Mobilna e-pieczęć – bezpieczniejszy obieg dokumentów w innowacyjnym biznesie
dfusion communication
Al. Zdjednoczenia 36 lok. 5
01-830 Warszawa
aleksander.dobosz|dfusion.pl| |aleksander.dobosz|dfusion.pl
666216828
dfusion.pl
Jak zadbać o bezpieczeństwo elektronicznych dokumentów i jeszcze lepiej poukładać cyfrowe procesy w firmie?
Kwalifikowana pieczęć to elektroniczny odpowiednik tradycyjnej pieczątki firmowej. Pojęcie zostało wprowadzone w unijnym rozporządzeniu eIDAS z myślą o podmiotach (firmach, urzędach, instytucjach), które dzięki pieczęci mogą autoryzować udostępniane przez siebie dokumenty. W cyfrowym obiegu powszechnie wykorzystuje się już kwalifikowany podpis elektroniczny, który zawiera indywidualne dane osobowe użytkownika podpisującego dokumenty. Pieczęć elektroniczna pełni taką samą funkcję jak podpis elektroniczny, ale wydawana jest dla konkretnego podmiotu. Nie zawiera więc danych osobowych, a wyłącznie nazwę podmiotu, zgodną z nazwą rejestrową, identyfikator – taki jak NIP, czy KRS oraz adres. Za pomocą pieczęci można potwierdzić, że podpisane dokumenty powstały faktycznie w danej firmie. Dokument, opatrzony firmową pieczęcią, odbiorca może w łatwy sposób zweryfikować,
tj. potwierdzić czy nie został zmodyfikowany oraz czy pochodzi z pewnego źródła.
Pieczęć elektroniczna znajduje zastosowanie w różnych obszarach działalności w każdej organizacji, zarówno w sektorze prywatnym, jak i publicznym. Służy do autoryzowania regulaminów, e-faktur, dokumentów księgowych, zaświadczeń, sprawozdań oraz oficjalnej korespondencji. Można ją stosować w komunikacji z klientami i partnerami, sygnować firmowe dokumenty i faktury elektroniczne. Dzięki
e-pieczęci można jednocześnie stemplować wiele dokumentów. Korzystanie z e-pieczęci pozwala na redukcję kosztów operacyjnych i przyspiesza obsługę klienta. Pieczęć będzie również wspierać wdrożenie regulacji dotyczącej KSeF. Warto podkreślić, że kwalifikowana pieczęć elektroniczna ma zastosowanie i jest honorowana we wszystkich krajach Unii Europejskiej.
Z badań wynika, że w 2023 roku dwie na trzy firmy (66% firm) doświadczyły incydentów związanych
z bezpieczeństwem danych[1]. W latach 2013-2022 liczba naruszeń danych wzrosła trzykrotnie, a w 2023 roku wykradziono 2,6 miliarda informacji[2]. – Postępująca cyfryzacja wiąże się ze wzrostem wymagań
w zakresie bezpieczeństwa informacji. Równolegle rośnie zapotrzebowanie na nowoczesne narzędzia autoryzacji i potwierdzania autentyczności dokumentów. Mobilna, kwalifikowana pieczęć elektroniczna jest wygodnym narzędziem dla każdej firmy i organizacji, która chce posługiwać się autoryzowanymi dokumentami, z gwarancją źródła pochodzenia – mówi Elżbieta Włodarczyk, Dyrektor Linii biznesowej podpis elektroniczny w KIR.
Mobilna pieczątka w każdej firmie
Kwalifikowaną e-pieczęć KIR udostępnia w różnych wariantach:
- Pieczęć na karcie kryptograficznej
- Pieczęć na module kryptograficznym HSM: pieczęć może być przechowywana na module HSM dostarczanym przez KIR lub własnym module klienta.
- Pieczęć mobilna: opcja dostępna na dowolnym urządzeniu, jak laptop czy telefon, nie wymaga dodatkowej karty ani czytnika. Do każdej pieczęci składanej przez portal mSzafir dołączany jest kwalifikowany znacznik czasu.
Kwalifikowana pieczęć mobilna to kolejne rozwiązanie z rodziny mSzafir, które można uzyskać w pełni online, w kilku prostych krokach. Składanie pieczęci przy użyciu certyfikatu jest możliwe w portalu mSzafir, w aplikacji mobilnej mSzafir lub w dowolnej aplikacji z funkcją pieczętowania. Co ważne, aby złożyć pieczęć w portalu lub w aplikacji mobilnej można użyć dowolnego urządzenia z dowolną przeglądarką, bez konieczności instalowania dodatkowego oprogramowania. Klienci mogą wybrać pieczęci mobilne z terminem ważności rok lub dwa lata i z optymalnym dla siebie pakietem: od 500 do 100 tys. sztuk pieczęci.
Produkty KIR w zakresie usług zaufania są dostępne na stronie www.elektronicznypodpis.pl. Firma oferuje m.in. jedyny na rynku mobilny kwalifikowany certyfikat jednorazowy, który można wygenerować w pełni online i użyć do podpisania jednego dokumentu. Użytkownicy mogą wybrać również mobilne certyfikaty z długim terminem ważności w kilku wariantach (mSzafir) lub tradycyjny zestaw z certyfikatem na karcie (Szafir). Poprzez stronę można również szybko i sprawnie odnowić online posiadany certyfikat.
[1] Barometr Cyberbezpieczeństwa KPMG
[2] Raport Apple
Ultimo zmienia się w B2 Impact i przedstawia nową strategię rozwoju marki
Play of Battle S.A. pozyskała od inwestorów ponad 3 mln zł
Polacy czytają, ale księgarnie toną w długach
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Polityka
Konkurencyjność UE priorytetem nowej Komisji Europejskiej. Wśród barier do eliminacji nadmierna biurokracja
Komisja Europejska w nowym składzie, pod wodzą Ursuli von der Leyen, właśnie rozpoczyna swoją kadencję. Zgodnie z zapowiedziami ma się skupić na ożywieniu stojącej w miejscu gospodarki UE, zwiększeniu konkurencyjności, odblokowaniu inwestycji i zniwelowaniu luki innowacyjnej dzielącej ją od Stanów Zjednoczonych i Chin. Dużym wyzwaniem będzie także zmniejszenie uciążliwej biurokracji, również w dostępie do europejskich funduszy.
Infrastruktura
Stan budynków w Polsce poprawia się zbyt wolno. Ma to negatywny wpływ na klimat i zdrowie mieszkańców
W ciągu ostatnich ośmiu lat kluczowe statystyki dotyczące stanu budownictwa i zdrowia publicznego na poziomie UE się nie poprawiły. Budynki nadal zużywają zbyt dużo energii, emitują coraz więcej gazów cieplarnianych, a liczba inwestycji w poprawę efektywności energetycznej wręcz maleje, co skutkuje coraz niższym rocznym wskaźnikiem renowacji. Tym samym budynki w Europie nadal nie zapewniają ich użytkownikom zdrowych i komfortowych warunków, co przekłada się na gorsze samopoczucie i problemy zdrowotne – pokazuje najnowsza, ósma edycja raportu „Barometr zdrowych budynków”.
Problemy społeczne
40 proc. Polaków nie czuje się zabezpieczonych na wypadek poważnej choroby. Obawiają się problemów z dostępem do leczenia i jego finansowaniem
Większość Polaków obawia się chorób cywilizacyjnych, takich jak nowotwory i choroby sercowo-naczyniowe. Niemal 40 proc. nie czuje się w pełni zabezpieczonych na wypadek poważnej choroby – wynika z badania zleconego przez Nationale-Nederlanden. Badani obawiają się nie tylko braku zabezpieczenia finansowego, lecz także problemów z uzyskaniem pomocy lekarskiej i dostępem do badań. W odpowiedzi na te potrzeby Nationale-Nederlanden i Grupa LUX MED stworzyły we współpracy ofertę ubezpieczeniową łączącą pomoc finansową i usługi medyczne.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.