Komunikaty PR

Faktoring rozwiązaniem problemów polskiej branży medycznej?

2020-09-18  |  11:00
Biuro prasowe

Pandemia Covid-19 uwydatniła wyzwania, z jakimi od lat mierzy się polska służba zdrowia. Zatory płatnicze i braki w wyposażeniu szpitali nie tylko wpływają negatywnie na jakość leczenia, ale też hamują rozwój branży medycznej. Według Endofund, odpowiedzią na te problemy są specjalistyczne usługi faktoringowe. Dodatkowo, proponowane przez firmę rozwiązanie pozwoli zarobić inwestorom – Endofund właśnie wypuszcza swoje pierwsze
akcje.


W jaki sposób faktoring może uzdrowić rynek medyczny?
Przedsiębiorcy współpracujący ze szpitalami mają duże problemy z uzyskaniem terminowej opłaty za wykonane usługi. Takie sytuacje są szczególnie dotkliwe dla dystrybutorów sprzętu medycznego, którzy w wyniku zatoru płatniczego nie mogą zamawiać kolejnych produktów i rozszerzać swojej oferty. Blokuje to rozwój firm, a w ekstremalnych przypadkach – może nawet doprowadzić do bankructwa.

Wykupienie wierzytelności przez faktora pozwala przyśpieszyć przepływ środków finansowych – po zawarciu umowy, przedsiębiorstwo może liczyć na wpłatę zaliczki w wysokości nawet 90% wartości faktur. „Popularność rozwiązania stale rośnie. Według danych Polskiego Związku Faktorów (PZF), w 2019 roku z tej formy finansowania skorzystało ok. 17 tysięcy firm, a rynek faktoringowy zanotował 16% wzrost obrotów. Wciąż brakuje jednak ofert skierowanych do sektora małych i średnich przedsiębiorstw. Zamierzamy wypełnić tę lukę. Emisja akcji na stronie
emisja.endofund.pl jest działaniem, które przybliża nas do tego celu” – zapowiada Piotr Cioch, Prezes Zarządu Endofund.

 

Skoro szpitale są nieterminowym płatnikiem, to czy na pewno inwestycja jest bezpieczna?
Warto pamiętać, że szpitale są finansowane z budżetu państwa. W 2019 roku Narodowy Fundusz Zdrowia przeznaczył na świadczenia opieki zdrowotnej ponad 90 mld złotych. W przyszłym roku kwota ta prawdopodobnie wzrośnie o kolejne 10%. Dlatego też, mimo problemów z terminowym uiszczaniem należności, szpitale można
zaliczyć do grupy w pełni wypłacalnych kontrahentów. Dobra znajomość branży medycznej pozwala też przewidywać ich działania.

 

Czy Endofund poradzi sobie z zadaniem, którego chce się podjąć ?
Założyciele Endofund rozwijali kompetencje niezbędne do funkcjonowania w tak wymagającej branży m.in. w firmie Endolink, działającej na rynku medycznym już od ponad 10 lat. Bogate doświadczenie oraz szeroka wiedza z zakresu medycyny, bankowości i ubezpieczeń pozwala im świadczyć usługi na najwyższym poziomie, w pełnej harmonii z trendami oraz potrzebami rynku.

W Endofund bardzo dużą wagę przykłada się do etyki. „Wsparcie branży związanej z leczeniem traktujemy nie tylko jako pracę, ale także misję – terminowe rozliczenia przekładają się na zwiększenie ilości świadczonych usług medycznych, co jest korzystne dla wszystkich uczestników rynku. Wierzymy, że możemy poprawić funkcjonowanie systemu opieki zdrowotnej w Polsce. Chcemy przyczynić się do rozwoju branży medycznej, a w rezultacie
– do zapewnienia pacjentom jak najlepszej opieki” – mówi Bartłomiej Świątkowski, Członek Rady Nadzorczej Endofund.


Na jakie zyski mogą liczyć inwestorzy?
Celem emisji akcji jest pozyskanie funduszy – część z nich wykorzystana zostanie do obrotu faktoringowego, a reszta stanowić będzie kapitał zapasowy. Na początku zebrane środki pozwolą na obsłużenie około 10 klientów. Endofund nie zamierza jednak zatrzymać się na tym poziomie. W swojej strategii firma przewidziała działania, które pozwolą na pozyskanie znacznie większych środków obrotu.


Na co mogą więc liczyć inwestorzy? Po drugim roku obrachunkowym, spółka planuje wypłacić dywidendy w wysokości 25% zysku oraz skupować własne akcje po cenie wejścia, powiększonej o 10% wartości zysku wypracowanego przez spółkę – proporcjonalnie do zainwestowanych środków. Kolejnym wielkim krokiem firmy
Endofund będzie debiut na rynku regulowanym – jego data zostanie ustalona wspólnie z akcjonariuszami.

 

Osoba do kontaktu: Kinga Oszywa-Zaborowska
PR SPECIALIST
Come Creations Group
e-mail: kinga.oszywa@comecreationsgroup.pl
mob. +48 660 822 898

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zdrowie Zmiany formalno-prawne w Grupie Sanofi w Polsce Biuro prasowe
2024-04-17 | 12:30

Zmiany formalno-prawne w Grupie Sanofi w Polsce

Zmiany formalno-prawne w Grupie Sanofi w Polsce Grupa Sanofi w Polsce łączy dwie spółki, upraszcza nazwę prawną oraz przenosi się do nowego biura. Te inicjatywy są kolejnym
Zdrowie Ruszają poszukiwania beneficjentów Poland Business Run 2024
2024-04-17 | 08:00

Ruszają poszukiwania beneficjentów Poland Business Run 2024

Rozpoczął się nabór wniosków na beneficjentów tegorocznej charytatywnej sztafety biznesowej Poland Business Run. Każdy, kto potrzebuje dofinansowania do zakupu protezy
Zdrowie Z jakich powodów Polacy sięgają po catering?
2024-04-05 | 10:40

Z jakich powodów Polacy sięgają po catering?

Jak wynika z danych Maczfit, aż 69,9% osób decyduje się na wybór cateringu ze względu na chęć zrzucenia kilogramów[1]. Na górze tej listy znajduje się też m.in.

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Finanse

Zwolnienia lekarskie w prywatnej opiece medycznej są ponad dwa razy krótsze niż w publicznej. Oszczędności dla gospodarki to ok. 25 mld zł

Stan zdrowia pracujących Polaków wpływa nie tylko na konkurencyjność firm i koszty ponoszone przez pracodawców, ale i na całą gospodarkę. Jednak zapewnienie dostępu do szybkiej i efektywnej opieki zdrowotnej może te koszty znacząco zmniejszyć. Podczas gdy średnia długość zwolnienia lekarskiego w publicznym systemie ochrony zdrowia wynosi 10 dni, w przypadku opieki prywatnej to już tylko 4,5 dnia – wynika z badania Medicover. Kilkukrotnie niższe są też koszty generowane przez poszczególne jednostki chorobowe, co pokazuje wyraźną przewagę prywatnej opieki. Zapewnienie dostępu do niej może ograniczyć ponoszone przez pracodawców koszty związane z prezenteizmem i absencjami chorobowymi w wysokości nawet 1,5 tys. zł na pracownika.

Ochrona środowiska

Trwają prace nad szczegółami ścisłej ochrony 20 proc. lasów. Prawie gotowy jest także projekt ws. kontroli społecznej nad lasami

Postulat ochrony najcenniejszych lasów w Polsce znalazł się zarówno w „100 konkretach na pierwsze 100 dni rządów”, jak i w umowie koalicyjnej zawartej po wyborach 15 października 2023 roku. W wyznaczonym terminie nie udało się dotrzymać wyborczej obietnicy, ale prace nad nowymi regulacjami przyspieszają. Wśród priorytetów jest objęcie ochroną 20 proc. lasów najbardziej cennych przyrodniczo i ustanowienie kontroli społecznej nad lasami. Ministerstwo Klimatu i Środowiska konsultuje swoje pomysły z przedstawicielami różnych stron, m.in. z leśnikami, ekologami, branżą drzewną i samorządami.

Motoryzacja

Dwie duże marki chińskich samochodów w tym roku trafią do sprzedaży w Polsce. Są w stanie konkurować jakością z europejskimi producentami aut

Według danych IBRM Samar w Polsce w pierwszych dwóch miesiącach 2024 roku zarejestrowano 533 auta chińskich producentów. Jednak niedługo mogą się one pojawiać na polskich drogach znacznie częściej, ponieważ swoją obecność na tutejszym rynku zapowiedziało już kilku kolejnych producentów z Państwa Środka. Chińskich samochodów, przede wszystkim elektryków, coraz więcej sprzedaje się również w Europie. Prognozy zakładają, że ich udział w europejskim rynku do 2025 roku ma zostać niemal podwojony. – Jakość produktów dostarczanych przez chińskich producentów jest dzisiaj zdecydowanie lepsza i dlatego one z powodzeniem konkurują z producentami europejskimi – mówi Wojciech Drzewiecki, prezes IBRM Samar.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.