Komunikaty PR

Wyzwania w zarządzaniu organizacją podczas kryzysu

2023-04-04  |  01:00
Biuro prasowe
Kontakt
BRZ
MADE IN PR SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ

ul. Cybernetyki 19
02-677 Warszawa
bartosz.rzepa|madeinpr.pl| |bartosz.rzepa|madeinpr.pl
663272666
https://madeinpr.pl/

Umiejętne zarządzanie firmą w czasie kryzysu stanowi nie lada wyzwanie dla dyrektorów zarządzających i menedżerów. W obliczu nadciągających problemów na rynku należy zachować zimną krew i podejmować szybkie i dobre dla organizacji decyzje.

Kryzys może nadejść niespodziewanie, można by rzec z każdej strony. To sprawia, że osoby sprawujące funkcję zarządzającą stale muszą analizować sytuację na rynku i na świecie i przykuwać dużą uwagę do prognozowania. Załamanie na rynku może nastąpić z wielu przyczyn. Z jednej strony mamy do czynienia ze spadkiem zysków, brakiem inwestorów czy zmieniającymi się regulacjami, z drugiej natomiast znajdują się czynniki, które ciężko przewidzieć. Za przykład mogą posłużyć ostatnie trzy lata. Pandemia koronawirusa, wybuch wojny w Ukrainie – te wydarzenia pojawiły się nagle i miały nieodwracalny wpływ na globalną gospodarkę.

Jak powinien zachować się lider?

W przypadku nadejścia kryzysowych sytuacji, oczy wszystkich pracowników zwrócone są na osobę zarządzającą, na której barkach spoczywa odpowiedzialność za całą organizację. Za nami naprawdę ciężkie wydarzenia, które zupełnie zmieniły stan globalnego rynku. Wybuchy pandemii koronawirusa, a następnie wojny w Ukrainie stworzyły tak zwaną nową normalność, w której przyszło nam żyć. Oba wydarzenia zmodyfikowały dotychczasową światową gospodarkę i przyniosły firmom ogromne wyzwania. One nie ominęły również naszej organizacji. Problem z dostępnością towarów, drastyczne wzrosty cen surowców, utrudniona logistyka – to zaledwie kilka kwestii, z którymi musieliśmy sobie poradzić. Udało nam się, ponieważ działaliśmy szybko i podejmowaliśmy dobre decyzje biznesowe. Jeszcze przed wybuchem pandemii wypracowaliśmy sobie awaryjny scenariusz, który w tym przypadku okazał się kluczowy. Pomimo tego, że zostaliśmy sklasyfikowani jako sklepy pierwszej potrzeby, zanotowaliśmy niższe przychody. To jednak nie wpłynęło na naszą decyzję związaną z pracownikami. Odkąd pamiętam, w biznesie wierzę przede wszystkim w ludzi. Zaufanie, indywidualne podejście i przede wszystkim umożliwianie rozwoju to podstawy zbudowania silnych relacji na linii pracodawca-pracownik. Uważam, że to właśnie wspólne działania pozwalają wyjść organizacji  nawet z największego kryzysu. Wspomniane przeze mnie wydarzenia pokazały, że Maxi Zoo to organizacja składająca się ze szczęśliwych, zaangażowanych w swoją pracę ludzi, którzy w gorszym okresie szukają drogi rozwiązania, nie ucieczki. - mówi Wojciech Kamiński, dyrektor zarządzający Maxi Zoo Polska.

Czy da się przygotować na najgorsze?

Mimo stabilnego okresu w firmie warto rozważyć specjalistyczne szkolenia z zarządzania kryzysowego, które będą skierowane do menedżerów. Dzięki odpowiedniemu przygotowaniu zwiększa się prawdopodobieństwo podejmowania szybkich, odpowiednich decyzji w momencie kryzysu. Wiedza w tym zakresie pozwoli również uniknąć niepotrzebnych strat i przyczyni się do szybszego ustabilizowania sytuacji firmy.  Nie można zapominać również o reszcie pracowników, którzy powinni być informowani o procesach wdrażanych przez swoich przełożonych. Takie podejście oszczędzi im niepotrzebnego stresu i pozwoli zaadaptować się do nowej sytuacji. Doskonale rozumiem, jak ważny jest przepływ informacji wewnątrz firmy. Uważam, że każdy z pracowników przyczynia się do sukcesów całej organizacji, więc powinien być informowany o podejmowanych przez nią aktywnościach. W Maxi Zoo Polska przywiązujemy do tego dużą wagę. Cyklicznie przeprowadzamy statusy wewnątrz działów i pomiędzy nimi, a raz na kwartał organizujemy spotkanie, na którym rozmawiamy o aktualnej sytuacji firmy, naszych dotychczasowych osiągnięciach oraz planach. Jesteśmy  również w stałym kontakcie z naszą Centralą w Niemczech i innymi krajami  - w ten sposób wspólnie wymieniamy się doświadczeniami. Mamy rozbudowane narzędzia komunikacji wewnętrznej również z naszymi sklepami. Tak prowadzona komunikacja wewnętrzna sprawia, że każdy z nas jest na bieżąco ze wszystkimi wydarzeniami, co znacznie usprawnia wszystkie zachodzące wewnątrz procesy. Ja w szczególności cenię sobie bezpośredni kontakt. Często odwiedzam nasze sklepy i rozmawiam z doradcami, co zawsze jest dla mnie pozytywnym doświadczeniem. Cieszę się, że otaczam się grupą profesjonalistów, którzy nade wszystko kochają zwierzęta  – dodaje Wojciech Kamiński.

Zarządzanie firmą podczas kryzysu to wyjątkowy i wymagający proces. Równie kluczowe jest analizowanie rynku i sytuacji na świecie, co pozwala w pewnym stopniu prognozować najbliższe wydarzenia. W obliczu kryzysu nie można zapominać o ludziach. Stawianie na relacje to podstawa rozwiązania każdego, nawet największego problemu.

 

*******

Maxi Zoo weszło na polski rynek w 2012 roku i od tego momentu jest najprężniej rozwijającą się siecią sklepów dla zwierząt w naszym kraju. W 2021 roku Maxi Zoo Polska po raz 7 zdobyło tytuł: „NAJLEPSZY SKLEP STACJONARNY” w konkursie TOP FOR DOG 2021 stając się ponownie numerem 1 wśród sklepów dla zwierząt oraz po raz pierwszy otrzymało nagrodę za najlepszą inicjatywę społeczną „Przyjaźń Łączy – Wspólnie dla Zwierząt” za akcję z bransoletką. Aktualnie spółka posiada 91 sklepów w większych i mniejszych i miastach w Polsce. W 2019 roku sieć rozpoczęła sprzedaż online i otworzyła sklep – www.maxizoo.pl. W czerwcu 2020 roku Maxi Zoo dołączyło do największego multipartnerskiego Programu Bonusowego w Polsce - PAYBACK.  W 2022 roku sieć uruchomiła własną aplikację dla Klientów, z programem Friends oraz specjalnymi ofertami. Maxi Zoo jest częścią Grupy Fressnapf, która działa w 11 krajach europejskich, głównie pod szyldem Maxi Zoo. Pozycję marki w Polsce potwierdza uzyskany tytuł „Wielki Modernizator 2022”, “Brylant Polskiej Gospodarki 2022”, “Gepard Biznesu 2022”, nagroda w kategorii “Ekspansja Sieci Handlowej 2022” przyznana w konkursie PRCH RETAIL AWARDS 2022, nagroda “Złoty Laur Klienta 2022-2023", nagroda “e-Laur Klienta 2010-2022" oraz wyróżnienia “Diamenty Forbes’a 2023”, a także “Innowacyjna Sieć Roku”, które zostało przyznane w plebiscycie BLIX AWARDS. W każdym ze sklepów można znaleźć w ofercie ponad 8000 produktów znanych firm w przystępnych cenach oraz produkty marek dostępnych wyłącznie w tej sieci (karmy i akcesoria): Premiere, Select Gold, Real Nature czy Dogs Creek. 

 

Filozofia marki i cały koncept biznesowy sieci został oparty na wartościach, u podstaw których leży przekonanie, że „Zwierzęta wzbogacają nasze życie dzień po dniu i to jest to, co nas łączy”. Konsekwentnie realizując tę ideę, sieć prowadzi aktywne działania na rzecz zwierząt. Od początku działalności w Polsce, Maxi Zoo angażuje się w szereg charytatywnych akcji społecznych oraz pomaga bezdomnym zwierzętom. Współpraca ze schroniskami, wolontariat, wsparcie odpowiedzialnej adopcji, współpraca z GOPR, OTOP czy Strażą dla Zwierząt to m.in. główne działania CSR firmy w Polsce.  

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: MADE IN PR SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Finanse 73% firm zachęca pracowników do proekologicznych zachowań Biuro prasowe
2024-07-04 | 17:30

73% firm zachęca pracowników do proekologicznych zachowań

Działania eko stają się coraz ważniejsze dla Polaków, a firmy stoją w coraz większym stopniu przed wyzwaniem związanym z raportowaniem niefinansowym (ESG),
Finanse Gdzie nie logować się na konto bankowe? Świadomość potencjalnych zagrożeń
2024-07-02 | 08:30

Gdzie nie logować się na konto bankowe? Świadomość potencjalnych zagrożeń

W czasach, gdy coraz więcej codziennych transakcji przenosi się do świata online, bezpieczeństwo kont bankowych jest absolutnym priorytetem. Zachowanie ostrożności podczas logowania jest
Finanse Jak zarobić na mieszkaniu i wciąż w nim mieszkać?
2024-06-30 | 22:00

Jak zarobić na mieszkaniu i wciąż w nim mieszkać?

Coraz więcej mówi się o rencie dożywotniej, czyli hipotece odwróconej w modelu sprzedażowym. Zazwyczaj, gdy chcemy kupić nieruchomość, to udajemy się do banku

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Finanse

Sektor finansowy walczy o pracowników. Coraz ważniejsze stają się kompetencje technologiczne

W Polsce 66 proc. organizacji ma trudności w obsadzaniu wakatów nowymi pracownikami o pożądanych kompetencjach. Największe problemy z rekrutacją ma branża finansów i nieruchomości (74 proc.) – wynika z raportu ManpowerGroup „Niedobór talentów”. Wśród najbardziej pożądanych umiejętności są te, które wiążą się z rozwojem technologii. Z jednej strony potrzebna jest chęć pracowników do samorozwoju, by nadążać za trendami, z drugiej – sami pracodawcy muszą ich do tego zachęcać i motywować. To jedno z wielu wyzwań stojących przed firmami.

Ochrona środowiska

Regulacje dotyczące zrównoważonego rozwoju będą dużym wyzwaniem dla biznesu. Firmy potrzebują dużego wsparcia od państwa

W związku z koniecznością wdrażania ESG firmy potrzebują dużego wsparcia zarówno edukacyjnego, merytorycznego, jak i finansowego. Dostosowanie się do wymogów prawnych w tym obszarze jest bowiem dla biznesu, szczególnie małego i średniego, dużym wyzwaniem. Warto jednak wykorzystać ten czas na niezbędne przygotowania i zyskanie przewag konkurencyjnych. Może temu służyć ścisła współpraca z dużymi kontrahentami, którzy są bardziej zaawansowani we wdrażaniu zasad zrównoważonego rozwoju. – Pomoc jest zdecydowanie potrzebna ze strony państwa – ocenia Marta Wrembel, wiceprezeska ESG Impact Network.

Transport

Wymiana oświetlenia w stolicy na ostatniej prostej. Zwrot z inwestycji już widać na rachunkach za prąd

Zamiast żółtego lub pomarańczowego światła z sodowych latarni w stolicy coraz częściej spotykamy jasne oświetlenie LED. Do tej pory udało się wymienić ponad 60 tys. opraw, a cały proces ma się zakończyć na przełomie tego i przyszłego roku. Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie przekonuje, że inwestycja w wymianę opraw świetlnych pozwala ograniczyć zużycie prądu nawet o dwie trzecie w porównaniu do starych lamp. Oszczędności, jakie wygenerował ratusz, już sięgają wielu milionów złotych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.