Wypłata gotówki zbliżeniowo dostępna na terminalach PolCard from Fiserv
Do tej pory, aby wypłacić gotówkę z kasy sklepu, konsument musiał mieć przy sobie fizyczną kartę płatniczą, włożyć ją do terminala i w ten sposób zrealizować transakcję. Od teraz, dzięki nowemu wdrożeniu PolCard from Fiserv, usługę można zrealizować zbliżeniowo kartą, telefonem czy zegarkiem. Do końca sierpnia wypłata gotówki w trybie bezstykowym będzie dostępna do uruchomienia na wszystkich terminalach marki.
PolCard from Fiserv oferuje przedsiębiorcom zróżnicowany pakiet usług dodatkowych dostępny na terminalach płatniczych. Jedną z nich jest cashback, czyli wypłata gotówki z kasy sklepu jak z bankomatu, przy okazji zakupów w punktach handlowo-usługowych. Do tej pory, aby z niego skorzystać klienci musieli użyć fizycznej karty w trybie stykowym. Od teraz, dzięki nowemu wdrożeniu, cały proces może odbywać się zbliżeniowo. To oznacza, że mogą z niego skorzystać również osoby płacące telefonami czy zegarkami za pośrednictwem portfeli cyfrowych (Google Pay bądź Apple Pay), bez konieczności posiadania przy sobie fizycznej karty płatniczej. Maksymalna kwota wypłaty to obecnie 1 000 zł.
- Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie Fiserv Polska S.A., właściciela marki PolCard from Fiserv w lipcu ubiegłego roku, Polacy są zainteresowani korzystaniem z dodatkowych funkcji terminali płatniczych, a najbardziej atrakcyjna jest dla nich właśnie wypłata gotówki z kasy sklepu. Co więcej, cechą charakterystyczną polskiego rynku jest dominujący udział zbliżeniowych kart płatniczych. Na koniec marca 2023 r. było 43,1 mln takich nośników, a ich udział w ogólnej liczbie kart płatniczych wyniósł ponad 96 proc[1]. To oczywiście ma wpływ na popularność usług świadczonych bezstykowo – mówi Robert Andrukiewicz, dyrektor ds. rozwoju produktów i card compliance w Fiserv Polska S.A. – Zawsze staramy się reagować na potrzeby konsumentów, dlatego też wprowadzenie wypłaty gotówki zbliżeniowo było dla nas kwestią czasu. Jest to usługa, która może być ciekawą opcją na przyciągnięcie klientów nie tylko dla sklepów spożywczych, lecz także restauracji, stacji paliw, hoteli czy punktów usługowych, szczególnie tam, gdzie bankomaty czy oddziały banków są niedostępne – dodaje.
Zainteresowanie wypłatą gotówki wciąż rośnie
Jak wynika z danych Narodowego Banku Polskiego na koniec 2021 roku 180 713 przedsiębiorców, oferowało usługę cashback, natomiast rok później ich liczba zwiększyła się o ponad 6 700. Co więcej, łączna kwota wypłat na 31 grudnia 2021 roku wyniosła 20 543 300 złotych, a na koniec 2022 roku aż 21 891 238 złotych.
- Jak wynika z danych NBP zainteresowanie wypłatą gotówki rośnie. Od 2016 systematycznie zwiększa się liczba punktów, gdzie można z niej skorzystać. Ponadto, wzrasta także liczba samych wypłat – wyjątkiem był tylko pandemiczny, 2020 rok. Analizując zarówno dane NBP, jak i nasze można przewidywać, że trend wzrostowy będzie kontynuowany w najbliższej przyszłości. Sprzyjać temu będzie zapewne fakt, że w ramach usługi cashback konsument może wypłacić dowolną, wybraną przez siebie kwotę, podczas gdy w bankomacie dostępne są tylko okrągłe sumy, najczęściej nie mniejsze niż 100 zł – podsumowuje Robert Andrukiewicz.
[1] Informacja o kartach płatniczych w I kwartale 2023 r. (nbp.pl)

Pożyczka na spłatę chwilówek - czy to dobre rozwiązanie dla Ciebie?

Legalne działanie w świecie kryptowalut – zgodnie z kanadyjskim prawem

BLIKUJ na raty w IKEA! Nowy sposób płatności dostępny w całej Polsce
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Ostateczny kształt rozszerzonej odpowiedzialności producenta wciąż pod znakiem zapytania. Przykładem dla Polski mogą być rozwiązania z Czech czy Belgii
Zgodnie z wytycznymi Unii Europejskiej do końca 2025 roku Polska powinna osiągnąć poziom recyklingu odpadów opakowaniowych na poziomie min. 65 proc. Trudno to osiągnąć bez wdrożenia systemu rozszerzonej odpowiedzialności producenta (ROP), który w świetle unijnych zaleceń powinien być zaimplementowany już w 2023 roku, a którego ostatecznego kształtu jeszcze nie znamy. Zagraniczni eksperci uważają, że Polska powinna iść w ślady Czech, Belgii i Włoch, stawiając na elastyczną organizację odpowiedzialności producenta (OOP).
Handel
Prof. G. Kołodko: Trump osiągnie efekt odwrotny od zamierzonego i spowolni rozwój Ameryki. Na wojnie handlowej z resztą świata to Stany mogą tracić najmocniej

– Liczne decyzje prezydenta Trumpa, nie tylko na polu ekonomicznym, są po prostu oparte na nieracjonalnych przesłankach, są fałszywe, są szkodliwe i dla Stanów Zjednoczonych, i dla innych, mówiąc językiem popularnym, są chore – ocenia prof. Grzegorz Kołodko, były minister finansów, i wskazuje m.in. na chaos spowodowany wprowadzaniem, zawieszaniem i przywracaniem ceł. Ekonomista w książce „Trump 2.0. Rewolucja chorego rozsądku” analizuje trumponomikę, a więc ekonomię i politykę gospodarczą pomysłu prezydenta oraz jej wpływ na gospodarkę, przestrzega przed zagrożeniami i wskazuje sposoby wyjścia z nasilającego się globalnego zamieszania. Autor ocenia też negatywnie pozaekonomiczne aspekty działalności amerykańskiego prezydenta z wyjątkiem jednego aspektu.
Farmacja
Samoleczenie generuje w UE oszczędności na poziomie 40 mld euro rocznie. Dzięki temu odciążone są europejskie systemy zdrowotne

Każdego roku Europejczycy leczą samodzielnie ok. 1,2 mld drobnych dolegliwości, w tym przeziębienie czy niestrawność. Zdaniem ekspertów wzmocnienie tych kompetencji społeczeństwa może być remedium na braki kadrowe w opiece zdrowotnej i jej deficyt budżetowy. Sięganie po leki bez recepty (OTC), suplementy diety i wyroby lecznicze pozwala uniknąć ok. 120 mln konsultacji lekarskich w skali roku, co odpowiada pracy nawet 36 tys. lekarzy pierwszego kontaktu. Samoleczenie generuje w UE oszczędności na poziomie 40 mld euro rocznie – wynika z danych przedstawionych podczas 61. konferencji AESGP, która odbyła się w Warszawie.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.