Faktoria z Grupy Nest Bank w nowych barwach
Faktoria, należąca do Grupy Nest Bank, odświeża swoją identyfikację wizualną. Zmienił się zarówno logotyp, jak i strona internetowa oraz pozostałe elementy marki – Jesteśmy na rynku już 5 lat, dlatego nadszedł czas na zmianę wizerunku. Nowa identyfikacja wizualna odzwierciedla osobowość i etap rozwoju, na którym obecnie się znajdujemy – mówi Jerzy Dąbrowski, Wiceprezes Zarządu Faktorii.
Nowa tożsamość na mocnych fundamentach
Nowy logotyp Faktorii jest energetyczny i zdecydowany, a jego design znacząco się wyróżnia. Dynamiczna zieleń i minimalistyczny krój fontu nawiązują do rozwiązań technologicznych, na które stawia firma. Trzy koła symbolizują płynność, skuteczność działań finansowych i rozwijanie innowacyjnych rozwiązań.
- Faktoria to połączenie elastycznego fintechu o silnych fundamentach bankowych z najlepszymi praktykami faktoringowymi. Chcemy zakomunikować rynkowi, że jesteśmy pierwszym spółką z tak szeroką paletą rozwiązań, które nie tylko przyspieszają, zabezpieczają, ale też odraczają płatności dla polskich firm – mówi Jerzy Dąbrowski, Wiceprezes Zarządu Faktorii.
- Przy tworzeniu nowego znaku Faktorii, nawiązywaliśmy do języka wizualnego Grupy Nest Bank, z której spółka się wywodzi. Font w odświeżonej wersji logotypu Faktorii jest alternatywną wersją fontu wykorzystywanego w identyfikacji banku. Drugim elementem łączącym znak Faktorii i Grupy Nest Bank jest spójna kolorystyka. W projekcie zastosowaliśmy podstawową barwę fioletu, a także dodaliśmy jego uzupełniający, nieco ciemniejszy odcień – mówi Julia Piłasewicz, Project Director w Dragon Rouge.
Faktoring nabiera kolorów
Energy Green
Energia głównego koloru Faktorii jest zamierzona. Z jednej strony zieleń symbolizuje otwartość i zaangażowanie spółki w rozwój swoich klientów. Z drugiej, fluorescencyjny odcień podkreśla digitalowy i nowoczesny charakter. Widać to szczególnie w najnowszych rozwiązaniach ofertowych Faktorii. Właściciele firm jeszcze szybciej i prościej mogą sięgać po sprawdzone rozwiązania, które pomogą wyróżnić się na rynku i zapewnić im płynność finansową.
- Dla naszych klientów jesteśmy przede wszystkim partnerem, dlatego zdecydowaliśmy się na zieleń, która kojarzy się z czymś przyjaznym, dobrą energią. W końcu w działaniach Faktorii kierujemy się przede wszystkim dobrem przedsiębiorców – dodaje Jerzy Dąbrowski.
Light Violet, Unique Violet
Odcienie fioletu nawiązują do identyfikacji wizualnej Nest Banku.
Confident Graphit
Wyróżniający się na tle pozostałych grafit wnosi równowagę. O ile żywe odcienie odwołują się do kreatywności i ciągłego rozwoju marki, ciemniejsza barwa oddaje jej silny charakter, pewność siebie i profesjonalizm. Co to oznacza w praktyce? Faktoria łączy w sobie świeże spojrzenie na branżę faktoringową z mocnym zapleczem finansowym, dzięki czemu oferuje wysoki poziom usług.
O Faktorii:
Faktoria to spółka należąca do Grupy Nest Bank. Oferuje rozwiązania, które przyspieszając, odraczają i zabezpieczają płatności dla małych, średnich i większych firm. Faktoria to zarówno klasyczny faktoring, jak i usługa płatności odroczonych dla firm (spingo). W ofercie ma też nowatorskie rozwiązanie dla użytkowników ERP dostępne poprzez platformę Apfino, należącą do Comarch ERP.

Ceny ubezpieczeń spadły o 3% w pierwszym kwartale 2025 r.

Pożyczki bez zaświadczeń i formalności – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają tę formę finansowania?
Walletto Fintech Poland i rozwój polskiego ekosystemu fintech
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Blackout w Hiszpanii i Portugalii ujawnił braki europejskiego systemu elektroenergetycznego. Niezbędna modernizacja sieci i połączeń między krajami
Komisja Europejska musi wyciągnąć wnioski z problemów z dostawami energii w Hiszpanii i Portugalii. Zapowiada też podjęcie działań, aby uniknąć takich poważnych blackoutów w przyszłości. Eksperci apelują przede wszystkim o inwestycje w modernizację sieci, by była ona gotowa na większą liczbę źródeł odnawialnych, a także w rozbudowę połączeń między państwami członkowskimi, dzięki czemu łatwiej będzie reagować na kryzysy.
Problemy społeczne
37 proc. Ukraińców nie wie, jak zaszczepić dziecko w Polsce. Potrzebna większa edukacja w tym zakresie

Choć trzech na czterech uchodźców z Ukrainy darzy polski system ochrony zdrowia dużym zaufaniem, to 21 proc. z nich ma problem z zaufaniem do samych szczepień. To dlatego wiele ukraińskich mam podejmuje decyzję o nieszczepieniu dziecka. Dużym wyzwaniem jest więc zwiększanie ich świadomości na temat korzyści płynących ze szczepień dla zdrowia jednostek i całej populacji, a także wyjaśnianie wątpliwości związanych z ewentualnymi skutkami ubocznymi. Tę rolę edukacyjną musi wziąć na siebie polski personel systemu ochrony zdrowia.
Telekomunikacja
Dyrektywa unijna zmienia podejście do cyberbezpieczeństwa. W Polsce trwają prace nad jej wdrożeniem

Według zapewnień rządu w tym kwartale zakończą się rządowe prace nad nowelizacją ustawy o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa, która wdroży do polskiego prawa zapisy dyrektywy NIS2. Będzie to mieć istotne znaczenie dla kształtowania polityk cyberbezpieczeństwa przez duże i średnie podmioty zaliczane do kategorii kluczowych i ważnych. Choć pojawiają się głosy krytyczne, sugerujące, że regulacje są zbyt daleko idące, to eksperci od cyberbezpieczeństwa są przekonani, że akurat w tym obszarze mogą one przynieść szereg korzyści, zwłaszcza we współczesnych warunkach geopolitycznych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.