Aplikacja PolCard® Pay usprawnia wpłatę gotówki na konto przy użyciu terminala
Aplikacja PolCard® Pay ułatwia i przyspiesza proces wpłaty pieniędzy na konto za pośrednictwem terminala płatniczego. Od teraz konsumenci, którzy zechcą skorzystać z tego rozwiązania, będą mogli uzupełnić niezbędne dane na swoim telefonie przed przybyciem do sklepu. Z usługi korzystają już klienci sieci Żabka i Empik. Już wkrótce rozszerzenie usługi będzie dostępne także dla innych punktów handlowo-usługowych.
Jeszcze do niedawna warunkiem skorzystania z usługi wpłaty gotówki na konto w kasie sklepu było podanie przez wpłacającego swoich danych osobowych kasjerowi. Następnie klient przykładał kartę do terminala PolCard from Fiserv i akceptował transakcję kodem PIN. Aby przyspieszyć i ułatwić cały proces korzystania z usługi „Wpłata kartą” firma Fiserv Polska stworzyła aplikację PolCard Pay, dzięki której konsumenci mogą wcześniej, w dogodnym dla siebie czasie i miejscu, zarejestrować niezbędne dane osobowe w swoim telefonie, a następnie wpłacić pieniądze w wybranym sklepie.
– Zainteresowanie opcją wpłaty pieniędzy na konto za pośrednictwem terminala systematycznie rośnie. Dotychczas była ona dostępna tylko w sklepach Żabka oraz salonach Empik. Aplikacja PolCard Pay pozwoli na rozszerzenie usługi także dla innych punktów. Dzięki tej możliwości konsumenci nie muszą już tracić czasu na szukanie wpłatomatów czy oddziałów swojego banku. Mogą wpłacić gotówkę na swoje konto za darmo przy okazji codziennych zakupów. Aplikacja PolCard Pay jest dostępna do pobrania bezpłatnie w sklepie Google na systemy Android oraz iOS. W przyszłości planujemy także jej rozbudowę o kolejne funkcjonalności – mówi Krzysztof Polończyk, Prezes Zarządu Fiserv Polska S.A.
- Jako jeden z liderów sprzedaży wielokanałowej i transformacji cyfrowej w Polsce staramy się na każdym kroku budować pozytywne doświadczenie zakupowe i maksymalnie ułatwiać życie naszym klientom. Jednym z wielu udogodnień, jakie im proponujemy jest możliwość wpłaty gotówki na konto podczas codziennych zakupów w Empiku Wierzymy, że dzięki nowej aplikacji PolCard Pay ten proces będzie jeszcze szybszy i bardziej przyjazny , co docenią nie tylko klienci odwiedzający salony, ale i nasi pracownicy – komentuje Mateusz Rokita, Customer Experience and B2C Logistics Director w Empiku.
Polacy chcą korzystać z funkcji wpłaty pieniędzy za pomocą terminala
Stworzenie aplikacji jest odpowiedzią na potrzeby konsumentów. Fiserv Polska, działający pod marką PolCard from Fiserv w lipcu 2022 r. przeprowadził badanie, z którego wynika, że 31 proc. Polaków uważa funkcję wpłaty pieniędzy na konto w kasie sklepu, jak we wpłatomacie, za atrakcyjną. Ta usługa najbardziej zainteresowała młodszych respondentów. Ponad 54 proc. osób w wieku 18-29 lat chciałoby z niej skorzystać, co może wskazywać na to, że trend ten będzie rósł. Ponadto wpłata pieniędzy na konto za pośrednictwem terminala jest najbardziej popularna wśród ankietowanych mieszkających na wsiach (ponad 34 proc.) oraz w dużych miastach (ponad 35 proc.). Najchętniej skorzystaliby z niej Polacy zarabiający w przedziale 4 000 – 4 999 zł netto (ponad 58 proc.).
- Terminal to obecnie wielofunkcyjne urządzenie. Za jego pomocą można nie tylko wpłacać pieniądze na konto, lecz także je wypłacać. Terminal posiada również wiele innych, przydatnych funkcji dla klientów m.in. możliwość zostawienia napiwku w restauracji, płatność kartami lojalnościowymi czy też zakup doładowań telefonów komórkowych. Akceptanci mogą skorzystać też np. z usługi cashback, czyli wypłaty gotówki. Ponadto udostępnienie możliwości wpłaty pieniędzy na konto wiąże się również z zyskiem dla przedsiębiorcy, ponieważ otrzymuje on dodatkowe wynagrodzenie za każdą poprawnie zrealizowaną transakcję – podsumowuje Krzysztof Polończyk z Fiserv Polska S.A.
Nota metodologiczna:
Badanie zostało zrealizowane na zlecenie Fiserv Polska, działającego pod marką PolCard from Fiserv – w ankiecie telefonicznej, przeprowadzonej przez Instytut Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) w lipcu 2022 r. W badaniu wzięła udział reprezentatywna grupa dorosłych Polaków. Próba n = 1001.

Przedsiębiorcy oczekują sprawiedliwego traktowania przez organy podatkowe

Ryzyko związane z inwestowaniem w CFD

Pożyczka na spłatę chwilówek - czy to dobre rozwiązanie dla Ciebie?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników
Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.
Konsument
35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.
Problemy społeczne
Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.