Komunikaty PR

Finastic- skuteczne narzędzie do odzyskania należności

2023-03-01  |  01:00

FINASTIC – SKUTECZNE NARZĘDZIE DO ODZYSKANIA NALEŻNOŚCI

Finastic to rewolucyjna zmiana na rynku zarządzania wierzytelnościami. Prosta aplikacja, dzięki, której człowiek przestaje być nękany przez wierzycieli, odzyskuje godność i panowanie nad własnymi finansami. Dla wielu firm to szansa na skuteczne odzyskanie swoich należności, przy jednoczesnym utrzymaniu trwałej i przyjaznej relacji ze swoimi klientami.

Finastic by AxFina to z jednej strony rozwiązanie umożliwiające prowadzenie w pełni cyfrowego i zorientowanego na klienta procesu odzyskiwania wierzytelnościami, a z drugiej narzędzie, które osobom fizycznym pozwala przezwyciężyć trudności finansowe, zapewniając wszechstronną platformę do wygodnego, samoobsługowego zarządzania długiem – zarówno w aplikacji internetowej jak i wersji mobilnej na iOS/Android.

JAK DZIAŁA FINASTIC?

Jednym z podstawowych problemów branży e-commerce, pożyczkodawców, ubezpieczycieli, fintechów, branży energetycznej i challenger banków jest brak aktualnych danych kontaktowych. Do tej pory w swoich standardowych działaniach firmy zajmujące się windykacją posiadały ograniczone możliwości, przez co znaczna część spraw była kierowana do sądów. W takich sytuacjach nieprzyjemne konsekwencje, którym można było zapobiec, spadały na osoby mające z różnych przyczyn problem ze spłatą swoich długów. Ponadto, brak podejścia zorientowanego na klienta i dogłębnego zrozumienia jego sytuacji skutkuje wysyłaniem uniwersalnych ponagleń listownych, wiadomości SMS i licznymi próbami połączeń telefonicznych, co nie ma odpowiedniego przełożenia na poziom odzyskanych należności. Do tej pory to firma odbierająca dług decydowała o formie, miejscu i czasie kontaktu.

Wprowadzenie Finastic całkowicie odwraca ten wektor i rewolucjonizuje rynek zarządzania wierzytelnościami. Empatyczne podejście do osoby zadłużonej, cyfrowa komunikacja omnichannel i samoobsługowe zarządzanie zobowiązaniem przez klienta to podstawa. Dzięki aplikacji można dokonywać szybkich płatności online, ustalać dogodne plany spłat i uzyskiwać refinansowanie na podstawie spersonalizowanych informacji o zadłużonym.

Rozwiązanie zapewnia niskokosztową komunikację z klientem w oparciu o jego własne preferencje i wybory. Narzędzie dopasowuje komunikaty wysyłane do użytkownika końcowego na podstawie cyfrowej analizy zebranych danych. Istotnym elementem platformy jest samoobsługowy portal klienta. Użytkownik samodzielnie zarządza saldem swojego zobowiązania w systemie 24/7 (także w weekendy i święta). Takie rozwiązanie zwiększa efektywność czasową i kosztową oraz wzmacnia zaangażowanie klientów w proces spłaty długu. Kwoty są spłacane przez klienta drogą online, przez co są automatycznie księgowane i natychmiast aktualizują saldo zadłużenia. Daje to poczucie kontroli nad sytuacją i własnymi finansami.

- Kluczową kwestią jest wdrożenie podejścia zorientowanego na klienta, a także oparcie procesów odzyskiwania wierzytelności na automatyzacji i precyzyjnej analizie danych, co pozwala dynamicznie optymalizować realizowane strategie windykacyjne. Dzięki użytej technologii udrażniamy przepływy finansowe firm korzystających z naszych usług, zwiększając ich efektywność, a ich klientom pomagamy wyjść z trudnej sytuacji finansowej. - mówi Michał Gębała, Head of Digital Innovation w AxFina.

Jak wskazują badania, dzięki implementacji cyfrowej strategii windykacji firmy mogą zredukować koszty zarządzania wierzytelnościami średnio o 15%.

LUDZKA TWARZ ZARZĄDZANIA WIERZYTELNOSCIAMI

Dzięki korzystaniu z aplikacji Finastic człowiek w godny sposób sam decyduje w jaki sposób będzie regulował swoje zobowiązanie. Nie musi tłumaczyć się przed nikim obcym ze swoich problemów. Czynności związane ze swoim długiem i wszelkie spłaty dokonuje poprzez prosty w obsłudze portal klienta. Może to robić w dogodnym dla siebie momencie np. w wolnej chwili w tramwaju lub wieczorem w zaciszu własnego domu, nie przymuszany przez nikogo obcego. Sam również decyduje o momencie, w którym jest mu potrzebna konsultacja specjalisty AxFina.

Badanie “Holistic customer assistance through digital-first collections” firmy doradczej McKinsey (maj, 2021) wskazuje, że 25% więcej klientów dokonuje spłat, jeśli kontakt z nimi odbywa się zgodnie z ich preferowanym kanałem komunikacji. Istotnym wynikiem badania jest też fakt, że 25% mniej klientów wpada do puli spraw z zaległą płatnością, jeżeli komunikacja przeniesiona do świata online jest empatyczna oraz zorientowana na klienta.

Polacy wykazują się bardzo wysokim poziomem absorbcji technologii. Jak wynika z raportu Fundacji DigitalPoland „Technologia w służbie społeczeństwu. Czy Polacy zostaną społeczeństwem 5.0?” (2021) 91% Polaków uważa, że nowe technologie ułatwiają codzienne życie, a 74% z chęcią sięga po nowinki technologiczne. Taki wynik może prognozować szybki rozwój aplikacji w Polsce.

FINASTIC – ROZWIĄZANIE DOSTARCZANE PRZEZ AXFINA

Finastic to nie tylko aplikacja, lecz multibranżowy zespół europejskich ekspertów i gwarancja bezpieczeństwa zapewniona przez grupę AxFina.

Misją AxFina jest znalezienie dogodnej ścieżki na wyjście z długów dla każdego klienta z wykorzystaniem innowacyjnych narzędzi cyfrowych. Podmiot należy do wiodącej grupy finansowej w Europie. Stabilność funkcjonowania gwarantują inwestorzy, wśród których znajduje się Europejski Bank Odbudowy i Rozwoju posiadający 24% udziałów.

- Jesteśmy jedyną instytucją zajmującą się obsługą wierzytelności w modelu „digital-first” w portfolio inwestycyjnym Europejskiego Banku Odbudowy i Rozwoju. To ogromna nobilitacja i swego rodzaju potwierdzenie dla kontrahentów, że nasza strategia, zarząd i spółka zostały dokładnie prześwietlone, a innowacyjne know-how docenione. - mówi Krzysztof Różycki, który zasiadł za sterami polskiej spółki w grupie AxFina. Menedżer, mający na swoim koncie sukcesy osiągnięte z markami takimi jak: Kruk, Lindorff i Hoist. 

FINASTIC - PRZYSZŁOŚĆ EFEKTYWNEGO ZARZĄDZANIA WIERZYTELNOŚCIAMI

Finastic to zarówno narzędzie będące w sercu podejścia „digital-first” wdrożonego we własnych procesach windykacyjnych AxFina, jak i rozwiązanie typu Software-as-a-Service, udostępniane przez AxFina innym podmiotom w modelu „white-label” (customowo, ściśle dopasowując się do marki oraz potrzeb klienta biznesowego).

Oferowane trzy kluczowe filary wsparcia przedsiębiorstw to:

  • zarządzanie zorientowaną na klienta wielokanałową komunikacją on-line i off-line
  • zwiększenie wydajności zarządzania wierzytelnościami dzięki wdrożeniu automatyzacji i modelu samoobsługi
  • wartość dodana w postaci przyjaznej usługi i produktu finansowego, który ułatwia spłatę zadłużenia

 

Dla przedsiębiorstw, które starają się odzyskać swoje należności, AxFina gwarantuje zwiększenie efektywności, budowę silnych relacji z klientami, ochronę reputacji i znaczną oszczędność kosztów.

https://axfina.pl/

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Finanse Ceny ubezpieczeń spadły o 3% w pierwszym kwartale 2025 r. Biuro prasowe
2025-04-28 | 06:00

Ceny ubezpieczeń spadły o 3% w pierwszym kwartale 2025 r.

Ceny ubezpieczeń na świecie spadły średnio o 3% w pierwszym kwartale 2025 roku, po spadku o 2% w Q4 2024 r., co oznacza trzeci z rzędu kwartalny spadek po siedmiu
Finanse Pożyczki bez zaświadczeń i formalności – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają tę formę finansowania?
2025-04-21 | 06:00

Pożyczki bez zaświadczeń i formalności – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają tę formę finansowania?

Na polskim rynku finansowym pojawiają się coraz to nowsze możliwości pozyskiwania dodatkowych środków na różne cele. Wśród nich najpopularniejsze stają się pożyczki
Finanse BRAK ZDJĘCIA
2025-03-24 | 13:30

Walletto Fintech Poland i rozwój polskiego ekosystemu fintech

Polska scena fintechowa dynamicznie się rozwija, a lokalne firmy technologii finansowej coraz śmielej wkraczają na rynki międzynarodowe. Współpraca Walletto Fintech Poland z Fintech Poland otwiera nowe możliwości

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają prace nad szczegółowymi wytycznymi dla schronów. Prowadzona jest też inwentaryzacja i ocena stanu istniejących obiektów

W MSWiA trwają prace nad rozporządzeniem, które określi m.in., jakie warunki powinny spełniać miejsca schronienia, oraz wprowadzi spójne standardy dotyczące ich organizacji i wyposażenia. Ich opracowanie wymagane jest przez ustawę o ochronie ludności i obronie cywilnej, która weszła w życie 1 stycznia br. Trwa także inwentaryzacja istniejących obiektów zbiorowej ochrony, w tym schronów. Jak podkreślają eksperci, mamy w tym obszarze wiele zaległości do nadrobienia. Problemem jest niedobór specjalistów od budowli schronowych, którzy mogliby ten proces wesprzeć i przyspieszyć.

Handel

Nowy rozdział we współpracy Wielka Brytania – Unia Europejska. Bezpieczeństwo jedną z kluczowych kwestii

19 maja odbędzie się w Londynie pierwszy od brexitu na tak wysokim szczeblu szczyt brytyjskich i unijnych przywódców. Zdaniem polskich europosłów obydwie strony dojrzały do ponownego zacieśnienia stosunków i są dla siebie kluczowymi partnerami. Rozmowy dotyczyć mają przede wszystkim zagadnień związanych z obronnością, ale także możliwości swobodnego przemieszczania się młodych ludzi. Wyzwaniem we wzajemnych relacjach wciąż są kwestie handlowe.

Transport

W Amazon pracuje ponad 750 tys. robotów. Najnowszy jest wyposażony w „zmysł” dotyku

Pierwsze roboty wyposażone w „zmysł” dotyku wykorzystywane są przez Amazon do obsługi produktów w centrach realizacji zamówień w USA i Niemczech. Roboty potrafią precyzyjnie przeszukiwać nawet ciasne przestrzenie półek w poszukiwaniu konkretnych produktów i z wyczuciem przenosić je na taśmę. Dzięki nim pracownicy nie muszą się schylać ani wspinać po drabinie w poszukiwaniu towaru. Automatyzacja wspiera też pracę kurierów. Paczki, które mają być dostarczone pod wskazany adres, podświetlane są w furgonetce na zielono, co ułatwia znalezienie właściwej przesyłki i skraca czas dostawy.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.