Komunikaty PR

VeloBank pomoże w zakupie pojazdów elektrycznych, hybrydowych i wodorowych

2023-05-24  |  11:00
Biuro prasowe

VeloBank, wspierając rozwój elektromobilności w Polsce, przygotował specjalną propozycję kredytu - VeloElektryk, który pomoże sfinansować zakup pojazdów zasilanych napędem elektrycznym, hybrydowym i wodorowym. Oferta finansowania jest dostępna u pośredników współpracujących z bankiem. Skorzystać z niej mogą zarówno osoby prywatne, jak i firmy.

Rynek elektromobilności w Polsce intensywnie się rozwija. W I kwartale 2023 r. w naszym kraju zarejestrowano o połowę więcej aut elektrycznych i hybryd niż w analogicznym okresie rok wcześniej. W całym 2022 r. Polacy kupili ponad 11 tys. elektrycznych aut, wynika z danych Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar. Alternatywne napędy są też coraz popularniejsze we flotach firmowych, czy transporcie zbiorowym. Park aut dostawczych z napędem elektrycznym powiększył się w zeszłym roku o 120%. Przyrost rejestrowanych autobusów w tej kategorii jest dwucyfrowy. Elektromobilność cieszy się dużym zainteresowaniem, ale wciąż odsetek tego typu pojazdów w stosunku do pojazdów spalinowych na polskich drogach jest niski. W przypadku nowo zarejestrowanych aut w 2022 r. „elektryki” stanowiły ok. 3%. Po włączeniu hybryd udział ten rósł do 20%, podaje IBRM Samar.

Dane ACEA (European Automobile Manufacturers' Association) wskazują, że Polska należy do najsłabiej zelektryfikowanych krajów Unii Europejskiej.[1] Potencjał do rozwoju jest jednak duży. Analiza Carsmile[2] z początku 2023 r. pokazuje, że już co dziesiąta osoba szukająca nowego samochodu rozważa wybór pojazdu elektrycznego. Istotnym czynnikiem hamującym rozwój elektromobilności jest jednak koszt inwestycji w takie pojazdy.

Rozwój technologii i ekologicznych rozwiązań to jedno, ale bardzo ważna jest też ich jednoczesna realna dostępność dla firm czy konsumentów. Kluczową rolę odgrywają tu atrakcyjne formy finansowania. Jako bank, który aktywnie wspiera swoich klientów i dba o środowisko widzimy, że te dwie kwestie można połączyć
z korzyścią dla wszystkich. Przygotowaliśmy specjalny produkt VeloElektryk, który zwiększy dostępność opcji finansowania pojazdów i urządzeń elektromobilnych dla firm i osób prywatnych
– zaznacza Joanna Jaworska, Dyrektor Departamentu Kredytów Detalicznych w VeloBanku.

Finansowe doładowanie

Oferta VeloElektryk umożliwia kredytowanie lub refinansowanie zakupu pojazdów dowolnej marki samochodowej o napędzie elektrycznym, hybrydowym i wodorowym. Mowa tu o nowych lub używanych autach osobowych
i ciężarowych, autobusach, motocyklach, w tym quadach. W skład tej grupy pojazdów wchodzą też nowe skutery lub motorowery.

VeloBank nie zapomniał o ważnym elemencie, który jest niezbędny do rozwoju elektromobilności. Liczba „elektryków” rośnie bowiem szybciej niż liczba punktów do ich ładowania. VeloElektryk pomoże sfinansować także zakup i montaż urządzeń służących do ładowania samochodów elektrycznych.

Z oferty VeloElektryk można skorzystać składając wniosek u pośrednika współpracującego z VeloBankiem. Ich listę można znaleźć na stronie internetowej banku. W przypadku nowych pojazdów umowę z VeloBankiem należy zawrzeć w terminie do 60 dni od wydania pozytywnej decyzji kredytowej. Dla używanych ten termin wynosi 30 dni. Okres finansowania jest uzależniony od wieku i rodzaju przedmiotu kredytowania i może wynosić nawet 144 miesiące w przypadku nowych pojazdów dla konsumentów. RRSO wynosi 15,95%.

Oferta VeloElektryk

Przedmiot kredytowania w ofercie VeloElektryk:

  1. Zakup lub refinansowanie przedmiotu, którym może być:
    • nowy lub używany samochód osobowy,
    • nowy lub używany samochód ciężarowy,
    • nowy lub używany autobus,
    • nowy lub używany motocykl (w tym czterokołowy quad, określany w niektórych w świadectwach homologacji jako ciągnik),
    • nowy motorower/skuter.
  2. Zakup z montażem nowych urządzeń służących do ładowania samochodów elektrycznych tj. stacji ładowania/ładowarek.

Rzeczywista roczna stopa oprocentowania wynosi 15,95%. Kalkulacja została dokonana na dzień 23.05.2023 r. na reprezentatywnym przykładzie. Udzielenie kredytu uzależnione jest od wyniku badania i oceny zdolności kredytowej.

Szczegóły oferty: https://www.velobank.pl/klienci-indywidualni/kredyty/veloelektryk.html

 


[1] ACEA, https://www.acea.auto/figure/interactive-map-affordability-of-electric-cars-correlation-between-market-uptake-and-annual-net-income/, kwiecień 2023 r.

[2] Dane dot. użytkowników, którzy w okresie grudzień 2022 - styczeń 2023 skorzystali z konfiguratora aut Carsmile i wybrali napęd elektryczny. Ich odsetek wyniósł 10,2%.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Finanse Przedsiębiorcy oczekują sprawiedliwego traktowania przez organy podatkowe Biuro prasowe
2025-06-11 | 17:00

Przedsiębiorcy oczekują sprawiedliwego traktowania przez organy podatkowe

- Wkrótce będziemy omawiać 13 pakiet deregulacyjny. Mamy już 350 propozycji zmian w przepisach, z tego 150 skierowanych do realizacji. Obecna deregulacja poprawiła atmosferę
Finanse Ryzyko związane z inwestowaniem w CFD
2025-06-11 | 13:40

Ryzyko związane z inwestowaniem w CFD

Wraz z rosnącą popularnością inwestowania na rynkach finansowych, zwiększa się liczba osób lokujących kapitał w kontrakty na różnicę (CFD). Nic w tym
Finanse Pożyczka na spłatę chwilówek
2025-06-09 | 11:30

Pożyczka na spłatę chwilówek - czy to dobre rozwiązanie dla Ciebie?

Chwilówki są szybkie, łatwe do zdobycia i często reklamowane jako sposób na drobne, pilne wydatki. Kiedy jednak zaczyna się brać jedną po drugiej, w bardzo prosty

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników

Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.

Konsument

35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.

Problemy społeczne

Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu​ lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.