VeloBank pomoże w zakupie pojazdów elektrycznych, hybrydowych i wodorowych
VeloBank, wspierając rozwój elektromobilności w Polsce, przygotował specjalną propozycję kredytu - VeloElektryk, który pomoże sfinansować zakup pojazdów zasilanych napędem elektrycznym, hybrydowym i wodorowym. Oferta finansowania jest dostępna u pośredników współpracujących z bankiem. Skorzystać z niej mogą zarówno osoby prywatne, jak i firmy.
Rynek elektromobilności w Polsce intensywnie się rozwija. W I kwartale 2023 r. w naszym kraju zarejestrowano o połowę więcej aut elektrycznych i hybryd niż w analogicznym okresie rok wcześniej. W całym 2022 r. Polacy kupili ponad 11 tys. elektrycznych aut, wynika z danych Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar. Alternatywne napędy są też coraz popularniejsze we flotach firmowych, czy transporcie zbiorowym. Park aut dostawczych z napędem elektrycznym powiększył się w zeszłym roku o 120%. Przyrost rejestrowanych autobusów w tej kategorii jest dwucyfrowy. Elektromobilność cieszy się dużym zainteresowaniem, ale wciąż odsetek tego typu pojazdów w stosunku do pojazdów spalinowych na polskich drogach jest niski. W przypadku nowo zarejestrowanych aut w 2022 r. „elektryki” stanowiły ok. 3%. Po włączeniu hybryd udział ten rósł do 20%, podaje IBRM Samar.
Dane ACEA (European Automobile Manufacturers' Association) wskazują, że Polska należy do najsłabiej zelektryfikowanych krajów Unii Europejskiej.[1] Potencjał do rozwoju jest jednak duży. Analiza Carsmile[2] z początku 2023 r. pokazuje, że już co dziesiąta osoba szukająca nowego samochodu rozważa wybór pojazdu elektrycznego. Istotnym czynnikiem hamującym rozwój elektromobilności jest jednak koszt inwestycji w takie pojazdy.
– Rozwój technologii i ekologicznych rozwiązań to jedno, ale bardzo ważna jest też ich jednoczesna realna dostępność dla firm czy konsumentów. Kluczową rolę odgrywają tu atrakcyjne formy finansowania. Jako bank, który aktywnie wspiera swoich klientów i dba o środowisko widzimy, że te dwie kwestie można połączyć
z korzyścią dla wszystkich. Przygotowaliśmy specjalny produkt VeloElektryk, który zwiększy dostępność opcji finansowania pojazdów i urządzeń elektromobilnych dla firm i osób prywatnych – zaznacza Joanna Jaworska, Dyrektor Departamentu Kredytów Detalicznych w VeloBanku.
Finansowe doładowanie
Oferta VeloElektryk umożliwia kredytowanie lub refinansowanie zakupu pojazdów dowolnej marki samochodowej o napędzie elektrycznym, hybrydowym i wodorowym. Mowa tu o nowych lub używanych autach osobowych
i ciężarowych, autobusach, motocyklach, w tym quadach. W skład tej grupy pojazdów wchodzą też nowe skutery lub motorowery.
VeloBank nie zapomniał o ważnym elemencie, który jest niezbędny do rozwoju elektromobilności. Liczba „elektryków” rośnie bowiem szybciej niż liczba punktów do ich ładowania. VeloElektryk pomoże sfinansować także zakup i montaż urządzeń służących do ładowania samochodów elektrycznych.
Z oferty VeloElektryk można skorzystać składając wniosek u pośrednika współpracującego z VeloBankiem. Ich listę można znaleźć na stronie internetowej banku. W przypadku nowych pojazdów umowę z VeloBankiem należy zawrzeć w terminie do 60 dni od wydania pozytywnej decyzji kredytowej. Dla używanych ten termin wynosi 30 dni. Okres finansowania jest uzależniony od wieku i rodzaju przedmiotu kredytowania i może wynosić nawet 144 miesiące w przypadku nowych pojazdów dla konsumentów. RRSO wynosi 15,95%.
Oferta VeloElektryk
Przedmiot kredytowania w ofercie VeloElektryk:
- Zakup lub refinansowanie przedmiotu, którym może być:
- nowy lub używany samochód osobowy,
- nowy lub używany samochód ciężarowy,
- nowy lub używany autobus,
- nowy lub używany motocykl (w tym czterokołowy quad, określany w niektórych w świadectwach homologacji jako ciągnik),
- nowy motorower/skuter.
- Zakup z montażem nowych urządzeń służących do ładowania samochodów elektrycznych tj. stacji ładowania/ładowarek.
Rzeczywista roczna stopa oprocentowania wynosi 15,95%. Kalkulacja została dokonana na dzień 23.05.2023 r. na reprezentatywnym przykładzie. Udzielenie kredytu uzależnione jest od wyniku badania i oceny zdolności kredytowej.
Szczegóły oferty: https://www.velobank.pl/klienci-indywidualni/kredyty/veloelektryk.html
[1] ACEA, https://www.acea.auto/figure/interactive-map-affordability-of-electric-cars-correlation-between-market-uptake-and-annual-net-income/, kwiecień 2023 r.
[2] Dane dot. użytkowników, którzy w okresie grudzień 2022 - styczeń 2023 skorzystali z konfiguratora aut Carsmile i wybrali napęd elektryczny. Ich odsetek wyniósł 10,2%.

Czy warto korzystać z grid tradingu w inwestowaniu?

Po ludzku o PIT-8C

Josip Heit, założyciel GSB Germany w wywiadzie na temat przyszłości branży fintech
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Transport

Ryanair w tym roku obsłuży rekordową liczbę pasażerów z polskich lotnisk. Przewoźnik nie planuje otwierać połączeń z Radomia
W 2025 roku Ryanair planuje przewieźć 18,3 mln pasażerów z Polski. Nasz kraj jest w czołówce najszybciej rosnących rynków irlandzkiej linii. Największych przyrostów liczby pasażerów Ryanair spodziewa się w Krakowie czy Katowicach. Jednocześnie linia wyklucza obecnie możliwość uruchomienia połączeń z lotniska w Radomiu. – Jeżeli chodzi o infrastrukturę w centralnej Polsce, to na tę chwilę jesteśmy zaspokojeni – mówi Michał Kaczmarzyk, prezes Buzz, Ryanair Group.
Transport
Europejska motoryzacja gotowa do pełnej elektryfikacji. Możliwe zmiany w unijnym prawie dotyczące zeroemisyjności

Mimo coraz częściej pojawiających się prognoz dotyczących częściowego odejścia Europy od elektromobilności Bruksela nadal pozostaje przy stanowisku, że po 2035 roku motoryzacyjny rynek pierwotny będą stanowiły wyłącznie samochody zeroemisyjne. – Nie będzie całkowitego odwrotu od elektromobilności w Unii Europejskiej. W grę wchodzi jedynie pewne poluzowanie norm i przepisów – uważa Adam Holewa, członek zarządu oraz dyrektor ds. motoryzacji w spółce Boryszew SA. Jego zdaniem przemysł motoryzacyjny na Starym Kontynencie jest gotowy do pełnej elektryfikacji.
Problemy społeczne
Na rynku nieruchomości rośnie popularność rewitalizacji. Odnowa dotyczy nie tylko zabytkowych budynków, ale też dawnych terenów poprzemysłowych

Rewitalizacja byłych terenów przemysłowych i budynków jest kluczowym aspektem zrównoważonego rozwoju miejskiego i szansą na zachowanie dziedzictwa kulturowego. Jak podkreślają eksperci Deloitte’a, prawidłowo przeprowadzona rewitalizacja może pobudzić do życia dany obszar miasta i zwiększyć jego atrakcyjność inwestycyjną. Poprawi też jakość życia mieszkańców.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.