Klimatu i Środowiska proponuje powierzenie NFOŚiGW zadań organizacji odpowiedzialności producenta, która w imieniu producentów będzie realizowała obowiązki wynikające z ROP w ramach zamkniętego obiegu finansowego. Przedstawiciele Polskiej Federacji Producentów Żywności i sektora odzysku odpadów ostrzegają, że może utrudnić to Polsce wypełnienie unijnych wymogów w zakresie selektywnej zbiórki odpadów, a co za tym idzie, może się wiązać z karami, a w konsekwencji – ze wzrostem cen.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.