CEO AICPA & CIMA ogłasza odejście na emeryturę
Barry Melancon, Chief Executive, Association of International Certified Professional Accountants, a także Prezydent i CEO, American Institute of CPAs, ustąpi po 30 latach służby na rzecz profesji
Barry Melancon CPA, CGMA ogłosił, że planuje przejść na emeryturę z dniem 31 grudnia 2024 r., ustępując ze stanowiska Chief Executive w Association of International Certified Professional Accountants oraz Prezydenta i CEO w American Institute of CPAs (AICPA). Association of International Certified Professional Accountants to największa na świecie organizacja zrzeszającą specjalistów ds. rachunkowości publicznej i zarządczej. Melancon służył profesji przez 30 lat. Ogłoszenie szczegółów dotyczących jego następcy oczekiwane jest przed końcem 2024 roku; Melancon będzie wspierał nowego CEO w przejęciu obowiązków.
„Było dla mnie ogromnym zaszczytem pracować na rzecz tej dynamicznej, zorientowanej na dostarczanie usług profesji. Jestem dumny, że AICPA i CIMA połączyły siły tworząc wiodące stowarzyszenie, działające w imieniu i na rzecz promowania księgowości i finansów jako branży prawdziwie globalnej i rozwojowej. Przez dziesięciolecia swojej pracy byłem zaangażowany we wspieranie rozwoju naszej profesji, służenie interesowi publicznemu, wykorzystywanie nowych możliwości, wprowadzanie innowacji oraz zwiększanie naszego wkładu w dobro społeczne. Dziś jesteśmy świadkami, jak nasza profesja ewoluuje w szybkim tempie, aby sprostać potrzebom rynku i pełnić rolę zaufanego strategicznego doradcy. To dobrze wróży na przyszłość, ponieważ dzięki temu nasza profesja jest w stanie sprostać wielu wyzwaniom, które stoją przed firmami, gospodarkami i pojedynczymi osobami” – powiedział Barry Melancon.
Melancon objął stanowisko CEO AICPA w 1995 roku, w wieku 37 lat, stając się najmłodszym dyrektorem generalnym w historii organizacji. Pełnił też tę funkcję najdłużej od momentu założenia AICPA w 1887 roku. W 2017 roku został CEO Association of International Certified Professional Accountants, po tym jak udało mu się połączyć dwie największe na świecie organizacje w dziedzinie rachunkowości publicznej i zarządczej – AICPA i CIMA. Swoją karierę zawodową rozpoczął jako praktykujący Certified Professional Accountant (CPA) w Luizjanie. Został partnerem w firmie świadczącej usługi księgowe w wieku 25 lat, a nastepnie objął kierownictwo Towarzystwa CPAs w Luizjanie (Society of Louisiana CPAs) i został mianowany dyrektorem generalnym AICPA.
About AICPA & CIMA, together as the Association of International Certified Professional Accountants
AICPA® & CIMA®, together as the Association of International Certified Professional Accountants (the Association), advance the global accounting and finance profession through our work on behalf of 597,000 AICPA and CIMA members, candidates and registrants in 188 countries and territories. Together, we are the worldwide leader on public and management accounting issues through advocacy, support for the CPA license, the CGMA designation and specialised credentials, professional development and thought leadership. We build trust by empowering our members, candidates and registrants with the knowledge and opportunities to be leaders in broadening prosperity for a more inclusive, sustainable and resilient future.
The American Institute of CPAs® (AICPA®), the world’s largest member association representing the CPA profession, sets ethical standards for its members and U.S. auditing standards for private companies, not-for-profit organisations and federal, state and local governments. It also develops and grades the Uniform CPA Examination and builds the pipeline of future talent for the public accounting profession.
The Chartered Institute of Management Accountants® (CIMA®) is the world’s leading and largest professional body of management accountants. CIMA works closely with employers and sponsors leading-edge research, constantly updating its professional qualification and professional experience requirements to ensure it remains the employer’s choice when recruiting financially trained business leaders.

Pożyczka na spłatę chwilówek - czy to dobre rozwiązanie dla Ciebie?

Legalne działanie w świecie kryptowalut – zgodnie z kanadyjskim prawem

BLIKUJ na raty w IKEA! Nowy sposób płatności dostępny w całej Polsce
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.