Jak przyciągnąć uwagę klientów podczas zakupów stacjonarnych?
Aż 71 proc. konsumentów na całym świecie deklaruje, że obecnie robi zakupy w sklepach stacjonarnych równie często lub nawet częściej niż przed pandemią – tak wynika z najnowszych badań[1]. Co trzecia osoba jest zdania, że angażujące treści cyfrowe i spersonalizowane doświadczenia mają największy wpływ na decyzje zakupowe konsumentów. Jak zatem przyciągnąć klientów? Kluczową rolę w procesie zakupowym odgrywa reklama i przekaz generowany przez markę.
Choć pandemia już dawno za nami – nadal wiele firm mierzy się z jej skutkami, wpłynęła ona bowiem na postrzeganie świata przez konsumentów, a także na ich decyzje zakupowe. Po pierwotnym „boomie” na zakupy online obecnie coraz więcej klientów wraca do sklepów stacjonarnych, głównie w celu robienia zakupów spożywczo-chemicznych. Dlaczego? 45 proc. konsumentów wskazuje, że docenia fakt, iż zakupy może odebrać od razu po ich zrealizowaniu – nie musi czekać na kuriera i dostawę. Drugim elementem istotnym dla konsumentów jest to, iż mogą zainspirować się w sklepie stacjonarnym i poszukać nowych produktów, które są reklamowane.
Jak dotrzeć do klientów za pomocą reklamy w sklepie?
Reklama odgrywa kluczową rolę w procesie zakupowym – co potwierdzają ww. badania. Konsumenci lubią być inspirowani nietuzinkowym przekazem i chcą eksperymentować z produktami, które dotychczas nie były im znane. Istotne jest, by sklepy dobierały odpowiedni przekaz reklamowy i zaciekawiły swoich odbiorców.
– Reklama w sklepie to nie tylko komunikat informacyjny, to przede wszystkim pierwsze wrażenie, jak klient odbiera dany produkt. Odpowiednio skonstruowane treści reklamowe mają moc nie tylko informowania o produktach czy promocjach, ale także budowania relacji z klientem. Poprzez trafne treści, marka może wzbudzać zainteresowanie, budować zaufanie, a nawet inspirować do zakupu. To nie tylko kwestia przekazu, lecz także sposobu, w jaki prezentuje swoje wartości, dba o estetykę i komunikuje się z otoczeniem. Dlatego właściwe dobieranie treści reklamowych staje się kluczowym elementem strategii biznesowej, który nie tylko wpływa na wyniki sprzedażowe, ale także kształtuje postrzeganie marki i buduje lojalność klientów – wyjaśnia Robert Dąbrowski, CEO Recevent.
A jaki powinien być przekaz marki? Coraz więcej konsumentów wymaga, by firmy działały w sposób zrównoważony i z poszanowaniem środowiska naturalnego. Fakt, że dwie trzecie (66%) z kupujący oceniają zrównoważone praktyki i sprzedaż zrównoważonych produktów jako jeden z kluczowych elementów to ważny sygnał dla firm.
– Obserwujemy bardzo silny trend w kierunku zrównoważonego rozwoju. Obecnie sklepy reklamują nie tylko swoje produkty i nie tylko mówią o promocjach. Coraz częściej pokazują to, w jaki sposób dbają o środowisko naturalne, prezentują klientom akcje ekologiczne, w jakich biorą udział, a tym samym wyróżniają się na tle konkurencji – dodaje Robert Dąbrowski.
Co jeszcze jest istotne dla osób, które robią zakupy stacjonarnie? Konsumenci zwracają uwagę na to, czy dany sklep korzysta z odnawialnych źródeł energii, czy oszczędza ją, a także jakie rodzaje opakowań dostępne są w sklepie, np. czy do pakowania warzyw można skorzystać z papierowych woreczków zamiast plastikowych torebek. Dotarcie do współczesnego klienta wymaga dokładnego przeanalizowania rynku i odpowiedniego doboru reklamy.
[1] https://us.moodmedia.com/charting-in-store-trends/

Czy warto korzystać z grid tradingu w inwestowaniu?

Po ludzku o PIT-8C

Josip Heit, założyciel GSB Germany w wywiadzie na temat przyszłości branży fintech
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Farmacja

Zbrojeniówka i farmacja kluczowe dla bezpieczeństwa kraju. Polskie firmy walczą o pozycję w obu tych sektorach
Polska gospodarka stoi przed wieloma wyzwaniami – od inflacji i zmian legislacyjnych po dynamiczny rozwój technologii. W tym kontekście kluczową rolę odgrywają przedsiębiorcy, którzy nie tylko napędzają wzrost gospodarczy, ale również inwestują w innowacje, cyfryzację i zrównoważony rozwój. Z punktu widzenia bezpieczeństwa kraju jednymi z najważniejszych są branże zbrojeniowa i farmaceutyczna.
Konsument
Konsumenci zwracają uwagę na klasę energetyczną sprzętu AGD. To ma wpływ na ich rachunki

Duże AGD ma spory potencjał oszczędności prądu w gospodarstwach domowych i w całym systemie elektroenergetycznym – ocenia APPLiA Polska, związek pracodawców tej branży. Ze względu na postęp technologiczny dziś produkowane urządzenia w najlepszych klasach energetycznych zużywają 10–20 proc. prądu w porównaniu do urządzeń dostępnych 25 lat temu. Do stałego postępu w tym obszarze motywują też wymogi unijne, które z roku na rok się zaostrzają.
Prawo
Polska w końcówce europejskiej stawki pod względem udziału kobiet w zarządach spółek. Zmienić ma to unijna dyrektywa

Udział kobiet w zarządach i radach nadzorczych 140 największych spółek notowanych na warszawskiej giełdzie na koniec 2024 roku wyniósł 18,4 proc. – wynika z danych 30% Club Poland. Zgodnie z dyrektywą Women on Boards, żeby zapewnić równowagę płci, 33 proc. wszystkich stanowisk zarządczych powinno być zajmowane przez osoby należące do niedostatecznie reprezentowanej płci. Sytuację kobiet powinny poprawić obowiązkowe parytety, transparentność rekrutacji oraz merytoryczne kryteria wyboru kandydata.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.