Aplikacja PolCard® Pay usprawnia wpłatę gotówki na konto przy użyciu terminala
Aplikacja PolCard® Pay ułatwia i przyspiesza proces wpłaty pieniędzy na konto za pośrednictwem terminala płatniczego. Od teraz konsumenci, którzy zechcą skorzystać z tego rozwiązania, będą mogli uzupełnić niezbędne dane na swoim telefonie przed przybyciem do sklepu. Z usługi korzystają już klienci sieci Żabka i Empik. Już wkrótce rozszerzenie usługi będzie dostępne także dla innych punktów handlowo-usługowych.
Jeszcze do niedawna warunkiem skorzystania z usługi wpłaty gotówki na konto w kasie sklepu było podanie przez wpłacającego swoich danych osobowych kasjerowi. Następnie klient przykładał kartę do terminala PolCard from Fiserv i akceptował transakcję kodem PIN. Aby przyspieszyć i ułatwić cały proces korzystania z usługi „Wpłata kartą” firma Fiserv Polska stworzyła aplikację PolCard Pay, dzięki której konsumenci mogą wcześniej, w dogodnym dla siebie czasie i miejscu, zarejestrować niezbędne dane osobowe w swoim telefonie, a następnie wpłacić pieniądze w wybranym sklepie.
– Zainteresowanie opcją wpłaty pieniędzy na konto za pośrednictwem terminala systematycznie rośnie. Dotychczas była ona dostępna tylko w sklepach Żabka oraz salonach Empik. Aplikacja PolCard Pay pozwoli na rozszerzenie usługi także dla innych punktów. Dzięki tej możliwości konsumenci nie muszą już tracić czasu na szukanie wpłatomatów czy oddziałów swojego banku. Mogą wpłacić gotówkę na swoje konto za darmo przy okazji codziennych zakupów. Aplikacja PolCard Pay jest dostępna do pobrania bezpłatnie w sklepie Google na systemy Android oraz iOS. W przyszłości planujemy także jej rozbudowę o kolejne funkcjonalności – mówi Krzysztof Polończyk, Prezes Zarządu Fiserv Polska S.A.
- Jako jeden z liderów sprzedaży wielokanałowej i transformacji cyfrowej w Polsce staramy się na każdym kroku budować pozytywne doświadczenie zakupowe i maksymalnie ułatwiać życie naszym klientom. Jednym z wielu udogodnień, jakie im proponujemy jest możliwość wpłaty gotówki na konto podczas codziennych zakupów w Empiku Wierzymy, że dzięki nowej aplikacji PolCard Pay ten proces będzie jeszcze szybszy i bardziej przyjazny , co docenią nie tylko klienci odwiedzający salony, ale i nasi pracownicy – komentuje Mateusz Rokita, Customer Experience and B2C Logistics Director w Empiku.
Polacy chcą korzystać z funkcji wpłaty pieniędzy za pomocą terminala
Stworzenie aplikacji jest odpowiedzią na potrzeby konsumentów. Fiserv Polska, działający pod marką PolCard from Fiserv w lipcu 2022 r. przeprowadził badanie, z którego wynika, że 31 proc. Polaków uważa funkcję wpłaty pieniędzy na konto w kasie sklepu, jak we wpłatomacie, za atrakcyjną. Ta usługa najbardziej zainteresowała młodszych respondentów. Ponad 54 proc. osób w wieku 18-29 lat chciałoby z niej skorzystać, co może wskazywać na to, że trend ten będzie rósł. Ponadto wpłata pieniędzy na konto za pośrednictwem terminala jest najbardziej popularna wśród ankietowanych mieszkających na wsiach (ponad 34 proc.) oraz w dużych miastach (ponad 35 proc.). Najchętniej skorzystaliby z niej Polacy zarabiający w przedziale 4 000 – 4 999 zł netto (ponad 58 proc.).
- Terminal to obecnie wielofunkcyjne urządzenie. Za jego pomocą można nie tylko wpłacać pieniądze na konto, lecz także je wypłacać. Terminal posiada również wiele innych, przydatnych funkcji dla klientów m.in. możliwość zostawienia napiwku w restauracji, płatność kartami lojalnościowymi czy też zakup doładowań telefonów komórkowych. Akceptanci mogą skorzystać też np. z usługi cashback, czyli wypłaty gotówki. Ponadto udostępnienie możliwości wpłaty pieniędzy na konto wiąże się również z zyskiem dla przedsiębiorcy, ponieważ otrzymuje on dodatkowe wynagrodzenie za każdą poprawnie zrealizowaną transakcję – podsumowuje Krzysztof Polończyk z Fiserv Polska S.A.
Nota metodologiczna:
Badanie zostało zrealizowane na zlecenie Fiserv Polska, działającego pod marką PolCard from Fiserv – w ankiecie telefonicznej, przeprowadzonej przez Instytut Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) w lipcu 2022 r. W badaniu wzięła udział reprezentatywna grupa dorosłych Polaków. Próba n = 1001.
5 rad dla przedsiębiorców na 2025 r. od lidera finansowania pozabankowego
Ubezpieczenia na życie jako inwestycja w pracowników
Internetowy Fundusz Leasingowy S.A. wyemitował obligacje na kwotę 6 mln złotych
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.