Sezon na komunijne prezenty - czas start! Co kupić i jak sfinansować taki zakup?
Kinga Woźniakowska
W dobrym tonie. PR
kinga|prwdobrymtonie.pl| |kinga|prwdobrymtonie.pl
+48663416733
prwdobrymtonie.pl
- Już zaczął się sezon komunijny 2023. Wśród dobrych zwyczajów gości, których zaprasza się na uroczystość Komunii Świętej, jest obdarowanie dziecka, przyjmującego sakrament, prezentem.
- W sklepach z elektroniką, rowerami czy biżuterią widać zwiększone zainteresowanie potencjalnymi prezentami na komunię, a są wśród nich: laptopy, smartphony, smartwatche, czytniki ebooków, drony, biżuteria – łańcuszki, kolczyki, zegarki, rowery czy hulajnogi elektryczne.
- Czy prezent z wyższej półki to must have? W jaki sposób sfinansować zakup? Jak podejść do tematu w czasach kryzysu finansowego?
Przyjęło się, że wraz z początkiem maja w Polsce rozpoczyna się sezon komunijny. Ostatnie lata ze względu na pandemię nieco przytłumiły tego typu uroczystości, jednak obecnie wracamy do sytuacji, w której z okazji przyjęcia sakramentu przez dziecko, organizowane jest spotkanie rodzinne.
Co kupić dziecku?
Jednym z największych dylematów gości zaproszonych na uroczystość komunijną jest wybór prezentu. W Polsce w dobrym tonie jest podarowanie dziecku upominku, który będzie wspierał go w rozwoju – duchowym, cielesnym lub intelektualnym. Dlatego wśród popularnych prezentów są m.in. rowery, hulajnogi lub inny sprzęt sportowy – m.in. rolki, ale również elektronika – w tym laptopy, tablety, smartphony lub smartwatche.
- Obecnie już widać większe zainteresowanie w sklepach takimi artykułami, które świetnie nadają się na m.in. komunijny prezent. Od lat królują wśród takich podarunków produkty elektroniczne oraz sportowe. Rzadziej, ale wciąż w top komunijnych prezentów – zwłaszcza dla dziewczynek – znajduje się biżuteria złota lub srebrna. Jednocześnie wciąż jednym z najchętniej wręczanych prezentów jest po prostu gotówka – wskazuje Marcin Zakrzewski Starszy Menadżer ds. Sprzedaży Ratalnej z Cofidis Polska.
Warto mieć na uwadze, że prezenty, które kiedyś były tymi wymarzonymi, dziś straciły już na atrakcyjności i królują zupełnie inne. Dlatego, by trafić z prezentem, warto dopytać rodziców dziecka, jakie są jego preferencje. Coraz więcej dzieci sporządza listę konkretnych prezentów, które chciałyby otrzymać. Często jest też organizowana wśród gości zbiórka na jeden droższy prezent. Zwłaszcza ta druga opcja może być ciekawsza dla osób, które nie chcą lub nie mogą sobie pozwolić na zakup oczekiwanych przez dziecko gadżetów.
Prezenty komunijne w czasach kryzysu
To, o czym bezwzględnie warto pamiętać, to fakt, że drogie prezenty, czy w ogóle prezenty, nie są głównym powodem, dla których goście zostali zaproszeni. Nie istnieje tzw. kwota minimalna, którą wypada podarować dziecku. Dla wielu organizatorów takiej uroczystości najistotniejsza jest obecność zaproszonych.
- Z pewnością przy podejmowaniu decyzji dotyczącej pamiątki, którą podarujemy dziecku, jedną z kluczowych kwestii jest budżet. Drogie prezenty nie są standardem, który należy bezwzględnie spełnić, wybierając się na uroczystość komunijną. Wśród prezentów wymagających niższych nakładów finansowych, również jest duży wybór, m.in. książki, albumy na zdjęcia, projektory/rzutniki do telefonów, których ceny zaczynają się już od ok. 60 zł czy choćby pamiątkowa karta z życzeniami – podpowiada Marcin Zakrzewski z Cofidis Polska.
Dla osób, które mimo aktualnie ograniczonego budżetu chcą sprezentować dziecku droższy prezent, również istnieją opcje m.in. zewnętrznego finansowania lub zakupy na raty czy też z odroczoną płatnością – buy now pay later.
- Wiele sklepów sportowych czy elektronicznych oferuje swoim klientom możliwość zakupu rozłożonego na raty lub odroczenie płatności w czasie. Z obu opcji można skorzystać także w wielu e-sklepach. To świetne rozwiązanie dla tych, którzy chcą dokonać płatności, która nadmiernie nie obciąży budżetu na raz, a zostanie odłożona w czasie. Równie często i chętnie wybieraną opcją jest kredyt gotówkowy, który można podjąć w dowolnym czasie i przeznaczyć na dowolny cel. Kredyt gotówkowy będzie też dobrym wyborem, jeśli prezentem dla dziecka mają być pieniądze – mówi Marcin Zakrzewski z Cofidis Polska.
Dzieci, które nie przyjmują komunii też świętują
Co ważne, uroczystość komunijna jest ważnym punktem w życiu dzieci z katolickich rodzin. Niemniej - rodziny niewierzące również coraz częściej decydują się na pewne przyjęcie lub prezent dla swoich pociech, by nie miały one poczucia „straty” w porównaniu ze swoimi rówieśnikami.
Na taką okoliczność również warto się przygotować – jeśli zostaliśmy zaproszeni. Również takie przyjęcie może generować dodatkowe koszty związane z prezentami – podobnie jak przyjęcie komunijne.
Myślmy do przodu
Dbałość o rodzinne relacje i chęć sprawienia przyjemności dziecku, które dobrnęło do pewnego – ważnego dla siebie etapu – są bardzo ważne. Niemniej postępowanie w ramach myśli „zastaw się a postaw się” może nieść nieprzyjemne konsekwencje.
W dobie trudnej sytuacji finansowej, warto podejść do takich tematów z dużą rozwagą. Wybór prezentu i opcji jego sfinansowania powinien być przemyślany i zrównoważony, by nadmiernie nie nadwyrężał budżetu, ale jednocześnie spełnił naszą chęć obdarowania dziecka wyjątkową pamiątką.
- Mnogość możliwości prezentowych sprawia, że niezależnie od środków, którymi dysponujemy – we własnym zakresie lub posiłkując się zewnętrznym finansowaniem – jesteśmy w stanie znaleźć pamiątkę idealną. To, na co szczególnie warto położyć nacisk, to wartość prezentu z perspektywy dziecka – czy prezent wspiera jego rozwój, pasje, czy rzeczywiście będzie stanowił ciekawy element w jego życiu – podsumowuje Marcin Zakrzewski z Cofidis Polska.
5 rad dla przedsiębiorców na 2025 r. od lidera finansowania pozabankowego
Ubezpieczenia na życie jako inwestycja w pracowników
Internetowy Fundusz Leasingowy S.A. wyemitował obligacje na kwotę 6 mln złotych
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.