Fasada Roku 2020 – zgłoszenia na półmetku
Buena Vista Media Group
Podwale 62a
51-010 Wroclaw
a.mrówka|bvmg.pl| |a.mrówka|bvmg.pl
728437715
www.bvmg.pl
Domy jednorodzinne, osiedla mieszkaniowe, biurowce, budynki użyteczności publicznej, odrestaurowane zabytki – mijamy je codziennie, często nawet nie zauważając ich kunsztu. Konkurs Fasada Roku już od 14 lat zmienia to podejście, uwrażliwiając na piękno architektury współtworzącej krajobraz polskich miast i miasteczek. Nagradza ciekawe realizacje, podkreślając rolę elewacji w kształtowaniu jakości budynku oraz jego otoczenia i stanowi doroczny przegląd aktualnych trendów budowlanych.
Tegoroczna edycja wystartowała 1 kwietnia br. pod honorowym patronatem Izby Architektów Rzeczypospolitej Polskiej (IARP) oraz Fundacji Twórców Architektury (FTA). W pierwszych trzech miesiącach przyjmowania zgłoszeń na starcie zameldowało się już ponad 100 elewacji. Historia podpowiada jednak, że ta liczba będzie wciąż rosła – w końcu dopiero minęliśmy półmetek.
Zgłoś obiekt…
Do rywalizacji można zgłosić każdy obiekt, którego elewację wykończono kompletną technologią Baumit i miało to miejsce w okresie od 01.01.2019 r. do 30.09.2020 r. Jest na to czas do końca września br. Tradycyjnie już obiekty będą klasyfikowane w pięciu kategoriach: budynek jednorodzinny, budynek wielorodzinny, budynek niemieszkalny, budynek po termomodernizacji oraz budynek zabytkowy po renowacji.
… i zawalcz o nagrody!
Co trzeba zrobić, by dany obiekt znalazł się na liście uczestników? Oczywiście dokonać jego zgłoszenia. Wystarczy wypełnić formularz elektroniczny na stronie konkursu, by dołączyć do zabawy i dać sobie szansę na wygranie 10 000 zł. Szczęśliwcy, którzy zwyciężą w swoich kategoriach na poziomie krajowym, wejdą automatycznie do gry na wyższym poziomie, dołączając do obsady międzynarodowej odsłony zmagań – Baumit Life Challenge, w ramach których będą walczyć o tytuł Europejskiej Fasady Roku. Wyższa stawka to też oczywiście jeszcze wyższa pula nagród.
O tym, kto otrzyma taką szansę, jeszcze w tym roku zdecyduje profesjonalne jury, w którym jak co roku zasiadają uznani architekci, a także przedstawiciele branży budowlanej oraz mediów. Pretendenci do tytułu będą oceniani pod względem kolorystyki oraz struktury. Równie ważne będą także detale architektoniczne i korelacja z otoczeniem, a w przypadku budynków zabytkowych – odniesienie do historycznej tradycji.
Głosowanie internautów
Niezależnymi arbitrami będą również internauci, którzy stworzą swój własny ranking fasad, oceniając kandydatów za pośrednictwem strony www.fasadaroku.baumit.com. Głosowanie już się rozpoczęło i potrwa do 30 października br. W tym roku przyświeca mu nowa formuła. Ocenić można dowolną liczbę obiektów, przyznając swoim głosom wagi od 1 do 5, w zależności od tego, który obiekt podoba nam się bardziej od pozostałych. Realizacje, które zajmą pierwsze miejsce w swojej kategorii, zostaną uhonorowane „wyróżnieniem internautów”.
Jeśli zatem wykańczaliście ostatnio elewację materiałami Baumit, i jeszcze nie dokonaliście zgłoszenia, z pewnością warto o tym pomyśleć – może to być początek wspaniałej przygody. Powodzenia!
Patronat Honorowy nad konkursem Fasada Roku 2020 sprawuje Izba Architektów Rzeczypospolitej Polskiej (IARP) oraz Fundacja Twórców Architektury (FTA). Ideę wspierają także media branżowe, w tym redakcje takich periodyków jak: „Architektura-Murator”, „Budujemy Dom”, „ekspertbudowlany”, „Izolacje”, „murator”, „Renowacje i Zabytki” i „Zawód:Architekt” oraz portali internetowych: 4budowlani.pl, archimania.pl, architektura.info, architekturadzisiaj.pl, budnet.pl, chemiabudowlana.info, infoarchitekta.pl, muratorplus.pl, sztuka-architektury.pl czy w-a.pl.
#nowehistorie w relacjach pomiędzy inwestorami, a służbami konserwatorskimi
Z jakimi problemami borykają się właściciele podczas wykańczania mieszkania
Popyt na komfortowe przestrzenie dla studentów wciąż rośnie
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.
Problemy społeczne
W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym
– Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.
Konsument
Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend
Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.