Komunikaty PR

Wypłata gotówki zbliżeniowo dostępna na terminalach PolCard from Fiserv

2023-08-28  |  15:00
Kontakt
CCG
CCG

CCG
02-518 Warszawa
clearcom|clearcom.pl| |clearcom|clearcom.pl
512 643 009
CCG
Do pobrania docx ( 0.03 MB )

Do tej pory, aby wypłacić gotówkę z kasy sklepu, konsument musiał mieć przy sobie fizyczną kartę płatniczą, włożyć ją do terminala i w ten sposób zrealizować transakcję. Od teraz, dzięki nowemu wdrożeniu PolCard from Fiserv, usługę można zrealizować zbliżeniowo kartą, telefonem czy zegarkiem. Do końca sierpnia wypłata gotówki w trybie bezstykowym będzie dostępna do uruchomienia na wszystkich terminalach marki.

PolCard from Fiserv oferuje przedsiębiorcom zróżnicowany pakiet usług dodatkowych dostępny na terminalach płatniczych. Jedną z nich jest cashback, czyli wypłata gotówki z kasy sklepu jak z bankomatu, przy okazji zakupów w punktach handlowo-usługowych. Do tej pory, aby z niego skorzystać klienci musieli użyć fizycznej karty w trybie stykowym. Od teraz, dzięki nowemu wdrożeniu, cały proces może odbywać się zbliżeniowo. To oznacza, że mogą z niego skorzystać również osoby płacące telefonami czy zegarkami za pośrednictwem portfeli cyfrowych (Google Pay bądź Apple Pay), bez konieczności posiadania przy sobie fizycznej karty płatniczej. Maksymalna kwota wypłaty to obecnie 1 000 zł.

- Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie Fiserv Polska S.A., właściciela marki PolCard from Fiserv w lipcu ubiegłego roku, Polacy są zainteresowani korzystaniem z dodatkowych funkcji terminali płatniczych, a najbardziej atrakcyjna jest dla nich właśnie wypłata gotówki z kasy sklepu. Co więcej, cechą charakterystyczną polskiego rynku jest dominujący udział zbliżeniowych kart płatniczych. Na koniec marca 2023 r. było 43,1 mln takich nośników, a ich udział w ogólnej liczbie kart płatniczych wyniósł ponad 96 proc[1]. To oczywiście ma wpływ na popularność usług świadczonych bezstykowo – mówi Robert Andrukiewicz, dyrektor ds. rozwoju produktów i card compliance w Fiserv Polska S.A. – Zawsze staramy się reagować na potrzeby konsumentów, dlatego też wprowadzenie wypłaty gotówki zbliżeniowo było dla nas kwestią czasu. Jest to usługa, która może być ciekawą opcją na przyciągnięcie klientów nie tylko dla sklepów spożywczych, lecz także restauracji, stacji paliw, hoteli czy punktów usługowych, szczególnie tam, gdzie bankomaty czy oddziały banków są niedostępne – dodaje.

Zainteresowanie wypłatą gotówki wciąż rośnie

Jak wynika z danych Narodowego Banku Polskiego na koniec 2021 roku 180 713 przedsiębiorców, oferowało usługę cashback, natomiast rok później ich liczba zwiększyła się o ponad 6 700. Co więcej, łączna kwota wypłat na 31 grudnia 2021 roku wyniosła 20 543 300 złotych, a na koniec 2022 roku aż 21 891 238 złotych.

- Jak wynika z danych NBP zainteresowanie wypłatą gotówki rośnie. Od 2016 systematycznie zwiększa się liczba punktów, gdzie można z niej skorzystać. Ponadto, wzrasta także liczba samych wypłat – wyjątkiem był tylko pandemiczny, 2020 rok. Analizując zarówno dane NBP, jak i nasze można przewidywać, że trend wzrostowy będzie kontynuowany w najbliższej przyszłości. Sprzyjać temu będzie zapewne fakt, że w ramach usługi cashback konsument może wypłacić dowolną, wybraną przez siebie kwotę, podczas gdy w bankomacie dostępne są tylko okrągłe sumy, najczęściej nie mniejsze niż 100 zł – podsumowuje Robert Andrukiewicz.

 


[1] Informacja o kartach płatniczych w I kwartale 2023 r. (nbp.pl)

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: CCG
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Finanse Czy warto korzystać z grid tradingu w inwestowaniu? Biuro prasowe
2025-03-03 | 10:25

Czy warto korzystać z grid tradingu w inwestowaniu?

Dlaczego niektórzy inwestorzy wybierają handel z tzw. siatką zleceń? Ponieważ grid trading jest zautomatyzowany, co pozwala w pewnym stopniu ułatwić codzienny handel.
Finanse Po ludzku o PIT-8C
2025-03-03 | 09:00

Po ludzku o PIT-8C

Po ludzku o PIT-8C 1 stycznia 2024 roku weszły w życie nowe przepisy, w związku z którymi uczestnik funduszu inwestycyjnego jest zobowiązany do samodzielnego
Finanse Josip Heit, założyciel GSB Germany w wywiadzie na temat przyszłości branży fintech
2025-02-28 | 16:30

Josip Heit, założyciel GSB Germany w wywiadzie na temat przyszłości branży fintech

BUDAPEST, HUNGARY /ACCESS Newswire/ February 28, 2025 / INDEX HUNGARIA IndexHU (Węgry): Panie Heit, bardzo dziękuję za poświęcenie czasu na ten wywiad. Inwestycje w fintech wydają

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Transport

Transport

Europejska motoryzacja gotowa do pełnej elektryfikacji. Możliwe zmiany w unijnym prawie dotyczące zeroemisyjności

Mimo coraz częściej pojawiających się prognoz dotyczących częściowego odejścia Europy od elektromobilności Bruksela nadal pozostaje przy stanowisku, że po 2035 roku motoryzacyjny rynek pierwotny będą stanowiły wyłącznie samochody zeroemisyjne. – Nie będzie całkowitego odwrotu od elektromobilności w Unii Europejskiej. W grę wchodzi jedynie pewne poluzowanie norm i przepisów – uważa Adam Holewa, członek zarządu oraz dyrektor ds. motoryzacji w spółce Boryszew SA. Jego zdaniem przemysł motoryzacyjny na Starym Kontynencie jest gotowy do pełnej elektryfikacji.

Problemy społeczne

Na rynku nieruchomości rośnie popularność rewitalizacji. Odnowa dotyczy nie tylko zabytkowych budynków, ale też dawnych terenów poprzemysłowych

Rewitalizacja byłych terenów przemysłowych i budynków jest kluczowym aspektem zrównoważonego rozwoju miejskiego i szansą na zachowanie dziedzictwa kulturowego. Jak podkreślają eksperci Deloitte’a, prawidłowo przeprowadzona rewitalizacja może pobudzić do życia dany obszar miasta i zwiększyć jego atrakcyjność inwestycyjną. Poprawi też jakość życia mieszkańców.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.