AstraZeneca po raz kolejny ze statusem Centrum Badawczo-Rozwojowego
W 2020 r. AstraZeneca, na mocy decyzji Ministra Rozwoju i Technologii, jako pierwsza globalna firma biofarmaceutyczna w Polsce, dołączyła do grona kilkudziesięciu przedsiębiorstw ze statusem Centrum Badawczo-Rozwojowego. Po wnikliwej analizie działalności firmy, we wrześniu br. AstraZeneca otrzymała rozstrzygnięcie o utrzymaniu statusu na kolejny rok.
Od 30 lat konsekwentnie stawiamy na Polskę, która jest dla AstraZeneca strategicznym rynkiem. Jesteśmy niezwykle dumni jak wiele udało nam się osiągnąć przez te lata – zapewnianie polskim pacjentom dostępu do najbardziej przełomowych terapii lekowych, odpowiadających na pilne wyzwania zdrowotne, a także zwiększanie zatrudnienia oraz nakładów na R&D, w tym inwestycja w Warszawskie Centrum Operacyjne Badań Klinicznych – podkreśla Wiktor Janicki, Prezes AstraZeneca Pharma Poland. Utrzymanie przez AstraZeneca statusu centrum badawczo-rozwojowego na kolejny rok świadczy o naszym konsekwentnym rozwoju i stanowi realizację naszej ambicji, by być kluczowym partnerem kształtującym ekosystem innowacji w Polsce – wskazuje Alina Pszczółkowska, Wiceprezes AstraZeneca Pharma Poland.
Przyznawany przez ministra właściwego w sprawach gospodarki status Centrum Badawczo-Rozwojowego stanowi narzędzie wsparcia dla przedsiębiorstw specjalizujących się w B+R w konkretnych obszarach np. farmacja, medycyna, energetyka, produkcja maszyn górniczych czy sektor informatyczno-inżynierski. Wspólnym mianownikiem tych przedsiębiorstw jest sprzedaż wyników własnych prac B+R do gospodarki. Obecnie w Polsce status Centrum Badawczo-Rozwojowego otrzymało ponad pięćdziesiąt podmiotów gospodarczych.[1]
[1] https://www.gov.pl/web/rozwoj-technologia/wykaz-cbr

Maksymalna wydajność, minimalne wymiary — Ohaus przedstawia wirówkę podłogową i

Medisept rozpoczyna milionowe inwestycje na Felinie

Jubileuszowa gala 10-lecia Fundacji Adamed.
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Bankowość

Rośnie liczba i wartość udzielonych konsumentom kredytów gotówkowych. Gorzej mają się kredyty ratalne oraz te udzielane firmom
Rynek kredytowy w Polsce co do zasady rośnie, choć nierównomiernie. Z danych Biura Informacji Kredytowej wynika, że najlepiej rozwija się segment kredytów gotówkowych dla konsumentów. Wartościowo wzrosła też kwota udzielonych limitów w kartach kredytowych. Według prognoz BIK w całym roku wzrośnie wartość zarówno udzielonych kredytów mieszkaniowych, jak i gotówkowych, choć tych pierwszych poniżej inflacji. Wcześniejsze cięcia stóp procentowych przez RPP nie zmieniły tej prognozy.
Transport
37,5 proc. środków z Planu Społeczno-Klimatycznego trafi na walkę z ubóstwem transportowym. Organizacje branżowe apelują o zmianę priorytetowych projektów [DEPESZA]

Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej z końcem czerwca zakończyło konsultacje Planu Społeczno-Klimatycznego, który otwiera drogę do pozyskania 65 mld zł (11,4 mld euro) z unijnego Społecznego Funduszu Klimatycznego. Polska będzie jego największym beneficjentem, a 37,5 proc. budżetu zostanie przeznaczone na bezpośrednie wsparcie osób narażonych na ubóstwo transportowe. Organizacje branżowe oceniają jednak, że walka z tym zjawiskiem może się okazać nieskuteczna. W toku konsultacji zgłosiły swoje zastrzeżenia co do priorytetów w wydatkach i sposobu wsparcia inwestycji w transport rowerowy.
Prawo
Firmy będą mogły przetestować krótszy tydzień pracy z rządowym wsparciem. Nabór wniosków ruszy w sierpniu

Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej uruchamia pilotaż krótszego tygodnia pracy. Zainteresowane wzięciem w nim udziału firmy będą się mogły ubiegać o wsparcie finansowe ze strony rządu. Politycy Nowej Lewicy, którzy są pomysłodawcami testu tego rozwiązania, przekonują, że finalnie zyskają na nim wszyscy, zarówno pracownicy, jak i pracodawcy, a ostrzeżenia o spodziewanych problemach gospodarki są mocno przesadzone.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.