Aplikacja PolCard® Pay usprawnia wpłatę gotówki na konto przy użyciu terminala
Aplikacja PolCard® Pay ułatwia i przyspiesza proces wpłaty pieniędzy na konto za pośrednictwem terminala płatniczego. Od teraz konsumenci, którzy zechcą skorzystać z tego rozwiązania, będą mogli uzupełnić niezbędne dane na swoim telefonie przed przybyciem do sklepu. Z usługi korzystają już klienci sieci Żabka i Empik. Już wkrótce rozszerzenie usługi będzie dostępne także dla innych punktów handlowo-usługowych.
Jeszcze do niedawna warunkiem skorzystania z usługi wpłaty gotówki na konto w kasie sklepu było podanie przez wpłacającego swoich danych osobowych kasjerowi. Następnie klient przykładał kartę do terminala PolCard from Fiserv i akceptował transakcję kodem PIN. Aby przyspieszyć i ułatwić cały proces korzystania z usługi „Wpłata kartą” firma Fiserv Polska stworzyła aplikację PolCard Pay, dzięki której konsumenci mogą wcześniej, w dogodnym dla siebie czasie i miejscu, zarejestrować niezbędne dane osobowe w swoim telefonie, a następnie wpłacić pieniądze w wybranym sklepie.
– Zainteresowanie opcją wpłaty pieniędzy na konto za pośrednictwem terminala systematycznie rośnie. Dotychczas była ona dostępna tylko w sklepach Żabka oraz salonach Empik. Aplikacja PolCard Pay pozwoli na rozszerzenie usługi także dla innych punktów. Dzięki tej możliwości konsumenci nie muszą już tracić czasu na szukanie wpłatomatów czy oddziałów swojego banku. Mogą wpłacić gotówkę na swoje konto za darmo przy okazji codziennych zakupów. Aplikacja PolCard Pay jest dostępna do pobrania bezpłatnie w sklepie Google na systemy Android oraz iOS. W przyszłości planujemy także jej rozbudowę o kolejne funkcjonalności – mówi Krzysztof Polończyk, Prezes Zarządu Fiserv Polska S.A.
- Jako jeden z liderów sprzedaży wielokanałowej i transformacji cyfrowej w Polsce staramy się na każdym kroku budować pozytywne doświadczenie zakupowe i maksymalnie ułatwiać życie naszym klientom. Jednym z wielu udogodnień, jakie im proponujemy jest możliwość wpłaty gotówki na konto podczas codziennych zakupów w Empiku Wierzymy, że dzięki nowej aplikacji PolCard Pay ten proces będzie jeszcze szybszy i bardziej przyjazny , co docenią nie tylko klienci odwiedzający salony, ale i nasi pracownicy – komentuje Mateusz Rokita, Customer Experience and B2C Logistics Director w Empiku.
Polacy chcą korzystać z funkcji wpłaty pieniędzy za pomocą terminala
Stworzenie aplikacji jest odpowiedzią na potrzeby konsumentów. Fiserv Polska, działający pod marką PolCard from Fiserv w lipcu 2022 r. przeprowadził badanie, z którego wynika, że 31 proc. Polaków uważa funkcję wpłaty pieniędzy na konto w kasie sklepu, jak we wpłatomacie, za atrakcyjną. Ta usługa najbardziej zainteresowała młodszych respondentów. Ponad 54 proc. osób w wieku 18-29 lat chciałoby z niej skorzystać, co może wskazywać na to, że trend ten będzie rósł. Ponadto wpłata pieniędzy na konto za pośrednictwem terminala jest najbardziej popularna wśród ankietowanych mieszkających na wsiach (ponad 34 proc.) oraz w dużych miastach (ponad 35 proc.). Najchętniej skorzystaliby z niej Polacy zarabiający w przedziale 4 000 – 4 999 zł netto (ponad 58 proc.).
- Terminal to obecnie wielofunkcyjne urządzenie. Za jego pomocą można nie tylko wpłacać pieniądze na konto, lecz także je wypłacać. Terminal posiada również wiele innych, przydatnych funkcji dla klientów m.in. możliwość zostawienia napiwku w restauracji, płatność kartami lojalnościowymi czy też zakup doładowań telefonów komórkowych. Akceptanci mogą skorzystać też np. z usługi cashback, czyli wypłaty gotówki. Ponadto udostępnienie możliwości wpłaty pieniędzy na konto wiąże się również z zyskiem dla przedsiębiorcy, ponieważ otrzymuje on dodatkowe wynagrodzenie za każdą poprawnie zrealizowaną transakcję – podsumowuje Krzysztof Polończyk z Fiserv Polska S.A.
Nota metodologiczna:
Badanie zostało zrealizowane na zlecenie Fiserv Polska, działającego pod marką PolCard from Fiserv – w ankiecie telefonicznej, przeprowadzonej przez Instytut Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) w lipcu 2022 r. W badaniu wzięła udział reprezentatywna grupa dorosłych Polaków. Próba n = 1001.
73% firm zachęca pracowników do proekologicznych zachowań
Gdzie nie logować się na konto bankowe? Świadomość potencjalnych zagrożeń
Jak zarobić na mieszkaniu i wciąż w nim mieszkać?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Finanse
Sektor finansowy walczy o pracowników. Coraz ważniejsze stają się kompetencje technologiczne
W Polsce 66 proc. organizacji ma trudności w obsadzaniu wakatów nowymi pracownikami o pożądanych kompetencjach. Największe problemy z rekrutacją ma branża finansów i nieruchomości (74 proc.) – wynika z raportu ManpowerGroup „Niedobór talentów”. Wśród najbardziej pożądanych umiejętności są te, które wiążą się z rozwojem technologii. Z jednej strony potrzebna jest chęć pracowników do samorozwoju, by nadążać za trendami, z drugiej – sami pracodawcy muszą ich do tego zachęcać i motywować. To jedno z wielu wyzwań stojących przed firmami.
Ochrona środowiska
Regulacje dotyczące zrównoważonego rozwoju będą dużym wyzwaniem dla biznesu. Firmy potrzebują dużego wsparcia od państwa
W związku z koniecznością wdrażania ESG firmy potrzebują dużego wsparcia zarówno edukacyjnego, merytorycznego, jak i finansowego. Dostosowanie się do wymogów prawnych w tym obszarze jest bowiem dla biznesu, szczególnie małego i średniego, dużym wyzwaniem. Warto jednak wykorzystać ten czas na niezbędne przygotowania i zyskanie przewag konkurencyjnych. Może temu służyć ścisła współpraca z dużymi kontrahentami, którzy są bardziej zaawansowani we wdrażaniu zasad zrównoważonego rozwoju. – Pomoc jest zdecydowanie potrzebna ze strony państwa – ocenia Marta Wrembel, wiceprezeska ESG Impact Network.
Transport
Wymiana oświetlenia w stolicy na ostatniej prostej. Zwrot z inwestycji już widać na rachunkach za prąd
Zamiast żółtego lub pomarańczowego światła z sodowych latarni w stolicy coraz częściej spotykamy jasne oświetlenie LED. Do tej pory udało się wymienić ponad 60 tys. opraw, a cały proces ma się zakończyć na przełomie tego i przyszłego roku. Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie przekonuje, że inwestycja w wymianę opraw świetlnych pozwala ograniczyć zużycie prądu nawet o dwie trzecie w porównaniu do starych lamp. Oszczędności, jakie wygenerował ratusz, już sięgają wielu milionów złotych.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.