Komunikaty PR

Jak przyciągnąć uwagę klientów podczas zakupów stacjonarnych?

2024-03-28  |  01:00
Biuro prasowe

Aż 71 proc. konsumentów na całym świecie deklaruje, że obecnie robi zakupy w sklepach stacjonarnych równie często lub nawet częściej niż przed pandemią – tak wynika z najnowszych badań[1]. Co trzecia osoba jest zdania, że angażujące treści cyfrowe i spersonalizowane doświadczenia mają największy wpływ na decyzje zakupowe konsumentów. Jak zatem przyciągnąć klientów? Kluczową rolę w procesie zakupowym odgrywa reklama i przekaz generowany przez markę.

Choć pandemia już dawno za nami – nadal wiele firm mierzy się z jej skutkami, wpłynęła ona bowiem na postrzeganie świata przez konsumentów, a także na ich decyzje zakupowe. Po pierwotnym „boomie” na zakupy online obecnie coraz więcej klientów wraca do sklepów stacjonarnych, głównie w celu robienia zakupów spożywczo-chemicznych. Dlaczego? 45 proc. konsumentów wskazuje, że docenia fakt, iż zakupy może odebrać od razu po ich zrealizowaniu – nie musi czekać na kuriera i dostawę. Drugim elementem istotnym dla konsumentów jest to, iż mogą zainspirować się w sklepie stacjonarnym i poszukać nowych produktów, które są reklamowane.

Jak dotrzeć do klientów za pomocą reklamy w sklepie?

Reklama odgrywa kluczową rolę w procesie zakupowym – co potwierdzają ww. badania. Konsumenci lubią być inspirowani nietuzinkowym przekazem i chcą eksperymentować z produktami, które dotychczas nie były im znane. Istotne jest, by sklepy dobierały odpowiedni przekaz reklamowy i zaciekawiły swoich odbiorców.

 – Reklama w sklepie to nie tylko komunikat informacyjny, to przede wszystkim pierwsze wrażenie, jak klient odbiera dany produkt. Odpowiednio skonstruowane treści reklamowe mają moc nie tylko informowania o produktach czy promocjach, ale także budowania relacji z klientem. Poprzez trafne treści, marka może wzbudzać zainteresowanie, budować zaufanie, a nawet inspirować do zakupu. To nie tylko kwestia przekazu, lecz także sposobu, w jaki prezentuje swoje wartości, dba o estetykę i komunikuje się z otoczeniem. Dlatego właściwe dobieranie treści reklamowych staje się kluczowym elementem strategii biznesowej, który nie tylko wpływa na wyniki sprzedażowe, ale także kształtuje postrzeganie marki i buduje lojalność klientów – wyjaśnia Robert Dąbrowski, CEO Recevent.  

A jaki powinien być przekaz marki? Coraz więcej konsumentów wymaga, by firmy działały w sposób zrównoważony i z poszanowaniem środowiska naturalnego. Fakt, że dwie trzecie (66%) z kupujący oceniają zrównoważone praktyki i sprzedaż zrównoważonych produktów jako jeden z kluczowych elementów to ważny sygnał dla firm.

 – Obserwujemy bardzo silny trend w kierunku zrównoważonego rozwoju. Obecnie sklepy reklamują nie tylko swoje produkty i nie tylko mówią o promocjach. Coraz częściej pokazują to, w jaki sposób dbają o środowisko naturalne, prezentują klientom akcje ekologiczne, w jakich biorą udział, a tym samym wyróżniają się na tle konkurencji – dodaje Robert Dąbrowski.

Co jeszcze jest istotne dla osób, które robią zakupy stacjonarnie? Konsumenci zwracają uwagę na to, czy dany sklep korzysta z odnawialnych źródeł energii, czy oszczędza ją, a także jakie rodzaje opakowań dostępne są w sklepie, np. czy do pakowania warzyw można skorzystać z papierowych woreczków zamiast plastikowych torebek. Dotarcie do współczesnego klienta wymaga dokładnego przeanalizowania rynku i odpowiedniego doboru reklamy.

 


[1] https://us.moodmedia.com/charting-in-store-trends/

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Finanse 5 rad dla przedsiębiorców na 2025 r. od lidera finansowania pozabankowego Biuro prasowe
2024-12-31 | 11:00

5 rad dla przedsiębiorców na 2025 r. od lidera finansowania pozabankowego

fot. IBI Polska Rok 2024 przyniósł przedsiębiorcom wyzwania związane z wysokimi stopami procentowymi i trudniejszym dostępem do kredytów bankowych. W takich warunkach
Finanse Ubezpieczenia na życie jako inwestycja w pracowników
2024-12-29 | 18:00

Ubezpieczenia na życie jako inwestycja w pracowników

Jednym z najbardziej wartościowych świadczeń pozapłacowych jest ubezpieczenie na życie, które nie tylko wspiera zatrudnionych w trudnych chwilach, ale także buduje wizerunek
Finanse Internetowy Fundusz Leasingowy S.A. wyemitował obligacje na kwotę 6 mln złotych
2024-12-27 | 17:00

Internetowy Fundusz Leasingowy S.A. wyemitował obligacje na kwotę 6 mln złotych

Obligacje korporacyjne wyemitowane przez Internetowy Fundusz Leasingowy S.A. zadebiutowały na rynku Catalyst 29 listopada. Papiery dłużne o wartości 6 mln złotych stanowią pierwszy

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom

Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.

Fundusze unijne

Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier

Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.

Ochrona środowiska

Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić

Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.