Komunikaty PR

Rób zakupy i pomagaj, czyli jak wesprzeć lokalnie Fundację Happy Kids

2023-06-01  |  12:03
Biuro prasowe
Do pobrania 06 ( 0.02 MB )

900 tys. zł – tyle środków udało się zebrać Fundacji Happy Kids podczas zeszłorocznej akcji „Wspieraj lokalnie z Auchan”. Dlatego też organizacja ponownie bierze udział w wyjątkowej kampanii prowadzonej przez sieć hipermarketów. W tym roku wszystkie zebrane środki zostaną przekazane na budowę pierwszego w Polsce Rodzinnego Domu Pomocy w Opatowie (gmina Łęka Opatowska). Schronienie w nim znajdą m.in. byli dorośli podopieczni organizacji, którzy ze względu na swoje dysfunkcje czy niepełnosprawności nie mają szans na samodzielne życie. Jak można pomóc? Od 8 maja do 17 czerwca klienci sklepów Auchan Polska będą mieli możliwość podczas płatności zbliżeniowych za zakupy skorzystać z opcji przekazania drobnej kwoty na organizację charytatywną.

Rodzinny Dom Pomocy w Opatowie – od czego się zaczęło?

Budowa pierwszego w Polsce Rodzinnego Domu Pomocy rozpoczęła się już w 2021 r., ale niestety do planowanego otwarcia jeszcze trochę brakuje. To ogromna inwestycja, by ze zrujnowanego posterunku policji stworzyć odpowiednie miejsce dostosowane do potrzeb wychowanków z niepełnosprawnościami. Do tej pory przedsięwzięcie pochłonęło już 2 mln zł, a do zakończenia budowy potrzebnych jest jeszcze przynajmniej pół miliona.

- Do powstania tej placówki zainspirował nas jeden z podopiecznych. Damian do rodzinnego domu dziecka w Sokolnikach trafił mając 17 lat. Natomiast stan zdrowia i niepełnosprawność sprawiły, że jego rozwój zatrzymał się na etapie kilkuletniego dziecka. Dopiero w domu fundacji odnalazł spokój i pomimo swoich dysfunkcji stał się szczęśliwym i pełnym energii młodym dorosłym. Niestety po ukończeniu 25 rok życia, Damian musiał opuścić naszą placówkę i jest obecnie zmuszony przebywać w domu pomocy społecznej. Dlatego, tak ważny dla nas i naszych podopiecznych jest udział w tej akcji. Zebrane dzięki niej środki pozwolą na sfinalizowanie budowy RDP-u. Tym samym Damian i inni potrzebujący znajdą swój dom na resztę życiakomentuje Agnieszka Smarzyńska, Prezes Fundacji Happy Kids.

Wspieraj Fundację Happy Kids z Auchan

Ogólnopolska kampania „Wspieraj lokalnie z Auchan” na rzecz 30 fundacji i stowarzyszeń non-profit realizowana jest w sklepach sieci na terenie całej Polski. W ramach tej akcji datki przekazywane przez konsumentów w wyznaczonych supermarketach łączone są ze zbiórką prowadzoną przez Pomagam.pl. A całe przedsięwzięcie jest możliwe dzięki innowacyjnej formule wsparcia za pośrednictwem partnerskiego programu CSR Auchan, Fundacji Pomagam.pl i Donateo.

- Jak wesprzeć „Happy Kids”? Wystarczy wybrać się do jednego z 19 sklepów sieci z listy, dostępnej na naszych mediach społecznościowych. Za zakupy zapłacić zbliżeniowo kartą lub telefonem, a na terminalu potwierdzić przekazanie mikrodatku. Można to zrobić m.in. w łódzkiej Manufakturze, Tulipanie czy na warszawskim Wilanowie. W poprzednim roku dzięki klientom sieci tych sklepów zebraliśmy blisko milion złotych. Mamy ogromną nadzieję, że i podczas tegorocznej akcji uda nam się zebrać równie imponującą kwotę. Dlatego, też współpraca z takimi markami jak Auchan czy Donateo ma dla nas ogromne znaczenie i cieszymy się, że coraz więcej firm dostrzega znaczenie prowadzenia działań CSR i angażuje się w akcje dobroczynne dodaje Agnieszka Smarzyńska.

- Cieszy nas możliwość kontynuacji akcji razem z naszymi stałymi partnerami: Fundacją Happy Kids, Auchan na rzecz Rodzinnego Domu Pomocy. Razem z całym zespołem Donateo nie możemy doczekać się finalizacji tej pięknej inwestycji! W kampaniach, które podejmujemy razem z organizacjami dobroczynnymi, dokładamy starań, ku szczęśliwemu finałowi, którym jest zebranie określonej kwoty na konkretny cel. Dlatego tym bardziej będziemy usatysfakcjonowani, gdy pierwsi podopieczni Fundacji “Happy Kids” będą mogli zamieszkać w swoim nowym, pełnym ciepła domu – dodaje Krzysztof Adamski, założyciel BetterPOS i pomysłodawca projektu Donateo.

Auchan od lat działa na rzecz najbardziej potrzebujących dzieci. - Z Fundacją Happy Kids współpracujemy już po raz drugi. W październiku i listopadzie ubiegłego roku dzięki hojności naszych klientów blisko 900 tysięcy złotych zasiliło budowę wyjątkowego miejsca: Rodzinnego Domu Pomocy. Wyniki akcji pokazały, że klienci docenili możliwość pomagania w nowoczesny, przejrzysty i efektywny sposób.  Cieszymy się, że wspólnie, dzięki aplikacji Donateo możemy wspierać tak ważne cele charytatywne – mówi Hanna Bernatowicz, dyrektor Komunikacji Auchan Retail Polska.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Finanse Przedsiębiorcy oczekują sprawiedliwego traktowania przez organy podatkowe Biuro prasowe
2025-06-11 | 17:00

Przedsiębiorcy oczekują sprawiedliwego traktowania przez organy podatkowe

- Wkrótce będziemy omawiać 13 pakiet deregulacyjny. Mamy już 350 propozycji zmian w przepisach, z tego 150 skierowanych do realizacji. Obecna deregulacja poprawiła atmosferę
Finanse Ryzyko związane z inwestowaniem w CFD
2025-06-11 | 13:40

Ryzyko związane z inwestowaniem w CFD

Wraz z rosnącą popularnością inwestowania na rynkach finansowych, zwiększa się liczba osób lokujących kapitał w kontrakty na różnicę (CFD). Nic w tym
Finanse Pożyczka na spłatę chwilówek
2025-06-09 | 11:30

Pożyczka na spłatę chwilówek - czy to dobre rozwiązanie dla Ciebie?

Chwilówki są szybkie, łatwe do zdobycia i często reklamowane jako sposób na drobne, pilne wydatki. Kiedy jednak zaczyna się brać jedną po drugiej, w bardzo prosty

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników

Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.

Konsument

35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.

Problemy społeczne

Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu​ lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.