Rób zakupy i pomagaj, czyli jak wesprzeć lokalnie Fundację Happy Kids
900 tys. zł – tyle środków udało się zebrać Fundacji Happy Kids podczas zeszłorocznej akcji „Wspieraj lokalnie z Auchan”. Dlatego też organizacja ponownie bierze udział w wyjątkowej kampanii prowadzonej przez sieć hipermarketów. W tym roku wszystkie zebrane środki zostaną przekazane na budowę pierwszego w Polsce Rodzinnego Domu Pomocy w Opatowie (gmina Łęka Opatowska). Schronienie w nim znajdą m.in. byli dorośli podopieczni organizacji, którzy ze względu na swoje dysfunkcje czy niepełnosprawności nie mają szans na samodzielne życie. Jak można pomóc? Od 8 maja do 17 czerwca klienci sklepów Auchan Polska będą mieli możliwość podczas płatności zbliżeniowych za zakupy skorzystać z opcji przekazania drobnej kwoty na organizację charytatywną.
Rodzinny Dom Pomocy w Opatowie – od czego się zaczęło?
Budowa pierwszego w Polsce Rodzinnego Domu Pomocy rozpoczęła się już w 2021 r., ale niestety do planowanego otwarcia jeszcze trochę brakuje. To ogromna inwestycja, by ze zrujnowanego posterunku policji stworzyć odpowiednie miejsce dostosowane do potrzeb wychowanków z niepełnosprawnościami. Do tej pory przedsięwzięcie pochłonęło już 2 mln zł, a do zakończenia budowy potrzebnych jest jeszcze przynajmniej pół miliona.
- Do powstania tej placówki zainspirował nas jeden z podopiecznych. Damian do rodzinnego domu dziecka w Sokolnikach trafił mając 17 lat. Natomiast stan zdrowia i niepełnosprawność sprawiły, że jego rozwój zatrzymał się na etapie kilkuletniego dziecka. Dopiero w domu fundacji odnalazł spokój i pomimo swoich dysfunkcji stał się szczęśliwym i pełnym energii młodym dorosłym. Niestety po ukończeniu 25 rok życia, Damian musiał opuścić naszą placówkę i jest obecnie zmuszony przebywać w domu pomocy społecznej. Dlatego, tak ważny dla nas i naszych podopiecznych jest udział w tej akcji. Zebrane dzięki niej środki pozwolą na sfinalizowanie budowy RDP-u. Tym samym Damian i inni potrzebujący znajdą swój dom na resztę życia – komentuje Agnieszka Smarzyńska, Prezes Fundacji Happy Kids.
Wspieraj Fundację Happy Kids z Auchan
Ogólnopolska kampania „Wspieraj lokalnie z Auchan” na rzecz 30 fundacji i stowarzyszeń non-profit realizowana jest w sklepach sieci na terenie całej Polski. W ramach tej akcji datki przekazywane przez konsumentów w wyznaczonych supermarketach łączone są ze zbiórką prowadzoną przez Pomagam.pl. A całe przedsięwzięcie jest możliwe dzięki innowacyjnej formule wsparcia za pośrednictwem partnerskiego programu CSR Auchan, Fundacji Pomagam.pl i Donateo.
- Jak wesprzeć „Happy Kids”? Wystarczy wybrać się do jednego z 19 sklepów sieci z listy, dostępnej na naszych mediach społecznościowych. Za zakupy zapłacić zbliżeniowo kartą lub telefonem, a na terminalu potwierdzić przekazanie mikrodatku. Można to zrobić m.in. w łódzkiej Manufakturze, Tulipanie czy na warszawskim Wilanowie. W poprzednim roku dzięki klientom sieci tych sklepów zebraliśmy blisko milion złotych. Mamy ogromną nadzieję, że i podczas tegorocznej akcji uda nam się zebrać równie imponującą kwotę. Dlatego, też współpraca z takimi markami jak Auchan czy Donateo ma dla nas ogromne znaczenie i cieszymy się, że coraz więcej firm dostrzega znaczenie prowadzenia działań CSR i angażuje się w akcje dobroczynne – dodaje Agnieszka Smarzyńska.
- Cieszy nas możliwość kontynuacji akcji razem z naszymi stałymi partnerami: Fundacją Happy Kids, Auchan na rzecz Rodzinnego Domu Pomocy. Razem z całym zespołem Donateo nie możemy doczekać się finalizacji tej pięknej inwestycji! W kampaniach, które podejmujemy razem z organizacjami dobroczynnymi, dokładamy starań, ku szczęśliwemu finałowi, którym jest zebranie określonej kwoty na konkretny cel. Dlatego tym bardziej będziemy usatysfakcjonowani, gdy pierwsi podopieczni Fundacji “Happy Kids” będą mogli zamieszkać w swoim nowym, pełnym ciepła domu – dodaje Krzysztof Adamski, założyciel BetterPOS i pomysłodawca projektu Donateo.
Auchan od lat działa na rzecz najbardziej potrzebujących dzieci. - Z Fundacją Happy Kids współpracujemy już po raz drugi. W październiku i listopadzie ubiegłego roku dzięki hojności naszych klientów blisko 900 tysięcy złotych zasiliło budowę wyjątkowego miejsca: Rodzinnego Domu Pomocy. Wyniki akcji pokazały, że klienci docenili możliwość pomagania w nowoczesny, przejrzysty i efektywny sposób. Cieszymy się, że wspólnie, dzięki aplikacji Donateo możemy wspierać tak ważne cele charytatywne – mówi Hanna Bernatowicz, dyrektor Komunikacji Auchan Retail Polska.

Czy warto korzystać z grid tradingu w inwestowaniu?

Po ludzku o PIT-8C

Josip Heit, założyciel GSB Germany w wywiadzie na temat przyszłości branży fintech
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Transport

Ryanair w tym roku obsłuży rekordową liczbę pasażerów z polskich lotnisk. Przewoźnik nie planuje otwierać połączeń z Radomia
W 2025 roku Ryanair planuje przewieźć 18,3 mln pasażerów z Polski. Nasz kraj jest w czołówce najszybciej rosnących rynków irlandzkiej linii. Największych przyrostów liczby pasażerów Ryanair spodziewa się w Krakowie czy Katowicach. Jednocześnie linia wyklucza obecnie możliwość uruchomienia połączeń z lotniska w Radomiu. – Jeżeli chodzi o infrastrukturę w centralnej Polsce, to na tę chwilę jesteśmy zaspokojeni – mówi Michał Kaczmarzyk, prezes Buzz, Ryanair Group.
Transport
Europejska motoryzacja gotowa do pełnej elektryfikacji. Możliwe zmiany w unijnym prawie dotyczące zeroemisyjności

Mimo coraz częściej pojawiających się prognoz dotyczących częściowego odejścia Europy od elektromobilności Bruksela nadal pozostaje przy stanowisku, że po 2035 roku motoryzacyjny rynek pierwotny będą stanowiły wyłącznie samochody zeroemisyjne. – Nie będzie całkowitego odwrotu od elektromobilności w Unii Europejskiej. W grę wchodzi jedynie pewne poluzowanie norm i przepisów – uważa Adam Holewa, członek zarządu oraz dyrektor ds. motoryzacji w spółce Boryszew SA. Jego zdaniem przemysł motoryzacyjny na Starym Kontynencie jest gotowy do pełnej elektryfikacji.
Problemy społeczne
Na rynku nieruchomości rośnie popularność rewitalizacji. Odnowa dotyczy nie tylko zabytkowych budynków, ale też dawnych terenów poprzemysłowych

Rewitalizacja byłych terenów przemysłowych i budynków jest kluczowym aspektem zrównoważonego rozwoju miejskiego i szansą na zachowanie dziedzictwa kulturowego. Jak podkreślają eksperci Deloitte’a, prawidłowo przeprowadzona rewitalizacja może pobudzić do życia dany obszar miasta i zwiększyć jego atrakcyjność inwestycyjną. Poprawi też jakość życia mieszkańców.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.