Europ Assistance Polska podsumowuje 2020 rok
Europ Assistance Polska
Wołoska 5
02-675 Warszawa
justyna.niebutkowska|europ-assistance.pl| |justyna.niebutkowska|europ-assistance.pl
+ 48 (22) 205 50 04
www.europ-assistance.pl/
Pomimo trudnej sytuacji epidemicznej na całym świecie, firma pomagała klientom każdego dnia, dbając o to, aby zapewnić im niezakłócony i bezpieczny dostęp do świadczonych usług na najwyższym poziomie. Europ Assistance Polska, odpowiadając na potrzeby klientów, rozwijała kolejne rozwiązania cyfrowe i wprowadziła produkty związane z ochroną w sytuacji zagrożenia epidemicznego.
Miniony rok był pełen nieoczekiwanych wyzwań związanych z pandemią COVID-19. Europ Assistance Polska szybko wdrożyła odpowiednie działania i procedury w celu zapewnienia niezakłóconej działalności biznesowej, przy jednoczesnym zapewnieniu komfortu, pomocy i bezpieczeństwa zarówno klientów, jak i pracowników.
Niesienie natychmiastowej pomocy i bezpieczeństwo jest naszym priorytetem oraz istotą naszej działalności. Dlatego tak ważne było dla nas, aby szczególnie w trudnych okolicznościach zapewnić płynność działania i niezakłócony dostęp do naszych usług i świadczeń – mówi Ryszard Grzelak, Prezes Zarządu Europ Assistance Polska
Europ Assistance Polska od kilku lat sukcesywnie wdraża kolejne rozwiązania cyfrowe, które pozwalają świadczyć pomoc klientom na najwyższym poziomu, przy jednoczesnym uproszczeniu korzystania z usług assistance. Rok 2020 pokazał, że digitalizacja procesów i usług to już nie tylko trend, lecz konieczność, a cyfrowa strategia obrana przez firmę kilka lat temu pozwoliła na szybką adaptację do nowych warunków pracy.
W zeszłym roku Europ Assistance konsekwentnie rozwijała i wdrażała kolejne rozwiązania cyfrowe dla swoich partnerów biznesowych, w tym aplikacje webowe do zgłaszania szkód w ramach wszystkich linii biznesowych. Z kolei Voice Care – wirtualny asystent w 2020 roku odebrał ponad 80 tysięcy połączeń od klientów.
W obszarze komercyjnym firma intensywnie pracowała nad dostosowaniem oferty produktowej do aktualnych potrzeb rynku i klientów. Europ Assistance Polska jako pierwsza wprowadziła na rynek produkty związane z ochroną na różnych etapach zagrożenia epidemicznego „Covid-19” i „Tarcza Epidemiczna Plus”.
Struktura spraw assistance w 2020 roku
W obszarze car assistance, miniony rok był podobny do lat poprzednich. Usługi assistance samochodowego niezmiennie cieszą się popularnością i najwięcej takich spraw (61%) trafiło do Centrum Pomocy Europ Assistance Polska. Widać, że w okresie pandemii i społecznej izolacji Polacy dużo podróżowali samochodem. Wśród najczęstszych świadczeń, z których korzystali klienci, było holowanie (50%), naprawa pojazdu (13%) na miejscu i wynajem samochodu zastępczego (24%).
Jeśli chodzi o assistance medyczny, to z dnia na dzień okazało się, że wideo, czy telekonsultacja lekarska to aktualnie najbardziej powszechna i często jedyna możliwość uzyskania pomocy medycznej przy zachorowaniach. Z danych Europ Assistance Polska wynika, że w okresie marzec-kwiecień współczynnik wykorzystania zdalnej metody kontaktu z lekarzem wzrósł czterokrotnie w stosunku do tego samego okresu w roku poprzednim. W całym 2020 roku realizacja pomocy medycznej w kraju, w formie tele/wideokonsulatcji wyniosła średnio 64%.
W 2020 roku w związku z kryzysem w branży turystycznej liczba wyjazdów Polaków za granicę drastycznie spadła.
- Globalny paraliż branży turystycznej spowodowany pandemią koronawirusa i licznymi obostrzeniami związanymi z przemieszczaniem, odbił się spadkiem liczby podróży. Miało to także duży wpływ na ubezpieczenia podróżne i branżę assistance oraz organizację pomocy dla podróżujących za granicę. W zeszłym roku zrealizowaliśmy jednak tylko 30% spraw mniej niż w roku poprzednim, co dzięki nowym rozwiązaniom i kontraktom jest bardzo dobrym wynikiem – wyjaśnia Ryszard Grzelak, Prezes Zarządu Europ Assistance Polska.
W 2020 roku firma pomagała także w sprawach z zakresu assistance domowego (17% wszystkich spraw). Co ciekawe więcej czasu spędzonego w domu przełożyło się na liczbę zgłaszanych szkód. Z tych świadczeń skorzystało 10% klientów więcej niż w roku poprzednim.
- Pandemia postawiła nas wszystkich w stan najwyższej gotowości. Pozwoliła także jeszcze bardziej usprawnić naszą działalność, wprowadzić produkty, które odpowiadają aktualnym potrzebom klientów, a także usprawnić procesy i wprowadzić kolejne rozwiązania cyfrowe. Pomimo więc wielu wyzwań, z jakimi mierzyliśmy się w 2020 roku, realizowaliśmy obsługę klientów bez żadnych zakłóceń, a w wielu obszarach wzmocniliśmy nasze kompetencje i przewagi konkurencyjne – podsumował Ryszard Grzelak.
Beata Grott nowym Dyrektorem Balcia Insurance w Polsce
W majówkę rośnie odsetek pijanych sprawców wypadków…
Nowe horyzonty w ubezpieczeniach – śniadanie pod chmurą
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Infrastruktura
Szybki rozwój 5G w Orange Polska. Do końca roku operator uruchomi 3 tys. stacji dających dostęp do nowej technologii
– W całym kraju jest już 1,5 tys. stacji 5G obsługujących pasmo C, ale cały czas pracujemy nad zwiększeniem zasięgu i włączamy kolejne. Do końca roku klienci Orange Polska będą korzystać łącznie z 3 tys. stacji, które włączamy zarówno w dużych aglomeracjach, jak i w mniejszych miejscowościach – zapowiada Jolanta Dudek, wiceprezes Orange Polska ds. rynku konsumenckiego. Jak podkreśla, ta technologia, która na dobre ruszyła w Polsce z początkiem tego roku, jest dla konsumentów rewolucją w korzystaniu z mobilnego internetu. Wraz z jej upowszechnianiem Polacy kupują też coraz więcej telefonów obsługujących sieć 5G – łącznie w ich rękach jest już 3,25 mln takich smartfonów, a dostępność takiego sprzętu poprawiają coraz bardziej przystępne ceny.
Finanse
Trwają prace nad reformą finansowania samorządów. Mają zyskać większą autonomię i niezależność budżetu od zmian w podatkach
Ministerstwo Finansów przedstawiło założenia reformy finansowania jednostek samorządu terytorialnego. Resort przekonuje, że po jej wprowadzeniu dochody samorządów będą wyższe i niezależne od decyzji podatkowych podejmowanych na szczeblu centralnym. Dochody JST mają być określane poprzez wskazanie procentowego udziału danej jednostki w dochodach podatkowych na jej terenie, nie tylko w przypadku PIT-u i CIT-u, ale też podatku zryczałtowanego. Ministerstwa do końca maja mają też dokonać przeglądu zadań zlecanych samorządom, co będzie służyć ich wystandaryzowaniu.
Transport
Nadchodzi kumulacja inwestycji finansowanych ze środków UE. Wykonawcy muszą się przygotować na problemy z dostępnością kadr i zasobów
W związku z odblokowaniem środków unijnych firmy – zwłaszcza z sektora budowlanego – spodziewają się w tym roku boomu w inwestycjach infrastrukturalnych. Barierą dla ich realizacji może się jednak okazać dostępność rąk do pracy. Przedsiębiorcy obawiają się też, że kumulacja inwestycji w krótkim czasie może pociągnąć za sobą wzrost popytu nie tylko na kadry, ale i materiały czy specjalistyczne usługi podwykonawcze, co z kolei może się przełożyć na wzrost cen. – Od strony formalnej jesteśmy przygotowani do poradzenia sobie z tą kumulacją. Jest możliwość punktowych zmian w prawie zamówień publicznych i tego nie wykluczam – mówi Hubert Nowak, prezes Urzędu Zamówień Publicznych.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.