VeloBank pomoże w zakupie pojazdów elektrycznych, hybrydowych i wodorowych
VeloBank, wspierając rozwój elektromobilności w Polsce, przygotował specjalną propozycję kredytu - VeloElektryk, który pomoże sfinansować zakup pojazdów zasilanych napędem elektrycznym, hybrydowym i wodorowym. Oferta finansowania jest dostępna u pośredników współpracujących z bankiem. Skorzystać z niej mogą zarówno osoby prywatne, jak i firmy.
Rynek elektromobilności w Polsce intensywnie się rozwija. W I kwartale 2023 r. w naszym kraju zarejestrowano o połowę więcej aut elektrycznych i hybryd niż w analogicznym okresie rok wcześniej. W całym 2022 r. Polacy kupili ponad 11 tys. elektrycznych aut, wynika z danych Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar. Alternatywne napędy są też coraz popularniejsze we flotach firmowych, czy transporcie zbiorowym. Park aut dostawczych z napędem elektrycznym powiększył się w zeszłym roku o 120%. Przyrost rejestrowanych autobusów w tej kategorii jest dwucyfrowy. Elektromobilność cieszy się dużym zainteresowaniem, ale wciąż odsetek tego typu pojazdów w stosunku do pojazdów spalinowych na polskich drogach jest niski. W przypadku nowo zarejestrowanych aut w 2022 r. „elektryki” stanowiły ok. 3%. Po włączeniu hybryd udział ten rósł do 20%, podaje IBRM Samar.
Dane ACEA (European Automobile Manufacturers' Association) wskazują, że Polska należy do najsłabiej zelektryfikowanych krajów Unii Europejskiej.[1] Potencjał do rozwoju jest jednak duży. Analiza Carsmile[2] z początku 2023 r. pokazuje, że już co dziesiąta osoba szukająca nowego samochodu rozważa wybór pojazdu elektrycznego. Istotnym czynnikiem hamującym rozwój elektromobilności jest jednak koszt inwestycji w takie pojazdy.
– Rozwój technologii i ekologicznych rozwiązań to jedno, ale bardzo ważna jest też ich jednoczesna realna dostępność dla firm czy konsumentów. Kluczową rolę odgrywają tu atrakcyjne formy finansowania. Jako bank, który aktywnie wspiera swoich klientów i dba o środowisko widzimy, że te dwie kwestie można połączyć
z korzyścią dla wszystkich. Przygotowaliśmy specjalny produkt VeloElektryk, który zwiększy dostępność opcji finansowania pojazdów i urządzeń elektromobilnych dla firm i osób prywatnych – zaznacza Joanna Jaworska, Dyrektor Departamentu Kredytów Detalicznych w VeloBanku.
Finansowe doładowanie
Oferta VeloElektryk umożliwia kredytowanie lub refinansowanie zakupu pojazdów dowolnej marki samochodowej o napędzie elektrycznym, hybrydowym i wodorowym. Mowa tu o nowych lub używanych autach osobowych
i ciężarowych, autobusach, motocyklach, w tym quadach. W skład tej grupy pojazdów wchodzą też nowe skutery lub motorowery.
VeloBank nie zapomniał o ważnym elemencie, który jest niezbędny do rozwoju elektromobilności. Liczba „elektryków” rośnie bowiem szybciej niż liczba punktów do ich ładowania. VeloElektryk pomoże sfinansować także zakup i montaż urządzeń służących do ładowania samochodów elektrycznych.
Z oferty VeloElektryk można skorzystać składając wniosek u pośrednika współpracującego z VeloBankiem. Ich listę można znaleźć na stronie internetowej banku. W przypadku nowych pojazdów umowę z VeloBankiem należy zawrzeć w terminie do 60 dni od wydania pozytywnej decyzji kredytowej. Dla używanych ten termin wynosi 30 dni. Okres finansowania jest uzależniony od wieku i rodzaju przedmiotu kredytowania i może wynosić nawet 144 miesiące w przypadku nowych pojazdów dla konsumentów. RRSO wynosi 15,95%.
Oferta VeloElektryk
Przedmiot kredytowania w ofercie VeloElektryk:
- Zakup lub refinansowanie przedmiotu, którym może być:
- nowy lub używany samochód osobowy,
- nowy lub używany samochód ciężarowy,
- nowy lub używany autobus,
- nowy lub używany motocykl (w tym czterokołowy quad, określany w niektórych w świadectwach homologacji jako ciągnik),
- nowy motorower/skuter.
- Zakup z montażem nowych urządzeń służących do ładowania samochodów elektrycznych tj. stacji ładowania/ładowarek.
Rzeczywista roczna stopa oprocentowania wynosi 15,95%. Kalkulacja została dokonana na dzień 23.05.2023 r. na reprezentatywnym przykładzie. Udzielenie kredytu uzależnione jest od wyniku badania i oceny zdolności kredytowej.
Szczegóły oferty: https://www.velobank.pl/klienci-indywidualni/kredyty/veloelektryk.html
[1] ACEA, https://www.acea.auto/figure/interactive-map-affordability-of-electric-cars-correlation-between-market-uptake-and-annual-net-income/, kwiecień 2023 r.
[2] Dane dot. użytkowników, którzy w okresie grudzień 2022 - styczeń 2023 skorzystali z konfiguratora aut Carsmile i wybrali napęd elektryczny. Ich odsetek wyniósł 10,2%.
5 rad dla przedsiębiorców na 2025 r. od lidera finansowania pozabankowego
Ubezpieczenia na życie jako inwestycja w pracowników
Internetowy Fundusz Leasingowy S.A. wyemitował obligacje na kwotę 6 mln złotych
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.