Komunikaty PR

Kupują tanio, odraczają płatności lub płacą Blikiem – najważniejsze trendy zakup

2024-06-12  |  01:00
Biuro prasowe

Klienci Temu kochają Blika - tą metodą płatności finansowane jest aż 70  proc. wszystkich transakcji! Analiza danych z When U Buy - platformy integrującej zakupy online - wskazuje na rosnącą rolę nowoczesnych, wygodnych metod płatniczych oraz różnice w preferencjach płatniczych w zależności od typu i charakterystyki sklepu.

Dane pokazują, że preferencje płatnicze klientów mogą znacznie różnić się w zależności od typu sklepu. Platformy takie jak Allegro mają bardziej zróżnicowaną strukturę płatności, podczas gdy Media Expert i Temu pokazują silną preferencję dla konkretnej metody (Blik). Wnioski zostały wyciągnięte na próbie 37 tysięcy transakcji zanotowanych w When U Buy.

- Aplikacja When U Buy zachęca przede wszystkim tzw. “hard buyerów”, czyli tych, którzy kupują często w internecie w różnych sklepach i chcą móc panować nad zakupami – podkreśla Ewa Kraińska, twórczyni i prezeska When U Buy. Z danych, które gromadzi aplikacja można zauważyć kilka kluczowych trendów w zachowaniach konsumentów związanych z wyborem metody płatności:

 

Stabilność i popularność Blika: BLIK jest dominującą metodą płatności, z ponad 29  proc. udziałem w zamówieniach. Jego stabilna popularność sugeruje, że jest to preferowana metoda płatności dla wielu użytkowników, prawdopodobnie ze względu na wygodę i szybkość transakcji.

Spadek udziału kart kredytowych: Karty kredytowe mają 22 proc. udziału, ale ten udział systematycznie maleje - na przestrzeni 3 lat straciły ponad 8 punktów procentowych (pp). Sugeruje to, że klienci coraz częściej wybierają inne, nowsze metody płatności.

Wzrost popularności BNPL (Buy Now, Pay Later): BNPL szybko zyskuje na popularności i teraz odpowiada za ponad 17 proc. zamówień. Wzrost ten pokazuje, że klienci są coraz bardziej zainteresowani elastycznymi opcjami płatności, które pozwalają im odroczyć lub rozłożyć płatności na raty bez konieczności korzystania z tradycyjnych kredytów. Co ciekawe mimo wyższego odsetka zwrotów (9.9 proc.),  BNLP generuje wzrost sprzedaży ze względu na wyższe średnie wartości koszyka (33 proc. wyższy niż dla BLIK).

Niski udział tradycyjnych rat: Tradycyjne raty mają zdecydowanie jednocyfrowy udział, co wskazuje na ich mniejszą popularność w porównaniu do nowoczesnych metod, takich jak BNPL.

Dzięki danym zgromadzonym przez platformę When U Buy można przeanalizować również zachowania zakupowe pod kątem korelacji z wartością koszyka czy wyborem metody dostawy.

  • Średnia wartość zamówienia na Temu jest niższa (94 zł) w porównaniu do Allegro (139 zł). Media Expert ma zdecydowanie wyższe średnie wartości zamówień (492 zł).
  • BNPL jest korzystny, mimo wyższych zwrotów, ponieważ średnia wartość koszyka jest znacznie wyższa, co generuje większe przychody.
  • Paczkomat InPost dominuje wśród użytkowników aplikacji When U Buy (72.6 proc. dostaw). W Allegro to aż 91 proc. zamówień, podczas gdy Media Expert ma tylko 15 proc. udziału paczkomatów, ale 50 proc. odbioru osobistego.
  • W Media Expert większy udział kuriera (32 proc.) i odbioru osobistego sugeruje, że klienci preferują pewniejsze formy dostawy dla droższych przedmiotów.

Podsumowując, różnorodność metod płatności i dostaw wpływa na wartość zamówień i poziom zwrotów, a tym samym na całkowite przychody sklepów internetowych. Wprowadzenie nowoczesnych metod płatności, takich jak BNPL, mimo wyższych poziomów zwrotów, może być korzystne ze względu na zwiększenie średniej wartości koszyka. Równocześnie, metody płatności i dostawy powinny być dostosowane do specyfiki towarów i preferencji klientów, aby maksymalizować zadowolenie klienta i rentowność sklepu.

- Udział zwrotów jest skorelowany z metodą płatności. Najniższy poziom zwrotów notuje oczywiście odbiór osobisty (bliskie zeru), ale co ciekawe również Blik (2.2 proc.) oraz Apple Pay (2.3 proc.). Dla porównania, wśród użytkowników When U Buy, udział zwrotów przy płatnościach BNPL to blisko 10 proc. (dokładnie 9,9 proc.) podczas gdy karta kredytowa ma 4,2 proc. zwrotów – komentuje specjalista e-commerce, Ewa Kraińska, dodając:

- Biorąc jednak pod uwagę wyższy koszyk przy płatnościach BNPL (33 proc. wyższy koszyk niż dla BLIK i 34 proc. niższy niż dla karty kredytowej), wniosek jest jednak korzystny dla tej metody płatności. Mimo wyższych zwrotów i tak generuje dla sklepu wzrost sprzedaży

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Finanse Gdzie nie logować się na konto bankowe? Świadomość potencjalnych zagrożeń Biuro prasowe
2024-07-02 | 08:30

Gdzie nie logować się na konto bankowe? Świadomość potencjalnych zagrożeń

W czasach, gdy coraz więcej codziennych transakcji przenosi się do świata online, bezpieczeństwo kont bankowych jest absolutnym priorytetem. Zachowanie ostrożności podczas logowania jest
Finanse Jak zarobić na mieszkaniu i wciąż w nim mieszkać?
2024-06-30 | 22:00

Jak zarobić na mieszkaniu i wciąż w nim mieszkać?

Coraz więcej mówi się o rencie dożywotniej, czyli hipotece odwróconej w modelu sprzedażowym. Zazwyczaj, gdy chcemy kupić nieruchomość, to udajemy się do banku
Finanse Co dalej z wykorzystaniem funduszy unijnych w ramach FENG 2021-2027?
2024-06-27 | 01:00

Co dalej z wykorzystaniem funduszy unijnych w ramach FENG 2021-2027?

Jak podało Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej, w ramach wykorzystania środków unijnych z programów na lata 2021-2027 podpisano do 2 czerwca br. umowy na realizację 3 974

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Na rynku kapitałowym brakuje indywidualnych inwestorów. Nowe regulacje UE mają pobudzić ich zaangażowanie

– Rola rynku kapitałowego w rozwoju polskiej gospodarki jest nie do przecenienia – podkreśla Tomasz Orlik, członek zarządu PFR TFI. Jak wskazuje, obecnie kluczowy jest wzrost poziomu inwestycji, a w najbliższych latach przed nami duże wyzwanie w postaci zielonej transformacji. Rynek kapitałowy ma w tym procesie do odegrania ważną rolę, ale do tego potrzebuje aktywnych inwestorów, także indywidualnych. Dlatego pilnie potrzebne są działania, które pobudziłyby ich aktywność i zachęciły do lokowania na rynku oszczędności gospodarstw domowych. Pomóc w tym mają nowe regulacje unijne.

Ochrona środowiska

Rośnie liczba producentów ekologicznych zarówno w Polsce, jak i innych krajach Unii. Wciąż jednak jest to ułamek produkcji rolnej

Rolnictwo i hodowla zwierząt to jedna z głównych przyczyn wycinki lasów na świecie, utraty bioróżnorodności i największy emitent metanu. Sektor ten pochłania ogromne zasoby wody i odpowiada w dużym stopniu za zanieczyszczenie gleby. Ekspansja rolnictwa przyczynia się więc do zmian klimatu, a jednocześnie sektor boleśnie odczuwa ich skutki, co odbija się na produkcji rolnej. Zdaniem naukowców transformacja ekologiczna rolnictwa jest dziś koniecznością w walce z postępującymi niekorzystnymi zmianami klimatycznymi.

Transport

Firmy budowlane wyczekują na harmonogram największych krajowych inwestycji. Problemem mogą być terminy i brak rąk do pracy

W kolejnych latach z jednej strony napłynie do Polski  strumień funduszy europejskich z nowej perspektywy oraz Krajowego Planu Odbudowy, z drugiej strony w przygotowaniu są wielkie projekty infrastrukturalne związane z budową Centralnego Portu Komunikacyjnego, kolei dużych prędkości, elektrowni jądrowej czy infrastruktury w obszarze bezpieczeństwa. – Mamy do czynienia z analizą programów po poprzednim rządzie, weryfikacją niektórych inwestycji. Firmy chcą, żeby został podany harmonogram prac – co, kiedy i w jakiej części kraju będzie realizowane, bo one też muszą się do tego przygotować – mówi Adrian Furgalski, prezes Zespołu Doradców Gospodarczych TOR. Wyzwaniem w realizacji tych inwestycji mogą się okazać braki kadrowe.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.