Komunikaty PR

VeloBank pomoże w zakupie pojazdów elektrycznych, hybrydowych i wodorowych

2023-05-24  |  11:00
Biuro prasowe

VeloBank, wspierając rozwój elektromobilności w Polsce, przygotował specjalną propozycję kredytu - VeloElektryk, który pomoże sfinansować zakup pojazdów zasilanych napędem elektrycznym, hybrydowym i wodorowym. Oferta finansowania jest dostępna u pośredników współpracujących z bankiem. Skorzystać z niej mogą zarówno osoby prywatne, jak i firmy.

Rynek elektromobilności w Polsce intensywnie się rozwija. W I kwartale 2023 r. w naszym kraju zarejestrowano o połowę więcej aut elektrycznych i hybryd niż w analogicznym okresie rok wcześniej. W całym 2022 r. Polacy kupili ponad 11 tys. elektrycznych aut, wynika z danych Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar. Alternatywne napędy są też coraz popularniejsze we flotach firmowych, czy transporcie zbiorowym. Park aut dostawczych z napędem elektrycznym powiększył się w zeszłym roku o 120%. Przyrost rejestrowanych autobusów w tej kategorii jest dwucyfrowy. Elektromobilność cieszy się dużym zainteresowaniem, ale wciąż odsetek tego typu pojazdów w stosunku do pojazdów spalinowych na polskich drogach jest niski. W przypadku nowo zarejestrowanych aut w 2022 r. „elektryki” stanowiły ok. 3%. Po włączeniu hybryd udział ten rósł do 20%, podaje IBRM Samar.

Dane ACEA (European Automobile Manufacturers' Association) wskazują, że Polska należy do najsłabiej zelektryfikowanych krajów Unii Europejskiej.[1] Potencjał do rozwoju jest jednak duży. Analiza Carsmile[2] z początku 2023 r. pokazuje, że już co dziesiąta osoba szukająca nowego samochodu rozważa wybór pojazdu elektrycznego. Istotnym czynnikiem hamującym rozwój elektromobilności jest jednak koszt inwestycji w takie pojazdy.

Rozwój technologii i ekologicznych rozwiązań to jedno, ale bardzo ważna jest też ich jednoczesna realna dostępność dla firm czy konsumentów. Kluczową rolę odgrywają tu atrakcyjne formy finansowania. Jako bank, który aktywnie wspiera swoich klientów i dba o środowisko widzimy, że te dwie kwestie można połączyć
z korzyścią dla wszystkich. Przygotowaliśmy specjalny produkt VeloElektryk, który zwiększy dostępność opcji finansowania pojazdów i urządzeń elektromobilnych dla firm i osób prywatnych
– zaznacza Joanna Jaworska, Dyrektor Departamentu Kredytów Detalicznych w VeloBanku.

Finansowe doładowanie

Oferta VeloElektryk umożliwia kredytowanie lub refinansowanie zakupu pojazdów dowolnej marki samochodowej o napędzie elektrycznym, hybrydowym i wodorowym. Mowa tu o nowych lub używanych autach osobowych
i ciężarowych, autobusach, motocyklach, w tym quadach. W skład tej grupy pojazdów wchodzą też nowe skutery lub motorowery.

VeloBank nie zapomniał o ważnym elemencie, który jest niezbędny do rozwoju elektromobilności. Liczba „elektryków” rośnie bowiem szybciej niż liczba punktów do ich ładowania. VeloElektryk pomoże sfinansować także zakup i montaż urządzeń służących do ładowania samochodów elektrycznych.

Z oferty VeloElektryk można skorzystać składając wniosek u pośrednika współpracującego z VeloBankiem. Ich listę można znaleźć na stronie internetowej banku. W przypadku nowych pojazdów umowę z VeloBankiem należy zawrzeć w terminie do 60 dni od wydania pozytywnej decyzji kredytowej. Dla używanych ten termin wynosi 30 dni. Okres finansowania jest uzależniony od wieku i rodzaju przedmiotu kredytowania i może wynosić nawet 144 miesiące w przypadku nowych pojazdów dla konsumentów. RRSO wynosi 15,95%.

Oferta VeloElektryk

Przedmiot kredytowania w ofercie VeloElektryk:

  1. Zakup lub refinansowanie przedmiotu, którym może być:
    • nowy lub używany samochód osobowy,
    • nowy lub używany samochód ciężarowy,
    • nowy lub używany autobus,
    • nowy lub używany motocykl (w tym czterokołowy quad, określany w niektórych w świadectwach homologacji jako ciągnik),
    • nowy motorower/skuter.
  2. Zakup z montażem nowych urządzeń służących do ładowania samochodów elektrycznych tj. stacji ładowania/ładowarek.

Rzeczywista roczna stopa oprocentowania wynosi 15,95%. Kalkulacja została dokonana na dzień 23.05.2023 r. na reprezentatywnym przykładzie. Udzielenie kredytu uzależnione jest od wyniku badania i oceny zdolności kredytowej.

Szczegóły oferty: https://www.velobank.pl/klienci-indywidualni/kredyty/veloelektryk.html

 


[1] ACEA, https://www.acea.auto/figure/interactive-map-affordability-of-electric-cars-correlation-between-market-uptake-and-annual-net-income/, kwiecień 2023 r.

[2] Dane dot. użytkowników, którzy w okresie grudzień 2022 - styczeń 2023 skorzystali z konfiguratora aut Carsmile i wybrali napęd elektryczny. Ich odsetek wyniósł 10,2%.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Finanse Czy warto korzystać z grid tradingu w inwestowaniu? Biuro prasowe
2025-03-03 | 10:25

Czy warto korzystać z grid tradingu w inwestowaniu?

Dlaczego niektórzy inwestorzy wybierają handel z tzw. siatką zleceń? Ponieważ grid trading jest zautomatyzowany, co pozwala w pewnym stopniu ułatwić codzienny handel.
Finanse Po ludzku o PIT-8C
2025-03-03 | 09:00

Po ludzku o PIT-8C

Po ludzku o PIT-8C 1 stycznia 2024 roku weszły w życie nowe przepisy, w związku z którymi uczestnik funduszu inwestycyjnego jest zobowiązany do samodzielnego
Finanse Josip Heit, założyciel GSB Germany w wywiadzie na temat przyszłości branży fintech
2025-02-28 | 16:30

Josip Heit, założyciel GSB Germany w wywiadzie na temat przyszłości branży fintech

BUDAPEST, HUNGARY /ACCESS Newswire/ February 28, 2025 / INDEX HUNGARIA IndexHU (Węgry): Panie Heit, bardzo dziękuję za poświęcenie czasu na ten wywiad. Inwestycje w fintech wydają

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Transport

Transport

Europejska motoryzacja gotowa do pełnej elektryfikacji. Możliwe zmiany w unijnym prawie dotyczące zeroemisyjności

Mimo coraz częściej pojawiających się prognoz dotyczących częściowego odejścia Europy od elektromobilności Bruksela nadal pozostaje przy stanowisku, że po 2035 roku motoryzacyjny rynek pierwotny będą stanowiły wyłącznie samochody zeroemisyjne. – Nie będzie całkowitego odwrotu od elektromobilności w Unii Europejskiej. W grę wchodzi jedynie pewne poluzowanie norm i przepisów – uważa Adam Holewa, członek zarządu oraz dyrektor ds. motoryzacji w spółce Boryszew SA. Jego zdaniem przemysł motoryzacyjny na Starym Kontynencie jest gotowy do pełnej elektryfikacji.

Problemy społeczne

Na rynku nieruchomości rośnie popularność rewitalizacji. Odnowa dotyczy nie tylko zabytkowych budynków, ale też dawnych terenów poprzemysłowych

Rewitalizacja byłych terenów przemysłowych i budynków jest kluczowym aspektem zrównoważonego rozwoju miejskiego i szansą na zachowanie dziedzictwa kulturowego. Jak podkreślają eksperci Deloitte’a, prawidłowo przeprowadzona rewitalizacja może pobudzić do życia dany obszar miasta i zwiększyć jego atrakcyjność inwestycyjną. Poprawi też jakość życia mieszkańców.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.