Wypłata gotówki zbliżeniowo dostępna na terminalach PolCard from Fiserv
Do tej pory, aby wypłacić gotówkę z kasy sklepu, konsument musiał mieć przy sobie fizyczną kartę płatniczą, włożyć ją do terminala i w ten sposób zrealizować transakcję. Od teraz, dzięki nowemu wdrożeniu PolCard from Fiserv, usługę można zrealizować zbliżeniowo kartą, telefonem czy zegarkiem. Do końca sierpnia wypłata gotówki w trybie bezstykowym będzie dostępna do uruchomienia na wszystkich terminalach marki.
PolCard from Fiserv oferuje przedsiębiorcom zróżnicowany pakiet usług dodatkowych dostępny na terminalach płatniczych. Jedną z nich jest cashback, czyli wypłata gotówki z kasy sklepu jak z bankomatu, przy okazji zakupów w punktach handlowo-usługowych. Do tej pory, aby z niego skorzystać klienci musieli użyć fizycznej karty w trybie stykowym. Od teraz, dzięki nowemu wdrożeniu, cały proces może odbywać się zbliżeniowo. To oznacza, że mogą z niego skorzystać również osoby płacące telefonami czy zegarkami za pośrednictwem portfeli cyfrowych (Google Pay bądź Apple Pay), bez konieczności posiadania przy sobie fizycznej karty płatniczej. Maksymalna kwota wypłaty to obecnie 1 000 zł.
- Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie Fiserv Polska S.A., właściciela marki PolCard from Fiserv w lipcu ubiegłego roku, Polacy są zainteresowani korzystaniem z dodatkowych funkcji terminali płatniczych, a najbardziej atrakcyjna jest dla nich właśnie wypłata gotówki z kasy sklepu. Co więcej, cechą charakterystyczną polskiego rynku jest dominujący udział zbliżeniowych kart płatniczych. Na koniec marca 2023 r. było 43,1 mln takich nośników, a ich udział w ogólnej liczbie kart płatniczych wyniósł ponad 96 proc[1]. To oczywiście ma wpływ na popularność usług świadczonych bezstykowo – mówi Robert Andrukiewicz, dyrektor ds. rozwoju produktów i card compliance w Fiserv Polska S.A. – Zawsze staramy się reagować na potrzeby konsumentów, dlatego też wprowadzenie wypłaty gotówki zbliżeniowo było dla nas kwestią czasu. Jest to usługa, która może być ciekawą opcją na przyciągnięcie klientów nie tylko dla sklepów spożywczych, lecz także restauracji, stacji paliw, hoteli czy punktów usługowych, szczególnie tam, gdzie bankomaty czy oddziały banków są niedostępne – dodaje.
Zainteresowanie wypłatą gotówki wciąż rośnie
Jak wynika z danych Narodowego Banku Polskiego na koniec 2021 roku 180 713 przedsiębiorców, oferowało usługę cashback, natomiast rok później ich liczba zwiększyła się o ponad 6 700. Co więcej, łączna kwota wypłat na 31 grudnia 2021 roku wyniosła 20 543 300 złotych, a na koniec 2022 roku aż 21 891 238 złotych.
- Jak wynika z danych NBP zainteresowanie wypłatą gotówki rośnie. Od 2016 systematycznie zwiększa się liczba punktów, gdzie można z niej skorzystać. Ponadto, wzrasta także liczba samych wypłat – wyjątkiem był tylko pandemiczny, 2020 rok. Analizując zarówno dane NBP, jak i nasze można przewidywać, że trend wzrostowy będzie kontynuowany w najbliższej przyszłości. Sprzyjać temu będzie zapewne fakt, że w ramach usługi cashback konsument może wypłacić dowolną, wybraną przez siebie kwotę, podczas gdy w bankomacie dostępne są tylko okrągłe sumy, najczęściej nie mniejsze niż 100 zł – podsumowuje Robert Andrukiewicz.
[1] Informacja o kartach płatniczych w I kwartale 2023 r. (nbp.pl)
5 rad dla przedsiębiorców na 2025 r. od lidera finansowania pozabankowego
Ubezpieczenia na życie jako inwestycja w pracowników
Internetowy Fundusz Leasingowy S.A. wyemitował obligacje na kwotę 6 mln złotych
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.