VeloBank pomoże w zakupie pojazdów elektrycznych, hybrydowych i wodorowych
VeloBank, wspierając rozwój elektromobilności w Polsce, przygotował specjalną propozycję kredytu - VeloElektryk, który pomoże sfinansować zakup pojazdów zasilanych napędem elektrycznym, hybrydowym i wodorowym. Oferta finansowania jest dostępna u pośredników współpracujących z bankiem. Skorzystać z niej mogą zarówno osoby prywatne, jak i firmy.
Rynek elektromobilności w Polsce intensywnie się rozwija. W I kwartale 2023 r. w naszym kraju zarejestrowano o połowę więcej aut elektrycznych i hybryd niż w analogicznym okresie rok wcześniej. W całym 2022 r. Polacy kupili ponad 11 tys. elektrycznych aut, wynika z danych Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar. Alternatywne napędy są też coraz popularniejsze we flotach firmowych, czy transporcie zbiorowym. Park aut dostawczych z napędem elektrycznym powiększył się w zeszłym roku o 120%. Przyrost rejestrowanych autobusów w tej kategorii jest dwucyfrowy. Elektromobilność cieszy się dużym zainteresowaniem, ale wciąż odsetek tego typu pojazdów w stosunku do pojazdów spalinowych na polskich drogach jest niski. W przypadku nowo zarejestrowanych aut w 2022 r. „elektryki” stanowiły ok. 3%. Po włączeniu hybryd udział ten rósł do 20%, podaje IBRM Samar.
Dane ACEA (European Automobile Manufacturers' Association) wskazują, że Polska należy do najsłabiej zelektryfikowanych krajów Unii Europejskiej.[1] Potencjał do rozwoju jest jednak duży. Analiza Carsmile[2] z początku 2023 r. pokazuje, że już co dziesiąta osoba szukająca nowego samochodu rozważa wybór pojazdu elektrycznego. Istotnym czynnikiem hamującym rozwój elektromobilności jest jednak koszt inwestycji w takie pojazdy.
– Rozwój technologii i ekologicznych rozwiązań to jedno, ale bardzo ważna jest też ich jednoczesna realna dostępność dla firm czy konsumentów. Kluczową rolę odgrywają tu atrakcyjne formy finansowania. Jako bank, który aktywnie wspiera swoich klientów i dba o środowisko widzimy, że te dwie kwestie można połączyć
z korzyścią dla wszystkich. Przygotowaliśmy specjalny produkt VeloElektryk, który zwiększy dostępność opcji finansowania pojazdów i urządzeń elektromobilnych dla firm i osób prywatnych – zaznacza Joanna Jaworska, Dyrektor Departamentu Kredytów Detalicznych w VeloBanku.
Finansowe doładowanie
Oferta VeloElektryk umożliwia kredytowanie lub refinansowanie zakupu pojazdów dowolnej marki samochodowej o napędzie elektrycznym, hybrydowym i wodorowym. Mowa tu o nowych lub używanych autach osobowych
i ciężarowych, autobusach, motocyklach, w tym quadach. W skład tej grupy pojazdów wchodzą też nowe skutery lub motorowery.
VeloBank nie zapomniał o ważnym elemencie, który jest niezbędny do rozwoju elektromobilności. Liczba „elektryków” rośnie bowiem szybciej niż liczba punktów do ich ładowania. VeloElektryk pomoże sfinansować także zakup i montaż urządzeń służących do ładowania samochodów elektrycznych.
Z oferty VeloElektryk można skorzystać składając wniosek u pośrednika współpracującego z VeloBankiem. Ich listę można znaleźć na stronie internetowej banku. W przypadku nowych pojazdów umowę z VeloBankiem należy zawrzeć w terminie do 60 dni od wydania pozytywnej decyzji kredytowej. Dla używanych ten termin wynosi 30 dni. Okres finansowania jest uzależniony od wieku i rodzaju przedmiotu kredytowania i może wynosić nawet 144 miesiące w przypadku nowych pojazdów dla konsumentów. RRSO wynosi 15,95%.
Oferta VeloElektryk
Przedmiot kredytowania w ofercie VeloElektryk:
- Zakup lub refinansowanie przedmiotu, którym może być:
- nowy lub używany samochód osobowy,
- nowy lub używany samochód ciężarowy,
- nowy lub używany autobus,
- nowy lub używany motocykl (w tym czterokołowy quad, określany w niektórych w świadectwach homologacji jako ciągnik),
- nowy motorower/skuter.
- Zakup z montażem nowych urządzeń służących do ładowania samochodów elektrycznych tj. stacji ładowania/ładowarek.
Rzeczywista roczna stopa oprocentowania wynosi 15,95%. Kalkulacja została dokonana na dzień 23.05.2023 r. na reprezentatywnym przykładzie. Udzielenie kredytu uzależnione jest od wyniku badania i oceny zdolności kredytowej.
Szczegóły oferty: https://www.velobank.pl/klienci-indywidualni/kredyty/veloelektryk.html
[1] ACEA, https://www.acea.auto/figure/interactive-map-affordability-of-electric-cars-correlation-between-market-uptake-and-annual-net-income/, kwiecień 2023 r.
[2] Dane dot. użytkowników, którzy w okresie grudzień 2022 - styczeń 2023 skorzystali z konfiguratora aut Carsmile i wybrali napęd elektryczny. Ich odsetek wyniósł 10,2%.

Ailleron Innovation Forum 2025: Innowacje, które realnie zmieniają sektor finansowy

Bitget dołącza do Organizacji UNICEF Game Changers, aby umożliwić edukację w zakresie blockchain dla 300 tys. osób w 2025 r.

Przedsiębiorcy oczekują sprawiedliwego traktowania przez organy podatkowe
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Bankowość

Rośnie liczba i wartość udzielonych konsumentom kredytów gotówkowych. Gorzej mają się kredyty ratalne oraz te udzielane firmom
Rynek kredytowy w Polsce co do zasady rośnie, choć nierównomiernie. Z danych Biura Informacji Kredytowej wynika, że najlepiej rozwija się segment kredytów gotówkowych dla konsumentów. Wartościowo wzrosła też kwota udzielonych limitów w kartach kredytowych. Według prognoz BIK w całym roku wzrośnie wartość zarówno udzielonych kredytów mieszkaniowych, jak i gotówkowych, choć tych pierwszych poniżej inflacji. Wcześniejsze cięcia stóp procentowych przez RPP nie zmieniły tej prognozy.
Transport
37,5 proc. środków z Planu Społeczno-Klimatycznego trafi na walkę z ubóstwem transportowym. Organizacje branżowe apelują o zmianę priorytetowych projektów [DEPESZA]

Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej z końcem czerwca zakończyło konsultacje Planu Społeczno-Klimatycznego, który otwiera drogę do pozyskania 65 mld zł (11,4 mld euro) z unijnego Społecznego Funduszu Klimatycznego. Polska będzie jego największym beneficjentem, a 37,5 proc. budżetu zostanie przeznaczone na bezpośrednie wsparcie osób narażonych na ubóstwo transportowe. Organizacje branżowe oceniają jednak, że walka z tym zjawiskiem może się okazać nieskuteczna. W toku konsultacji zgłosiły swoje zastrzeżenia co do priorytetów w wydatkach i sposobu wsparcia inwestycji w transport rowerowy.
Prawo
Firmy będą mogły przetestować krótszy tydzień pracy z rządowym wsparciem. Nabór wniosków ruszy w sierpniu

Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej uruchamia pilotaż krótszego tygodnia pracy. Zainteresowane wzięciem w nim udziału firmy będą się mogły ubiegać o wsparcie finansowe ze strony rządu. Politycy Nowej Lewicy, którzy są pomysłodawcami testu tego rozwiązania, przekonują, że finalnie zyskają na nim wszyscy, zarówno pracownicy, jak i pracodawcy, a ostrzeżenia o spodziewanych problemach gospodarki są mocno przesadzone.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.