BFF prezentuję strategię Ever more a bank like no others
BFF Banking Group
ul. Kilińskiego 66
91-118 Łódź
ewelina.kolad|bff.com| |ewelina.kolad|bff.com
+48 42 272 82 90
https://pl.bff.com/pl/
BFF Banking Group ogłasza aktualizację strategii na 2028 r. „Coraz bardziej a bank like no other" oraz cele finansowe na 2026 r.
Massimiliano Belingheri, CEO, powiedział: "Fundamentem strategii BFF na 2028 r. są nasze mocne strony i dobre otoczenie rynkowe, aby w dalszym ciągu zapewniać dobre zwroty dla akcjonariuszy, ze skorygowanym zyskiem netto rosnącym o ponad 78% do 2026 r. i oczekiwanymi dywidendami w wysokości 40% naszej obecnej kapitalizacji rynkowej. Dążymy do dalszego umacniania pozycji lidera w specjalistycznych obszarach finansowych w Europie, wykorzystując naszą pozycję w faktoringu dla dostawców z sektora administracji publicznej i opieki zdrowotnej oraz wyjątkową rolę banku depozytariusza dla innych banków i instytucji finansowych we Włoszech. Dążymy do tego, inwestując w naszą działalność i naszych pracowników, działając w sposób uczciwy i przejrzysty, utrzymując pozycję lidera w zakresie innowacji, obsługi klienta i realizacji na rynkach referencyjnych, przy niskim profilu ryzyka i wysokiej wydajności operacyjnej, a także dostosowując się do najlepszych praktyk ładu korporacyjnego dla spółek publicznych. Jesteśmy zrównoważoną firmą, z wyjątkową zdolnością do nagradzania naszych akcjonariuszy, naszych pracowników i naszych społeczności".
Cele strategiczne BFF 2028
- Rozwój Factoringu i Pożyczek, w core businesie Grupy, i umocnienie się na pozycji największego nabywcy na rosnącym i słabo spenetrowanym rynku wierzytelności publicznych w Europie, poprzez:
- duży wzrost liczby klientów na istniejących i nowych rynkach, także dzięki otwarciu oddziału we Francji;
- wzmocnienie operacyjnej przewagi konkurencyjnej dzięki nowemu systemowi faktoringowemu oraz dalsze zwiększane efektywności działań w zakresie windykacji.
- Dalsze wspieranie nowych możliwości rozwoju, zarządzania ryzykiem i wydajności poprzez inwestycje w infrastrukturę operacyjną.
- Kontynuowanie możliwości rozwoju zespołowi, przy jednoczesnym utrzymaniu zachęt do interesariuszy (silnego powiązania systemów motywacyjnych z interesem akcjonariuszy banku).
- Dalsza optymalizacja finansowania i kapitału.
- Zapewnienie wiodącego na rynku, zwrotu z kapitału i dywidendy dla akcjonariuszy, przy czym kapitał powyżej 12% CET1 będzie wypłacany akcjonariuszom.
- Utrzymanie niskiego profilu ryzyka Grupy, skuteczne zarządzanie przeterminowanymi należnościami oraz kalendarzem rezerw.
- Dalsze zwiększanie naszego pozytywnego wpływu na społeczeństwo, środowisko i interesariuszy, wraz z celami zerowej emisji i podwojeniem inwestycji w inicjatywy społeczne.
Cele zrównoważonego rozwoju BFF 2026:
- Dalsza poprawa Cost/Income Ratio, <40%,
- Solidne wskaźniki kapitałowe: CET1 ≥ 12%,
- Wiodący na rynku wskaźnik RoTE: >50%,
- Znaczące zwroty dla akcjonariuszy:
- Wzrost skorygowanego zysku netto o ok. 78% w porównaniu do 2022 r., na poziomie 255-265 mln EUR. EPS w 2026 r.: 1,37-1,43 euro (1,34-1,39 euro w pełni rozwodnionych),
- Ponad 720 mln EUR lub ok. 40% obecnej kapitalizacji rynkowej do wypłaty w formie dywidendy do 2026 r.
- Zerowa emisja dwutlenku węgla (netto),
- Podwojenie inwestycji w inicjatywy społeczne,
- >80% pracowników w budynkach z certyfikatem LEED do 2026 r.
BFF Banking Group
BFF Banking Group jest wiodącym, niezależnym graczem w Europie, specjalizującym się w faktoringu i zarządzaniu należnościami administracji publicznej, usługach związanych z instrumentami kapitałowymi, płatnościami bankowymi i korporacyjnymi. Grupa działa we Włoszech, Chorwacji, Czechach, Francji, Grecji, Polsce, Portugalii, Słowacji i Hiszpanii. Jest obecna także w Niemczech, Holandii i Irlandii, gdzie oferuje depozyty on-line. Obsługuje w sumie 12 państw w całej Europie. BFF jest notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Mediolanie. W 2021 r. odnotował skonsolidowany skorygowany zysk netto w wysokości 146 mln euro, przy wskaźniku CET1 Grupy na poziomie 17% na koniec marca 2023 r. www.bff.com
5 rad dla przedsiębiorców na 2025 r. od lidera finansowania pozabankowego
Ubezpieczenia na życie jako inwestycja w pracowników
Internetowy Fundusz Leasingowy S.A. wyemitował obligacje na kwotę 6 mln złotych
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.